Jak zhubnout 5 kg za týden na cvičení pro teenagery. - bedivine.cz
Celebrity

Jak zhubnout 5 kg za týden pro teenagerské cvičení

Výživa je životně důležitý proces pro naše tělo, pokud chcete žít, musíte jíst. V důsledku tohoto procesu přijímáme energii, stavební materiál pro obnovu (růst) těla, biologicky aktivní živiny a určitý vliv na psychiku.

Správná výživa nám může dát zdraví, dlouhověkost a krásu. Předpokládá, že mnoho živin – bílkoviny, sacharidy, tuky, voda, minerály a vitamíny – by mělo být tělu dodáváno pravidelně, v potřebném množství a optimálním poměru.

A nedostatek, stejně jako nadbytek živin, se nejprve stává příčinou dočasných nepříjemností, pak zdrojem rozvoje onemocnění, faktorem předčasného stárnutí a předčasné smrti.

Nedostatek vitamínů tedy ovlivňuje zdraví, inteligenci a mládí mnohem více než řada jiných důvodů. Základem většiny nemocí je nedostatek jakéhokoli vitamínu. Nedostatečný příjem minerálů je hlavním mechanismem stárnutí v těle, stejně jako dehydratace. Podobně se na organismus projevuje nerovnováha ve stravě ostatních složek výživy, jako jsou sacharidy, tuky a bílkoviny.

To znamená, že na základě výše uvedeného můžeme dojít k závěru, že je nutné mít nějaké informace o složkách výživy, co to je, v jakém množství tělo potřebuje a jaký mají účinek. Je také žádoucí porozumět mechanismům trávicího systému, procesu trávení a asimilaci. Například proč je důležité jídlo důkladně žvýkat, což ovlivňuje vstřebávání živin; jak můžete ušetřit vlastní energii optimalizací stravy atd.

Zajímavé:  Jak nosit nejpohodlnější zimní kalhoty - 7 módních kombinací s joggery.

Také Zdravé Stravování umožní stabilizovat váhu bez násilných omezení, pomůže zbavit se nemocí a zabránit jejich rozvoji a pomůže obnovit intelektuální a fyzickou energii. Tedy zjednodušeně řečeno, správné výživy – to je jedna z hlavních cest, která nás dovede ke zdraví. A zdraví zase dá především dobré zdraví, krásný vzhled a čas, abychom mohli dosáhnout cílů, které jsme si v životě stanovili.

Problémy s výživousprávné výživy

Problém výživy na celosvětové i národní úrovni je dnes poměrně vážný. A o tom musíte vědět a brát to v úvahu.

Nedostatek základních živin (vitamínů, minerálů, aminokyselin atd.) je spojen s řadou důvodů:

  1. V důsledku snížení fyzické aktivity populace a v důsledku toho snížení nákladů na energii se množství spotřebovaných potravin prudce snížilo (2–3krát). To znamená, že místo 5 000–6 000 kcal se spotřebuje 2 000–3 000 kcal.
  2. Environmentálním problémem je na jedné straně vyčerpání půdy a na druhé straně znečištění životního prostředí. To znamená, že to vede k nedostatku potřebných biologicky aktivních látek v lidské potravě a ke koncentraci toxických látek v jeho těle.
  3. Moderní výrobní technologie (pasterizace, konzervace, zavádění hormonů, emulgace, rafinace atd.) ve všech fázích výroby způsobují ztrátu minerálních látek, vitamínů a dalších biologicky cenných prvků. Hlavním cílem těchto technologií je zvýšení kvantity za účelem zvýšení zisků výrobců, nikoliv však kvality produktů.
  4. Použití režimů vaření při vysoké teplotě vyvolává ztrátu základních živin. Například rafinace rostlinných olejů.
  5. Porušení stravy a struktury, když jedí na cestách, tučné, uhlohydrátové, monotónní, rafinované potraviny s velkými jídly večer.

V Rusku je problém s výživou ve srovnání s předními vyspělými zeměmi ještě větší. Ve skutečnosti je to poněkud smutná situace, ale zcela řešitelná, pokud máte jen touhu a můžete se snažit.

Zajímavé:  Jak zhubnout na stehnech v 12 letech.

Vědci našli způsob, jak kompenzovat totální nedostatek živin v lidském těle – byly vyvinuty doplňky stravy, které se již řadu desetiletí úspěšně používají v předních vyspělých zemích světa včetně Japonska, USA a dalších.

