10 návyků před spaním, které vám škodí. - bedivine.cz
Celebrity

10 návyků před spaním, které jsou pro vás špatné

12 nebezpečných návyků před spaním

Víte, jak je důležitý spánek? Spánek je přirozený obranný mechanismus pro obnovu energie, doplnění vašich buněk, podporu hormonálních funkcí a další. Špatný spánek je „pozvánkou“ k mnoha nemocem a poruchám životního stylu. Na náš spánek má vliv mnoho návyků. Bohužel existují některé běžné spánkové návyky, které vašemu spánku škodí.

Zajímavé:  Jak dlouho musíte chodit, abyste zhubli 1 kg.

Zde je seznam 12 život ohrožujících návyků před spaním, kterým byste se měli vždy vyhnout:

1. Pijte vodu

Voda je velmi zdravá. Ne však, když se chystáte jít spát. Když se napijete vody těsně před spaním, můžete se uprostřed noci probudit na močení. To často přerušuje váš spánek.

2. Dřímání

To znamená krátký spánek. Většinou je to užitečné. Spánek trvá od 20 do 45 minut. Pokud však pravidelně zdřímnete jako denní rutinu, která v průměru trvá déle než 30 minut, bude to narušovat noční spánek.

3. Před spaním si dejte těžké jídlo

Konzumace těžkých jídel v noci je nebezpečná v mnoha ohledech. Nejen, že to ovlivňuje váš spánek, ale také narušuje váš trávicí systém.

Konzumace těžkých jídel v noci způsobuje zažívací potíže, žaludeční problémy a kyselý reflux, které přímo ovlivňují váš spánek.

4. Nekvalitní postel

Nákup kvalitní matrace není náklad, ale investice. Myslete na to při nákupu matrace. Může dokonce provést jednorázovou investici v dlouhodobém horizontu. Když spíte na špatné matraci, dráždí vás to a brání vám ve zdravém spánku. Investujte do pevné postele.

5. Jasný budík

To je přirozená praxe. Budík lze použít i jako dekoraci. Je to však škodlivé pro váš spánek. Jasné světlo narušuje váš spánek. Váš mozek potřebuje potvrdit, že atmosféra je dostatečně temná, abyste mohli klidně spát. Vyhněte se proto jasným budíkům s blikáním.

6. Všechna elektronická zařízení mějte v ložnici

Mnoho z vás zapomíná, že ložnice je pro spánek, relaxaci a sex! Poskytujeme však dostatek místa pro všechna elektronická zařízení v ložnici. Tato zařízení ukazují modré světlo, což je jasné narušení zdravého spánku. Opět to ovlivňuje mozkové signály a brání vám v klidném spánku.

Zajímavé:  5 módních možností francouzské manikúry, které jste ještě nezkusili: nápady na krátké a dlouhé nehty.

Nedovolte si tedy nechávat elektronická zařízení ve vaší ložnici. Nezapomeňte na noc vypnout mobilní telefony, televizi a bezdrátová zařízení, abyste si užili klidný spánek.

7. Cvičte před spaním

Cvičení je skvělé. Ve skutečnosti by to mělo být součástí pravidelné rutiny, abyste byli zdraví. Pokud však budete cvičit těsně před spaním, s největší pravděpodobností se to projeví na vašem spánku. Ve skutečnosti je cvičení před spaním zlozvyk, kterému byste se měli vždy vyhnout.

8. Čtení knihy

To by pravděpodobně mohlo být šokem pro knihomoly i běžné čtenáře. Čtení je bezpochyby zdravý návyk, který může mít pozitivní dopad na všechny aspekty vašeho života. Čtení vám však v noci škodí.

Důvod je velmi jednoduchý. Pokud čtete zajímavou knihu, nebudete se moci zastavit uprostřed. Takže spánek pravděpodobně vzdáte a budete číst dál, dokud nebudete hotoví.

9. Příliš mnoho času na obrazovce

Běžným zvykem je několik hodin sedět u televize a pak jít rovnou spát. Nechcete si nechat ujít svou oblíbenou hru nebo televizní seriál. Doporučuje se však, abyste před spaním netrávili hodiny sledováním obrazovek.

10. Žádný režim spánku/probuzení

Je nesmírně důležité dodržovat rutinu a držet se jí. Postup by měl zahrnovat dobu spánku i dobu probuzení. Měli byste jít do postele a vstávat každý den ve stejnou dobu. Pokud dodržujete nepravidelný plán spánku a probouzení, vaše tělo vypadne z cirkadiánního rytmu, což vede k poruchám spánku.

11. Najděte si nejlepší polohu na spaní

Pokud se nechcete probouzet s unavenýma očima, bolestmi zad nebo krční páteře, najděte si ke spánku lepší polohu. Obecně platí, že je dobré spát vlevo.

Zajímavé:  Gradientní manikúra: jak udělat nejmódnější nehty této sezóny.

