Co můžete jíst na syrové stravě, abyste zhubli. - bedivine.cz
Celebrity

Co můžete jíst na syrové stravě, abyste zhubli?

Náš novinář se na měsíc stal raw foodistou: jak se změnilo vaše tělo a kolik se vám podařilo zhubnout?

Věta „Jsem vegetarián“ už nikoho nepřekvapí, takové známé a známé má každý. „Jsem syrový foodist“ zní mnohem tajemněji a zajímavěji (pozor na otázky o sýru). A nejdůležitější je, že jich v Minsku je a je jich čím dál víc. Tito lidé jedí pouze rostlinnou stravu, a to pouze ty, které nebyly podrobeny tepelné úpravě. Stát se raw foodistou není snadné: musíte změnit celý svůj výživový systém. V novém stavu jsem vydržel celý měsíc a výsledky této diety byly příjemně překvapivé: moje váha klesla o 5,4 kilogramu. Co se ještě změnilo a jaké to je být čtyři roky raw foodistou, přečtěte si materiál.

Co je podstatou

Syrová strava je nutriční systém blízký veganství: zahrnuje konzumaci pouze rostlinné stravy. Rozdíl je v tom, že tato potravina – zelenina, ovoce, houby, klíčky, kořenová zelenina – by neměla být podrobena tepelné úpravě. Myšlenka tohoto přístupu je jednoduchá: syrová „živá“ strava si zachovává všechny vitamíny a mikroelementy a je lehce stravitelná. Raw foodists věří, že lidé nejsou stvořeni k tomu, aby jedli tepelně zpracované potraviny, a nezpracované rostlinné potraviny jsou nejpřirozenější a nejzdravější.

Zajímavé:  Pořizování starých nudných obrázků - aby byly stylové: 5 tipů profesionálního stylisty.

Nejprve se ale seznamme s někým, kdo se syrovou stravou drží několik let a ví o všech úskalích tohoto potravinového systému.

„Moji příbuzní si obecně mysleli, že jsem sektář nebo blázen.“

Victor je raw foodistou už čtyři roky, ale samozřejmě občas docházelo k poruchám: občas se ten chlap stal znovu veganem. Během této doby jeho váha klesla z 89 kilogramů na 64. Naštěstí se nekonaly žádné mdloby. Je mu 35, věří konspiračním teoriím o tom, že syrová strava odstraňuje jakýsi hlen a prodlužuje život. Před schůzkou spal jen čtyři hodiny – to prý stačí na to, aby se jeho tělo zotavilo. Jeho oblíbeným ovocem je tomel, místo do práce si Victor vezme tucet jablek a zelené.

— Vážil jsem 89 kilogramů, byl jsem větší, silnější, chodil jsem do posilovny a dokázal jsem vypít tucet vajec najednou, – říká Viktor. — Nikdy jsem si nemyslel, že se někdy stanu veganem. Touto cestou jsem se musel vydat kvůli zdravotním problémům. Přechod na raw food byl plynulý: v roce 2017 jsem se stal vegetariánem, o rok později veganem, a když jsem na YouTube narazil na video o raw food, rozhodl jsem se to zkusit – pokračuji v tom dodnes.

Zpočátku to samozřejmě bylo těžké: na každé akci, kde se prostřený stůl skládá, se pokrmy skládají z masa a klobásy. Moji příbuzní si obecně mysleli, že jsem sektář nebo psychopat. Vztah se zhoršil, ale když jsem ukázal výsledek, jejich názor se změnil. Kamarád řekl: „Bylo by lepší, kdybyste pil, jedl maso a mluvil s dívkami.“ Tak postupně všichni přátelé odpadávají.

Abych si vybral tři nebo čtyři jablka, která budu jíst najednou, musím tomu věnovat 40-50 minut. Příprava raw food jídel zabere ještě hodně času, ale stojí to za to. Samozřejmě jsem ztratil ty ukazatele síly a svalové hmoty, ale samotná úleva a tvar jsou nyní dobré. Zmizely mi otoky nohou a bolest slinivky. K dostatečnému spánku mi stačí čtyři až pět hodin denně. Dostatek energie na celý den.