Jak správně jíst?

jak správně jíst

Učit se jíst správně – není to snadné, potřebujete integrovaný přístup, potřebujete znalosti a určité dovednosti.

Výzkumníci a odborníci na výživu vyvinuli různé teorie, koncepty a výživové programy. Neexistuje žádná univerzální teorie a systém, ale máme možnost studovat informace, nevýhody, výhody, principy, důsledky, dozvědět se o recenzích atd. Vyberte si pro sebe nejvhodnější variantu a racionálně si tak uspořádejte výživu. To je v případě, že na to chcete přijít sami. Kromě toho můžete kontaktovat odborníky na výživu a výživu pro optimální výběr stravy. Zdravé stravování.

Je také vhodné zajímat se o:

  • které potraviny jsou škodlivé, které jsou zdravé a proč;
  • na základě jakých moderních výrobních technologií byly tyto nebo ty potravinářské výrobky vyrobeny, jaké potravinářské přídatné látky jsou v jejich složení;
  • jaké technologie vaření by se měly používat a které by se neměly používat, po použití které z nich zůstane více základních živin;
  • strava a proč je důležitá;
  • co jsou doplňky stravy, jejich druhy, použití atd.

Většina správná výživa bude ten, který je vybrán pro jednotlivého člověka s přihlédnutím k jeho věku, konstituci, hlavním a vedlejším onemocněním a dalším faktorům. Je to velmi individuální.

Ale abychom si zlepšili zdraví, cítili se dobře, zachovali si mládí a krásu, je rozumné přemýšlet o tom, co jíme, a přemýšlet, co můžeme udělat, abychom dnes věděli více a byli lepší než včera.

Jak zhubnout pro 12-15leté dítě doma za týden: dieta a cvičení pro teenagery

Problém nadváhy v dospívání se stále šíří. Obezita je patologie s nebezpečnými důsledky (například se zvyšuje riziko vzniku diabetes mellitus). V moderní společnosti rychle nabírá na síle a získává nevyslovený status „epidemie“.

Zajímavé:  Jaká škoda! Jak litujeme sami sebe a kdy je čas s tím přestat.

Vzhledem k závažnosti obezity u dospívajících se již ve věku 10-13 let vyplatí přemýšlet o správném hubnutí, pokud pro to existují náznaky. Po dosažení 14-15 let dochází v těle k hormonálním změnám. Hubnutí se stává těžší, trvá déle a problém může přetrvávat, což způsobuje další stres.

Jak zhubnout pro 12-15leté dítě doma za týden: dieta a cvičení pro teenagery

Příčiny nadváhy a obezity u dětí nad 10 let

  1. Špatná výživa. Spočívá ve spotřebě více kalorií, než má tělo čas spálit. Zpravidla se to děje při systematické konzumaci nezdravého jídla.
  2. Fyzická nečinnost. Sedavý způsob života je dnes typický pro mnoho dospívajících dětí. To je způsobeno množstvím gadgetů a komunikací na sociálních sítích namísto aktivního odpočinku s přáteli na ulici.
  3. Hormonální důvody. Patří sem jak hormonální změny v období dospívání, tak onemocnění endokrinního systému. Poruchy endokrinních žláz často vyvolávají obezitu.
  4. Dědičnost. Je prokázáno, že pokud má jeden z rodičů nadváhu, zvyšuje se riziko obezity u dospívajícího na 40 %, a pokud mají problém oba rodiče – až na 80 %.
  5. Yatsenko-Cushingův syndrom. S touto patologií se zvyšuje hladina kortikosteroidních hormonů a dochází k hyperinzulinismu. Díky tomu se zvyšuje chuť k jídlu a urychluje se proces ukládání tuku.
  6. Nemoci trávicího traktu. K vyloučení tohoto faktoru je nutné diagnostikovat gastrointestinální trakt, protože porucha některého z nich vede k problémům s metabolismem.

Jak zhubnout pro 12-15leté dítě doma za týden: dieta a cvičení pro teenagery

ČTĚTE TAKÉ: Co by měli rodiče dělat, když jejich teenager nechce studovat?

Sedavý způsob života, hormonální změny, nadměrná a nezdravá strava, stres – tyto škodlivé faktory jsou v dnešní době stále aktuálnější. Ještě před 10 lety byly příčinou obezity adolescentů nejčastěji jiné faktory: genetická predispozice nebo endokrinní onemocnění.

