Fitness etiketa: jak se správně chovat v posilovně. - bedivine.cz
Celebrity

Fitness etiketa: jak se správně chovat v posilovně

Etiketa v tělocvičně: Tipy pro úspěšnou kariéru a zdravý život

Jít poprvé do posilovny může být pro mnoho lidí nervy drásající a nejistý zážitek. Vyvstávají otázky týkající se správného používání cvičebních pomůcek a také etikety a standardů chování v tělocvičně.

Chcete-li se připravit na návštěvu posilovny, můžete studovat fóra a videonávody na toto téma. Kromě znalosti techniky cvičení je však důležité osvojit si pravidla etikety a normy chování.

I když posilovna není místem, kde se musíte starat o to, co si o vás myslí ostatní, dodržování pravidel chování vám pomůže vyhnout se nepříjemným situacím. Pobyt v posilovně tak bude pohodlnější a dodá vám sebevědomí.

Zajímavé:  Jak zhubnout, pokud máte čas jíst pouze 2krát denně.

Jedním z důležitých doporučení je prostudovat si tréninkový program, abyste si nezaměnili fitness činky s gymnastickým kolečkem. Navíc nováčci často nebaví zkušené návštěvníky posiloven, takže je musíte respektovat a sledovat své chování.

Chůze do posilovny: jak se správně připravit

Mnoho lidí přemýšlí o návštěvě posilovny, zvláště když je čas na změnu a sebezdokonalování. Než však učiníte konečné rozhodnutí jít do posilovny, musíte se řádně připravit.

Je důležité pochopit, že rozhodnutí cvičit v posilovně musí být zdůvodněno skutečnou motivací, aby se čas nestal důvodem k odmítnutí cvičení. Chcete-li to provést, můžete začít tím, že zaplatíte za jednorázovou návštěvu posilovny, abyste pochopili závažnost svých záměrů.

Pokud se přece jen rozhodnete pro nákup členství v posilovně, je důležité vybrat si vhodný čas, kdy jít, například ne ve špičce. To vám umožní posoudit dostupnost potřebného cvičebního náčiní a drobnosti, jako je počet sprchových koutů a kvalita šatních skříněk, což je důležitý faktor pro výběr správné posilovny. Navíc je nutné zhodnotit všechny aspekty haly, protože. Od toho se odvíjí motivace chodit do posilovny.

Cvičební oblečení: na čem opravdu záleží?

Panuje názor, že pro kvalitní trénink potřebujete nové, kvalitní a drahé vybavení. Existuje však několik tipů, které vám pomohou tento nápad opustit.

Za prvé, nemyslete si, že změna oblečení vám umožní oddávat se životnímu stylu spojenému se sportem. Motivace by měla pocházet z vnitřních potřeb, a ne z přítomnosti speciálního oblečení.

Navíc nezapomínejte, že nejdůležitější je zdraví a pohodlí při tréninku. Syntetická tkanina není vždy tou nejlepší volbou pro zdravou pokožku a běžné tréninkové šortky a tričko jsou stejně dobré jako značkové tréninkové vybavení. Je však nutné zajistit, aby byly vždy čisté, protože nikdo nechce cvičit ve špinavém oblečení.

Zajímavé:  Gelová manikúra: jak si vyrobit krásnou gelovou manikúru doma.

Vyzkoušejte BrainApps zdarma

Pokud je tedy posilovna klimatizována, můžete si vzít mikinu, abyste se vyhnuli nachlazení. Na lekce si navíc můžete vzít láhev vody a ručník na otření potu. Na přání si můžete vzít i hodinky se stopkami a přehrávač se sluchátky. Je lepší si předem ověřit dostupnost všech potřebných doplňků v tělocvičně pro pohodlné cvičení.

Jak snížit riziko zranění při cvičení v posilovně

Posilovny se staly nedílnou součástí života mnoha lidí, kteří se snaží o zdravý životní styl a dosahování sportovních cílů. Jako u každé činnosti však existují rizika zranění, která je třeba minimalizovat.

1. Úvodní instruktáž a bezpečnostní pravidla

Před zahájením tréninku musí zaměstnanec tělocvičny provést úvodní instruktáž, aby se návštěvníci seznámili se základními pravidly bezpečnosti a používání cvičebních pomůcek. Před zahájením tréninku je nutné dodržovat pokyny a nezneužívat cvičební pomůcky, zahřát se a protáhnout.

