Jak zhubnout 50 kg za 1 měsíc. - bedivine.cz
Celebrity

Jak zhubnout 50 kg za 1 měsíc

Moskevský podnikatel Ilja Peresedov zhubl za 50 měsíců o 9 kilogramů. A hubne dál – bez složitých diet, chemikálií, hormonů, bez zázračných trenérů. Spoléhat se pouze na vědecké poznatky, intuici a charakter.

Z osobního archivu Ilji Peresedova

Osobní projekt

Rok a půl před odjezdem do Thajska byl pro Ilju nervózní – nijak se však nelišil od jiných časů. Hodně práce, přerušení plateb za objednávky, daňové potíže (Persedovova společnost vytváří a propaguje webové stránky). Ilja byl hodně nervózní, málo spal, narážel na své podřízené a rodinu a donekonečna jedl stres („mohl sníst dvě uzená vepřová kolena najednou“). Vždy rád jedl.

Během několika let takového života Ilya přibrala asi 40 kilogramů. A když vážíte 150, máte problémy se spánkem, špatně se vám chodí (dokonce jel taxíkem do pekárny o dva domy dál), špatně se dýchá, bolí vás klouby, jste celý líný.

Peresedovův přítel, praktický lékař, ho opakovaně přemlouval, aby se ujal sám sebe. Dokud nakonec Iljovi neřekl: to je ono, jsi na pokraji 4. stupně obezity. To znamená, že před námi je nevyhnutelná cukrovka a pravděpodobnost mrtvice je velmi vysoká.

„Rozhodoval jsem se mezi smrtelnou obezitou a obtížným, ale možná úspěšným pokusem o záchranu. Neměl jsem cíl zhubnout do léta pár kilo, hubnul jsem, abych se vyhnul invaliditě.

Peresedov přistoupil k hubnutí jako k projektu, kde bude vše záviset pouze na něm. Ve kterém všechny výpočty musí být co nejpřesnější.

Pro začátek bylo potřeba oprostit se příští rok od velkých pracovních projektů, aby nebyl vyrušen z boje s váhou. A za druhé, změnit situaci. Zdi jeho domova nejen pomáhají, ale také krmí a relaxují a Ilja se rozhodl na chvíli vymanit ze svého výživného zajetí a vydat se někam, kde to nemělo být útulné a chutné – do Thajska. Nesnášel asijské jídlo.

Zajímavé:  Jak zhubnout nohy a břicho za týden.

Změna kroku

Jeden a půl kilometru podél oceánu z hotelu do čínské restaurace, pak zpět do hotelu — a jeden a půl kilometru opačným směrem. Toto byla první trasa, kterou Ilja podnikl rychlým tempem podél okraje města Rayong.

V lékařských knihách se dočetl, že tuk se spaluje nejrychleji při dlouhodobém aerobním cvičení střední intenzity (to je, když něco děláte s námahou, ale nedusíte se a můžete mluvit). Ilja si ze všech zátěží vybral jako nejbezpečnější ve své kondici chůzi – a hlavně díky ní zhubl prvních 25 kilogramů. A ukázalo se, že chůze není jen pohyb nohou po silnici.

– Aktivně zde pracují svaly zad, břišních svalů, paží, ramen a krku. A když se třeba při chůzi jen trochu jinak prohnete nebo změníte krok a švih, vaše pohoda a rychlost se znatelně změní. Bylo velmi zajímavé s tím experimentovat.

Zpočátku nebyl čas na experimenty. Váha 150, teplota přes 30, vlhkost 80. Hlavním úkolem v prvních týdnech nebylo trefit nulu, ale druhý den odjet. A každé ráno se Ilja zvedl za zátylek a táhl své tělo, bolavé všemi svaly, po cestě podél moře. Nejprve chodil 40 minut, pak hodinu, dvě hodiny, čtyři. Taxík do pekárny byl zapomenut: několik měsíců chůze nastartovalo proces hubnutí, posílilo svaly a naučilo ho rozumět a cítit své tělo.