Pokud je raw foodista začátečník, pak jeho den téměř vždy začíná kaší z lněných semínek. Mnoho lidí jí ořechy, klíčí zelenou pohanku, čočku a tak dále. Když olej, tak jedině nerafinovaný a za studena lisovaný. Dieta mě nenudí, moje receptory jsou tak citlivé, že když kousnu do jablka, cítím tóny pomeranče a mandarinky. Každým rokem se výživa stává jednodušší a jednodušší a méně objemná. Můj den totiž kdysi začínal šestilitrovou nádobou jablek, nebo jsem snědl 16 banánů najednou. Teď mi stačí čtyři jablka denně.

První rok nebo dva jsem měl strašnou obžerství. Na fórech píšou, že vyznavačům syrové stravy dochází k vypadávání vlasů. Stalo se, ale za měsíc se vám nic takového nestane. Dlouhodobá syrová strava není pro slabé: musíte snášet hubenost, slabost, vypadávání vlasů, akné, a pokud do jídelníčku nezařadíte zelí nebo semínka, která obsahují vápník, můžete mít problémy s vaše zuby. Pot ale nevoní a vlasy se nemastí. Ano, libido klesá. Mohu obdivovat krásu ženy, ale už tam není taková přitažlivost jako dřív. Vaše myšlenky jsou čisté, stáváte se laskavějšími a klidnějšími.

Věřím, že každý může vyzkoušet syrovou stravu, aby si alespoň pročistil střeva.

Odborník na výživu: „Čistá syrová strava není o zdraví“

Dietoložka-výživová poradkyně a přední specialistka Medical Hubnutí Centra Marta Marudová pomohla zjistit, pro koho přesně je syrová strava vhodná a pro koho je kontraindikována.

Zajímavé:  Svěží make-up: videonávod na osvěžující make-up.

— Přívrženci této diety věří, že tělo nepotřebuje potraviny podléhající tepelné úpravě. Podle jejich názoru se doporučuje ohřívat jídlo maximálně na 60 °C, ale je lepší to nedělat vůbec. Věří: protože naši předkové neměli možnost tepelně upravovat jídlo, pokud bylo všechno syrové, nemusíme si na to zvykat.

Druhým argumentem ve prospěch syrové stravy je, že zpracované potraviny ztrácejí svou nutriční hodnotu. A je na tom něco pravdy, protože stejný vitamín C se ničí při vysokých teplotách. Na druhou stranu, raw foodisté ​​tvrdí, že vaření ničí enzymy. Naše tělo je ale tak moudré a dokonalé, že si je vyrábí samo.

Samozřejmě existují určité výhody syrové stravy. Například WHO doporučuje konzumovat alespoň 500 gramů ovoce a zeleniny denně, nejlépe více. V našich zeměpisných šířkách množství zeleně ve stravě nestačí, zejména v zimě. A to zase přispívá k nárůstu hmotnosti (protože konzumujeme více sacharidů), nízkému obsahu vlákniny, vitamínů a mikroprvků v těle. Lékaři dokonce říkají, že úplná prevence rakoviny střev (jeden z nejčastějších typů onkologie) je nemožná bez správného množství zeleniny a ovoce ve stravě.

Surový foodist, konzumující zeleninu a ovoce, se řídí doporučeními WHO. Ale i tady je škoda. Většina vyznavačů syrové stravy nejí maso, a proto mají nedostatek vitamínů B. To způsobuje problémy, jako je amenorea u žen, neplodnost, vypadávání vlasů, lámavé nehty, bledá kůže, špatná kůže, stejně jako možné problémy s nervovým systémem, úzkost a deprese. Nezapomínejte také, že každá imunitní buňka v našem těle je bílkovina a vyznavači syrové stravy jí mají jasný nedostatek, takže jejich imunita trpí. Výzkum ukazuje, že dlouhodobí vyznavači syrové stravy také trpí nízkou hladinou omega-3 a vitamínu D.

Tato dieta absolutně není vhodná pro děti a dospívající, těhotné a kojící matky a také seniory.

