Co nejvíce pomáhá zhubnout, je běh nebo cvičení. - bedivine.cz
Celebrity

Co vám nejvíce pomáhá zhubnout?Běh nebo cvičení

Jak víte, efektivní hubnutí je výsledkem správné výživy a pravidelné fyzické aktivity, převážně aerobního charakteru. Běh a chůze jsou nejdostupnější, a proto oblíbené kardio cvičení, které pomáhá snižovat tělesný tuk. Ale abyste si mohli vybrat, který typ aerobní aktivity zahrnout do vašeho tréninku, musíte si prostudovat vlastnosti a nuance každého z nich.

Rakovina tlustého střeva: příznaky, onkotesty, léčba, prevence

Vlastnosti fitness lekcí založených na chůzi

Chůze je pohybová aktivita, která zahrnuje pohyb dolních končetin po vodorovné ploše rychlostí 1 až 6 kilometrů za hodinu. V některých případech, například při nácviku závodní chůze, může rychlost dosáhnout 10 km/h. Abyste dosáhli efektivního hubnutí s tímto typem fyzické aktivity, musíte denně chodit 30-60 minut průměrným nebo rychlým tempem.

Energetická náročnost kondičního tréninku, který je založen na chůzi, závisí na rychlosti pohybu a náročnosti trasy. Chůze po nerovném terénu je samozřejmě mnohem obtížnější než chůze po hladkém asfaltu bez stoupání a klesání. Při takové chůzi se energetická spotřeba těla několikanásobně zvyšuje, což má příznivý vliv na proces hubnutí.

Počet spálených kalorií závisí také na vaší technice chůze. Například při nácviku nordic walkingu, kdy se využívá speciálních hůlek podobných lyžařským hůlkám, se využívají nejen dolní, ale i horní končetiny. Proto jsou takové fitness kurzy v procesu boje s nadváhou mnohem efektivnější než běžná procházka pohodlným tempem.

Zajímavé:  Přestaň křičet! 10 důvodů pro hádku – a způsoby, jak konflikt vyřešit –

Efektivita fitness lekcí na chůzi vedených s cílem snížit tělesný tuk do značné míry závisí na místě, kde se provádějí. Chůze na čerstvém vzduchu nasytí tělo kyslíkem intenzivněji než chůze na rotopedu v interiéru. Rychlost metabolických procesů, a tedy i účinnost hubnutí, závisí na množství kyslíku vstupujícího do těla.

Nuance kondičního tréninku založeného na běhu

Nuance kondičního tréninku založeného na běhu

Běh je intenzivní aerobní cvičení vyznačující se vysokou rychlostí pohybu a vysokou spotřebou energie, díky čemuž je velmi užitečné při hubnutí. Pro aktivaci procesů spalování tuků v těle je potřeba běhat alespoň 2-3x do 7 dnů. V tomto případě by doba trvání každého běhu měla být alespoň půl hodiny. Kondiční trénink založený na běhu má oproti chůzi následující výhody:

  • Ranní běhání má tonizující účinek na tělo. Po ranním běhání člověk pociťuje příval energie a vysoký výkon vyplývající z takové fyzické aktivity přetrvává po celý den. Chůze má uklidňující účinek a je vhodnější pro večerní fitness cvičení;
  • Běhání intenzivněji zatěžuje kardiovaskulární a dýchací systém. Současně s posilováním těchto systémů se výrazně zvyšuje odolnost;
  • Běháním se spálí více kalorií než při chůzi, takže běhání intenzivněji stimuluje efektivní hubnutí.

Přes veškerou efektivitu běhu v boji s nadváhou má taková fyzická aktivita řadu nevýhod. Mohou být vážnou překážkou pro použití během kondičního tréninku. Mezi tyto nevýhody patří:

  • Běhání se nedoporučuje lidem, kteří mají problémy s klouby dolních končetin, plochými nohami, extrémní skoliózou a dalšími onemocněními pohybového aparátu;
  • Maximální zvýšení srdeční frekvence, ke kterému dochází při rychlém běhu, může zhoršit stav vážných onemocnění srdce a plic. Lékaři proto doporučují lidem s různými dysfunkcemi těchto orgánů nahradit běhání kondičními hodinami s méně intenzivní kardio zátěží;
  • Pro lidi s nadváhou a nízkou úrovní kondice může běhání představovat příliš velkou zátěž. Pro ty, kteří právě začali pracovat na hubnutí, můžete začít s jemným aerobním cvičením. A jak budete rozvíjet vytrvalost a zvyšovat úroveň své kondice, můžete postupně zvyšovat zátěž, včetně běhání ve vašem kondičním tréninku.
Zajímavé:  Beauty tea: jak připravit nápoj, abyste zabránili vypadávání vlasů.

