Jak můžete zhubnout se žloutkem a sodou. - bedivine.cz
Celebrity

Jak zhubnout se žloutkem a sodou

Každá žena si pro sebe vybere vhodnou metodu hubnutí. Jednou z nejoblíbenějších a zároveň kontroverzních metod, jak shodit přebytečná kila, je žloutková dieta. Tato dieta vám umožní znatelně zhubnout v krátkém čase, obohatit vaše tělo o základní vitamíny a prospěšné mikroelementy a zlepšit vaši celkovou pohodu.

Navzdory skutečnosti, že dieta s vaječným žloutkem je velmi účinná pro hubnutí, mnoho lékařů kategoricky zakazuje použití této techniky. Je to dáno tím, že žloutky obsahují příliš mnoho špatného cholesterolu, proto by jejich konzumace měla být omezena na 1-2 kusy denně. Pokud navíc pijete tepelně neupravenou, syrovou složku, je vysoká pravděpodobnost nákazy salmonelózou. V tomto článku vám řekneme, jak správně užívat vaječné žloutky na hubnutí a zda tato metoda může způsobit významné poškození lidského těla.

Výhody a poškození slepičích vajec pro tělo

O prospěšných látkách obsažených ve slepičích vejcích se tradují legendy již od starověku. Od velmi raného věku je vaječný žloutek součástí doplňkového krmení novorozenců, protože obsahuje obrovské množství vitamínů nezbytných pro dítě.

Navíc pomocí žloutku můžete docela efektivně zhubnout a vyčistit tělo. Vaječný žloutek obsahuje esenciální mastné kyseliny, vitamíny A, C, D a E a také užitečné mikroelementy, jako je sodík, fosfor, vápník, hořčík a další.

Zajímavé:  Jak zhubnout 5 kg bez návratu.

Tento přípravek dále obsahuje biotin, kyselinu pantotenovou, retinol, cholekalciferol a některé další látky, které mohou být pro lidský organismus velmi prospěšné. Fosfolipidy například zlepšují funkci mozku, paměť a pozornost.

Mezitím v některých případech mohou slepičí vejce ublížit lidem. Tento produkt je zejména poměrně silný alergen a jeho konzumace ve velkém množství může vyvolat těžké alergické reakce jak u malých dětí, tak u dospělých.

Slepičí vejce navíc obsahují příliš mnoho špatného cholesterolu, takže i zdraví lidé by je měli přijímat v omezeném množství. Pokud žena nebo muž trpí aterosklerózou cév, jsou vajíčka pro takového člověka kontraindikována, a to i v minimálním množství. Nakonec byste neměli jíst příliš mnoho vajec, pokud trpíte urolitiázou nebo různými onemocněními kardiovaskulárního systému.

Syrový vaječný žloutek na hubnutí ráno

Jednou z nejoblíbenějších metod hubnutí je hubnutí pomocí syrového žloutku, který musíte vypít ráno. Jak již bylo uvedeno dříve, tato metoda může být velmi nebezpečná kvůli vysoké pravděpodobnosti nákazy salmonelózou.

Kromě toho syrová slepičí vejce prakticky nejsou absorbována lidským tělem, což znamená, že s nimi nemůžete získat žádné vitamíny a živiny.

Pokud jde o hubnutí, tato metoda opravdu funguje. Když budete jíst 3-4 syrová slepičí vejce každé ráno, můžete shodit 2 až 3 kilogramy nadváhy za týden. Navzdory tomu může mít tato technika velmi negativní dopad na stav všech vašich vnitřních orgánů a systémů, proto se nedoporučuje používat ji ani v extrémních případech.

Recept na bezpečné hubnutí pomocí vaječných žloutků

Aby nedošlo k poškození těla, mohou být vaječné žloutky konzumovány pouze smažené nebo vařené. Vzhledem k tomu, že smažením na rostlinném nebo olivovém oleji je jídlo vysoce kalorické, neměli byste za účelem hubnutí jíst míchaná vejce. Chcete-li to provést, je lepší ji nahradit dušenou omeletou.

