Jak rychle zhubnout a dostat se do formy. - bedivine.cz
Celebrity

Jak rychle zhubnout a dostat se do formy

Nabídka štíhlosti. Jak si dát do pořádku postavu bez násilí na sobě?

Nejoblíbenější nápad na jaře je držet přísnou dietu. Musíme se zbavit všeho, co jsme přes zimu jedli, a dostat se do formy na léto. Přísná dieta ale není řešením, varují odborníci na výživu. Navíc jakákoli amatérská přísná dieta bez konzultace s odborníkem může být nebezpečná. Koneckonců, výživa, včetně těch, kteří „naléhavě hubnou“, musí být vyvážená. To znamená, že jídelníček musí obsahovat všechny potřebné vitamíny, makro- a mikroprvky. Nemůžete se dostat do situace, kdy chcete neustále jíst a v noci se probouzet hlady. Můžete jíst výživně a přitom hubnout. Jak to udělat?

AiF s pomocí odborníků z Federálního výzkumného centra pro výživu a biotechnologie sestavil 6 pravidel pro snížení nadbytečných kalorií a hubnutí.

První pravidlo. Jezte proteinové jídlo třikrát denně. „Denní strava musí obsahovat libové maso (telecí, hovězí, kuřecí, krůtí), ryby (cand, treska), nízkotučný tvaroh a vaječné bílky,“ říká Alla Pogozheva, dietoložka nejvyšší kategorie, doktorka lékařských věd, profesorka, vedoucí výzkumná pracovnice Federálního výzkumného centra pro výživu a biotechnologie. — Proteiny poskytují pocit plnosti po dlouhou dobu. A kromě toho živočišné bílkoviny poskytují tělu esenciální aminokyseliny.“

I při dietě si můžete dovolit chutné škodlivé potraviny.

Druhé pravidlo. Snižte obsah kalorií ve svých oblíbených jídlech. Chcete-li to provést, můžete změnit způsob vaření a přísady. Salát například místo majonézy dochuťte nízkotučným jogurtem smíchaným s hořčicí. Snižte množství rostlinného oleje v salátech a při přípravě (dušení, smažení) pokrmů. 4 polévkové lžíce rostlinného oleje již obsahují 900 kcal, tedy polovinu denní potřeby pro ženu. Mimochodem, místo oleje lze salát dochutit citronovou šťávou a kořením. Pak budete potřebovat méně soli, což je také dobré.

Zajímavé:  10 věcí, které muži nechtějí vidět na dívkách.

Energetickou hodnotu snídaně lze snadno snížit asi o 200 kcal. Především kvůli vyloučení másla v procesu vaření. K tomu uvařte míchaná vejce na pánvi potažené teflonem.

Kalorický obsah chlebíčku pak snížíme tím, že tučnou a nepříliš zdravou klobásu nahradíme kouskem vařeného nebo pečeného masa. Například libové hovězí nebo krůtí maso.

„Pokud uvaříte míchaná vejce bez másla, místo klobásy přidáte kousky vařeného nebo pečeného masa a pijete kávu bez cukru, bude kalorický obsah snídaně 370 kcal. Pro ty, kteří hubnou – velmi dobré. Pokud dáváte přednost čaji, zvolte ovocný nebo zelený. Jednodušší je naučit se pít bez cukru. Mezi způsoby vaření byste měli dát přednost dušení, vaření nebo pečení. Například 100gramový kousek dušeného hovězího obsahuje o 100 kcal méně než stejná porce smaženice,“ domnívá se odborník.

Třetí pravidlo. Snídaně by měla být kaloričtější než večeře nebo stejně. 300-400 kcal na večerní jídlo je docela přijatelné. „K večeři se omezte na kousek ryby nebo libového masa bez přílohy cereálií a těstovin. Dušená zelenina nebo zeleninový salát jsou přijatelné, na noc vypijte sklenici kefíru,“ radí Alla Pogozheva.

Čtvrté pravidlo. Nevzdávejte se chleba úplně. I při nejpřísnějších dietách je chléb povolen. Jen je potřeba si ho správně vybrat. Celozrnné pečivo je stejný komplexní sacharid jako cereálie nebo chléb. Komplexní sacharidy vyžadují od těla určité množství energie k jejich trávení. Je tedy možné, že tuky konzumované s jinými pokrmy budou také použity k získání stejné energie.

Páté pravidlo. Zelenina by se měla jíst alespoň dvakrát denně – k obědu a večeři, nebo ještě lépe – ke každému jídlu. „Za den musíte sníst alespoň 400 g zeleniny nebo ovoce,“ připomíná nutriční specialistka.

Zajímavé:  Kolik kg můžete zhubnout za měsíc pomocí správných výživových recenzí.

Šesté pravidlo. Bonbony, sušenky a sladkosti nejsou vhodné ke svačině. Obsahují rychlé sacharidy, a proto vám dodají pocit sytosti díky skokovému nárůstu hladiny cukru v krvi. To ale velmi rychle přejde a vy budete mít ještě větší hlad. Zdravé svačiny by měly být bohaté na vlákninu a bílkoviny: ovoce, zelenina, mléčné výrobky, ořechy a sušené ovoce, fazole a proteinové produkty. Optimální je, když energetická hodnota svačiny je 150-200 kcal.

Ukázkový jídelníček na den pro ty, kteří nechtějí přibrat

snídaně

Míchaná vejce ze dvou vajec (bez oleje), nebo vejce naměkko nebo omeleta (pro ty, kteří mají vysoký cholesterol v krvi – bílkoviny)

Kousek celozrnného chleba se sýrem

Káva s mlékem nebo zelený čaj

Oběd

Vinaigrette nebo salát z čerstvé zeleniny s rostlinným olejem

Masový boršč se zakysanou smetanou 10% tuku

Dušené maso (libové)

Kompot nebo ovocný nápoj

Večeře

Dušené zelené fazolky s kotletou

Zelený čaj s kandovaným ovocem nebo ořechy (ne více než 5 kusů)

V noci

Neslazený jogurt, mléko nebo sklenice kefíru

Občerstvení na výběr:

Pití jogurtu bez cukru nebo nízkotučného tvarohu

5 ořechů nebo sušeného ovoce

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button