2. Během cvičení se soustřeďte

Během tréninku byste neměli být rozptylováni chatováním nebo používáním telefonu. Zaměřte svou pozornost na cvičení a kontrolujte své dýchání, abyste předešli možnému zranění.

3. Správné chování s volnými váhami

Při práci s volnými závažími je nutné dbát na správnou techniku ​​a nepřehánět to s výběrem závaží, aby nedošlo k vážnému zranění. Po použití je také nutné vrátit činky na jejich místo.

4. Úklidová technika a přátelská komunikace

Na konci tréninku je potřeba vrátit vybavení na své místo a udržovat pořádek, abyste předešli nečekaným pádům a zraněním ostatních návštěvníků. Měli byste také respektovat ostatní lidi v posilovně a pamatovat na to, abyste si hlídali své území a hranice při interakci se všemi.

5. Pomoc a interakce s ostatními návštěvníky

Pokud asistujete jinému návštěvníkovi, řiďte se pokyny, abyste neublížili sobě nebo jim. Buďte zdvořilí a ohleduplní k ostatním návštěvníkům, kteří také chtějí dosáhnout svých tréninkových cílů. Dodržováním základních pravidel můžete minimalizovat riziko zranění a v posilovně uspokojivě dosáhnout všech svých cílů.

Zajímavé:  Proč nemohu zhubnout v nohách.

Jak správně zacházet s nářadím v posilovně?

Určitě každý, kdo navštívil posilovnu, ví o pravidlech etikety a bezpečnosti při cvičení. Ne vždy je však dodržujeme. Aby nedošlo k problémům pro sebe a ostatní, stojí za to pamatovat si nejdůležitější body.

Nejprve je potřeba s činkou zacházet opatrně. Nikdy byste ho neměli překračovat, je lepší ho obejít, abyste se nezranili nebo nepoškodili projektil. Je také důležité netlačit na činku nebo činky nohama, protože to může poškodit vybavení a způsobit zbytečný hluk, který rozptyluje ostatní.

Za druhé, po zaškolení je nutné zařízení rozebrat a nenechat je v rozebraném stavu. To pomáhá udržovat pořádek v místnosti a pohodlí pro ostatní návštěvníky. Navíc, pokud jsou granáty ponechány bez dozoru, pak je může kdokoli použít a poškodit zařízení.

Za třetí, neměli byste házet projektily na podlahu nebo stojany, abyste nevytvářeli zbytečný hluk a chránili zařízení před nárazy.

Za čtvrté, před nastavením zařízení se musíte ujistit, že je zdarma a že je momentálně nepoužívají žádní návštěvníci. Vyhnete se tak zbytečným konfliktům a umožníte všem bezproblémovou práci.

Za páté, pamatujte na hygienu. Před tréninkem je nutné se osprchovat a nepoužívat vonné přípravky, abyste nedráždili ostatní návštěvníky vůní vašich gelů a šamponů.

Nakonec nepoužívejte napájecí stojan k provádění cvičení, která nejsou určena, protože to může být nebezpečné a poškodit zařízení. Snažte se dodržovat pravidla a dbejte na pohodlí a bezpečí všech přítomných v místnosti.

Vlastnosti návštěvy sálu: pravidla, pověry a zvyky

Většina lidí, kteří cvičí v posilovně, má své zvyky, pravidla a pověry, které se ostatním mohou zdát divné. Někdo rád cvičí jen v určité dny v týdnu, jiný nosí pořád stejné oblečení. To ale neznamená, že tyto zvyky nemají žádný základ.

Zajímavé:  Na tomto roztomilém obrázku Katie Holmes - všechny klíčové trendy léta 2024.

Například halová pravidla mohou být nápomocná při udržování uctivé atmosféry a bezpečnosti. Některé tělocvičny zakazují telefonovat nebo mluvit jiným jazykem, aby nerušily ostatní studenty. Někteří lidé přitom pravidelně dvakrát kontrolují zámky na skříňkách, aby se ujistili, že jsou jejich věci v bezpečí.

Pro ty, kteří chtějí dosáhnout určité fyzické kondice, je návštěva posilovny a správné stravování nevyhnutelná. Bez pravidelného pohybu a správné výživy bude pro člověka těžší dosáhnout svých cílů. Sportování navíc snižuje riziko různých onemocnění a zlepšuje psychickou pohodu.

Konečně, zanechání komentářů pod článkem nebo na sociálních sítích může být použito jako povzbuzení a motivace pro ostatní, aby se stali aktivnějšími a udrželi si své zdraví. Rozhovory na toto téma totiž mohou vést k výměně zkušeností, nových nápadů a návodů.

