Jak zhubnout bez léků doma. - bedivine.cz
Celebrity

Jak zhubnout bez léků doma

Spoluautoři: Zora Degrandpre, ND. Dr. DeGrandpre je licencovaný přírodní lékař ve Vancouveru, Washington. Posuzuje také grantové žádosti pro Národní zdravotní ústav a Národní centrum doplňkové a alternativní medicíny. Vystudoval National College of Naturopathy v roce 2007.

Počet zdrojů použitých v tomto článku: 18. Jejich seznam najdete dole na stránce.

Počet zobrazení tohoto článku: 20 074.

Hubnout můžete přirozeně a bezpečně. Obvykle zahrnuje správné stravování, cvičení a malé změny životního stylu. Navíc, pokud provedete malé změny životního stylu, které vám pomohou zhubnout přirozeně, bude pravděpodobnější, že si své nové návyky dlouhodobě udržíte. Kombinace těchto faktorů vám pomůže zhubnout nejen přirozeně, ale i zdravě. Pokud však máte potíže s hubnutím nebo potřebujete pomoc, poraďte se se svým lékařem.

část 1
Část 1 ze 4:

Praktikujte správné stravovací návyky

Krok 1 Vytvořte si jídelníček.

  • Naplánujte si na týden, co budete jíst k snídani, obědu a večeři a také svačiny. Poznamenejte si časy, kdy potřebujete připravit jídlo s předstihem.
  • K snídani si můžete dát půlku grapefruitu a misku ovesných vloček nebo míchaná vajíčka s restovanou zeleninou a nízkotučným sýrem.
  • K obědu si můžete dát velký salát z hlávkového salátu, špenát, řepu, mrkev, hrst vlašských ořechů, 1/2 avokáda a fazole (černé nebo bílé). Do salátu kápněte trochu balzamikového octa.
  • K večeři si můžete dát grilovaného lososa (přidejte trochu kopru a citronu), porci hnědé rýže a grilovanou cuketu.
  • Pokud potřebujete svačit, volte zdroje bílkovin nebo ovoce a zeleninu. Snězte vejce natvrdo a jablko nebo řecký jogurt s borůvkami a mletými lněnými semínky.

Rada: Jídelní plán vám pomůže odolat pokušení sníst něco vysoce kalorického. [1] X Trusted Source Centers for Disease Control and Prevention Přejít na zdroj

Zajímavé:  Paní Fu Hao: jak vypadala a žila skutečná Mulan.

Krok 2 Odměřte porce.

  • Pokud si určíte a budete kontrolovat velikost porcí, můžete přirozeně snížit kalorie, což vám pomůže zhubnout.
  • Investujte do kuchyňské váhy, odměrek nebo lžic, které vám pomohou určit velikost porcí. Můžete také změřit objem vašich stávajících misek, kelímků a nádob na jídlo a zjistit jejich kapacitu.
  • Kontrola velikosti porcí neznamená, že budete mít neustále hlad – pocitu hladu se můžete zbavit pomocí speciálních metod.

Krok 3 Ujistěte se, že je vaše strava vyvážená.

  • Vyvážená strava poskytuje tělu dostatek živin, které potřebuje. [2] X Důvěryhodný zdroj National Health Service (UK) Přejít na zdroj
  • Abyste svému tělu zajistili požadovaný denní příjem živin, měli byste jíst doporučené množství potravin ze všech hlavních skupin potravin. To je jednodušší, pokud si určíte velikost porcí.
  • Je vhodné nejen konzumovat potraviny ze všech hlavních skupin, ale také je v rámci každé skupiny diverzifikovat. [3] X Důvěryhodný zdroj National Health Service (UK) Přejít na zdroj Různé druhy zeleniny například obsahují různé vitamíny, minerály a antioxidanty.

Krok 4 Při každé schůzce.

  • Udržujte porce bílkovin na přibližně 80-110 gramů na jídlo, abyste měli pod kontrolou příjem kalorií.
  • Pokud chcete zhubnout, zvolte libové maso. Jezte ryby, libové hovězí maso, drůbež, vejce, nízkotučné mléčné výrobky a různá semínka a ořechy.
  • Ke každému hlavnímu jídlu a svačině zařaďte jednu porci bílkovin, abyste splnili svou minimální denní potřebu. [5] X Trusted Source USDA Center for Nutrition Policy and Promotion Přejít na zdroj

Krok 5 Jezte denně alespoň pět porcí zeleniny a ovoce.

  • Přestože ovoce a zelenina mají nízký obsah kalorií, porce by se měly měřit. Jedna porce ovoce se rovná malému plátku nebo 1/2 šálku nakrájeného ovoce a jedna porce zeleniny se rovná jednomu nebo dvěma šálkům zeleniny. [7] X Důvěryhodný zdroj USDA Center for Nutrition Policy and Promotion Přejít na zdroj[8] X Důvěryhodný zdroj USDA Center for Nutrition Policy and Promotion Přejít na zdroj
  • Vzhledem k tomu, že se doporučuje jíst poměrně velké množství zeleniny a ovoce denně, je snazší jíst 1-2 porce při každém jídle a svačině.
Zajímavé:  Jak zhubnout, aniž byste si odpírali sladkosti.

Krok 6 Vyberte si celozrnné produkty.

  • Celá zrna obsahují klíček, endosperm a otruby. [9] X Trusted Source USDA Center for Nutrition Policy and Promotion Přejít na zdroj Celozrnné potraviny zahrnují hnědou rýži, celozrnnou pšenici, proso, quinou a celozrnný oves.
  • Jedna porce zrn se rovná přibližně 30 gramům nebo 1/2 šálku. Snažte se, aby asi polovina obilných produktů, které jíte, byla celozrnná. [10] X Trusted Source USDA Center for Nutrition Policy and Promotion Přejít na zdroj
  • Jezte 1-3 porce obilných produktů denně. [11] X Trusted Source USDA Center for Nutrition Policy and Promotion Přejít na zdroj To vám pomůže zhubnout.

Krok 7 Občas se trochu uvolněte.

  • Přirozené hubnutí neznamená úplnou abstinenci jakéhokoli jídla. Jezte svá oblíbená jídla s mírou. Může to být 1-2krát týdně nebo jen několikrát za měsíc.
  • Pokud jíte něco tučného nebo sladkého (například jíte venku nebo si koupíte rychlé občerstvení), kompenzujte to tím, že budete v příštích pár dnech jíst nízkotučná jídla s nízkým obsahem cukru nebo budete trénovat trochu tvrději v posilovně.

Krok 8 Pijte vodu.

  • Doporučuje se vypít 8–13 sklenic (2–3,2 litru) tekutin denně, které vám pomohou zhubnout a dodat tělu energii. [12] X Důvěryhodný zdroj Mayo Clinic Přejít na zdroj
  • Zkuste pít bezkofeinové nápoje s nízkým obsahem cukru, jako je čistá voda, ochucená voda a bezkofeinová káva a čaj.
  • Vyhněte se slazeným nápojům (soda a sportovní nápoje), nápojům s vysokým obsahem kofeinu (jako jsou energetické nápoje) a ovocným šťávám.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button