Jak zhubnout 2 týdny před létem. - bedivine.cz
Celebrity

Jak zhubnout 2 týdny před létem

Jak rychle zhubnout před dovolenou: dostat se do formy za dva týdny

Rozhodli jste se, že si nutně potřebujete odpočinout? Nebo jste si na nadcházející dovolenou vzpomněli příliš pozdě? Tipy z našeho materiálu vám pomohou dát si postavu do pořádku v co nejkratším čase.

31 551 24. června 2023

Samozřejmě je lepší začít s přípravou na pláž předem — nebudete tak riskovat své zdraví a dosáhnete lepších výsledků. Ale jsou situace, kdy prostě není možné projevit záviděníhodnou opatrnost. V tomto případě byste však rozhodně neměli zoufat, protože fungující opatření, jak se dostat do formy v řádu týdnů, vždy existují. Společně s Elenou Sviridovou, nutriční specialistkou ve službě zdravé výživy Grow Food, mluvíme o nejúčinnějších z nich.

Udělejte si detox

Pro začátek si dejte 2-3 dny půstu. Pročistíte si tak tělo a zrychlíte metabolismus. Nejoptimálnější možností detoxikace jsou speciální komplexní sady šťáv a smoothies. Než si nápoje připravovat sami, doporučujeme objednávat si hotové sady. Důvodů je celá řada. Za prvé, denní strava musí obsahovat určité množství živin a vitamínů. Za druhé, měli byste pít džusy v určitou dobu a v určitém pořadí.

Zajímavé:  Jak zhubnout po porodu pro menu kojící matky.

Elektronické váhy Kitfort

Elektronické váhy Kitfort

Reklamní. OOO «Yandex»

Vyvažte svůj jídelníček

Během pár dní detoxu se vám žaludek trochu zmenší, což vám usnadní adaptaci na váš nový dietní plán. Nejlepší je jíst malá jídla každé 2-3 hodiny. Sledujte poměr bílkovin, tuků a sacharidů: při hubnutí by se mělo snížit množství sacharidů a naopak zvýšit bílkoviny a zdravé tuky. Připomínáme: zdravé tuky se nacházejí v rybách, ořeších, avokádu, nikoli v koláčích a sladkostech. Nezapomínejte ani na zeleninu a ovoce.

Zvyšte své cvičení

S omezeným časem vám obyčejná chůze a ranní rozcvička nestačí k rychlé přípravě těla na sezónu bikin. Pokud se chcete do dvou týdnů dát opravdu do pořádku, měli byste věnovat více času a úsilí fyzické aktivitě. Trénujte každý den, střídejte cvičení pro různé svalové skupiny: zátěže na nohy a hýždě se zátěží na záda, cvičení na paže s cvičením na břicho.

Nezapomínejte na kardio: to vám pomůže zbavit se kil, které zakrývají obrys vašeho těla. Kardio lze provádět jako zahřátí před silovým tréninkem po dobu 20-30 minut. Nezapomeňte si svaly po silovém tréninku protáhnout, abyste si udrželi jejich pružnost.

Pečujte o své tělo

Vždy byste se měli starat o své tělo, ale při přípravě na plážovou sezónu je třeba vynaložit zvláštní úsilí. Věděli jste, že celulitida vzniká z nedostatku pohybu a špatné hydratace pokožky? Hlavní hydratace přichází zevnitř, ale pomoci si můžete i přípravky péče o pleť.

Každý den používejte tělový olej, krém nebo mléko (čtěte také: „Tělové mléko: proč byste jej měli zařadit do péče (a jak jej správně používat)“). Vyberte si produkt podle konzistence – ten, který máte nejraději. Pro drhnutí doporučujeme volit přípravky na bázi kávy nebo mořské soli s přídavkem pomerančového nebo kokosového oleje. Takové produkty dokonale tónují pokožku a zlepšují krevní oběh.

Zajímavé:  Nikdo není dokonalý! 18 nejhorších outfitů Angeliny Jolie vůbec.

Používejte kosmetologii

Pokud chcete dosáhnout nejvýraznějších výsledků, můžete se obrátit na pomoc profesionálů. A zde je možné obrovské množství možností: anticelulitidní masáž, modelující masáž, různé zábaly a mnoho dalšího. Můžete také vzít na vědomí hardwarovou kosmetologii zaměřenou na hubnutí. Nejúčinnější procedury: LPG masáž, SMAS lifting a RF lifting.