Zkuste BrainApps
zdarma

59 vývojových kurzů

100+ mozkových trenérů

Pravidla etikety ve fitness klubu

Abyste nezpůsobili ostatním nepříjemnosti a necítili se v posilovně nepatřičně, je pro začátečníky i zkušené návštěvníky fitness klubu důležité dodržovat nevyřčená pravidla etikety. Tyto standardy chování jsou společné pro všechny sportovní fanoušky a platí v každé tělocvičně. Znalost těchto pravidel vás dostane do dobré pracovní nálady, pomůže zmírnit psychický stres a vyhnout se konfliktním situacím. Co patří k „železné“ etiketě?

Herpes: co potřebujete vědět o různých virech a jak se vypořádat s relapsy

Jak se správně vypořádat s relapsy a exacerbacemi viru herpes: podrobně mluvíme o rozmanitosti a zákeřnosti tohoto viru

Hygienické a fitness vybavení

Hygienické a fitness vybavení

V posilovně je důležité nezapomínat, že vás vítá vaše oblečení. Fitness vybavení by mělo být nejen pohodlné a funkční, ale také vhodné. Muži by neměli chodit na trénink v natažených punčochách nebo sálových šortkách a odmítat nosit tričko. Zástupci něžného pohlaví by se měli vyhýbat vrcholům s hlubokým výstřihem a ultrakrátkým šortkám, průhledným kalhotám a tričkám. V takovém oblečení je nepohodlné provádět cvičení a navíc bude zajištěna zvýšená pozornost návštěvníků. A rozhodně je potřeba se přezout do čistých bot a ne ve fitku nosit pouliční tenisky.

Zajímavé:  Cargo kalhoty a džíny v zimě: jak nosit módní styly, abyste nezmrzli a nevypadali stylově.

Správné vybavení by mělo dobře sat pot, proto je vhodné kupovat oblečení z moderních materiálů. Ale ani kvalitní legíny, trička a tepláky nepomohou odstranit zápach starého potu. Proto je třeba fitness oblečení často prát, stejně jako běžecké boty. Není třeba se pokoušet „zabít“ nepříjemný zápach parfémem nebo deodorantem. Parfém takové aroma nezakryje. Před odchodem do posilovny je navíc lepší ji vůbec nepoužívat, abyste nedráždili ostatní návštěvníky.

Mnoho fitness klubů má sauny a bazény. Než půjdete do parní lázně nebo plavání, musíte se osprchovat, abyste smyli všechny cizí pachy. Při procházce saunou musíte mít na sobě žabky. A do parní komory byste měli vstupovat bosí, pokud není v pravidlech uvedeno jinak. Musíte si s sebou vzít dva ručníky. Jedním je odstranění přebytečné vlhkosti a druhým můžete sedět na lavičkách. V posilovně se bude hodit i ručník. Lze je použít k setření potu. A také – po ukončení cvičení odstraňte vlhkost z cvičebního náčiní.

Na kondiční trénink si musíte vzít kromě samotného vybavení i převlečení a boty. Je lepší dát věci do kompaktního batohu, než do obrovské tašky, která může zasáhnout ostatní návštěvníky v šatně. Při převlékání do uniformy je důležité nezabírat příliš mnoho místa, pokud jsou poblíž další hosté posilovny.

Etiketa pro zacházení s fitness vybavením

V posilovně je často potřeba používat několik zařízení najednou. Třeba když se blíží kruhový kondiční trénink. Pokud ale posilovací stroj nebudete potřebovat alespoň dalších 10-15 minut, nemusíte na něj věšet ručník ani k němu dávat láhev s vodou. Totéž je nutné nechat udělat i ostatním návštěvníkům.

Hrubým porušením nevyřčených pravidel by bylo rozebrání činky připravené k práci bez ptaní. Pokud jsou k tyči připevněny destičky, musíte nejprve zkontrolovat, zda je střela volná. A teprve potom si to začněte „přizpůsobovat“ pro sebe.

Zajímavé:  Jak si vybrat účes online: 10 oblíbených aplikací pro změnu vzhledu.

Po použití stroje nebo činky je nutné uvést zařízení do původního stavu. Na fitness lekce přicházejí i začátečníci, kterým se možná nepodaří sundat těžká břemena z baru nebo otevřít zámky. Všechny použité talíře a činky musí být umístěny na místech k tomu určených – dle váhy a typu. A ne jak to bude jednodušší a rychlejší.

