Jak zhubnout 40 kg doma. - bedivine.cz
Celebrity

Jak zhubnout 40 kg doma

«Omezení jídla a nadměrné pracovní zatížení nejsou nutné.» Jak lékař zhubl 40 kilogramů

Nepravidelný pracovní režim, noční směny a pokusy zajídat stres – tak žil Ivan Arkhipov před rokem a půl. Když pocítil bolest na hrudi, začal myslet na své zdraví. A sám, bez diety nebo striktního tréninkového plánu, jsem zhubl 40 kilogramů. Specialista na diabetologii a pediatr pro Pravmir řekl, jak nadváha ovlivňuje zdraví a co mu pomohlo dostat se zpět do formy.

Nadváha a zdraví

— Podle odhadů bude do roku 2035 polovina světové populace trpět nadváhou předpověď Světová obezitologická federace (WOF). V Rusku to již má 30 %. diagnóza. S čím to souvisí?

— Epidemie nadváhy ve vyspělých zemích je pozorována již dlouhou dobu. Prvním důvodem je, že se lidé málo pohybují. Druhým důležitým bodem je jídlo. Nejlevnější potravina je s vysokým obsahem sacharidů. Kde je chudoba, tam je obezita. Sociálně slabí a chudí lidé v Americe žijí s obezitou, protože si mohou dovolit jen levné jídlo.

— Souvisí šíření obezity s nárůstem endokrinních chorob?

— Samozřejmě existují iatrogenní důvody způsobené léčbou. Například když člověk pravidelně užívá steroidní protizánětlivé léky na vážná onemocnění. To vše jsou izolované případy proti obecnému pozadí.

-Může být člověk s nadváhou stále zdravý?

— Zda je člověk zdravý nebo nezdravý, záleží na tom, jak dobře je vyšetřen. Riziko onemocnění spojených s nadváhou se exponenciálně zvyšuje s rostoucí tělesnou hmotností.

Zajímavé:  7 změn souvisejících s věkem, které mohou být překvapením.

Například zhoršená glukózová tolerance, rozvoj diabetu 2. typu při nezdravé stravě, tedy velké množství tuku a cukru, způsobuje zvýšení „špatného“ cholesterolu. Ukládá se v aterosklerotických plátech v cévách a vede k onemocněním kardiovaskulárního systému.

Člověk s nadváhou přetěžuje organismus. Jeho svalová složka je menší než složka tuková, což znamená, že periferní systém nepomáhá srdci. Srdce musí pumpovat tolik krve, aby se opotřebovalo. To vede k infarktům, mrtvicím, arteriální hypertenzi, tedy nemocem, které jsou hlavní příčinou úmrtí ve světě.

Genetika na pozadí fyzické nečinnosti – kapka v moři?

— Samozřejmě, že u lidí existují zvláštnosti metabolismu.

Člověk může sníst krávu a nic se mu nestane. Jiný tloustne „z vody“. Trochu jsem se najedl a bylo mi lépe.

Tento jev byl dlouho studován endokrinology.

— Existuje nebezpečná hmotnost nebo vše zapadá do normy a parametrů indexu tělesné hmotnosti?

— Index tělesné hmotnosti (BMI) je stále hlavním kritériem pro diagnostiku obezity. Ale nebere v úvahu složení těla. Například s mojí velikostí, abyste byli v normálním rozmezí BMI, musíte být podvyživení. Jsem jedním z těch, kterým se říká „těžké kosti“. Stejná situace je i u sportovců, u kterých značnou část těla tvoří hypertrofované svaly. Procento tuku je zanedbatelné — 6-8% a BMI je překročeno. Na mezinárodních konferencích si lékaři stěžují, že BMI je nedokonalé. Pravda, hned přiznávají: lepší nástroj zatím neexistuje.

“Nezdravé jídlo je mýtus”

— Za rok a půl jste zhubl 40 kilogramů. Jak?

– Nedával jsem si neuvěřitelné cíle. Mnoho lidí jde přesně touto cestou. Stanoví si nebetyčně vysoký cíl a spěchají vzhůru. Tímto způsobem ničeho nedosáhneš. Zlomíte si ruce a nohy a nakonec řeknete: „Ten úkol byl zdrcující.“

Zajímavé:  Jak zhubnout pro 11leté dítě cvičí za 5 minut.

