Co jíst k večeři, jak zhubnout video. - bedivine.cz
Celebrity

Video co jíst k večeři, jak zhubnout

Banner

Z čeho se skládá dietní večeře A je možné v noci nejíst vůbec?

„Snídejte sami, obědvejte s přítelem a dejte večeři svému nepříteli“ – podle odborníků na výživu ti, kteří dodržují tento princip výživy, škodí své postavě a zdraví. I večeře je pro naše tělo nezbytná, stejně jako snídaně. Proč byste se neměli vzdát své večeře, jaké by to mělo být a co si dopřát před spaním? Odpovědi na tyto otázky a recepty na lehkou večerní stravu jsou v našem materiálu.

Co je dietní večeře / A je možné v noci nejíst vůbec?

Proč potřebujete mít večeři

Nemůžeš jít spát hladový. Tento závěr učinili vědci z Indie. Jejich pozorování ukázalo, že odmítání večeře vede k poklesu důležitých živin a mikroelementů v těle. Kvůli tomu dochází k narušení metabolismu a hormonálních hladin.

„Nemůžeš dlouho hladovět. Pokud nejíme déle než 5 hodin, spustí se produkce enzymu lipoprotein lipázy. Tato látka hlídá, zda má tělo dostatek živin či nikoliv. Pokud ne, je tam více enzymu, v těle se tvoří tukové zásoby a hubnutí je obtížnější,“ vysvětluje genetik Andrei Vetrov.

Kdy je nejlepší čas na večeři?

Studie ukázaly, že poslední jídlo by mělo být 2-3 hodiny před spaním. Lékaři však říkají, že tělo se snadno přizpůsobí určitému rytmu života. A pokud má noční režim, tak svačiny po půlnoci jsou nutné.

„Řeč o tom, že žaludek v noci nefunguje, je mýtus. Existují důkazy, že od 22:00 do 02:00 je produkce žaludeční šťávy nejvyšší za den. Pokud tedy snídáte ve 12 hodin a budete pracovat a jíst celou noc, tělo bude žít podle tohoto rozvrhu a trávit podle něj i jídlo,“ pokračuje Vetrov.

Zajímavé:  Jaká škoda! Jak litujeme sami sebe a kdy je čas s tím přestat.

Jaký by měl být večerní jídelníček?

Užitečné a vydatné, ale zároveň ne hojné.

„Nejlepší je dát si proteinovou večeři s přidanou vlákninou. Protein je potřebný k budování svalové tkáně a tento proces vyžaduje více energie, takže se spálí více kalorií. Vláknina zlepšuje trávení,“ radí odbornice na výživu Anastasia Magbut.

Podle výživového poradce můžete k večeři jíst:
nízkotučné ryby nebo mořské plody se zeleninou;
rybí vývar se zeleninou, kromě těch, které obsahují škrob;
dušená nebo pečená kuřecí prsa se salátem;
omeleta s rajčaty;
tvaroh s ovocem nebo ořechy;
pečená zelenina, kromě brambor a řepy.

„Večer se vyhněte sušenkám, koláčům, pečivu, chalvě, sladkostem, klobásám, uzeninám, vepřovému masu a všem tučným jídlům. A také z nízkotučných: výrobci do nich většinou přidávají škrob, který může postavě také uškodit,“ pokračuje výživová poradkyně.

Dietní večeře: recepty

Tyto pokrmy se připravují rychle, jsou chutné a syté.
Omelette

„Příprava jídla trvá asi 10 minut. A výhody jsou skvělé i přes noc.“ Jde o bílkovinu, která je lehce stravitelná. Vitamíny, které jsou pro ženy důležité, včetně D a E. Možností omelety je mnoho, takže vás toto jídlo neomrzí,“ komentuje Anastasia Magbut.

Salát s avokádem a krevetami

„Výhodou všech mořských plodů je, že jsou lehce stravitelné, dobře zasytí a mají nízký obsah kalorií. Na 100 g pouze 60-120 kcal. Můžete udělat jinou verzi salátu. Vezměte okurku, zeleninu, mořský koktejl, vejce. Mořské plody a vejce musí být vařené. Poté v míse smíchejte nakrájenou okurku, vejce, mořské plody a bylinky. Dochuťte jogurtem,“ pokračuje Anastasia.

„Tato polévka je dokonalým zakončením náročného dne. Kuřecí vývar vás zasytí, zahřeje a uklidní. Z dýně si tělo vezme vitamíny a vlákninu. Zároveň je pokrm nízkokalorický. Pokud nemáte rádi dýni, nahraďte ji květákem nebo brokolicí,“ shrnuje Anastasia Magbut.

Zajímavé:  Jak rychle zhubnout bez ohrožení zdraví.

Co se dá dělat?

Večeři správně. Jezte 2 hodiny před spaním. Vědět, kdy přestat a nepřejídat se – jezte jídlo s maximálně 200–250 kcal. Pamatujte na ideální formuli večeře: bílkoviny a vláknina.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button