Po návratu do hotelu se Peresedov osprchoval a posadil se k jídlu.

Při léčbě obezity šlo především o zajištění kalorického deficitu – mnohem více jich musel vydat, než přibral. Ilja začal svou dietu s několika jablky nebo hrstí rýže denně, zapíjenou „velkou vodou“. Pokračoval domácími smoothies, zeleninou, ořechy, libovým grilovaným masem, dietními polévkami („s pár stopkami a cibulí“) a výjimečně lehkým sýrem. Obecně nezměnil své obvyklé stravovací návyky a podle svých slov nemyslel na úzkostlivé měření kalorií. Vážila jsem se jednou týdně. Každým měsícem v Thajsku byl asi o 8,5 kg lehčí.

Zajímavé:  Jak zhubnout na japonských závitcích z japonské kuchyně.

Postupem času začal Ilju nudit pouhé čtyři hodiny denně. Ale běhat s jeho váhou znamenalo udeřit se zespodu do páteře. Alternativou byla elipsa.

Svaly místo tuku

Při tréninku vypadá jako sportovec: široká ramena, svalnaté paže, hýbe pákami stroje, nohy při každém kroku silně tlačí do pedálů. Práce na elipticalu je kříženec mezi lehkým během, cyklistikou a lyžováním. Zde trénujete nohy, ruce, břicho, záda, ramena.

. Po návratu z Thajska pokračoval Ilya v systematickém „spalování tuků“, pracoval na eliptickém stroji, pomocí knih a videí studoval zkušenosti těch, kteří zhubli, zkoušel to sám a pokračoval ve vytváření vlastního programu. Ilja v knize oblíbeného amerického herce a trenéra našel tréninkový systém, který mu vyhovoval — s lehkými váhami a mnoha opakováními — a nyní podle něj pracuje a instruktor v posilovně pouze hlídá správnost cviků podle jeho schéma.

Za poslední měsíc zhubl „jen“ 2,5 kg, ale jeho pas se zmenšil o tři dírky na opasku: svaly nahradily tuk a váží víc. Nebyla pryč celá tuková vrstva, jen do 1. fáze obezity. Plánuje odstranit i to a nechat 107 kg ze současných 98 kg A pak — projít standardy GTO.

Peresedovova pravidla

Správné stravování je důležitější než cvičení.

Vytrvalost je důležitější než síla. Dlouhé vytrvalostní tréninky spálí více kalorií a jsou méně únavné.

Neexistují žádné zázračné cviky, všechny zázraky spočívají v pravidelnosti.

Bez odpočinku je pokrok nemožný.

Neposlouchejte nikoho, kdo vám nepomáhá.

Chtěla jsem to a zhubla

Yaroslav Ashikhmin, PhD, člen Evropské kardiologické společnosti:

– Obezita je nemoc, kterou lze překonat silou vůle, jako se to stalo Ilyovi. Nemám pacienty, kteří by opravdu chtěli zhubnout a nedělali by to, nicméně většina z nich si stanovila racionálnější cíle, řekněme zhubnout o 10 % za 6 měsíců. Toto je tempo doporučené vědeckou komunitou. Ale jen 15 % dospěje do bodu, kdy se skutečně omezí.

Zajímavé:  Jaký krevní test musíte udělat, abyste zhubli.

Pod 50 kilogramů za rok je hodně, dnes podle mých osobních statistik zhubne méně než 5 %. Já, jeho ošetřující lékař, jsem Ilju odradil, aby šel takovým tempem — koneckonců existuje nebezpečí, že vnitřní orgány „poklesnou“, začnou problémy se zády a místo vyléčení skončíte na stole chirurga. Ale měl a má svůj program, hodně četl a věděl o všech rizicích, ale šel na intenzivní dumping. Všechno dopadlo dobře. Je to obyčejný člověk, ale velmi pevné vůle, chtěl — a podařilo se mu to.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Кнопка «Наверх»