Jak zhubnout 5 kg na léto. - bedivine.cz
Celebrity

Jak zhubnout 5 kg na léto

Spoluautoři: Claudia Carberry, RD, MS. Claudia Carberry je registrovaná dietoložka specializující se na pacienty s transplantací ledvin a poradenství v oblasti hubnutí na University of Arkansas pro lékařské vědy. Je členem Arkansas Academy of Nutrition and Dietetics. Získala magisterský titul v oboru výživy na University of Tennessee, Knoxville, v roce 2010.

Počet zdrojů použitých v tomto článku: 31. Jejich seznam najdete dole na stránce.

Počet zobrazení tohoto článku: 18 456.

Léto je zábavný čas. Večírky, výlety k moři nebo jezeru, relax na pláži – to vše dělá z léta jedno z nejlepších období v roce. V létě je však také velké pokušení jíst chutné jídlo, které hubnoucím brání v hubnutí: kebab, zmrzlina, sladké sycené nápoje. Chcete-li zhubnout, musíte spálit více kalorií, než zkonzumujete. Chcete-li v létě výrazně zhubnout, budete si muset dávat pozor na to, co jíte, и cvičit pravidělně. [1] X Trusted Source Centers for Disease Control and Prevention Přejít na zdroj

Metoda 1
Metoda 1 ze 4:

Příprava na hubnutí

Krok 1 Zjistěte, jaká by pro vás měla být zdravá váha.

  • BMI pod 18,5 znamená podváhu.
  • Hmotnost je považována za zdravou s BMI mezi 18,5 a 24,9.
  • BMI mezi 25 a 29,9 znamená nadváhu a nad 30 znamená obezitu.
  • Je důležité nejen určit požadovanou zdravou váhu, ale také rozhodnout, zda je tato váha dosažitelná. Pokud chcete zhubnout 50 kilogramů a do léta zbývá jen 1 měsíc, možná si budete chtít stanovit realističtější cíl.

Krok 2 Určete, kolik kalorií budete potřebovat sníst a spálit.

  • Snažte se zhubnout ne více než 1 kilogram za týden. Takové hubnutí bude pro zdraví bezpečné. Pokud se budete snažit zhubnout rychleji, vaše tělo to nemusí zvládnout a nedostane všechny živiny, které potřebuje. Snažte se sníst o 250 kalorií denně méně a spálit o 250 kalorií více. To vám pomůže vytvořit kalorický deficit potřebný ke zhubnutí 1 kila za týden. [3] X Zdroj informací
Zajímavé:  Afghánský kabát je nejmódnější zimní model: vysvětlujeme proč.

Krok 3 Zjistěte, kolik kalorií jíte.

  • Abyste pochopili, kolik kalorií za den obvykle zkonzumujete, zapište si počet kalorií ve všem, co během dne jíte a pijete. Energetická hodnota je uvedena na štítku výrobku. Pokud neexistuje žádný štítek, hledejte nutriční informace online. [4] X Zdroj informací
  • Dávejte pozor na váhu jídla, které jíte, nebo na počet porcí uvedený na obalu. Výrobci často uvádějí energetickou hodnotu porce. Pokud jste například snědli 30 chipsů a jedna porce je 15 kusů, znamená to, že budete muset energetickou hodnotu vynásobit dvěma.
  • Jakmile zjistíte, kolik kalorií za den obvykle sníte, zkuste toto množství snížit o 500 až 1000 XNUMX kalorií za den.

Krok 4 Veďte si deník hubnutí.

  • Je to skvělý způsob, jak se motivovat. Existují speciální aplikace pro telefony, které umožňují zaznamenávat jídla, která jíte a jejich nutriční hodnotu, spotřebu kalorií na cvičení, spotřebu vody a podobně.
  • Často zapomínáme na svačiny mezi hlavními jídly a myslíme si, že dieta nefunguje. Vědci zjistili, že lidem chybí asi 25 % jídla, které jedí. [7] Zdroj X: Linda Ojeda, Safe Dieting For Teens. Druhé vydání (2008), str. 34
  • Mnoho lidí se navíc domnívá, že jsou fyzicky aktivnější, než ve skutečnosti jsou. [8] X Informační zdroj Mějte přehled o tom, kolik kalorií spálíte cvičením, ať už běháním na rotopedu nebo jízdou na kole. Pokud cvičíte v posilovně, můžete využít údaje, které stroj ukazuje. Zadejte všechny své parametry, včetně věku a hmotnosti, abyste zajistili přesné hodnoty. Existují také speciální tabulky, které umožňují vypočítat spotřebu kalorií na půl hodiny nebo hodinu cvičení.
  • Můžete objevit vzorce nebo se dozvědět něco neočekávaného o tom, kolik kalorií konzumujete a vydáváte cvičením. Jakmile si lépe uvědomíte, jak jíte a cvičíte, můžete napravit chyby, které brání vašemu pokroku.
Zajímavé:  Zvětšuje hrudník a odstraňuje dvojitou bradu: vyzkoušejte toto zázračné cvičení na záda.

Krok 5 Požádejte o pomoc.

  • Pokud se vám s partnerem nedaří zhubnout, obraťte se na trenéra nebo výživového poradce. Tito specialisté vám pomohou udržovat aktivní životní styl a jíst zdravě. Podpoří vás i trenér. Hledejte příležitosti všude!

Krok 6 Promluvte si s terapeutem.

  • Vyplatí se také poradit se svým lékařem, pokud se lépe stravujete, hlídáte si kalorie a kvalitu jídla nebo cvičíte, ale stále se vám nedaří zhubnout. To může být příznakem vážnějšího zdravotního problému, jako je onemocnění štítné žlázy.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button