Jak si udržet váhu a nezhubnout. - bedivine.cz
Celebrity

Jak si váhu udržet a nezhubnout

Léto uteklo bez povšimnutí. Postava, která se na jaře tak obtížně dostávala do formy, nyní začíná narůstat v nenáviděných centimetrech a gramech. A to není překvapivé: v deštivém počasí nemůžete jít ven na procházku. Zbývá jediné: zahřát tělo aromatickým čajem s různými pochutinami a duši příjemnými rozhovory. Zvyk takto přátelského setkávání má bohužel velmi rozsáhlé důsledky. Obzvláště na podzim a v zimě, kdy má naše tělo tendenci kvůli hormonálním změnám a zkrácení denního světla přibírat. Proč mu pomáhat a dělat si medvědí službu? Jak si v zimě udržet postavu, abyste se na jaře nemuseli mučit dietami a dlouhými hodinami tréninku? Zde je několik jednoduchých pravidel, které vám pomohou udržet váhu.

  • Pravidlo 1. Prostudujte si a analyzujte nápisy na etiketách: jaké je složení produktu, kolik bílkovin, tuku, sacharidů, kalorií, cukru, kuchyňské soli, biologických a dalších přísad obsahuje.
  • Pravidlo 2. Kupujte produkty podle seznamu a ne na lačný žaludek.
  • Pravidlo 3 Snídaně, obědy, večeře a svačiny (druhá snídaně, odpolední svačina atd.) plánujte předem.
  • Pravidlo 4. Odstraňte faktory, které stimulují nadměrnou výživu: nejezte při sledování televize, u počítače nebo při řízení auta. Doma a v práci neskladujte kalorické potraviny, raději je nahraďte nízkokalorickými a nepřejídejte se ve stresu ani bezprostředně po něm.
  • Pravidlo 5. V jídelně, kavárně, restauraci vybírejte jídla bez přebytečného tuku a rafinovaných sacharidů. Přísně určete velikost porce, odmítněte jakékoli přísady do toho, co jste již snědli.
  • Pravidlo 6. Omezte spotřebu cukru, medu, džemu, sladkostí a kulinářských produktů. Pamatujte: pro lidi náchylné k nadváze jsou pečivo, koláče a zmrzlina velmi nebezpečné. Obsahují cukr v kombinaci s tuky. Cukr stimuluje uvolňování inzulínu do krve, což podporuje ukládání tuku.
  • Pravidlo 7. Nezapomínejte, že bílkoviny jsou cennou složkou potravy. Potlačují hlad, mají nízkou energetickou hodnotu (1 g = 4 kcal) a stimulují metabolismus. Bílkoviny se navíc neukládají do rezervy. Ale tuky (1g = 9 kcal) mají depot — usazeniny, které se nezapojují do metabolismu a přispívají k nárůstu tukové tkáně.
  • Pravidlo 8. Dieta by měla obsahovat potraviny s nízkým obsahem sacharidů: zelí všech druhů a odrůd, houby, luštěniny, okurky, rajčata, čerstvé ovoce, pohanka, ovesné vločky, ječmen, kroupy, nezpracovaná hnědá rýže, celozrnné těstoviny, suchý hrášek, fazole , saláty, tuřín, rutabaga, sladká paprika, ředkvičky atd. Pamatujte: grapefruity a zelí pomáhají spalovat tuky.
  • Pravidlo 9. Omezte konzumaci kuchyňské soli, přispívá k zadržování tekutin v těle. Pokrmy připravujte bez soli, přidejte 3-5 g do připraveného jídla na celý den.
  • Pravidlo 10. Vypijte 1,8 litru tekutin denně. Pití vody potlačuje pocit hladu, protože centra (jádra) v hypotalamu, malé oblasti v diencefalu, zodpovědná za pocit žízně a hladu, jsou stejná.
  • Pravidlo 11. Měli byste jíst alespoň 3-4krát denně.
  • Pravidlo 12. Je třeba jíst pomalu, pamatujte, že pocit plnosti přichází po 20 minutách. po jídle.
  • Pravidlo 13. Je nutné omezit používání stimulantů chuti k jídlu, mezi které patří silné vývary, nakládané okurky, marinády, koření, koření, uzená jídla, smažená jídla a alkohol.
  • Pravidlo 14. Přísně sledujte svou tělesnou hmotnost, kupujte si bioimpedanční váhy, které ukazují nejen kilogramy, ale i množství tukové tkáně v těle.
  • Pravidlo 15. Neignorujte fyzickou aktivitu (denní ranní cvičení, chůze 3-4x týdně 30-35 minut, plavání atd.).
Zajímavé:  Tyto čtyři nové druhy bílkovin by mohly brzy nahradit živočišné produkty – jak chutnají?

Na závěr bych rád poznamenal, že motivace je důležitá pro udržení se ve formě. Příkladem mohou být profesionální jezdci a žokejové.

Pokud mají alespoň 100 gramů navíc, kůň to cítí a stát se vítězem je již problematické. Francouzský žokej, který byl po dvě desetiletí špičkovým žokejem a po padesátce odešel do jezdeckého důchodu, jednou v rozhovoru řekl, že jeho hlavním úkolem, kromě profesionálních funkcí, bylo udržet si váhu na stejné úrovni. Ale slavný vzpěrač, vzpěrač, mnohonásobný mistr světa Jurij Vlasov se po odchodu ze sportu proměnil v trosku — nadváha, nemoc atd. Pár let před padesátkou se rozhodl obnovit své zdraví, aby nebyl přítěží v rodině. Bývalý sportovec držel přísnou dietu. A nebylo to jednoduché. Když tedy muž jedl těstoviny a omylem upustil pár kousků, zpočátku se přistihl, že si myslí, že je chce zvednout z podlahy. Jurij Vlasov však vytrvale dodržoval všechna omezení a vykonával fyzickou aktivitu. Výsledkem byla nejen vyrýsovaná postava, ale také příběh „Slané radosti“, publikovaný v časopise „Fyzická kultura a sport“.

Funkční diagnostika ordinace lékaře

městská nemocnice

Goenko T.L.

Ordinace hlavního lékaře
(+375 214) 50-62-70
(+375 214) 50-62-11 (fax)

Kancléřství
(+375 214) 50-15-39 (fax)

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Кнопка «Наверх»