Dné sacharidy: výhody a nevýhody takové stravy pro zdraví a pohodu. - bedivine.cz
Celebrity

Žádné sacharidy: výhody a nevýhody takové stravy pro zdraví a pohodu

Produkty bez sacharidů

Zřeknutí se odpovědnosti Vezměte prosím na vědomí, že veškeré informace zveřejněné na webových stránkách Prowellness jsou poskytovány pouze pro informační účely a nejedná se o osobní program, přímé doporučení k akci nebo lékařskou radu. Nepoužívejte tyto materiály k diagnostice, léčbě nebo k jakýmkoli lékařským procedurám. Před použitím jakékoli techniky nebo použití jakéhokoli produktu se poraďte se svým lékařem. Tyto stránky nejsou specializovaným lékařským portálem a nenahrazují odborné rady odborníka. Vlastník stránek nenese odpovědnost za žádnou stranu, která utrpěla nepřímou nebo přímou škodu v důsledku zneužití materiálů umístěných na tomto zdroji.

Které potraviny neobsahují žádné nebo téměř žádné sacharidy?

Existuje specializovaná nízkosacharidová dieta, podle které je třeba jíst pouze tučná nebo bílkovinná jídla. Na jaké pokrmy se v tomto případě zaměřit?

  • Výhody a poškození sacharidů pro tělo
  • Pravidla nízkosacharidové diety
  • Kdo by neměl používat nízkosacharidovou dietu?
  • Závěr

Sacharidy jsou považovány za hlavní dodavatele energie do lidského těla. Mnoho lidí s nadváhou se však snaží snížit jejich spotřebu na minimum. Jaké produkty tyto látky neobsahují nebo téměř neobsahují?

Výhody a poškození sacharidů pro tělo

Tyto živiny hrají v lidském těle zásadní roli:

  • snadno stravitelné;
  • poskytnout tělu energii;
  • udržovat optimální hladinu cukru v krvi;
  • napomáhají správnému metabolismu;
  • zajistit normální funkci mozku.

Zároveň tyto látky v přebytku nejsou neškodné z následujících důvodů:

Zajímavé:  Jak odstranit vodní kámen z konvice: 5 účinných životních triků pro čajovou sezónu.

Pravidla pro bezsacharidovou dietu

  1. Zvyšuje hladinu cukru v krvi.
  2. Negativní vliv na zdraví cév a kapilár.
  3. Může způsobit komplikace u diabetes mellitus.
  4. Negativně ovlivnit stav slinivky břišní.
  5. Představují riziko obezity.

Pravidla nízkosacharidové diety

Existuje speciální nízkosacharidová dieta pro hubnutí? Ve skutečnosti téměř každé jídlo obsahuje sacharidy, a proto je tato dieta nízkosacharidová, nikoli bezsacharidová. Mezi nízkosacharidové diety patří ketogenní dieta, ve které je kladen důraz na převahu tuků (poměr tuků k sacharidům může být až 3:1 nebo 4:1), řada nízkosacharidových diet, ve kterých je podíl sacharidů se může pohybovat od 20 do 100 g denně, dieta s převahou bílkovin.

Objevte italskou chuť štíhlosti! Proteinový koktejl KEFORMA.

WHEY PLUS 80 (hořká čokoláda), proteinový koktejl, 480 g
Chromlipáza
Kalkulačka vitamínů a živin. Počítejte online.
Zde jsou pravidla nízkosacharidové diety:

Jaké potraviny neobsahují žádné nebo málo sacharidů?

  1. Strava žen by měla obsahovat alespoň 1800 kalorií denně a strava mužů – nejméně 2100 kalorií.
  2. Doporučuje se nejíst potraviny s rychlými sacharidy, které po jídle způsobují prudký skok glukózy v krvi. Jsou to např. sladkosti (cukrovinky, cukrovinky, zmrzlina, čokoláda).
  3. Pravidelně se věnujte sportu nebo cvičení.
  4. Pijte alespoň 2 litry čisté vody denně.
  5. Tuto dietu nelze dodržovat déle než měsíc, jinak může začít vážná intoxikace těla (stejně jako zácpa nebo vážná ztráta síly).

Středně tučný tvaroh.

Doplňte svůj jídelníček o zdravé recepty nabité bílkovinami Kdo by neměl držet nízkosacharidovou dietu?

