Jak pečovat o svou postavu a prsa během karantény: tipy od Rano Azimova. - bedivine.cz
Celebrity

Jak pečovat o svou postavu a prsa během karantény: tipy od Rano Azimova

Jak si hlídat postavu během uzamčení. Jednoduché tipy

Lockdown vás nutí trávit hodně času doma, což může ovlivnit vaši motivaci a váhu. Existuje však několik způsobů, jak zůstat fit během sebeizolace a vyhnout se celodennímu sezení. O tom – v materiálu RBC

Foto: Getty Images

Foto: Getty Images

Už jen pomyšlení na to, že musíme strávit pár dní doma v karanténě, vyvolává nepříjemné emoce, které jsme zažili už na začátku loňského roku. Obchodní centra a kina jsou zavřená, akce pro veřejnost zrušeny. Obtížné je to zejména pro lidi, kteří pravidelně cvičí, protože zavřené jsou i fitness kluby. Problém udržení kondice se stává zvláště aktuálním během uzamčení. Jak se vyhnout kilům navíc, když sedíte doma? Co dělat a co jíst? Pojďme si na tyto otázky odpovědět.

Pohybujte se více, abyste si udrželi postavu

Jsme zvyklí, že se během dne neustále hýbeme: chodíme do práce, nakupujeme nebo se jen procházíme. Během období uzamčení budete muset trávit téměř všechen čas doma. To však neznamená, že musíte sedět a nic nedělat. Chcete-li začít ráno energicky, zacvičte si. Tradiční cviky jako otáčení hlavy, trupu, kývání rukama a nohama a dřepy vám pomohou rozveselit se a nechodit celý den ospalí. K tomu pomůže i strečink. Jakmile se probudíte, začněte protahovat své hlavní svalové skupiny. Zvýšíte tak pružnost, zabráníte ztuhlosti kloubů a pomůžete udržet správný krevní oběh.

Zajímavé:  Proč nejíst po 6 vám pomůže zhubnout.

Foto: Getty Images

Foto: Getty Images

Můžete si také najít čas během dne na plnohodnotné domácí cvičení. Nepotřebujete k tomu drahé cvičební pomůcky. Stačí mít doma švihadlo, činky, obruč a podložku na jógu. Ale i když tohle všechno nemáte, nevadí. Můžete cvičit s vlastní vahou těla. Shyby, kliky, dřepy, prkna, výpady a skoky zajistí další fyzickou aktivitu a pomohou vám udržet se ve formě. Stanovte si cíl provést deset opakování těchto cviků a každý den jejich počet zvyšujte. Pak pro vás nebude tak těžké donutit se k pohybu. Pro ty, kteří jsou zvyklí pravidelně chodit do posilovny, taková cvičení nemusí stačit. Ale i pro ně existuje dobrá alternativa. I v období karantény na začátku loňského roku se na internetu objevila spousta videotréninkových programů. Vyberte si ty, které vám vyhovují a proveďte tyto cviky.

Foto: Getty Images

Foto: Getty Images

Pokud vám chybí motivace to udělat sami, spolupracujte s osobním trenérem online. Podle výzkumu GetCoach do léta letošního roku již 35 % fitness instruktorů přešlo na online trénink se svými klienty. Budete i nadále dostávat vedení od svého trenéra a cvičit pod jeho vedením, takže zůstanete motivovaní. Náklady na online kurzy jsou v průměru 1–3 tisíce rublů a jsou k dispozici všem.

Foto: Shutterstock

Konečně nebude zakázána procházka. Můžete aktivně sportovat na čerstvém vzduchu, chodit a běhat. Hlavní věc je hýbat se a nesedět, pak vám čas uteče plodněji a rychleji a neztratíte tvar.

Zdravé návyky pro udržení postavy

Nevynechávejte snídani. Když nemusíte brzy vstávat, můžete spát déle a často tak obětujete snídani. To je velká chyba. Snídaně je jedním z hlavních jídel, které vám dodá energii na celý den. I když se vám po probuzení vůbec nechce jíst, nejprve si umyjte obličej, vyčistěte si zuby, zacvičte si a pak se chuť k jídlu dostaví sama. K snídani se hodí kaše, vejce, nízkotučný tvaroh, celozrnný chléb a sýr.

Zajímavé:  Jak ušít sukni vlastníma rukama: pokyny krok za krokem.

