Co jíst před ranním cvičením, jak zhubnout. - bedivine.cz
Celebrity

Co jíst před ranním tréninkem, jak zhubnout

Je možné se před ranním cvičením nasnídat a co je lepší jíst?

Myšlenka ranního cvičení se zdá lákavá. Pro někoho je totiž ráno ideální čas na cvičení, kdy můžete dobít energii na celý den. Pojďme zjistit, jaká by měla být snídaně, aby bylo cvičení efektivní.

Je možné se před ranním cvičením nasnídat / A co je lepší jíst?

Snídat nebo ne

Cvičení ráno je skvělý nápad, zvláště pro ty, kteří jsou zvyklí vstávat brzy. Někdo raději cvičí nalačno, aby mu nebylo těžko v žaludku, jiný se vždy před tréninkem nasnídá.

Neexistuje jediný správný přístup. Existují vědecké publikace, které poukazují jak na výhody „fastovaného“ tréninku, tak na jejich nevýhody.

Zastánci první možnosti říkají, že myšlenka vynechat snídani může být dobrá pro ztrátu tuku — to dokazují výsledky několika studií. Ti poslední tvrdí, že před ranním tréninkem byste měli mít snídani. To je důležité zejména u dlouhých tréninků, které trvají déle než hodinu. Snídaně před cvičením vám navíc dodá více energie, což vám usnadní provádění cviků.

Zda snídat před tréninkem nebo ne, závisí na vlastnostech těla, charakteru aktivity a cílech. Ti, kteří plánují zhubnout, by měli své ranní jídlo přesunout na po cvičení. Těm, kteří toto období věnují intenzivnímu a dlouhodobému cvičení, snídaně rozhodně neuškodí.

Kdy snídat

Ti, kteří snídají před tréninkem, si musí pamatovat, že na čase také záleží. Jíst velké jídlo před běháním nebo silovým tréninkem není dobrý nápad. Mezi jídlem a začátkem cvičení by mělo být půl hodiny až tři hodiny.

Zajímavé:  Uzdravil své děti k smrti: nejstrašnější případy Munchausenova syndromu.

Samozřejmě ne každý má ten luxus tří hodin ráno. V takové situaci je lepší jíst půl hodiny před lekcí, porce by neměla být příliš velká. Ti, kteří očekávají ranní trénink dvě až tři hodiny po snídani, mohou jíst vydatněji.

Co jíst ráno před tréninkem

Ráno před tréninkem je lepší začít potravinami, které tělu dodají energii. S tímto úkolem se nejlépe vypořádají pomalé sacharidy:

celozrnné müsli;
kaše;
smoothies;
toasty, bagety a sendviče s různými polevami;
ovoce nebo bobule;
hořká čokoláda nebo med.
Rada

Není potřeba si dopřávat celozrnné výrobky a sacharidy bohaté na vlákninu, pokud mezi snídaní a tréninkem zbývá méně než hodina. Přebytek vlákniny způsobí, že tělo vynaloží spoustu energie na její trávení, spíše než na sportovní výkon.

Pokud je vaším cílem zhubnout, pravděpodobně snídani vynecháte. Ale nesnižujte svůj kalorický příjem a nezapomeňte se po hodině najíst. Vyloučení jídla a konzumace příliš malého množství kalorií může zpomalit proces hubnutí a samotné tréninky budou neproduktivní.

Měla by snídaně sportovce nutně obsahovat bílkoviny: mléko, vejce, tvaroh, jogurt, sýr? Takové produkty jsou důležité pro ty, kteří jsou „na hmotě“, to znamená, že pracují na zvýšení objemu svalové tkáně. A není nutné, aby si každý dělal ranní jídlo výhradně bílkovinné.

Mimochodem, trenéři a odborníci na výživu doporučují po tréninku jíst něco proteinového — to podporuje rychlou regeneraci svalů.

Co nejíst před ranním tréninkem

Pokud vaše ráno začíná snídaní, je třeba si uvědomit, že ne každý produkt vám před tréninkem prospěje.

Snídaně by neměla být příliš sytá, jinak tíže v žaludku, zvýšená tvorba plynu a další trávicí procesy naruší trénink.

Zajímavé:  6 modelů tenisek, které budou všechny fashionisty nosit na podzim roku 2024.

Před tréninkem nepijte příliš mnoho tekutin: bublání v žaludku vám způsobí nepohodlí. Je přípustné pít malé doušky čisté vody, nesycené oxidem uhličitým.

Kořeněné jídlo po ránu není dobrý nápad. Jídlo, které obsahuje hodně koření, může způsobit žaludeční křeče a pálení žáhy, což vás donutí zanedbávat trénink.

K snídani před tréninkem je také lepší se vyhnout dortům a zákuskům. Nadbytek cukru vás nenabudí, ale naopak uvolní a připraví o sílu. Pokud chcete něco sladkého, zvolte zdravější varianty: med, hořká čokoláda, ovoce.

Začít den zdravým jídlem, jako je zelenina, jako je brokolice nebo květák, je obecně dobrý nápad, ale ne dříve, než zamíříte do posilovny. Jíst zelí k snídani může způsobit zvýšenou tvorbu plynů a nadýmání, a proto byste od svého cvičení neměli očekávat působivé výsledky.

Tvaroh, jogurty a další mléčné výrobky dodají tělu bílkoviny, ale před tréninkem by je měl jíst jen ten, kdo má jistotu, že tělo takové jídlo dobře přijímá a tráví. Pokud se po jogurtu nebo mléce cítíte nepohodlí, snězte ho jindy.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Кнопка «Наверх»