Zajímavé:  Listopadový test 2019 o znalostech kosmetického průmyslu.

Nejlepší je jíst vejce natvrdo, protože mají strukturu, která je pro tělo snáze stravitelná než jiná a navíc jsou pro člověka bezpečná. Kuřecí vejce vařte 7 až 10 minut. Za kratší dobu v nich nemusí škodlivé mikroorganismy stihnout odumřít a delším teplotním ošetřením se ničí prospěšné látky.

Nejčastěji se vaječný žloutek nebo slepičí vejce pro hubnutí kombinuje s citrusovými plody. Zejména taková kombinace produktů je hlavním prvkem účinné chemické diety, které se také říká magická dieta. Žloutek kuřecího vejce a grapefruit, pomeranč nebo mandarinka vstoupí v žaludku do chemické reakce, která zase způsobí rychlé a účinné spalování tukových zásob.

Tuto kombinaci je nejlepší jíst k snídani.

Svůj oběd a večeři si můžete přizpůsobit svým vlastním preferencím pomocí produktů z následujícího seznamu:

  • jakékoli čerstvé ovoce kromě banánů a hroznů;
  • nízkotučné mléčné a fermentované mléčné výrobky;
  • zelenina, čerstvá nebo dušená, zejména rajčata, okurky, zelí, řepa a mrkev, jakož i čerstvé bylinky;
  • smažené bez oleje nebo vařené libové maso;
  • kuřecí a rybí filé.

Pro dosažení co nejlepšího výsledku by měly být z jídelníčku vyloučeny uzeniny, uzeniny, konzervy, uzeniny, pečivo, cukrovinky, cukr, káva a sycené nápoje a také alkohol.

Mezi jídly byste měli pít co nejvíce nesycené pitné vody. Zelený čaj můžete pít i bez cukru. Pro neutralizaci kyselého účinku citrusových plodů na žaludeční sliznici se doporučuje vypít alespoň 1,5 litru zásadité minerální vody denně.

Dieta s vaječným žloutkem na týden

Pomocí následující diety můžete za týden shodit 3 až 5 kilogramů nadváhy a zhubnout o 1-2 velikosti. Po dobu 7 dní by vaše snídaně měla vypadat takto: 1-2 natvrdo uvařené žloutky, 1 středně velký pomeranč nebo půl velkého grapefruitu a šálek černého nebo zeleného čaje bez cukru.

Zajímavé:  Jak zhubnout 25 kg za 5 dní.

Obědy a večeře budete mít dle navrženého denního menu. V žádném případě byste se od něj neměli odchýlit a nahrazovat potraviny jinými, jinak dieta nebude vůbec účinná. Takže po 7 dní, počínaje pondělím, bude vaše strava vypadat takto:

  • oběd – porce vařeného kuřecího řízku, 1 středně velké zelené jablko;
  • večeře – ovocný salát z jablek, kiwi a pomeranče, ochucený přírodním jogurtem bez přísad.
  • oběd – libové vařené hovězí maso, asi 200 gramů, 1 středně velká čerstvá okurka;
  • večeře – salát z okurky, strouhané mrkve a papriky, oblečený s nízkotučným jogurtem.
  • oběd – trochu nízkotučného tvarohu, porce salátu z čerstvých rajčat a okurky, žitný chléb;
  • večeře – kuřecí řízek pečený v troubě se zeleninou.
  • oběd – zelená jablka v neomezeném množství;
  • večeře – vařené kuřecí paličky bez kůže, lehký salát z čerstvé zeleniny, oblečený v přírodním jogurtu s přidáním pár kapek citronové šťávy.
  • oběd – zeleninový guláš z rajčat, cukety, mrkve a další zeleniny dle vlastního výběru, malý kousek sýra;
  • večeře – část vařených nebo dušených ryb, jakákoli zelenina.
  • oběd – sklenice kefíru a 2 jablka;
  • večeře – vařené maso a ovocný salát, ochucený jogurtem nebo nízkotučnou zakysanou smetanou.
  • oběd – kuřecí vývar se zeleninou, salát z jednoho čerstvého rajčete a jedné okurky;
  • večeře – dušená dušená zelenina dle vlastního výběru.