12. Před spaním se vyhněte kávě nebo kofeinu

Káva je celosvětově oblíbený nápoj, ekvivalentní čaji. Je to však škodlivé pro váš spánek. Káva a spánek nikdy nejdou ruku v ruce. Pokud máte ve zvyku pít kávu v noci, okamžitě přestaňte. Po 7. hodině také nepijte kávu. Káva je stimulant a dodá vám energii.

Jak naše návyky před spaním ovlivňují naše zdraví

Noc je časem odpočinku, bez ohledu na to, co si o tom noční sovy myslí. Ve tmě je potřeba spát, a to nejsou plané výmysly lékařských konzervativců, ale vědecky podložená doporučení. Co ale dělat, když nemůžete v doporučenou dobu usnout? Pokud je váš noční spánek přerušen? Možná byste měli před spaním dodržovat nejen spánkový plán, ale také určitá pravidla chování?

Přesně tak. MedAboutMe mluví o tom, na co byste si měli dát pozor, jaké návyky byste si měli zkusit vypěstovat ve svůj prospěch a kterých byste se měli navždy vzdát.

Herpes: co potřebujete vědět o různých virech a jak se vypořádat s relapsy

Jak se správně vypořádat s relapsy a exacerbacemi viru herpes: podrobně mluvíme o rozmanitosti a zákeřnosti tohoto viru

Připravte se na postel

Stává se samozřejmě, že se během dne nahromadí taková únava, že na nějakou speciální přípravu prostě nezbývají síly. To se děje nejen mezi těmi, kteří se zabývají těžkou fyzickou prací, ale také mezi bílými límečky, jen únava je trochu jiná. Chci jediné: dostat se do postele, spadnout do ní a nechat celý svět až do rána vypnout.

Ale bez ohledu na to, jak velká únava je, musíte najít sílu a provést několik jednoduchých kroků. V opačném případě si můžete poškodit zdraví, pokud se situace bude stále dokola opakovat.

Zajímavé:  Jak odstranit kortizolové břicho: těchto 7 jednoduchých produktů vám pomůže.

Mytí je nutné!

Mytí je nutné!

Před spaním si nezapomeňte umýt obličej nebo si obličej vyčistit speciálními přípravky na odstranění potu, prachu a dekorativní kosmetiky. Jinak se v tom všem budou celou noc množit bakterie, od kterých pak nemůžete čekat nic jiného než potíže. Minimálně by to mohlo být akné a záněty. Mohou se ale vyvinout i oční infekce a plísňová onemocnění. Ano, a večerní péče neublíží, ale použití krému na špinavou pokožku se přísně nedoporučuje.

Jedním z povinných bodů večerního programu je proto mytí teplou vodou, kosmetickým mlékem nebo jiným vhodným prostředkem.

Čištění zubů je důležité!

Před spaním je nejlepší vyčistit si zuby kartáčkem i zubní pastou a dentální nití. Minimálně používejte ústní vodu. Pokud tyto jednoduché kroky zanedbáte, do rána se vám na zubech a mezi nimi vytvoří vrstva plaku, který se skládá ze zbytků včerejšího jídla a obrovského množství bakterií. A časem se tento plak změní na zubní kámen a bude muset být odstraněn v zubní ordinaci. Nebo se připravte na setkání s kazem a onemocněním dásní.

Sprcha: dostupné možnosti

Před spaním je nepochybně nutné se umýt. Ale tak, aby nezpůsobil tonizující účinek. Pokud se sprchujete ráno, tělo může večerní sprchu vnímat stejně jako tu ranní – jako signál k probuzení a aktivaci všech funkcí. Výsledkem je, že místo klidného spánku můžete skončit s nespavostí.

Proto je lepší večer si udělat krátkou teplou koupel, a pokud tato možnost není vhodná, pak ne příliš horká a ne studená sprcha s nízkým tlakem. A po něm pokožku jemně osušte ručníkem, aniž byste ji třeli.

Nemyjte si vlasy v noci

Nemyjte si vlasy v noci

A ani je nenamočte. Za prvé, mokré prameny se během spánku zamotají a vlasy se mohou poškodit a ztratit svůj vzhled. A mokré vlasy také dělají polštář vlhkým. Je prostě nepříjemné spát na mokru a rozhodně to neprospívá zdravému spánku. Ale kromě toho se ve vlhkém polštáři může objevit plíseň, a to není vůbec dobré. Spory plísní v domácnosti jsou silným alergenem. Při jeho vdechování není absolutně žádný důvod spát.

Zajímavé:  Jak zhubnout z 80 kg na 55.

Cvičení je pro vás dobré, ale ne před spaním

Mnoho lékařů doporučuje cvičení pro podporu normálního spánku. Ale je tu jeden důležitý bod: intenzivní fyzická aktivita by měla být dokončena nejpozději 3 hodiny před spaním. V opačném případě můžete mít potíže s usínáním. To je způsobeno tím, že fyzická aktivita způsobuje uvolňování kortizolu, stresového hormonu. Během dne vás pomáhá udržovat v dobré kondici, zvyšuje rychlost reakce, podporuje koncentraci atd. To vše je užitečné během dne, ale ne, když je čas jít spát a usnout.