ČTI TAKÉ: Váha chlapce je v 10 letech normální

Příčina patologie je však u každého teenagera individuální a měla by být identifikována co nejrychleji. Je třeba začít hubnout přijetím opatření zaměřených na odstranění hlavního faktoru způsobujícího nadváhu.

Zajímavé:  Jako legendární šaty Carrie: 8 letních modelů, ve kterých budete hlavní postavou sezóny.

K přečtení: Alergie na sladkosti a cukr u dětí: příznaky s fotografiemi, diagnostika a léčba

Jak rychle zhubnout pro dívku a chlapce?

Když se rodiče potýkají s problémem obezity dospívajících, snaží se rychle a efektivně pomoci svému dítěti zhubnout. Samozřejmě se budete chtít zbavit tohoto problému co nejrychleji, protože posměch ze strany vrstevníků celý proces zhoršuje a zasáhne psychiku dospívajících.

ZAJÍMAVOST: Jak může student rychle vydělat peníze na internetu?

Existuje mnoho tipů, jak zhubnout pro chlapce nebo dívku od 10 do 16 let. V počátečních fázích obezity můžete bojovat s nadváhou doma (podrobněji v článku: jak léčit obezitu 1. stupně u dětí?). V každém případě je důležité kontaktovat odborníka na výživu, aby sestavil individuální plán s ohledem na všechny nuance. Při správném přístupu však můžete rychle (i za týden) a bez škodlivých následků doma shodit přebytečná kila.

ČTI TAKÉ: jak si doma připravit masku proti akné pro teenagera?

Nutriční vlastnosti a ukázkové menu

Stojí za zmínku, že dívce nebo chlapci od 11-12 do 16 let, i když jsou obézní, je zakázáno půst a vyčerpávající dny půstu.

Buďte opatrní při používání lidových prostředků pro rychlé hubnutí. Abyste shodili 5-10 kg navíc, budete potřebovat dobrou sebekázeň ve výživě a životosprávě.

V období od 12 do 16 let dochází k intenzivnímu růstu a vývoji těla. Omezování jídla je nebezpečné pro zdraví dítěte, i když chcete zhubnout co nejrychleji. Měli byste snížit porce jídla, volit zdravé potraviny a rozdělit jídla na 4-6krát denně. Nejméně 2 hodiny před spaním byste se měli úplně zdržet jídla.

ČTI TAKÉ: Jak může dítě rychle zhubnout?

Snažte se ze svého jídelníčku co nejvíce vyloučit potraviny, které škodí vašemu zdraví a postavě:

  • pekařské produkty,
  • sladkosti a pečivo,
  • smažená, uzená a tučná jídla,
  • polotovary a konzervy,
  • energetické nápoje, sycené nápoje a balené džusy.
Zajímavé:  Přestaň křičet! 10 důvodů pro hádku – a způsoby, jak konflikt vyřešit –

Jak zhubnout pro 12-15leté dítě doma za týden: dieta a cvičení pro teenagery

Dieta je účinný způsob, jak bojovat s nadváhou. U dětí ve věku 11-13 let by se však měl používat postupně a opatrně, pouze po konzultaci s pediatrem. Pokud se při dodržování dietních doporučení necítíte dobře, musíte se vrátit ke svému běžnému stravování. Existuje mnoho variací dětského jídelníčku na týden. Obvykle odborník na výživu vybírá různé diety pro chlapce a dívku s přihlédnutím k individuálním vlastnostem a množství dalších kilogramů (někdy i více než 10 kg).

ČTI TAKÉ: Výška dívky je v 11 letech normální

Podívejme se na doporučené produkty, které jsou vhodné pro dietní menu pro věk od 11-12 do 13-16 let:

  • K snídani se hodí kastrol z nízkotučného tvarohu, pohankové, ovesné nebo kukuřičné kaše,
  • K obědu se dětem doporučuje jíst libové maso – vařené telecí / kuřecí / krůtí maso, dušená zelenina, lehké kašovité polévky, vejce,
  • K večeři se doporučuje nízkotučný tvaroh, pečená ryba (volitelné) a zeleninový salát.
  • Nezapomeňte svá hlavní jídla „naředit“ zdravými svačinami – nízkotučný kefír, zelená jablka, čerstvé džusy.