Pokud si přejete, můžete tuto dietu prodloužit na 2 nebo 3 týdny jednoduchým opakováním jednou nebo dvakrát, počínaje pondělím.

Pro efektivnější hubnutí je samozřejmě potřeba vést aktivní životní styl a pravidelně provádět alespoň základní gymnastická cvičení.

Napište nám, co si o tomto tématu myslíte. Budeme rádi, když uvidíme vaše lajky, odběry, reakce, lajky! Na našem webu se můžete dozvědět spoustu užitečných věcí a pokud najdete nějakou nepřesnost nebo chybu, napište nám o ní! Děkujeme vám za pozornost, kterou věnujete našemu zdroji a tomuto materiálu!

Zajímavé:  Jak nakreslit dokonalé šipky: hack života s vlákny, který zvládne každý.

Materiály zveřejněné na této stránce mají informační charakter a jsou určeny pro vzdělávací účely. Návštěvníci stránek by je neměli používat jako lékařskou radu. Stanovení diagnózy a volba léčebné metody zůstává výhradní výsadou Vašeho ošetřujícího lékaře.

Hubnutí na vaječných žloutcích

Jen před tuctem let bylo doporučeno vyloučit vaječné žloutky pro hubnutí. Byli považováni za hlavního nepřítele lidstva – vysoký cholesterol, vysoký obsah kalorií, žádný přínos, že? Mezitím je žloutek bohatý na vitamíny, minerály a obsahuje zdravé nasycené tuky nezbytné pro sekreci pohlavních hormonů. Úplné vyloučení takových potravin je plné metabolických poruch, vypadávání vlasů a změn ve struktuře kůže. O něco později se zjistilo, že žloutky podporují hubnutí. A začaly se na nich objevovat diety, s nimi i lidové recepty.

Jak vám žloutky pomáhají zhubnout

Vyzkoušeli jste nízkokalorickou dietu s nízkým obsahem tuku? A i když na něj můžete použít umělá sladidla a koření, žádný zvláštní užitek z toho není. Všechno, co se sní, vás prostě nezasytí. Výsledkem je, že objemných 1200 kcal z kuřecích prsou, zeleniny a některých ovesných vloček prostě nestačí a člověk začne jíst „něco jiného“, obvykle sladkého a zakázaného. Zhubnout se samozřejmě nedá. A celé tajemství je podle vědců v tukové složce stravy.

Švédský odborník na výživu M. Ingmar analyzoval výživu svých krajanů. A tady je věc: když Švédové jedli vejce k snídani, sledě k obědu a tučné makrely k večeři, byli mnohem štíhlejší než v moderní době. I když zastánci „nové diety“ snídají nízkotučnou omeletu v páře vyrobenou pouze z bílkovin, k obědu dušenou tresku a k večeři mořské plody. Vědec vážně věří, že bez 10 g nasycených tuků denně nebudeme schopni udržet zdraví hormonálního systému. A to je minimum, je lepší, když budete jíst více tuku. Moderní zdroje obvykle doporučují, abychom snědli 1 g celkového tuku s 20% nasycením, abychom zajistili příjem všech živin, které potřebujeme.

Zajímavé:  Kde začít letos na jaře: 7 nejmódnějších účesů sezóny.

Žloutky jsou čistým zdrojem nasycených tuků. Dále obsahují biotin, který reguluje metabolismus tuků, a vitamíny A a E, které zrychlují metabolismus a jsou antioxidanty. Jíst žloutky je dobrý nápad pro každého, kdo se snaží vést aktivní životní styl. Kromě toho žloutek obsahuje určité množství bílkovin, které jsou ve srovnání s jinými zdroji bílkovin nejúplnější ve složení aminokyselin. Žloutek dále obsahuje zinek, jód a selen, tyto minerály pomáhají udržovat vysokou rychlost metabolismu a podporují metabolismus i při nízkokalorické dietě.