Večer se můžete klidně projít na čerstvém vzduchu, bez spěchu a bez stresu.

Kortizol mimochodem vyvolává chuť jíst více sladkostí a tučných jídel, když ne večer, tak druhý den.

Večeře – pouze lehké

Večeře by neměla být příliš bohatá a těžká. K večeři by se nemělo podávat nic tučného, ​​smaženého nebo slaného. Zdravější je před spaním jíst kaši, jogurty, zeleninu, tvaroh a vypít sklenici teplého mléka nebo kefíru.

Přejídání pozdě v noci může způsobit tíži v žaludku, což může ztížit spánek. Přejídání je však obecně škodlivé, a to kdykoli během dne.

Zvyk večerního střídmého jídla vám nejen pomůže k lepšímu spánku, ale také zabrání vzniku nadbytečných kilogramů.

Žádný alkohol

Žádný alkohol

Mnoho lidí si večer zvykne vypít sklenku vína, sklenku koňaku nebo whisky nebo sklenku piva, protože alkohol dokáže opravdu způsobit ospalost a uvolnění. Tato akce je ale dočasná. Alkohol navíc negativně ovlivňuje kvalitu spánku: mění fázovou změnu, zkracuje fázi hlubokého spánku. V důsledku toho tělo nemá dostatek spánku, jak by mělo.

Existuje další účinek: diuretický. Místo klidného spánku budete muset navštívit toaletu.

Kofein je také zakázán

A spolu s ním přichází theobromin, který se nachází v hořké čokoládě a kakau. Odpoledne je lepší vzdát se kávy, silného čaje, kakaa a čokolády, dokonce i mléka.

Zajímavé:  Správná pozice: jak si vybrat jógu, druhy jógy a jejich popis.

Gadgety a počítače nemají v ložnici místo

Smartphone, tablet, notebook je nutné vypnout 40 minut před spaním. Nechte je odpočívat do rána a oni nechají odpočinout vám. Modré světlo z obrazovek narušuje cirkadiánní rytmus a narušuje „vnitřní hodiny“ a narušuje produkci melatoninu. A kolik času je bez povšimnutí sociálními sítěmi, hrami a zasíláním zpráv s přáteli!

Správná teplota v ložnici

Správná teplota v ložnici

Užitečné je spát v chladné místnosti, při teplotě 16 až 20°C. Je lepší ukrýt se v teple, než ohřívat vzduch na tropická vedra.

Komentář odborníka
Sarah Stanitsai, psychoterapeutka

To, jak trávíte večer, rozhodně ovlivňuje kvalitu a délku vašeho spánku a v konečném důsledku na tom závisí vaše zdraví a pohoda.

Pokud vám večer neustále na nic nezbývá energie a nechcete si ani umýt obličej, je to signál, že pravidelně nespíte a je třeba situaci napravit. A to ne porcí alkoholu nebo cigaretou „na relax“, ale vážnou změnou denní rutiny. Mimochodem, ani alkohol, ani cigareta vlastně nepomáhá. Nikotin naopak může způsobit zbytečné vzrušení a alkohol sice pomáhá usnout, ale spánek narušuje. Protože to dělá spánek mělkým, přerušovaným a neumožňuje tělu skutečně se uvolnit.

Čeho dalšího byste se měli před spaním vyvarovat?

Konflikty a vyjasňování vztahů. To způsobuje nával emocí, které budou narušovat spánek. Všechny konflikty odložte na ráno. Snad do rána podráždění samo odezní a situace se vyřeší. Pokud ne, vření citů definitivně opadne a vše se dá řešit klidněji a produktivněji.

Použité fotografické materiály Shutterstock

Číst dál

Letní obuv: prevence zranění a problémů s držením těla

Nošení letních bot s podpatky může vést k problémům s páteří a kostrou obecně. Co je potřeba, aby se předešlo problémům?

7 letních problémů s nohou, které vám brání nosit pěkné módní boty

Jak pečovat v létě o nohy, abyste mohli nosit módní boty? Doporučení odborníků.

Zajímavé:  Jak zhubnout na bocích doma.

Balanopostitida u dítěte: příznaky a léčba

Co je balanopostitida, jak se vyskytuje u dětí?

Potřebujete ortopedickou obuv, abyste předešli bolestem nohou?

Nošení ortopedické obuvi je dnes běžné nejen mezi dětmi, ale i mezi dospělými a často neopodstatněné.

Namátkou: Peyronieho nemoc

Zakřivení penisu: odpovědi na otázky, které jste se styděli položit, od MedAboutMe.

Remise urolitiázy: jak ji prodloužit?

Trpíte urolitiázou? Zjistěte, jak dosáhnout remise onemocnění a prodloužit ji na dlouhou dobu.

Herpes: co potřebujete vědět o různých virech a jak se vypořádat s relapsy

Jak se správně vypořádat s relapsy a exacerbacemi viru herpes: podrobně mluvíme o rozmanitosti a zákeřnosti tohoto viru

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button