Hlavním pravidlem při naléhavé přípravě těla na dovolenou je pečlivost a pravidelnost. Nezapomínejte udržovat rovnováhu tekutin a spánkový režim – to jsou dva hlavní faktory, které ovlivňují účinnost všech opatření na hubnutí. Pokud k problému přistoupíte v dobré víře, pak za dva týdny dosáhnete vynikajícího výsledku: mínus 3-5 kilogramů, napnutá kůže a svěží vzhled. A co je nejdůležitější — bez újmy na zdraví (čtěte také: «Jak udržet dietu bez poškození zdraví?»).

Výživový poradce pro rozvoz zdravých potravin Grow Food.

Foto: Getty Images

Čtení dnes
Předpověď tarotu na duben 2024: co čeká každé znamení zvěrokruhu
Perfektní manikúra: 10 laků na nehty, které nahradí váš gelový povlak
8 postřehů, které vám dramaticky změní život
20 hlavních trendů pro jaro a léto 2024: nejúplnější průvodce

Děti by se neměly dívat: 15 nejsměšnějších a „nahých“ vystoupení Biancy Censori, manželky Kanye Westa, o které mluví celý svět

  • O časopisu
  • Kontakty
  • Oznámení čísla
  • Předplatné časopisu
  • reklama
  • Reklama v časopise
  • Pravidla pro uživatele
  • Zásady používání souborů cookie
  • Doporučené technologie
  • Podpora

Online publikace MarieClaire.ru (MariClaire.ru) — oficiální stránky časopisu MARIE CLAIRE

Registrační číslo EL č. FS 77 — 80952

Registrováno Federální službou pro dohled nad komunikacemi, informačními technologiemi a hromadnými komunikacemi (Roskomnadzor) dne 23.04.2021 18+

Zakladatel: Shkulev Digital Technologies Limited Liability Company

Šéfredaktor: Grinko V. A.

Zajímavé:  Hailey Bieber byla málem zrušena kvůli tomuto bílému tričku: nosila ho marně!

Kontaktní údaje na vládní agentury (včetně Roskomnadzor): e-mail: marieclaire@sholding.ru telefon: +7(495) 633-5-633

Copyright (c) Shkulev Digital Technologies LLC, 2024. Jakákoli reprodukce materiálů webu bez svolení redakce je zakázána.

Sportovní lékař vysvětluje, zda je možné zhubnout za dva týdny bez újmy na zdraví.

Anton Brykin, odborník na sportovní výživu a výživu v laboratoři Gemotest, řekl doktoru Peterovi o tom, kolik kilogramů za měsíc můžete shodit, aniž byste svému tělu ublížili, proč diety nefungují a k čemu vede intenzivní trénink.

Některé chyby jsou zdraví nebezpečné

Zhubnout dva týdny před dovolenou nebo důležitou událostí je teoreticky možné, ale s vážnými výhradami.

Za prvé, záleží na tom, kolik kilo navíc člověk plánuje shodit.

Za druhé, jaké metody bude používat? Podle výživové poradkyně lidé v boji s nadváhou často chybují, některé jsou zdraví nebezpečné.

Před hubnutím některou z metod byste se proto měli poradit se svým lékařem a zvolit program hubnutí tak, aby neškodil vašemu tělu.

Odmítnout jídlo nepřipadá v úvahu

Jedním z nejškodlivějších způsobů, jak zhubnout, je nejíst. Váha opravdu klesá, když člověk vydá více energie, než získá z jídla. Vzniká nedostatek, díky kterému tělo začne spalovat tuky. Ale zároveň se ztrácí i svalová hmota.

— Maximální kalorický deficit, který lze připustit bez poškození zdraví, je 400–500 kcal. Představme si, že člověk běžně sní každý den 2000 kcal. Aby váha začala klesat, musíte snížit energetickou hodnotu vaší denní stravy na 1500 kcal. Vše je samozřejmě individuální a záleží na výchozí váze. Pokud se například bavíme o redukci řekněme z 53 na 52 kg, pak bude stačit deficit 100–150 kcal. Pokud tato omezení ignorujete, hubnutí může negativně ovlivnit stav srdce, jater, ledvin a gastrointestinálního traktu, vysvětluje Anton Brykin.

Zajímavé:  3 pravidla pro bezchybný make-up na ples: s nimi se budete na fotce líbit i o desítky let později!