Přechod na nízkosacharidovou dietu má řadu kontraindikací. Především jsou to ti lidé, kteří potřebují kvalitní výživu s obvyklým poměrem bílkovin, tuků a sacharidů: těhotné a kojící ženy, pacienti před operací. Rovněž se nedoporučuje používat nízkosacharidové diety u lidí s chronickým onemocněním ledvin, jaterním selháním, srdeční arytmií nebo nedávnou mrtvicí či srdečním infarktem. Nejprve by se měli poradit se specializovaným lékařem: nefrologem, hepatologem, kardiologem nebo neurologem. Lidem s cukrovkou se také doporučuje, aby se nejprve poradili s lékařem, protože nízkosacharidová dieta může nejen způsobit hypoglykémii, ale také vést ke ketoacidóze, což je život ohrožující komplikace cukrovky.

Zajímavé:  Balení na klíč: sedm kroků k prodejnímu blogu odborníka.

Vysokoproteinová dieta zvyšuje hladinu kyseliny močové v těle, proto se nedoporučuje lidem s dnou, poruchou metabolismu kyseliny močové.

Bezcharinová strava

Bylinný čaj z divokých bylin č. 9 (kontrola sacharidů)

Existuje speciální dieta, která zahrnuje jídlo bez sacharidů. Účinně snižuje váhu, ale dlouhodobé dodržování takové diety se nedoporučuje.

Zřeknutí se odpovědnosti

Vezměte prosím na vědomí, že veškeré informace zveřejněné na webových stránkách Prowellness jsou poskytovány pouze pro informační účely a nejedná se o osobní program, přímé doporučení k akci nebo lékařskou radu. Nepoužívejte tyto materiály k diagnostice, léčbě nebo k jakýmkoli lékařským procedurám. Před použitím jakékoli techniky nebo použití jakéhokoli produktu se poraďte se svým lékařem. Tyto stránky nejsou specializovaným lékařským portálem a nenahrazují odborné rady odborníka. Vlastník stránek nenese odpovědnost za žádnou stranu, která utrpěla nepřímou nebo přímou škodu v důsledku zneužití materiálů umístěných na tomto zdroji.

Nízkosacharidová dieta

Příčinou obezity je nadměrná konzumace sacharidů. Při bezsacharidové dietě je množství sacharidů ve stravě 2–7krát menší, než je denní potřeba.

Panel „Nutrigenetika: Optimální dieta pro hubnutí“
9 000 ₽
14 pracovních dnů

Pomocí tohoto testu zjistíte přítomnost či nepřítomnost vaší predispozice k přibírání na váze, individuální potřeby vašeho těla na vitamíny, stopové prvky, pro vás správný poměr bílkovin, tuků a sacharidů.

Genetické předpoklady pro poruchy metabolismu sacharidů

dieta bez sacharidů

Individuální riziko zvýšené glykémie a inzulínové rezistence lze stanovit pomocí genových markerů, které ovlivňují metabolismus sacharidů. Normálně inzulín snižuje hladinu glukózy, ale když je citlivost buněk na tento hormon narušena, vzniká inzulínová rezistence. Jeho extrémním projevem je diabetes mellitus 2. typu.

Hlavní genetický podíl na rozvoji diabetes mellitus 11. typu mají geny systému HLA, významnou souvislost s tímto onemocněním má oblast genu pro inzulín na 11q, 15p6, 18q a oblast na XNUMX. chromozomu.

Zajímavé:  Co potřebujete napumpovat v houpacím křesle, abyste zhubli.

Vývoj diabetes mellitus druhého typu, který na rozdíl od onemocnění prvního typu není považován za vrozený, ale získaný, je ovlivněn úrovní konzumace potravin s vysokým glykemickým indexem. Studie navíc prokázaly, že sdílený haplotyp HLA členů rodiny s diabetem 1. typu ovlivňuje pravděpodobnost vzniku diabetu 2. typu u ostatních jejích členů.

Pacienti, kteří mají vysokou úroveň genetického rizika pro rozvoj diabetu 2. typu, by se měli snažit omezit svou stravu na potraviny bohaté na sacharidy. Může jim být doporučena nízkosacharidová dieta. Umožňuje vám lépe kontrolovat tělesnou hmotnost a předcházet vzniku cukrovky 2. typu.