Jak zhubnout pro 12-15leté dítě doma za týden: dieta a cvičení pro teenagery

Jedna z ukázkových možností menu pro náctiletý dietní den:

  • rychlá a snadná snídaně pro děti – 150 g nízkotučného tvarohu s medem, vejce naměkko a šálek čaje bez cukru,
  • oběd – libová polévka, 150 g vařeného kuřecího řízku, vejce,
  • odpolední svačina – sklenice kefíru / fermentovaného pečeného mléka, jablko,
  • večeře – pečená nízkotučná ryba a lehký zeleninový salát.

Pitný režim

Aby dítě efektivně hublo, je nutné udržovat rovnováhu vody v těle. Množství spotřebované tekutiny by mělo být zvýšeno na 1,5-2 litry denně, aby se zlepšil metabolismus. Tato technika také dodává tělu klamný pocit sytosti a plnosti. Voda dokonale odstraňuje toxiny a produkty trávení.

Pro tyto účely jsou vhodné minerální neperlivé a pramenité vody. Čaj, soda a balené džusy nejsou považovány za zdravé tekutiny. Z jídelníčku je vhodné zcela vyloučit škodlivé sladké sycené nápoje a také džusy s vysokým obsahem cukru. Vhodné je nízkotučné mléko, kefír a zelený čaj.

Zajímavé:  Těhotenství a další: jak se mění prsa ve 20, 30 a 40 letech.

Jak zhubnout pro 12-15leté dítě doma za týden: dieta a cvičení pro teenagery

Sada cvičení

Obvykle chtějí teenageři během období exacerbace problému s nadváhou zhubnout až 10 kg za týden za každou cenu a jakýmkoli způsobem. Je těžké sdělit dětem tohoto věku, že proces hubnutí by měl probíhat systematicky a komplexně. V tomto případě je důležité nejen dodržovat dietu, ale také provádět užitečná fyzická cvičení.

Cvičit byste měli alespoň 2-3x týdně, tréninku věnujte 30-60 minut. Fyzická aktivita teenagera by měla být podporována tím, že mu pomůžete zapsat se do požadovaných sekcí. Vyčerpávající cvičení škodí, protože tělo těžko bojuje s kily navíc. Cvičební postupy se u každého dítěte liší a závisí na řadě faktorů. Typy, doba trvání a počet přístupů se liší.

ČTĚTE TAKÉ: Jak léčit akné na obličeji teenagerů doma?

Jednoduchá účinná cvičení pro jakékoli pohlaví a věk:

  • dřepy (pro nohy a hýždě),
  • kliky a tlaky (na břicho),
  • návštěva sportovní nebo taneční sekce,
  • gymnastika nebo plavání za účelem celkového posílení těla,
  • procházky ráno a večer trvající alespoň půl hodiny.

Pilulky a čaje na hubnutí

Na otázku, zda mohou teenageři při hubnutí používat tablety nebo čaje, je odpověď jasná – ne. Zábaly a elektrická zařízení jsou zakázány. Léky předepisuje výhradně lékař, pro životně důležité indikace ČTĚTE TAKÉ: lék pro teenagery na akné na obličeji

Je nutné uchýlit se k lékové terapii pouze v extrémně závažných případech, za přítomnosti doprovodných onemocnění. Většina léků z této skupiny je zakázána používat u dětí do 15 let. Léčba speciálními tabletami na předpis je možná pouze v případech obezity 3. stupně. Obvykle jsou dítěti předepsány vitamínové doplňky a léky obsahující vápník.

Životní styl, zdravý spánek a motivace dítěte

Spánek je hlavním zdrojem energie, takže teenageři musí jít spát nejpozději ve 23 hodin. Délka spánku pro úplné zotavení těla je nejméně 8 hodin. Chcete-li úspěšně a efektivně dosáhnout svého cíle, měli byste dodržovat doporučení pro zdravý životní styl:

  • dodržovat správný denní režim a stravu,
  • dělat fyzická cvičení,
  • trávit aktivní volný čas, být často na čerstvém vzduchu,
  • Nezapomeňte se motivovat k dosažení pozitivního výsledku (například změnou image nebo dlouho očekávaným výletem).
Zajímavé:  Chladné počasí není zárukou čerstvosti: jak se chránit před pocením v zimě.

Pediatr 2. kategorie, alergolog-imunolog, vystudoval Běloruskou státní lékařskou univerzitu Federální agentury pro zdraví a sociální rozvoj. Přečtěte si více », Ohodnoťte tento článek: (6 hodnoceno 4,67 z 5) Načítání. Sdílejte s přáteli!

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button