Jak jíst před 18.00: XNUMX, jak zhubnout. - bedivine.cz
Celebrity

Jak jíst do 18.00:XNUMX, abyste zhubnuli

Nula kalorií: 7 potravin, které můžete bezpečně jíst v noci a nepřiberete

Prozradíme vám, kdy a co byste měli mít na večeři, aniž by to uškodilo vaší postavě.

12 173 29. března 2023

Zdravé stravování je více než to, co jíme. Jde také o to, jak, v jakém množství, proč a kdy to jíme. Nejvíce otázek vyvolává večeře, zvláště co se hubnutí týče. Společně s výživovým poradcem zjišťujeme, jaké potraviny můžete v noci jíst a nebát se přibírání.

Starověká lidová moudrost: «Snídaně jako král, oběd jako princ, večeře jako chudák.» Je v tom kus pravdy, ale ne všechno je tak jednoduché.
Většina lidí si klade otázku, co si dát k večeři, aby zhubli. A na toto téma existuje mnoho mýtů: například nejíst po 18:00. Současná doporučení uvádějí: poslední jídlo nejpozději 2,5-3 hodiny před spaním. Pokud tedy chodíte spát ve 23:00, pak je vhodné večeřet nejpozději mezi 20:00-20:30. To má příznivý vliv na kvalitu spánku, váhu a zdraví trávicího traktu. Po jídle se zvyšuje nitrobřišní tlak, a když zaujmeme vodorovnou polohu, tlak se ještě zvýší – to může vyvolat reflux (reflux obsahu žaludku do jícnu).

Obecně platí, že naše těla spoléhají na náš celkový denní kalorický příjem a příjem živin po celý den, spíše než v určitou dobu, abychom si udrželi zdravou váhu. Neexistují žádná striktní doporučení, co a kdy bychom měli jíst. Pro ty, pro které je večeře nejbohatším a nejkaloričtějším jídlem, je však důležité pochopit, proč se to děje. Možná za to může nejen fyziologický, ale i emocionální hlad.

Zajímavé:  Které sacharidy jsou nejškodlivější a nejzdravější: jednoduchý kontrolní seznam.

Proč se vám večer zvyšuje chuť k jídlu?

  1. Nedostatek jídla během dne. Pokud se celý den omezíme v kaloriích a živinách, pak se večer nevyhnutelně zvýší pocit hladu.
  2. Vynechání hlavních jídel: snídaně a oběd. Některé studie naznačují, že z dlouhodobého hlediska může být vynechávání snídaně spojeno se zvýšeným rizikem obezity.
  3. Příliš dlouhé přestávky mezi jídly
  4. Nedostatečný příjem zdrojů bílkovin během dne
  5. Podvýživa vlákniny: zelenina a ovoce
  6. Nízkosacharidová dieta
  7. Káva a čaj mohou povzbudit chuť k jídlu (kofeinu trvá dlouho, než opustí tělo — jeho poločas je v průměru šest hodin).

Vydatná snídaně, lehká večeře, žádné jídlo po 18:00: co znamenají tyto tipy?

Pro ty, kteří chtějí zhubnout a udržet si zdraví, je zvykem radit: „Snídejte sami, obědvejte s přítelem a večeři dejte svému nepříteli“ (jiná verze tohoto přísloví: „Snídej jako král, oběd jako princ a večeře jako chudák“) . A jak ukazuje výzkum, toto oblíbené přísloví má docela solidní vědecké základy.

1. Dávná moudrost

Po celá desetiletí se věřilo, že obezita as ní spojený diabetes 2. typu a kardiovaskulární onemocnění jsou jednoduše důsledky nerovnováhy mezi množstvím a kvalitou kalorií zkonzumovaných v potravinách a množstvím vynaložené energie. To znamená, že pokud budete méně jíst, vzdáte se nezdravého jídla a budete se více hýbat, pak se vám nic nestane.

V posledních letech však vědci došli k závěru, že vše není tak jednoduché – důležité je nejen to, co a v jakém množství jíme, ale také kdy to děláme a jak je příjem kalorií rozložen do celého dne.

Navíc myšlenka, že reakce těla na jídlo se mění v závislosti na denní době, není zdaleka nová – i lékaři ve staré Číně věřili, že energie proudí lidským tělem v souladu s pohybem Slunce po obloze, takže všechna jídla by měl odpovídat tomuto rytmu:

  • doba od 7 do 9 hodin je obdobím návalu energie v žaludku, kdy potřebujete sníst nejuspokojivější jídlo dne;
  • od 9 do 11 — doba, kdy energie proudí do slinivky břišní a sleziny;
  • od 11 do XNUMX hodin dochází k přílivu energie do srdce a tak dále.
Zajímavé:  Lopatkový vous a motýlek: 7 detailů mužského stylu, které všechny unavily.

Večeře podle tohoto schématu by měla být velmi lehká a měla by se konat mezi 5. a 7. hodinou, kdy jde energie do ledvin.

2. Co říká výzkum

Navzdory odlišnému vysvětlení probíhajících procesů potvrzují údaje z moderních vědeckých výzkumů: tento stravovací režim (vydatná snídaně v 8 hodin ráno a lehká večeře nejpozději v 6 hodin) je pro lidské tělo skutečně nejprospěšnější – nejen pomůže vám zhubnout, ale také pomůže znovu nepřibrat.

Tedy vědci z Tel Avivské univerzity (Izrael), jejichž článek vyšel v časopise v roce 2013 Obezita, provedla klinickou studii zahrnující 93 žen trpících nadváhou, obezitou a metabolickým syndromem (metabolickými poruchami). Po dobu tří měsíců byli všichni účastníci nasazeni na nízkokalorickou dietu.

V důsledku toho se ukázalo, že ženy, které většinu svých denních kalorií konzumovaly ráno ke snídani, zhubly 2,5krát více kilogramů než ty, které téměř nesnídaly, ale v noci hodně jedly.

A to přesto, že oba denně zkonzumovali stejné množství kalorií. Navíc účastníci z „ranní“ skupiny měli během dne menší hlad než ti, kteří raději jedli večer.

15 potravin středomořské stravy — v naší galerii:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Кнопка «Наверх»