Jak můžete jíst žloutky a zůstat na dietě, kterou potřebujete pro hubnutí? Odpověď je jednoduchá – počítejte kalorie, bílkoviny, tuky a sacharidy. Pokud nepočítáte kalorie, dříve nebo později se váš metabolismus stane obětí dalšího oblíbeného receptu.

Nejoblíbenější mylná představa o žloutcích

No, co říkáte, ve žloutcích je tolik užitečných vitamínů, i když k nim ještě třeba zelí a kuřecí prsa, zhubnout se dá skvěle. A nic se nezpomalí, i když průměrný výdej není větší než 1000 kcal za den. Zhruba to si myslí obyčejní lidé a padají do typické pasti lidových receptů.

Proč ani biotin, ani vitamíny A a E nedokážou zrychlit metabolismus, abychom mohli vynechat nízkokalorické diety, aniž bychom tělu uškodili? Ano, protože vylučování hormonů štítné žlázy závisí nejen na tom, kolik žloutků sníme a kolik biotinu a jódu z nich získáme, ale také na tom, kolik sacharidů je v naší každodenní stravě.

Pokud je sacharidů příliš málo, hladina T3 dříve nebo později klesne. To bude notoricky známé „zpomalení metabolismu“. Dosud nebyl proveden žádný seriózní vědecký výzkum, který by přesně určil, kolik vitamínů a biotinu může konzumace biotinu pomoci vyhnout se zpomalení metabolismu. Ano, lidstvo prozkoumalo spoustu různých „kouzelných potravin“ pro hubnutí, ale tuto skutečnost neprozkoumalo. Nemůžeme tedy říci, že nás vejce zachrání před příliš rychlým „snížením rychlosti“ metabolických procesů.

Zajímavé:  Kolik minut cvičit doma, abyste zhubli a jaký druh.

Dalším bodem je individuální tolerance bílkovin, které tvoří vejce a žloutek. Ano, mnoho lidí zažívá na tento protein alergickou reakci, projevuje se vyrážkami, které svým vzhledem připomínají malé pupínky. A takoví lidé by zjevně neměli do svého jídelníčku zařazovat spoustu vaječných žloutků.

Obecně platí, že lékařská norma přijatá v naší zemi není více než 1 vejce denně, včetně pečiva a pokrmů. Zároveň, když jíme jakýkoli „zdravý“ chléb, s největší pravděpodobností tuto normu získáme bez větší námahy.

Tradiční recepty se obvykle scvrkají na to, abychom jedli méně, ale aniž bychom si uvědomovali, že méně jíme. Všechny vtipné historky o hubnutí začínají magickým „jen nahraďte snídani. “

Stačí vyměnit snídani za žloutky aneb jak zhubnout bez výpočtů

Tato dieta je populární na internetu:

  • K snídani dusíme zelí nebo cuketu nebo květák ve vodě. Tato nádherná zelenina je extrémně nízkokalorická a můžete k ní přidat klidně 2 žloutky. Je vhodné spařit i žloutky, aby se do těla nedostaly patogenní bakterie a jiné „škodlivé organismy“. Obsah kalorií v takové snídani nebude větší než 200 kcal. Což pomáhá člověku zvyklému na standardnější řešení ušetřit asi 100 kcal;
  • Dále vám doporučují jíst „džentlmenskou dietu“ 120 g vařených kuřecích prsou a opět nějaké zeleniny. Pro koho je to určeno? V první řadě pro ty, kteří nemají problémy s množstvím vlákniny ve stravě. A také pro ty, kteří již mají nízkou hmotnost a prakticky nezatěžují své tělo fyzickou prací;
  • Jídla jsou tři, můžete si dát svačinu jablko nebo pomeranč a opět malé množství kuřecích prsou. No, tvaroh je také možný podle některých verzí diety, ale ne podle jiných;
  • za pár týdnů vám může „chybět“ pár kilogramů.
Zajímavé:  Zubní genetika: jak se vyhnout onemocněním úst, kterými trpěli naši rodiče.