Dá se při takové dietě zhubnout? Nepochybně. Hubneme ne proto, že jíme syrové nebo zpracované potraviny, ale proto, že jsme v kalorickém deficitu. Protože zelenina a zelenina mají nízký obsah kalorií, můžete jich jíst hodně. Dalším příběhem je proteinový půst, a proto je dieta považována za jednu z nejobtížnějších a „hladovějších“.

Pravda je někde uprostřed. Čistě syrová strava není o zdraví. Neexistuje jediná oficiální studie, která by dokazovala opak. A ty, které existují, hovoří o subjektivních pozitivních účincích mezi subjekty.

Některé prvky syrové stravy však můžete zahrnout do své stravy: sledujte normu zeleniny a bylin a jezte je syrové, pokud neexistují žádné kontraindikace, například gastritida a gastrointestinální onemocnění. A jako dezert jezte raději ovoce a bobule než sladkosti a sušenky – to bude mít jistě mimořádně pozitivní vliv na vaše zdraví a pas.

Indikátory se vrátily do normálu

Syrovou stravu jsem jedla od 5. září do 5. října, bez přípravy a plynulých přechodů. Vzal všechnu svou vůli do jedné pěsti, banán do druhé a začal experiment. Dieta „před“ ponechala mnoho přání: jedl jsem všechno – od chipsů a sody po všechny druhy rychlého občerstvení. Surfovala jsem na fórech, kde jsem se dočetla, že každý začínající raw foodista se setká se závratí, slabostí, vypadáváním vlasů a horečkou. Začal jsem se psychicky připravovat na nejhorší. Nic z výše uvedeného se ale za měsíc nestalo.

Zajímavé:  Jak vypadají nehty dívky, která nosila stejný gel lak 3 měsíce v řadě: děsivé video.

Bylo to těžké psychicky, když se obvyklá trasa v obchodě omezila na oddělení se zeleninou a ovocem. Ale i tam je pro raw foodistu těžké vybrat něco, co stojí za to. Další věcí jsou podzimní jarmarky a trhy. Kvalita produktů se výrazně liší, stejně jako ceny. Nová strava se stala co nejjednotnější: jedl jsem hrozny, jablka, banány, syrové arašídy, meloun o víkendech a salát z rajčat, okurek, ředkviček a zelené cibulky.

Chuť na shawarmu a hamburgery byla cítit hlavně o víkendech, kdy nebylo co dělat a nějak jsem potřeboval zabít čas. Chtěla jsem jen něco teplého, ale tohle, jak jsme psali výše, je tabu. Káva? Pouze čaj nabitý na parapetu ze slunečních paprsků (četl jsem to na stejném fóru), ale tohle je naprostý chaos. Vzdala jsem se kávy a pila vařící vodu a čaj bez cukru. Čerstvě vymačkané šťávy mě minuly: za prvé, ne každý obchod prodává takový zázrak, a za druhé, opravdu nechci pít – v zelenině a ovoci je dost vody.

Podotýkají, že tělo úplně přestane vydávat nepříjemné pachy – raw foodist může nosit stejné ponožky a tričko celé týdny. Vůně je stále tam, stejně jako předtím. Mezi hmatatelné změny – můj spánek se stal normálním, zmizela touha jíst nezdravé jídlo a všechno to zapíjet sodou, byla jsem méně unavená a ani jsem se nezlobila na své přátele, kteří mě škádlili a málem mi strčili pizzu do obličeje.

Další výhodou syrové stravy je úspora. Dokonce jsem cítil, jak průměrný šek v obchodech v okolí díky dietě klesal. Místo klasické denní útraty 50-75 rublů jsem utratil 15-25 rublů.

Biologické změny jsou jasně patrné z výsledků bioimpedanční analýzy. Hmotnost byla 81 kilogramů, stala se 75,6. Tuková hmota se trochu zvětšila díky ořechům a olivovému oleji. Aktivní buněčná hmota se vrátila do normálu. Snížil se kvůli proteinové složce, protože jsem jí neměl dostatek.

Zajímavé:  Tětce na oční make-up: který z nich je potřeba pro co.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button