10 možností pozdní večeře, které vám pomohou zhubnout. - bedivine.cz
Celebrity

10 možností pozdní večeře, které vám pomohou zhubnout

Žádné jídlo není opředeno tolika mýty a stereotypy jako večeře. Zásady zdravé výživy je vyvracejí. Nemusíte trpět hladem, zakazovat si jídlo po 18:00, dávat výživná a chutná jídla nepříteli nebo se omezovat na sklenici jogurtu s „nulovým“ obsahem tuku. Večeře může a měla by pomoci při hubnutí – jde jen o to ji správně zorganizovat.

Dlouhé vynechávání jídla (od odpoledního čaje do rána) narušuje metabolismus, poškozuje žaludeční sliznici, narušuje stavbu svalové tkáně a metabolické procesy, které tělo v noci „nastartuje“. Bez večeře člověk večer téměř neusne a zdravý plnohodnotný spánek je klíčem k efektivnímu hubnutí. Ráno nastává porucha, je těžké se probudit a vstát. To nedává carte blanche pro večerní přejídání a překročení denního příjmu kalorií. PP večeře na hubnutí – konzumovaná včas, jídla bohatá na živiny, která nezpůsobí těžkost a nebudou překážet při hubnutí.

Správná večeře, aneb co si dát večer na hubnutí?
(Správná večeře pro ty, kteří chtějí zhubnout)

DSC_4342.jpg

Pamatujete si na dobu, kdy nám říkali, že jíst po 18. hodině je při hubnutí kontraindikováno?

Díky bohu, tato doba upadla v zapomnění a dnes jsou odborníci na výživu jednotní v názoru, že nedostatek večeří tělu škodí. Večeře může a měla by pomoci při hubnutí – jde jen o to ji správně zorganizovat.

Zajímavé:  Jak zhubnout a napumpovat doma pro dívku.

Dlouhé vynechávání jídla (od odpoledního čaje do rána) narušuje metabolismus, poškozuje žaludeční sliznici, narušuje stavbu svalové tkáně a metabolické procesy, které tělo v noci „nastartuje“.
Ráno nastává porucha, brzké vstávání a vstávání z postele je obtížné. Během spánku samozřejmě náš trávicí systém odpočívá a příliš pozdní večeře škodí.

PP večeře pro hubnutí – jídla konzumovaná včas, bohatá na užitečné látky, které nezpůsobí těžkost a přispějí ke snížení hmotnosti.

Pravidla pro večerní jídla pro hubnutí:

  • Jezte večeři tři hodiny před spaním (plus minus 15 minut), aby se jídlo strávilo a neměli jste před spaním hlad. Proto pravidlo „až šest“ bude fungovat pouze tehdy, když jdete spát ve 21:00;
  • večeře tvoří 20–25 % denního příjmu kalorií – pokud zhubnete při dietě 1200–1600 kcal, bude to až 400 kcal;
  • pokud je zachován denní příjem kalorií za den, je povoleno doplnit lehkou večeři kefírem s bylinkami nebo otrubami, přírodním jogurtem půl hodiny nebo hodinu před spaním;
  • nemůžete vynechat večeři – nepravidelné večeře jsou plné onemocnění gastrointestinálního traktu, snížení rychlosti metabolismu, člověk se stává podrážděným a nervózním;
  • večeře musí obsahovat potraviny bohaté na bílkoviny a vlákninu (cca 100 g, resp. 150 g), s minimem sacharidů, potraviny s vysokým glykemickým indexem;
  • Večeře PP by měla být doplněna dostatečným množstvím tekutiny – vody, čisté nebo s citronem, zeleného nebo bylinkového čaje
  • při přejídání (večerní výlet do kavárny, náročný pracovní den) nemůžete vynechat snídani další den – další cvičení nebo běhání vám pomůže zbavit se přijatých kalorií.

Co si pamatovat:

Zdravé stravování je 70–80 % úspěchu při hubnutí. Pro racionální hubnutí musíte dodržovat kalorický deficit. Proto je důležité organizovat správnou výživu po celý den. Pravidelné večerní přejídání nebo mlsání vede k narušení trávení a metabolismu.

Zajímavé:  Nejlepší primery na obličej: TOP 10 hodnocení s recenzemi od vizážistů a kupujících.

Snídaně je důležitou součástí jídelníčku, kterou byste neměli vynechávat. Energetická hodnota tohoto pokrmu a BJU se musí správně vypočítat na základě účelu výživy.

Například v naší dietě BeFit Light můžete vidět širokou škálu zdravých, chutných a jednoduchých snídaní, které obsahují jak sacharidy, tak bílkoviny. Takové snídaně napomáhají intenzivnímu hubnutí.

Palačinky s tvarohem a jahodovou pěnou.jpg

Ingredience, kterým se při večeři vyhnout

Večerní jídlo by mělo být výživné a chutné, ale zároveň lehké a vyvážené. Pro hubnutí se doporučuje vyloučit následující produkty:

  • brambory, těstoviny, leštěná rýže, kuskus;
  • ovoce s vysokým obsahem cukru – hrozny, banány, broskve, fíky, meloun (má močopudný účinek, v noci byste neměli jíst);
  • průmyslové sladké tvarohy, tvarohy a jogurty;
  • sušené ovoce a ořechy ve velkých porcích – jsou příliš kalorické, jedí je po troškách k večeři;
  • červené maso – zvýší množství adrenalinu a zabrání vám usnout;
  • uzená masa, slaná – zadržují vodu, ráno obličej oteče;
  • tučné maso a drůbež (husa, kachna);
  • soda, polotovary a rychlé občerstvení.