Co je tedy na této dietě dobrého? Možná to bude snesitelnější než oblíbené lidové možnosti, jako je dieta založená na samotných okurkách nebo samotném kefíru a tvarohu. Tím ale výhody zřejmě končí. Je to snadné spočítat, dostanete méně než 1000 kcal za den. To nedosahuje ani minimální potřeby kalorií, natož „prospěšných vlastností“ takové stravy. K výraznému zpomalení metabolismu bude stačit pár týdnů. Po dietě budete potřebovat poměrně dlouhou rekonvalescenci, která zahrnuje postupné zvyšování denního kalorického příjmu díky komplexním sacharidům. Tak či onak, dieta není vhodná pro ty, kteří se snaží o zdravé hubnutí.

Pití žloutků na lačný žaludek a další možnosti

Máte rádi vaječný koňak? Podnikaví autoři diet navrhují, abychom pili syrové žloutky se lžičkou medu. Stačí rozmíchat v mixéru nebo šálku a vypít. Tohle je snídaně. Pokud chcete, můžete to po půl hodině „spláchnout“ šálkem čaje nebo kávy. Nezbývá než počkat do oběda. A zase jíst kuřecí prsa a zeleninové saláty. Někdy, pokud je to nutné a objeví se výrazný pocit hladu, se doporučuje přidat k obědu „žloutkový koktejl“.

Proč je taková dieta nebezpečná? V první řadě není vhodný pro ty, kteří mají onemocnění trávicího traktu vylučující půst. Žloutky se oproti oblíbeným mýtům o nich stráví za necelou hodinu a zbytek času už člověk prostě musí vydržet do dalšího jídla. U takových receptů je navíc velmi snadné nezařadit do jídelníčku sacharidy a bílkoviny a dostat tělo na pokraj vyčerpání.

Žloutky a soda na hubnutí

Zvláště „progresivní“ lidstvo zašlo ještě dále. Smíchejte žloutky se lžičkou sody a vypijte na lačný žaludek. Následuje chvála – tak super, krotí chuť k jídlu, už žádné problémy s metabolismem, jen čistá radost. V praxi k poruchám trávení přispívá koktejl ze sody a mastných žloutků, který snižuje sekreční aktivitu gastrointestinálního traktu. Ano, to se samozřejmě zpomalí, ale kvalita vstřebávání bílkovin se také výrazně zhorší.

Zajímavé:  Jak můžete zhubnout pomocí magického rituálu.

Stojí za zmínku, že mnoho procesů v těle může záviset na kvalitě vstřebávání bílkovin. Lidé, kteří nepřijímají aminokyseliny v plném rozsahu, často pociťují poruchy imunitního systému, možná na vlastní kůži poznají, co je neustálá rýma a rýma, a to vše se jistě projeví na kvalitě jejich života. Taková „aktivita“ nám navíc neumožňuje získat potřebné množství vlákniny z potravy, což také přispívá k různým poruchám.

Obecně se lidové recepty se žloutky příliš neliší od běžných nevyvážených diet s extrémně nízkým obsahem kalorií a před jejich použitím byste si měli prostudovat, jak taková strava vytvoří nedostatek živin speciálně pro vaše tělo.

Neexistují žádné potvrzené jedinečné vlastnosti žloutků pro hubnutí. Ale co příběh s britskými vědci, kteří údajně objevili schopnost vaječného žloutku spalovat tuky? Studie, kterou reklama tak ráda cituje, ve skutečnosti jen potvrzuje, že se rychleji nasytíme, pokud nevyloučíme žloutky. Což je celkem logické, protože obsahují tuk a více kalorií než jen bílá omeleta.

Příznivci hubnutí žloutků by také měli pamatovat na to, že lékaři nedoporučují více než 1-2 žloutky denně ani pro zdravého dospělého člověka, alergici a nemocní jater by toto skromné ​​množství měli snížit.

Článek připravila Anna Tarskaya (trenérka, výživová poradkyně)

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button