Doporučení pro výběr cvičení pro hubnutí

Doporučení pro výběr cvičení pro hubnutí

Při výběru nejúčinnějšího typu aerobní fyzické aktivity pro hubnutí a bezpečné pro zdraví musíte zvážit následující doporučení:

  • Než začnete bojovat s nadváhou, musíte podstoupit lékařskou prohlídku a identifikovat všechny zdravotní problémy.

Dále byste měli kontaktovat zkušeného lékaře, aby na základě výsledků testů rozhodl o tom, jaký typ fyzické aktivity lze použít ke snížení hmotnosti;

  • Při výběru typu aerobní pohybové aktivity se musíte zaměřit na osobní preference.

I když běh spálí více kalorií než chůze, nepřinese maximální efekt hubnutí, pokud tento typ fitness není příjemný. V tomto případě je lepší chodit hodinu a v důsledku toho získat fyzickou aktivitu a morální uspokojení, než se ráno nutit běžet alespoň 20 minut;

  • pro chůzi není třeba speciálně organizovat školení.

Stačí se do práce nebo domů dostat pěšky, nebo vystoupit z MHD o 1-2 zastávky dříve. Proto je tento typ aerobní pohybové aktivity vhodnější pro lidi, kteří si nemohou dovolit věnovat několik hodin týdně speciálně běžeckým fitness hodinám;

  • Po výběru běhání byste měli pravidelně cvičit intervalovou techniku.

Umožňuje poskytovat nejintenzivnější fyzickou aktivitu s minimálním časem. Tohoto efektu je dosaženo střídáním krátkých intervalů, během kterých se pracuje na hranici možností, s obdobími běhu v mírném tempu. Například, když vedete fitness hodinu pomocí intervalové techniky, měli byste prvních 45 sekund běžet pohodlným tempem a poté byste měli co nejvíce zrychlit a běžet co nejrychleji po dobu 15 sekund. Celá sekvence akcí by se měla opakovat až 10krát.

Chůze nebo běh: díky čemu zhubnete rychleji?

Nyní, navzdory mrazu, můžete v parcích stále častěji vidět dívky běžící na nové vlně zdravého životního stylu. Běh posílí váš imunitní systém, takže se nemusíte bát sezónního nachlazení, a navíc vám pomůže zhubnout. Ale dámy, které milují teplo, se raději schovávají před živly ve fitness centrech a provozují sprinty na běžících pásech.

Zajímavé:  Jak zhubnout cvičením a normální stravou.

Fitness trenéři vždy navrhovali chůzi jako alternativu k běhu. Navíc není o nic horší a v některých případech i lepší.

Co si vybrat, když chcete zhubnout? Vysvětluje fitness trenér Kairi Furr.

Jak funguje chůze

Vyzbrojeni fitness trackerem můžete jednoduše chodit v parku ve stejném tempu a rytmu. Pokud máte sedavé zaměstnání s malým pohybem, alternativní možností po práci je procházka v parku na 40 minut.

„Chůze pomáhá vytvářet kalorický deficit, který je pro hubnutí zásadní. Tento typ cvičení zlepšuje kardiovaskulární zdraví, posiluje svaly a zvyšuje celkovou kondici. Přestože při chůzi spálíte méně kalorií než při běhu, postupem času může toto cvičení, pokud se provádí pravidelně, vést k výraznému úbytku hmotnosti v kombinaci se zdravou stravou, říká fitness trenér.

Jsou případy, kdy mají lidé například kvůli zraněním dočasně zakázáno běhat, a jsou tací, kteří to mají úplně zakázáno. Pak se chůze může stát vhodnou alternativou.

Jak běh funguje

Běh má na rozdíl od chůze zrychlené tempo, což znamená, že na tělo působí rychleji. Proces například spálí více kalorií za minutu.

„Běh také zvyšuje tepovou frekvenci a zrychluje metabolismus, což vede ke zvýšenému spalování tuků jak během cvičení, tak po něm. Běh může zlepšit hustotu kostí, zvýšit kapacitu plic a pomoci zvládat stres,“ říká Furr.

Co je tedy efektivnější?

V každém případě, ať už běháte nebo chodíte, pravidelný trénink je důležitý. Nejlépe 3x týdně. A ujistěte se, že jezte správně. Způsob hubnutí závisí na několika faktorech.

„Volba mezi chůzí a během při hubnutí závisí na individuálních cílech, preferencích a zdravotním stavu. Je velmi důležité vzít v úvahu faktory, jako je zdraví kloubů a úroveň fyzické zdatnosti. Pro lidi, kteří právě začali cvičit nebo mají nějaké zranění, je vhodnější chůze. Během tréninku můžete postupně zvyšovat tempo. Pokud je člověk zdravý a dobře trénovaný, může běhat, aby rychleji shodil kalorie.“

Zajímavé:  Jak rychle zhubnout s 6měsíčním dítětem v náručí.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button