Jak se zbavit hladu a zhubnout za 1 minutu. - bedivine.cz
Celebrity

Jak se zbavit hladu a zhubnout za 1 minutu

Endokrinoložka Zukhra Pavlova odhalila čtyři způsoby, jak překonat hlad bez jídla

Shutterstock

Pokud chcete jíst, čistěte si zuby, tuto metodu boje s hladem navrhl endokrinolog, doktor lékařských věd, učitel na Fakultě základní medicíny Moskevské státní univerzity. Lomonosová Zukhra Pavlova.

„Když člověk přejde na správnou výživu a začne jíst méně tučných a sladkých jídel, pak si tělo nejprve zmateně žádá svůj škodlivý doping. Zdá se, že máte neustále hlad. Pocit hladu můžete oklamat a ne vždy jídlem.“

Na svém kanálu Telegram uvedla několik dalších doporučení, jak přechytračit vlastní žaludek ve snaze nepřejídat se.

  • Pít vodu. Podle lékaře je velmi často pocit hladu jen pocitem žízně. Doporučuje proto vždy ráno začít sklenicí teplé (36–40 °C) neperlivé vody a následně vypít alespoň 2 litry vody během dne.

„Pokud máte pocit, že je vám špatně od žaludku, vypijte sklenici vody. Pomalu. Pijte po malých doušcích, možná ve dvou nebo třech doušcích. Pokud to byl falešný pocit hladu, přejde to.“

  • Změnit povolání. Jak vysvětlila Zukhra Pavlova, tělo často z psychického stresu také začne „hladovět“ a vyžaduje doplnění ve formě glukózy. V takových chvílích chce člověk něco sníst a sladkosti se stávají obzvláště atraktivními.

Shutterstock

„Je důležité se tímto pocitem nezabývat, ale vstát a udělat pár cviků: kliky, dřepy, strečink. I pouhé chození pár pater schodů je skvělé cvičení. Tímto způsobem mozek změní svůj typ činnosti, zaměstná se svalovou kontrolou a odvede svou pozornost od touhy dopovat.“

  • V případě potřeby si dejte svačinu. To je možné, pokud je mezi snídaní a obědem více než pět hodin, vysvětlil odborník. Mezi jídly by měly být alespoň tři a ne více než pět hodin.
Zajímavé:  Jak vytvořit stínovanou šipku: 3 fotografické lekce krok za krokem.

Je důležité, aby se: Svačina by měla být protein-sacharidová. Jeden banán nebo jablko situaci nezachrání a tělu neprospěje, řekl lékař. Glukóza a fruktóza (sladký základ ovoce) povedou k prudkému zvýšení inzulinu a novému pocitu hladu. Ovoce je proto lepší kombinovat s jogurtem nebo kouskem sýra.

„Doporučuji jíst ovoce nebo sezónní bobule pouze po hlavním jídle, ne místo jídla nebo mezi jídly a ráno.“

  • Vyčisti si zuby. Tato metoda vám pomůže zabránit večernímu nájezdu na ledničku, takže čím dříve si vyčistíte zuby, tím lépe. Přednost by měly mít těstoviny s mátovou příchutí, sníží to chuť něco jíst.

Již dříve zubařka a kandidátka lékařských věd Maria Mikhailova vysvětlila, že je třeba čistit si zuby dvakrát ráno. To podle ní pomůže udržet zdraví trávicího traktu bez zvýšení spotřeby zubní pasty.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button