Foto: Getty Images

Foto: Getty Images

Vytvořte si každodenní rutinu. Když pracujete, váš den je strukturován pevnými časy jídla. Ale když sedíte doma, máte více příležitostí jíst příliš mnoho. Chcete-li to provést, měli byste přemýšlet o svých plánech na daný den a přísně je dodržovat. Začněte den například cvičením a snídaní, pak naplňte pračku, uklidte dům a dejte si oběd. Relaxujte, cvičte, dejte si svačinu a projděte se. Po příchodu domů si dejte večeři a před spaním si vyhraďte čas na své koníčky. Pokud budete striktně dodržovat svůj denní režim, riziko přejídání bude minimální. Připravte si jídlo předem. Když jsou restaurace zavřené, budete muset trávit více času vařením. Někdy se nám vůbec nechce stát u plotny a uchýlíme se k hotovým jídlům a polotovarům, které mají nízkou nutriční hodnotu a neobsahují dostatek živin. Abyste nemuseli vařit každý den, můžete si ho připravit předem. Nejprve si vytvořte jídelníček pro sebe sestávající ze zdravých jídel a poté nákupní seznam. Zeleninu a omáčky si můžete připravit předem, abyste je později mohli použít při vaření. Polévky, cereální pokrmy, dušená zelenina, dušené kotlety a kastrol jsou dobré na dlouhou dobu.

Foto: Shutterstock

Nepijte hodně kávy. Když jste doma, může být lákavé uvařit si konvici kávy a pít z ní celý den, ale nadměrné pití kávy může mít nepříjemné vedlejší účinky, které ovlivní vaši produktivitu, koncentraci a bdělost. Příliš mnoho kofeinu může způsobit bolesti hlavy, úzkost, zažívací problémy a únavu. Abyste se těmto problémům vyhnuli, omezte se na určitý počet šálků kávy denně. Pokud máte pocit, že potřebujete povzbudit, abyste se dostali přes den, zkuste místo toho zelený čaj. Pijte více vody. V žádném případě byste neměli dopustit, aby se vaše tělo dehydratovalo. Vždy byste měli mít doma dostatek pitné vody. Pijte alespoň 1,5 litru denně, abyste zůstali hydratovaní. Začněte ráno sklenicí vody, pijte během tréninku, při sledování televize. Zkuste nahradit jiné nápoje vodou. Budete také konzumovat méně kofeinu a cukru, pokud se zaměříte na pití vody a udržení správné úrovně hydratace.

Zajímavé:  Spolubydlící: 7 známek, že váš manžel podvedl a vaše manželství je v ohrožení.

Správná výživa pro vaši postavu

Foto: Getty Images

Foto: Getty Images

Samozřejmě je těžké udržet si tvar samotným cvičením. A jelikož jsou fitness kluby zavřené, lednička je vždy otevřená. Uzamčení byste neměli vnímat jako vhodnou dobu pro půst nebo diety: odborníci nedoporučují držet krátkodobé diety, protože jakmile dieta skončí a vrátíte se k obvyklému životnímu stylu a stravě, váha se může vrátit nebo dokonce vezměte s sebou kila navíc.

Foto: Shutterstock

Ale ani byste se neměli přejídat. Uzamčení může být skvělým důvodem k přehodnocení vaší stravy. Váš jídelníček musí obsahovat pokrmy bohaté na bílkoviny, zdravé sacharidy a polynenasycené tuky. Ve vaší lednici nesmíte chybět následující produkty:

  • Zelenina a zelenina
  • Vejce
  • Celozrnný chléb
  • Libové maso a drůbež
  • Ryby a mořské plody
  • Obiloviny, luštěniny, těstoviny z tvrdé pšenice
  • Zmrazená zelenina a bobule
  • Zelenina a máslo
  • Ořechy a sušené ovoce

Vyvarujte se sladkých sycených nápojů, balených džusů, mouky a sladkých cukrářských výrobků, uzenin, tučného masa, majonéz a rychlého občerstvení. Zkuste si raději vařit sami, než si objednávat nebo kupovat hotová jídla.

Předem sestavený jídelníček a nakoupené produkty vám pomohou nejen udržet postavu, ale také ušetřit peníze – nebudete muset každý den chodit do obchodu, kde je velké pokušení se vyřádit a koupit si něco chutného, ​​ale škodlivý.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button