Co je snazší zhubnout nebo přibrat z pohledu vědců. - bedivine.cz
Celebrity

Co je podle vědců snazší zhubnout nebo přibrat?

Jídlo

„Tloustnete, protože se nehýbete“, „jezte méně mouky, tuku a sladkostí, pak určitě zhubnete“, „sportujte a jezte, co chcete“ – to všechno slyšel každý, kdo chce zhubnout nekonečné rady. Proč ale vlastně přibíráme a hubneme?

„Tloustneme, protože množství energie, kterou spotřebujeme, je větší než množství energie, kterou vydáváme. To je fyzika, druhý termodynamický zákon – přebytečná energie se ukládá ve formě molekuly tuku,“ řekl odborník na výživu Michail Ginzburg na Sputniku v krymském rádiu.

Odborník na výživu Michail Ginzburg
21. června 2020, 18:38

Pokud člověk potřebuje zkonzumovat 2 2100 kalorií denně a sní 10, pak každý den je to plus 3,5 gramů tuku. V souladu s tím můžete za rok s touto dietou přibrat asi XNUMX kg, a to je již významné číslo.

Je to rozdíl, než přibírat kalorie?

Ginzburg vysvětlil: důležité je, jakými potravinami „krmíme“ své tělo.

FIT

14. června 2020, 18:45

„V tomto případě se fyzika postupně mění ve fyziologii. Existují produkty, které s malým obsahem kalorií zasytí poměrně dost, tyto produkty také spojujeme pod pojem zdravá výživa. Například zelenina a okurky mají obsah kalorií 10 kalorií na 100 gramů, ale my potřebujeme 2000 kalorií denně, to znamená, že můžeme sníst 20 kg okurek denně a to bude jen 2000 kalorií. To je ale naprosto nepředstavitelná cifra, dříve budeme mít plno,“ říká specialista. – A potraviny jako libové maso a ryby velmi zasytí. Tato jídla jsou sytá a mají nízký obsah kalorií; je velmi obtížné se jimi přejídat.“

Zajímavé:  Víkendový drdol: stylový účes pro uvolněný vzhled, který zabere přesně 2 minuty.

Existují však potraviny, po kterých se skutečně tloustne, a jde o to, kolik kalorií obsahují.

„Určitě je to cukr.“ Přidal bych ještě pár potravin bohatých na tzv. rychlé sacharidy, ne cukr, ale škrob, ale ten se také velmi rychle vstřebá, rozloží na cukr, zvedne se hladina krevního cukru a pak vznikne taková metabolická nepříjemnost, že chceme jíst znovu a znovu. Jde o výrobky z prosáté mouky, bílý chléb, pečivo z nadýchané mouky, brambory, rýže,“ uvedl Ginzburg.

Nadváha

29. září 2019, 08:39
Podle odborníka na výživu však můžete najít náhradu za „škodlivé“ potraviny.

„Hrubý chléb, pohanková kaše, mírně nedovařené těstoviny (al dente) – při stejném obsahu kalorií toho moc nesníte, protože zasytí,“ říká odborník.

Expert poznamenává, že navzdory jednoduchosti teze „jíst méně a hubnout“ se mnozí ocitají ve slepé uličce.

„Kolik kalorií potřebujete sníst, abyste zhubli? Musíte jíst méně kalorií, než spálíte. Je to správná odpověď? Opravit. A pak se člověk zasekne a ptá se: jak mohu počítat?“ říká Ginzburg.

Tajemství je v tom, že tělo je potřeba doladit sportem, spánek, odpočinek, procházky a jídlo by mělo být vnímáno nejčastěji jako palivo pro tělo, nic víc, radil odborník.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button