Jak vypadá zdravá večeře?

Podstatou večeře je příprava těla na noční odpočinek, optimalizace metabolického procesu, který se během spánku nezastavuje. Pokrmy k večeři se nedoporučují smažit, ale péct, dusit nebo dusit. Důležité je zařadit do jídel vlákninu, která pročistí trávicí trakt od „smetí“, které se během dne nahromadily. Nachází se v zelenině, takže večer je užitečné jíst okurky, cukety a cukety, rajčata, řepu a kukuřici.

Před spaním naše tělo potřebuje bílkoviny. Jako proteinový doplněk můžete použít libové maso a drůbež (králík, kuřecí nebo krůtí, telecí), ryby a mořské plody, vejce, sýr a tofu.

Několik dalších doporučení:

  • správným koncem večeře jsou kyselé a mírně sladké bobule a ovoce (jablka, hrušky, citrusové plody, ananas, kiwi);
  • je užitečné zahrnout do večeře tvaroh bohatý na vápník a bílkoviny – je nutné obnovit svalovou tkáň;
  • pokrmy můžete plnit a doplňovat pomocí fermentovaných mléčných výrobků – jogurt, nízkotučný kefír, přírodní jogurt bez přísad;
  • čerstvé bylinky, suché otruby, lněná nebo chia semínka zlepší trávení;
  • u vegetariánů jsou živočišné bílkoviny nahrazeny hráškem, čočkou, fazolemi;
  • s aktivním životním stylem, intenzivním tréninkem, fyzickou aktivitou se do večerní stravy zavádějí „pomalé“ sacharidy – celozrnný chléb, pohanka, neleštěná rýže a tak dále.
Zajímavé:  Jak zhubnout 20 kg za rok.

Příklady jídel, která se hodí k dietní večeři a pomáhají zhubnout

Je čas říct „ne“ nechutným a nezdravým večerním jídlům. Níže jsme pro vás připravili několik možností večeře, které můžete využít ve svém každodenním životě.

Kuřecí palačinky s mrkví.jpg

    porce zdravých bílkovin, doplněná přílohou s vlákninou.
    Kousky masa nebo ryb se pečou nebo dusí ve vodní lázni. Na ozdobu je vhodná zelenina – čerstvá nebo vařená: lilek, cuketa, sladká paprika, mrkev, brokolice.

Omeleta se zeleným hráškem.jpg

vejce, vařená, ve formě omelety nebo míchaných vajec. Skvělá proteinová večeře

Granola s jogurtem a ořechy.jpg

fermentované mléčné výrobky se středním obsahem tuku (je třeba se vyhnout příliš kalorickým nebo zcela nízkotučným druhům). Budou doplněny ovocem, bobulemi, otrubami, suchou vlákninou nebo zdravými semeny;

Tvarohový kastrol s jablkem a polevou.jpg

tvarohové kastrolky. Na 200 gramů tvarohu potřebujete 2 vejce, 1 lžíci rostlinného oleje, 2 lžíce krupice, rozinky, sušené ovoce nebo kandované ovoce dle libosti, těsto vložte do trouby na 30 minut na 180°C;

Citronová manna.jpg

tvaroh, do kterého se přidává ovoce, bobule, med a tak dále.

Salát s vejcem a ředkvičkou.jpg

dietní saláty s čerstvou zeleninou, sýrem a vejci, oblečené s olivovým olejem

Životní triky od šéfkuchaře:

Zelený salát nebo libové maso udělají zajímavé různé dresinky. Chuť pokrmů obohatí citronová šťáva se lžící olivového oleje, nízkotučný jogurt s nasekaným koprem a petrželkou.

Krásně naservírované jídlo v malých talířcích (porce bude působit objemně) vám pomůže vyhnout se narušení jídelníčku a nepřejídat se u večeře.

Malý trik: pokud se chcete před spaním najíst a zhroucení je „hned za rohem“, měli byste si vyčistit zuby – snížíte tím chuť k jídlu a naladíte svůj mozek na přípravu na spánek.

10 možností pozdní večeře, které vám pomohou zhubnout

Obecné pravidlo „Pokud chcete zhubnout, nejezte po 18:00“ je mýtus. Ve skutečnosti existují potraviny, které nejen můžete, ale měli byste je jíst i v noci, pokud chcete zhubnout.

Zajímavé:  Jak zhubnout 10 dní před dovolenou.

Hlavní zásada, kterou by měli dodržovat ti, kteří chtějí zhubnout: ženské tělo velmi bolestivě reaguje na hladovku. Naše tělo je uzpůsobeno k porodu, takže nedostatek živin a přísné diety vnímá jako signál strádání. Když držíte půst, vaše tělo okamžitě přejde do režimu úspory energie a místo toho, aby utrácelo kalorie, začne je ukládat. Nejedli jste po 18:00, ale šli spát o půlnoci a nemohli jste hlady spát? Buďte si jisti, že vaše tělo si uloží vše, co ráno sníte.

Takže, co byste měli jíst v noci, pokud chcete zhubnout?

1. Fermentované mléčné výrobky. Kefír, jogurt, tvaroh, přírodní jogurt jsou zdrojem lehké bílkoviny, která je lehce stravitelná, nezatěžuje organismus a neukládá se jako přebytečný tuk. Hlavním pravidlem je, že všechny tyto produkty musí být neslazené! Optimální porce je 200 g.

Pro pokračování ve čtení se přihlaste. Je to rychlé a zdarma.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button