Cíl by měl být objektivní a nemělo by být zhubnout 10 kilogramů, ale například každý den ujít pět kilometrů. Neříkej, že to nepomáhá. Choďte pět kilometrů po dobu šesti měsíců a uvidíte, zda se dostaví výsledek. Ke svému cíli se můžete posouvat jen malými krůčky.

Pamatujete na vtip o muži, který zemřel a šel do očistce? Před námi je nekonečno. Bylo mu nabídnuto, aby ušel 100 milionů kilometrů, aby se dostal do nebe. «No,» řekl rozhořčeně, «100 milionů! Je to daleko a daleko.» Seděl jsem tisíc let a říkal si: proč sedět, můžeš jít. Ušel jsem své kilometry a ocitl se tam, kde jsem chtěl být.

— To je tvůj příběh?

— Možná. Kde to všechno začalo? Nepravidelná pracovní doba, noční směny. Práce byla taková, že jsem musel pořád cestovat a jíst cokoli. S výškou 175 centimetrů jsem vážil 120 kilogramů.

Nejdřív mě omrzelo pití alkoholu a přestal jsem. Stres ale začal jíst sladkostmi. Pustil jsem se a získal ještě víc. V určité chvíli jsem ucítil stisk za hrudní kostí. Udělal jsem testy a udělal EKG.

Kardiogram byl v pořádku, za hrudní kostí byl tlak kvůli bolesti svalů. Testy ale ukázaly nástup cukrovky 7. typu. Hladina cukru nalačno se blížila XNUMX mmol/l, krevní lipidy byly vysoké. Rozhodla jsem se poradit se s endokrinologem, protože sama léčím děti.

«Ivane,» řekl mi kolega, «je ti 44 let!» V tomto věku už není potřeba dělat rekordy, měli byste udělat vše pro to, abyste svůj život prožili v klidu a ve zdraví. A je to lepší, co nejdéle.» Abych byl upřímný, rozhodl jsem se, že mluví nesmysly: „žít“, „století“, „klidně“. A pak jsem si uvědomil, že v jeho ne zrovna příjemných slovech je zdravé zrno. Čas rekordů – sportovních i morálních – skončil. Pak mi jen vezmou život.

Zajímavé:  Jak nosit skládanou sukni, aniž byste vypadali jako školačka: ukazuje Julia Roberts.

A začal jsem malými krůčky. Za prvé jsem každý den chodila na dlouhé procházky se štěnětem, které jsme si adoptovali po smrti našeho věrného psa. Za druhé jsem začal užívat metformin k léčbě cukrovky. Přidal jsem léky na normalizaci krevních lipidů – statiny. Na tomto pozadí jsem rychle zhubl 15 kilogramů.

Fitness guru se mnou budou polemizovat, ale jako lékař jsem si jistý, že když se zatížíte těžkou fyzickou aktivitou – hodinu v kuse se potíte – tělo nezačne aktivně spotřebovávat tuk. Odejde to s lehkou zátěží, kdy jdete dvě hodiny denně v klidu. Zdá se to kontroverzní, ale věřte mi, je lepší si to ověřit. Hlavní je nestoupat na váhu každý den. Jednou týdně, nalačno, ve stejnou dobu ráno – to stačí.

Vždy jsem si pamatoval pravidlo: utrácejte více, než spotřebujete. V případě hubnutí představuje fyzická aktivita 25 % námahy, 75 % tvoří výživa.

Díky malé fyzické aktivitě jsem za půl roku zhubla 30 kilogramů.

— Změnil se váš jídelníček s hubnutím, jak jste si ho vybudoval?

„Vše se změnilo samo od sebe bez promyšleného programu. Co mohl, to snědl, co nemohl, to nesnědl. Neměl jsem plánovanou změnu stravy. Nepočítal jsem kalorie, nezadával grafy, nevytvářel rozvrhy. Jednal intuitivně. Pokud jsem věděl, že mohu něco odmítnout, udělal jsem to. Nebyl žádný hlad, což znamená, že nedošlo k žádným poruchám. Všechno se dalo jíst, ačkoli tělo některé potraviny nepřijímalo a nechtělo.

