Co musíte jíst po 40, abyste zhubli. - bedivine.cz
Celebrity

Co jíst po 40, abych zhubnul

Po 40-45 letech vstupuje žena do nové etapy života. Tělo začíná postupný přechod od puberty k zániku generativní (menstruační a hormonální) funkce vaječníků. U každé ženy to jde jinak. Výživa v tomto období by měla tělu poskytnout všechny potřebné látky a pomoci udržet normální tělesnou hmotnost, protože nadváha může zvýšit riziko kardiovaskulárních onemocnění a cukrovky 2. typu.

  1. Zahrnout do nabídky„ženské“ produkty: celozrnné obiloviny, luštěniny, ovoce a bobule, zelenina. Jde o zdroje fytoestrogenů, které svou strukturou připomínají hormon estradiol, nejaktivnější formu estrogenu. 5 porcí potravin s fytoestrogeny denně pomáhá zmírnit příznaky menopauzy. Zelenina, ovoce a bobule jsou nezbytné pro dobré fungování trávicího systému a prevenci zácpy. Denní norma je nejméně 400 g zeleniny a ovoce (bobule) denně, s výjimkou brambor.
  2. Libové maso – kompletní bílkovina nezbytná pro stavbu tělesných buněk a normální průběh všech fyziologických procesů.
  3. Mlékárna – nejlepší zdroj lehce stravitelného vápníku, hlavního stavebního materiálu kostní tkáně. Po 40. roce života dochází k rychlejšímu úbytku kostní hmoty než k její obnově. Je důležité, abyste ze stravy dostávali dostatek vápníku.
  4. Mastné ryby – je zdrojem vitamínu D, polynenasycených mastných (omega-3) kyselin, které posilují zdraví kardiovaskulárního systému. Vitamin D je nezbytný pro vstřebávání vápníku, který je důležitý pro prevenci osteoporózy.
  5. Kontrola množství a kvality tuku ve stravě. Omezte konzumaci cukrářských výrobků a potravin s vysokým obsahem tuku (klobásy, párky v rohlíku, zpracované potraviny). Užitečné: nerafinované rostlinné oleje, ořechy, lněné semínko. Obsahují vitamín E, který je důležitý pro dobré fungování reprodukčních a dalších žláz s vnitřní sekrecí.
  6. Rozumná konzumace čaje a kávy. Nekontrolovaná konzumace těchto nápojů i při absenci nemocí může způsobit nežádoucí neurovegetativní poruchy – zvýšený krevní tlak, tachykardii, návaly horka.
  7. Ne více než 25-35 g cukru denně! Jedná se o 3 lžičky džemu, 6 lžiček cukru nebo 3 lžičky medu.
  8. Omezte konzumaci kuchyňské soli. Fyziologické změny během menopauzy mohou vést k zadržování vody v těle, což vede k otokům a hypertenzi. Norma není více než 4-5 g soli denně, včetně soli ve všech připravených potravinách.
  9. Pamatujte na vodu! Jak stárnete, vaše tělo ztrácí 10-15% tekutin, což může způsobit zácpu a ospalost. Potřebné množství vody za den závisí na tělesné hmotnosti, lidské činnosti, pracovních podmínkách a ročním období. Nadbytek vody v těle je stejně nežádoucí jako její nedostatek.
  10. Denní výdej jídla: snídaně, oběd, večeře a 2-3 svačiny mezi nimi. Tato dieta odstraní velké porce jídla a pomůže normalizovat váhu.
Zajímavé:  Saténová rtěnka: co to znamená a o jakou rtěnku se jedná?

Energie dodaná z potravy musí být zcela vynaložena prostřednictvím bazálního metabolismu a fyzické aktivity. Změny stravy by měly být „chutné“. Vše, co nepřináší potěšení, bude dříve nebo později zastaveno.

  • Nová klinika
  • Důležitá data ve zdravotnictví
  • Centrum a média
  • Образование
  • Soutěže
  • Zdravotní území
  • Regionální zprávy

Jak jíst zdravě po 40 letech:

radí Vladimír Igorevič Miljutin, edokrinolog nejvyšší kvalifikační kategorie, přednosta lůžkového endokrinologického oddělení Regionálního endokrinologického centra Kirovské klinické nemocnice č. 7 (Kirov, Kirovská oblast):

Zatímco jste mladí, vaše tělo stále roste, hodně se hýbete a vydáváte spoustu energie. Tělo potřebuje hodně živin.

Po čtyřicítce se vše změní. Nevyhnutelně se váš metabolismus zpomalí a vy už nepotřebujete tolik jídla jako dříve. Extra „snědené“ kalorie

se ukládají v tukové tkáni, zvyšuje se tělesná hmotnost, mizí pas a roste žaludek. Člověk se začne méně hýbat, utratí ještě méně kalorií a pokračuje v jídle.

Existuje cesta ze začarovaného kruhu? Jak zastavit přibírání a předejít rozvoji cukrovky, hypertenze a mnoha dalších nemocí?

Dodržujte 5 jednoduchých pravidel:

  1. Zmenšete velikost porcí. To lze provést postupně. To vám pomůže dodržovat pravidlo vstávání od stolu s mírným pocitem hladu. Mnoha našim pacientům pomohlo zhubnout pouhé zmenšení porcí.
  2. Strava zůstává standardní pro všechny lidi – to je zlomková jídla. Pokud stále nedodržujete toto pravidlo a jíte zřídka, urychleně změňte své návyky, zkuste jíst 4-5krát denně ve stejnou dobu.
  3. Zastavte příliš mnoho bílkovin! Protein je potřeba během „období budování těla“ – až 30 let. Po čtyřicítce protein urychluje buněčné dělení a tím i proces stárnutí. Místo masa jezte ryby, vejce a luštěniny. Masité jídlo stačí jíst pouze 40x týdně.
  4. Od teď Základem vašeho jídelníčku je rostlinná strava (celozrnné cereálie, tvrdé těstoviny, otruby, chléb, zelenina, ovoce). Živočišné produkty (sýry, tvaroh, maso, vejce) jsou střídmým doplňkem hlavního menu.
  5. Co by mělo být vyloučeno? Nebo to striktně omezit? Jedná se o uzeniny a cukrářské výrobky, konzervy a cukr.
Zajímavé:  Jak rychle zhubnout bez diet a cvičení, abyste měli kostky.

Čím pestřejší je vaše strava, tím lépe (no, pokud to nejsou nové druhy klobás nebo sušenek)!

Správná výživa vám pomůže žít dlouho a zdravě! Přejeme všem aktivní dlouhověkost!

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button