Jak zhubnout 7 kg za týden pro teenagera. - bedivine.cz
Celebrity

Jak zhubnout 7 kg za týden pro teenagera

Jak zhubnout pro dívku a chlapce ve věku 12, 13, 14, 15, 16 let?

dieta pro teenagery ve věku 16 let

Problém nadváhy v naší době může být relevantní i u velmi mladých jedinců ve věku 12–18 let, a proto nejsou dnes diety pro dospívající zaměřené na hubnutí o nic méně žádané než diety pro dospělé. Za prvé, strava pro dospívající 13leté dívky a chlapce by měla být co nejvyváženější – pak nebude zdraví škodlivá a přispěje ke snížení hmotnosti normalizací všech vnitřních funkcí těla.

Škodlivé jídlo

Zpravidla se v dospívání vyskytuje problém s nadváhou kvůli nestabilním hormonálním hladinám – to je zcela normální, jak se tělo vyvíjí. Ale se správnou výživou ani zuřící hormony nebudou schopny vyvolat nárůst hmotnosti, protože kořen problému často spočívá v banálním zneužívání rychlého občerstvení, občerstvení z obchodu, jako jsou chipsy, sušenky atd.

Někdy si lidé ani neuvědomují, jak moc překračují svůj denní kalorický příjem zařazením takových potravin do svého jídelníčku. Pokud jste nikdy nepřemýšleli o nebezpečí těchto tak běžných svačin, určitě si prostudujte složení a energetickou hodnotu stejných slaných ořechů. Obsah jediného balení je přibližně celý denní příjem kalorií, který tělo potřebuje pro normální fungování. Tím, že jíte něco jiného než ořechy, tedy tuto normu již překračujete, což znamená, že přebytečné kalorie se mění v tukové zásoby.

Zajímavé:  Základní šatník pro velké dívky: jak sestavit, klíčová pravidla a chyby.

dieta pro dospívající 13leté dívky

Zdravé jídlo

Odborníci na výživu doporučují teenagerům s problémy s nadváhou, aby jako základ svého jídelníčku vytvořili zeleninové polévky. Velmi užitečné jsou také kaše, zejména pohanka a ovesné vločky. Je lepší zvolit proteinový chléb, protože obsahuje méně kalorií než běžné bílé pečivo. Proteinový chléb se navíc v žaludku déle tráví, čímž vytváří trvalý pocit plnosti. To pomůže teenagerům vyhnout se přejídání a nechtěnému občerstvení mezi jídly. To je důležitý bod, protože pro takové občerstvení často používají sendviče, bonbóny a další nezdravá jídla, která způsobují usazování tuku.

Nezapomeňte na mořské plody. Jedná se o nízkokalorickou potravinu, bohatou na vitamín B a cenné minerály. Jídelníček teenagerů by také měl obsahovat vejce, nízkotučný tvaroh, kefír, mléko a nízkotučné sýry. Ale je lepší se smaženým jídlům vyhýbat – při smažení je každé jídlo mnohem kaloričtější než v jakékoli jiné formě. Dieta pro teenagery ve věku 15 let, dívku a chlapce, vyžaduje přísné dodržování, dítě se bude muset vzdát mnoha škodlivých potravin.

Doporučené metody přípravy jídel pro náctileté jsou vaření v páře, pečení, vaření nebo syrová jídla, pokud je to možné. Ovoce a zeleninu je vhodné jíst syrové, protože tepelná úprava neutralizuje přibližně 60 % všech prospěšných látek obsažených v jejich složení.

Čerstvé ovocné a zeleninové saláty připravujte pomocí nízkotučných dresinků. Pro ovoce a bobule jsou vhodné přírodní jogurty bez přísad, kefír a malé množství medu. Tento salát můžete posypat mletou skořicí. Ale zeleninové saláty mohou být ochuceny olivovým, lněným semínkem a jinými rostlinnými oleji. Můžete také použít zakysanou smetanu s nízkým obsahem tuku, citronovou šťávu atd. Zcela se vyhněte majonéze a husté smetaně z obchodu.

Večeře nejsou během diety pro teenagery zakázány, ale poslední jídlo by mělo proběhnout nejpozději 2 hodiny před spaním. Jednou týdně také můžete ztrojnásobit dny půstu a přidat některé produkty (houby, kávu atd.) do denní nabídky.

Všechny účinné diety pro teenagery zahrnují zdravé stravování. Níže naleznete seznam povolených produktů.

Zajímavé:  Jak vypadá 5 nejatraktivnějších typů prsou: muži si vybrali tyto fotografické příklady z 1000 možností.

dieta pro dospívající 13leté dívky

Produkty a pokrmy doporučené k snídani během diety pro dospívající

  1. kastrol vyrobený z tvarohové hmoty a sušeného ovoce;
  2. jablko;
  3. banán;
  4. matice;
  5. pohanková kaše;
  6. vařené telecí maso;
  7. omelet;
  8. kastrol vyrobený z rýže a tvarohové hmoty.

Produkty a pokrmy doporučené k obědu během diety pro dospívající

  1. vařené nebo pečené kuře bez kůže;
  2. vařené nebo pečené brambory;
  3. dušené bílé zelí;
  4. kaše z rýže;
  5. houby;
  6. hubený boršč;
  7. vařené hovězí maso;
  8. parní kotlety;
  9. zeleninový guláš;
  10. zelený nebo černý čaj;
  11. zeleninové nebo ovocné šťávy.