Jsou nějaké produkty na seznamu zakázaných produktů?

„Nic jsem si nezakazoval a nedělám to ani teď. Věřím, že neexistují žádné zakázané produkty, které by mohly ublížit. Je to mýtus. A falešně zdravé produkty jsou ty, které používáme s mírou. Není třeba se přejídat.

Zajímavé:  Jak zhubnout o 3-10 kg za 15 měsíce.

Když lidé vedle mě jedí hamburgery, hnusí se mi to, protože můj mozek si uvědomuje, že jde o velmi tučné jídlo. Navíc chápu, že takové jídlo způsobí pocit plného žaludku. Jelikož jsem obeznámen s tímto nepříjemným stavem, bez lítosti odmítám rychlé občerstvení.

To neznamená, že jsem kategorický. Mohu si dovolit jakékoli jídlo, ale dobře rozumím ceně. S vysokou mírou pravděpodobnosti budete muset trpět. Na několik týdnů nebo dokonce měsíců vás to odradí od konzumace hamburgerů.

Kolik tam bylo nákladů, co přesně?

— Neplánoval jsem žádné zátěže. Pět kilometrů lesem se psem stačilo. Nedělal nic jiného.

Opakuji, že chcete-li začít hubnout, neměli byste si dávat nemožné cíle jako „zhubnout 10 kilo za týden“. Jen malé krůčky. Nejprve si dejte za cíl chodit, pak chodit 20 minut denně, jednu hodinu, tři hodiny.

Lidé dělají obrovskou chybu, když přestanou jíst v naději, že zhubnou. To vede k poruchám.

«Moje žena řekla, že je čas přestat.»

Jste ve výborné fyzické kondici, vaše kůže po tak velkém zhubnutí nepovadla. Nevěřím, že chůze stačí.

— Jediná tkáň v těle, která dává tělu tvar, je sval.

Chodit do posilovny s těžkými váhami je chyba. Stojí za to trénovat, když jste to ztratili.

To jsem udělal. Rok poté, co jsem začal hubnout, jsem přidal posilovnu a zhubl dalších 10 kilogramů. No, moje genetika je dobrá, takže strie nemám a nikdy jsem neměl.

Nebudu popírat, že moje hubnutí do značné míry závisí na lécích, které normalizovaly metabolické procesy a převychovaly mé tělo a vytvořily nové návyky. Viděl jsem výsledek a motivovalo mě to. Když tam není, nechcete pokračovat.

Zajímavé:  Nejvíce šokující tradice Asie: top 10.

Pokud se člověk rozhodne zhubnout a nerozumí endokrinnímu stavu, kvalitě metabolických procesů, cukrů a lipidů, rychle ztratí motivaci posunout se k cíli. Jsem si tím jistý.

Jak se změnil život, když váha klesla?

— Nejprve jsem musel úplně změnit šatník.

Za druhé, s hubnutím zmizelo chrápání a zástava dechu. Protože jsem měl spánkovou apnoe a dokonce jsem kvůli ní měl operaci, musel jsem stále spát s přístrojem C-PAP. A po zhubnutí jsem to vzdala.

Za třetí, díky tomu, že jsem začal dostatečně spát, jsem se začal cítit lépe a měl jsem větší sebevědomí. Dřív jsem se přes den cítila unavená. Připsal to velkému množství práce, pracovnímu vytížení a dlouhé pracovní době. Ukázalo se, že notoricky známá únava je důsledkem nadměrné hmotnosti.

Ivan Arkhipov před hubnutím (ve středu) a po něm. Foto z osobního archivu.

— Jak vás vaše hubnutí vnímala vaše rodina? Byli jste oporou nebo jste se každý stravoval jinak?

— Doma jedí všichni společně a stejně. Začal jsem jíst podstatně méně než obvykle. V určité chvíli moje žena, která sledovala mé proměny, řekla, že je čas s tím přestat, protože pro ni začínám vypadat jako úplně cizí člověk.

Protože jsi tady.

Máme malou prosbu. Tento příběh byl vyprávěn díky podpoře čtenářů. I sebemenší měsíční dar pomáhá redakční práci a vytváření důležitého obsahu pro lidi.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Кнопка «Наверх»