Budování zdravého systému

— Je lepší snižovat kalorie ne přísnou dietou, ale budováním systému zdravé výživy. Dny půstu a dlouhé období půstu zpomalují proces hubnutí. Navíc mohou vést k „jo-jo efektu“ – kdy po extrémním zhubnutí člověk přibere zpět. Někdy to skončí ještě větší než před dietou. Tělo se tak snaží dohnat náhlé ztráty a zásobit se tukem pro případ, že by zase muselo hladovět, říká nutriční specialistka.

Aby se tomu zabránilo, lékař doporučuje sledovat rovnováhu tuků, bílkovin a sacharidů. Můžete použít pravidlo „zdravý talíř“. Musíte si vzít kulatý talíř, jehož průměr se rovná délce vaší dlaně, a naplánovat si jídelníček pro každé jídlo takto: polovinu talíře zabírá zelenina, čtvrtinu bílkovinné produkty, ryby nebo maso a zbývající prostor zrny. Taková strava poskytne tělu potřebné živiny a vlákninu — hrubá vlákna, která jsou potřebná pro normální trávení.

Důležité body

Kromě toho je důležité dodržovat pitný režim: voda pomáhá udržovat normální rychlost metabolismu.

— Aby bylo hubnutí účinné, je důležité chodit spát nejpozději ve 23:00 a spát alespoň 7–8 hodin. Právě v noci se produkují hormony, které podporují hubnutí pomocí lipolýzy — spalování tukové tkáně,“ dodává specialistka.

Nevyčerpávejte se tréninkem

Další častou chybou hubnoucích je intenzivní trénink na hranici možností. Tato taktika má většinou opačný účinek: rozvíjí se přetrénování. Člověk se unaví a ztrácí výsledky. V důsledku toho dochází ke ztrátě hmotnosti pomaleji. Abyste se udrželi ve formě, stačí cvičit v posilovně třikrát týdně a denně udržovat fyzickou aktivitu: chodit častěji, snažit se nepoužívat výtah, ale chodit po schodech, najít si aktivní aktivity, které máte rádi – to by mohlo být tanec, cyklistika, jóga, radí odborník na sportovní výživu.

Zajímavé:  Jak zhubnout s okurkami a kefírem.

Promyšlená strava, výživa, spánek a rozumný přístup k tréninku – to jsou tajemství hubnutí bez újmy na zdraví. Optimální dynamika hubnutí je u mužů 8–9 kg za měsíc a u žen 5–6 kg. To pokud mluvíme o výrazném úbytku hmotnosti – například se potřebujete zbavit 30 kg a více. Ve všech ostatních případech je bezpečné zhubnout o 3–4 kg za měsíc. Tedy v průměru ne více než 1–2 kg týdně,“ shrnuje lékař.

Důvody, proč nemůžete zhubnout

Také stojí za to přehodnotit své zvyky. Které z nich nám brání stát se štíhlejšími, řekla endokrinoložka, nutriční terapeutka, kandidátka lékařských věd Elena Yarovaya.

Žádná snídaně nebo je neúplná

«Snídejte sám,» říká přísloví, a také «na prázdný žaludek se píseň nezpívá.» Možností, které pozvednou snídani, je spousta. I když patří mezi lídry mezi jídly, která odmítáme. Nebo to nahradíme šálkem kávy a sendvičem na útěku.

„Když vynecháme snídani, znamená to, že tělo pociťuje hlad, nedostatek živin, které dostane ještě během hlavních jídel,“ varuje endokrinolog. — Pokud nesnídáte, pak s největší pravděpodobností budete mít večer vydatnější večeři nebo zvýšený pocit hladu.

To způsobí, že budete jíst více, než potřebujete. Nebo nebudete moci spát.

Začněte den něčím sladkým

Vyplatí se snížit množství cukru ve vašem životě na minimum.

„Dezerty, pečivo a bonbóny nemají žádnou nutriční hodnotu, takže dostanete rychleji hlad a sníte více při příštím jídle,“ říká lékař.

Vysoký stres

Pokud vás v současné době ovládá kortizol, jakákoliv dieta půjde dolů. Nejprve je potřeba se zklidnit, vzpamatovat se a teprve poté si hlídat váhu.

Přečtěte si 6 dalších důvodů, proč nemůžeme zhubnout zde.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Кнопка «Наверх»