Produkty a pokrmy doporučené k večeři během diety pro dospívající

  1. játrová paštika s celozrnným chlebem a rajčaty;
  2. nízkotučný tvaroh s přídavkem zakysané smetany a sušených meruněk;
  3. zeleninový a šunkový salát;
  4. nízkotučné rybí filé pečené ve fólii;
  5. bylinkový čaj s medem;
  6. rajčatová šťáva;
  7. mléko.

Také teenager by měl vypít alespoň 1,5 litru čisté vody bez plynu denně.

Optimální příjem kalorií pro teenagery

dieta pro dospívající 13leté dívky

Okamžitě stojí za zmínku, že strava pro dospívající dívky a chlapce ve věku 12 let by neměla být příliš omezena, protože to zjevně nebude přínosem pro rostoucí a vyvíjející se tělo. Při úpravě stravy stojí za zvážení, že u náctileté diety je přípustné snížit celkový denní obsah kalorií nejvýše o 20%. Ve stravě dospívajících by 50 % potravin mělo tvořit komplexní sacharidy, 20 % bílkoviny a zbývajících 30 % tuky.

Dívky budou muset zkonzumovat 2600 kalorií denně. Tato norma zahrnuje 90 gramů bílkovin (z toho 54 gramů živočišných bílkovin), 90 gramů tuku a 360 gramů sacharidů.

Denní kalorický příjem pro chlapce je 3000 kalorií. Denní strava by měla obsahovat 98 gramů bílkovin (59 gramů jsou živočišné bílkoviny), dále 100 gramů tuků a 425 gramů sacharidů.

Pokud teenager pravidelně sportuje, měl by se výše uvedený kalorický příjem zvýšit přibližně o 15–20 %. Pokud je teenager obézní, seznam přijatelných potravin určuje lékař.

Jak rychle zhubnout pro teenagera: ukázkový jídelníček

  • první snídaně – pár toustů s máslem a sýrem, vejce naměkko, čerstvé rajče a šálek čaje bez cukru nebo slabé kávy;
  • druhá snídaně – sklenice nízkotučného jogurtu a zelené jablko;
  • oběd – 200 gramů špaget a salát z čerstvé zeleniny (ochutíme lžičkou olivového oleje a stejným množstvím citronové šťávy);
  • odpolední svačina – květák nebo vařená mrkev, sklenice nízkotučného kefíru;
  • večeře – porce ryby zapečené s rajčaty a bylinkami, sklenice rajčatové šťávy.
  • snídaně – 150 gramů nízkotučného tvarohu s medem, jedno vejce, sklenice mléka nebo šálek neslazeného čaje;
  • oběd – zeleninová polévka se zeleným hráškem, jedno vejce, 150 gramů vařeného nebo pečeného kuřecího filé;
  • odpolední svačina – sklenice rajčatové šťávy (nebo jakékoli jiné zeleniny);
  • večeře – některé pečené nízkotučné ryby, čerstvý bylinkový salát.
Zajímavé:  Lahodné balzámy na rty: recenze nejlepších a hodnocení.

dieta pro dospívající 13leté dívky

Dvě základní dietní pravidla pro teenagery ve věku 17 let:

1. Neuchylujte se k používání „dospělých“ diet.

2. Jak může teenager doma rychle zhubnout 5 kg za týden? Nesnažte se zbavit přebytečných kilogramů v co nejkratším čase. Musíte hubnout postupně, abyste nevytvářeli stresové podmínky pro tělo.

V dospívání je vhodnější normalizovat váhu pravidelným sportem: plaváním, cyklistikou, běháním atd. Fyzická aktivita pomáhá urychlit metabolismus a také přímo ovlivňuje tukovou tkáň. Při „zahřívání“ svalů dochází k odbourávání tuků. Můžete tak zhubnout, aniž byste tělu vytvořili nedostatek vitamínů, minerálů atd.

Při odpovědi na otázku, jak zhubnout pro 14letou dívku, stojí za zmínku, že jsou často mnohem energičtější než dospělí, takže pro ně bude snazší donutit se znovu cvičit. Vzdat se oblíbeného jídla je přitom pro dítě mnohem těžší než pro dospělého.

Další doporučení pro dietu pro dospívající

1. Nezanedbávejte snídani!
Mnoho lidí bere své první jídlo dne spíše na lehkou váhu, raději ho vynechají nebo sní něco zcela nevýživného. A marně, protože dobrá snídaně je jednou z hlavních součástí zdravého životního stylu. Kalorie, které přijmeme s jídlem ráno, jsou zcela spotřebovány jako energie a nejsou přeměněny na tukové zásoby. Proto je důležité jíst k snídani potraviny obohacené o různé živiny a vitamíny. Zároveň si můžete dovolit dvě nebo dokonce tři jídla bez obav z přibírání na váze.

2. Vyhýbejte se masovým vývarům.
Polévky je lepší vařit se zeleninovým vývarem. Na jeho přípravu je potřeba uvařit bílé zelí, růžičkovou kapustu a květák, přidat můžete i brokolici. Mají velmi málo kalorií, zato hodně vitamínů, minerálů a stopových prvků.

3. Použijte olivový olej.
Je mnohem zdravější než slunečnice a má méně kalorií. Použijte ji jako dresink na zelené saláty.

Zajímavé:  Jak správně odstranit make-up pro citlivou pokožku.

4. Nalačno vypijte vodu s medem.
Nalačno je vhodné vypít sklenici teplé vody s přídavkem lžičky přírodního medu. Tento nápoj pomůže zahájit metabolické procesy v těle.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button