Při demontáži činky neházejte závaží na podlahu ani hlučně nespouštějte tyč na stojany. Tyto zdroje zvuku mohou být nepříjemné pro sportovce, kteří se soustředí na cvičení. Navíc taková manipulace s vybavením činí kondiční trénink nebezpečným. Můžete hodit palačinku na nohu kolemjdoucímu nebo sobě.

Projektily je nutné používat v souladu s jejich funkčností. Například nemusíte zabírat oblast volných závaží, abyste mohli provádět strečink, abyste mohli cvičit břišní svaly. Všechny lavičky by se měly po použití také setřít.

Při manipulaci s mušlemi existuje další důležitá nuance. Nemůžete tlačit činky a činky nohama. Mohou se tedy ušpinit nebo znovu způsobit hluk. Sportovci mají také pověry spojené s vybavením tělocvičny. Neměli byste překračovat činku – vlastní ani cizí. Předpokládá se, že to může způsobit zranění.

Co nedělat při cvičení

Co nedělat při cvičení

Výčet sportovních „zločinů“, kterých se někteří návštěvníci fitness klubů dopouštějí, není příliš rozsáhlý:

  • Není vhodné chodit do posilovny se spuštěnými vlasy. Taková nedbalost může vést ke zranění – kadeře se mohou zachytit do posilovacího stroje, mohou být náhodně vytaženy atd. Nemluvě o tom, že spadlé vlasy rozházené po celém náčiní ostatním sportovcům očividně radost neudělají.
  • V posilovně netelefonujte nahlas ani dlouho. Je vhodné vypnout nebo snížit zvuk zvonku, aby nerušil návštěvníky při práci.
  • Je důležité respektovat osobní prostor ostatních sportovců a nestát „nad hlavou“ v posilovně a čekat, až bude k dispozici požadované cvičební náčiní.
  • Neměli byste radit „kolegům“ ve fitness klubu, i když nesprávně používají jakékoli zařízení nebo dělají chyby v technice provádění cvičení. Doporučení jsou relevantní pouze tehdy, jsou-li požádáni, aby byla vyslovena. Neodborné rady mohou navíc uškodit.
  • V posilovně by nemělo být absolutní ticho, ale ani byste neměli donekonečna chatovat se svým přítelem nebo přítelkyní. Je lepší poslouchat hudbu pouze se sluchátky.
  • Není třeba se nechat unášet selfie v posilovně, zvláště pokud jsou u zrcadel lidé cvičící. Pokud chcete opravdu fotit, měli byste počkat, až bude méně návštěvníků.
  • Nemůžete přijít pozdě na skupinové fitness lekce. Takto můžete vynechat rozcvičku a překážet ostatním sportovcům a rozptylovat trenéra. V případě zpoždění je vhodné instruktora předem telefonicky upozornit.
  • Ke všem návštěvníkům posilovny je vhodné chovat se přátelsky, i když přijdou na kondiční trénink poprvé nebo jsou pro vás cizí. Musíte také pozdravit a rozloučit se s personálem, to jsou základní pravidla zdvořilosti.
Zajímavé:  Kolik byste měli jíst denně, abyste zhubli.

Použité fotografické materiály Shutterstock

Číst dál

Letní obuv: prevence zranění a problémů s držením těla

Nošení letních bot s podpatky může vést k problémům s páteří a kostrou obecně. Co je potřeba, aby se předešlo problémům?

7 letních problémů s nohou, které vám brání nosit pěkné módní boty

Jak pečovat v létě o nohy, abyste mohli nosit módní boty? Doporučení odborníků.

Balanopostitida u dítěte: příznaky a léčba

Co je balanopostitida, jak se vyskytuje u dětí?

Potřebujete ortopedickou obuv, abyste předešli bolestem nohou?

Nošení ortopedické obuvi je dnes běžné nejen mezi dětmi, ale i mezi dospělými a často neopodstatněné.

Namátkou: Peyronieho nemoc

Zakřivení penisu: odpovědi na otázky, které jste se styděli položit, od MedAboutMe.

Remise urolitiázy: jak ji prodloužit?

Trpíte urolitiázou? Zjistěte, jak dosáhnout remise onemocnění a prodloužit ji na dlouhou dobu.

Herpes: co potřebujete vědět o různých virech a jak se vypořádat s relapsy

Jak se správně vypořádat s relapsy a exacerbacemi viru herpes: podrobně mluvíme o rozmanitosti a zákeřnosti tohoto viru

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button