Za účelem zjištění rizika poruch metabolismu sacharidů a zjištění, zda má člověk sklony k inzulínové rezistenci, nabízí lékařské genetické centrum „Genomed“ absolvování genetické studie „Metabolismus sacharidů“ v sekci nutrigenetických testů a studii pro tzv. riziko vzniku diabetes mellitus 2. typu.

Panel „Nutrigenetika a sport: Optimální volba diety a cvičení pro hubnutí“
8 500 ₽
14 pracovních dnů
Test hodnotí účinnost různých diet a cvičení na hubnutí.

Podstata bezsacharidové diety

dieta neobsahující uhlohydráty

Proces trávení potravy začíná rozkladem sacharidů. Přenášejí do buněk glukózu, jejíž přebytek se přeměňuje na tuk. Po sacharidech se odbourávají tuky a bílkoviny. Pokud je ve stravě hodně sacharidů, tuky se nestihnou rozložit a ukládají se pod kůži. Při nízkosacharidové dietě začíná aktivní metabolismus tuků. Snižuje se hladina glukózy a inzulínu v krvi. Tím se stimuluje tvorba metabolických hormonů – člověk hubne.

Druhy nízkosacharidové diety:

  • neketogenní dieta bez sacharidů – 50-150 g sacharidů denně. Nezpůsobuje biochemické změny v těle. Snižuje celkové kalorie, odstraňuje náhlé výkyvy hladiny cukru v krvi, které způsobují chuť k jídlu;
  • ketogenní bezsacharidová dieta – 50 g nebo méně sacharidů denně. Hlavním zdrojem energie se stávají tuky. Při jejich spalování se tvoří ketony. Podílejí se na procesech hubnutí.
Zajímavé:  Jak nosit tepláky v roce 2024 a nevypadat staromódně.

Principy nízkosacharidové diety:

  • omezit zdroje pomalých sacharidů na 250 kcal denně;
  • Bílkoviny a zeleninu můžete jíst bez omezení;
  • po jídle 30 minut nepijeme;
  • jíme zlomkově – v porcích 200 ml 5-6krát denně;
  • poslední jídlo – ve 20 hodin;
  • snížit denní příjem kalorií o 20 %;
  • dodržovat pitný režim – 2 litry čisté vody denně.

Nízkosacharidová dieta: povolené a zakázané potraviny

  • pšeničný chléb;
  • cukr a sladidla;
  • těstoviny;
  • brambory;
  • kukuřice, řepa, mrkev;
  • alkohol;
  • ovoce (kromě citrusových plodů, kyselých bobulí a jablek);
  • ovocné šťávy;
  • sýtené nápoje;
  • margarín, majonéza, průmyslové omáčky;
  • klobásy, průmyslové paštiky.
  • libové maso a droby;
  • vejce;
  • ryby a mořské plody;
  • mléčné a fermentované mléčné výrobky;
  • zelenina;
  • semena a ořechy;
  • zeleninové šťávy;
  • brusinková šťáva, kompot ze sušeného ovoce;
  • zelený čaj, káva.

Při dietě s nízkým obsahem sacharidů omezte:

  • celozrnné cereálie;
  • houby;
  • fazole;
  • lilek;
  • tmavá čokoláda;
  • suché víno.

dietní produkty bez sacharidů

Nízkosacharidová dieta: výhody, vedlejší účinky a kontraindikace

  • eliminuje přebytečný tuk, takže při správné životosprávě se váha nevrátí;
  • nezpůsobuje pocit hladu.

Pokud dodržujete ketogenní bezsacharidovou dietu déle než 1 týden a neketogenní dietu déle než 3:

  • atrofie svalové tkáně;
  • zvyšuje se zatížení ledvin;
  • nervová aktivita a aktivita klesá;
  • metabolismus se zpomaluje;
  • ve střevech se rozvíjejí hnilobné procesy.

Kontraindikace nízkosacharidové diety:

  • onemocnění gastrointestinálního traktu;
  • dysfunkce ledvin a jater;
  • kardiovaskulární patologie;
  • těhotenství, kojení.

Po bezsacharidové dietě byste měli postupně zvyšovat sacharidy ve stravě o 30 g denně. Dejte přednost pomalým sacharidům bohatým na rostlinnou vlákninu. Omezte tuky ve stravě.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button