Jak zhubnout doma bez diety. - bedivine.cz
Celebrity

Jak zhubnout doma bez diety

Jak zhubnout bez diety nebo návštěvy posilovny 13 snadných způsobů

Na světě neexistuje žádná „kouzelná“ pilulka, která vás okamžitě zeštíhlí. Existují ale způsoby, jak zhubnout pohodlně, levně a jednoduše. Jak zhubnout doma bez sportu a diet, říká Food.ru.

Jak zhubnout bez diety nebo chození do posilovny / 13 snadných způsobů

1. Zkuste si určit své BMI

BMI neboli index tělesné hmotnosti je důležitým ukazatelem, podle kterého můžete posoudit nadváhu. Proč to vědět, když chcete zhubnout? Každé hubnutí by mělo být ku prospěchu zdraví. Pokud v těle není nic „navíc“, nemá cenu nic měnit. Podváha je také spojena se zdravotními riziky, stejně jako obezita.

Chcete-li vypočítat index tělesné hmotnosti, musíte vydělit svou tělesnou hmotnost v kilogramech svou výškou, vyjádřenou v metrech, umocněnou na druhou mocninu. Například při váze 60 kg a výšce 1,55 m je BMI = 60: (1,55 X 1,55) = 24,97.

Tento vzorec vynalezl v roce 1835 belgický sociolog Adolphe Quetelet. A doporučení Světové zdravotnické organizace (WHO) vám pomohou interpretovat získané hodnoty:

do 18,5 – podváha;
od 18,5 do 24,9 – normální hmotnost;
od 25 do 29,9 – nadváha;
od 30 do 39,9 – obezita;
40 a více – těžká obezita.
Stanovte si cíl zhubnout pouze v případě potřeby.

Zajímavé:  Jak zhubnout v těhotenství před návštěvou lékaře.

2. Dobře si v noci odpočiňte

Ze všech savců může spánek vědomě odmítnout pouze člověk. „Surfování“ na internetu, sledování televize a dlouhá setkání s přáteli kradou čas a berou spánek. A když člověk nemá dostatek spánku, zvyšuje se v těle koncentrace hormonu hladu ghrelinu a snižuje se množství hormonu nasycení leptinu. Lidé chtějí jíst více, začínají se přejídat a hromadí kila navíc.

Ve studii provedené specialisty z Kalifornské univerzity tedy bylo prokázáno, že člověk trpící nedostatkem spánku „touží po více nezdravých, vysoce kalorických a tučných jídlech“.

3. Nevynechávejte snídani

Kdo vynechává jídlo ve snaze rychle zhubnout, hned na začátku ztrácí. Přes den ho trápí silný pocit hladu, který vede k poruchám stravy. Člověk neodolá mlsání a pak si nadává a ztrácí víru ve své schopnosti.

Snídaně je stejně důležité jídlo jako oběd a večeře. I během diety! Pro ty, kteří nejsou zvyklí ráno snídat, můžete začít pít jogurt s hrstí ořechů a lesních plodů nebo jíst ovesné vločky s mlékem a trochou ovoce.

Ideální snídaně obsahuje bílkoviny – mléčné výrobky, ryby, maso, vejce, luštěniny, sýry, tofu, vlákninu – celozrnné výrobky, ovoce, zeleninu, lesní ovoce, ořechy.

Podle odborníků z University of Missouri dává zvyk snídat proteinová jídla s přidanou vlákninou dlouhotrvající pocit sytosti, díky kterému člověk netrpí návaly hladu a nesahá po nezdravém jídle, které znamená, že je snazší zhubnout. Pořádná snídaně navíc dodá energii na sport, pokud jste zvyklí ráno běhat.

4. Vyhněte se přísadám do kávy

Káva je jedním z nejoblíbenějších nápojů na světě. Pokud to nebudete s kofeinem přehánět a kávu popíjet po jídle, prospěje to vašemu zdraví.

Pokud si ale do kávy přidáte smetanu, kondenzované mléko nebo jinou zálivku, nepozorovaně zvyšujete kalorický obsah vaší stravy. Vědci spočítali, že takové doplňky v průměru přinášejí tělu dalších 69 kcal na jeden šálek. A jen málokdo se omezí na jednu porci kávy. Vynechejte zálivku a nedávejte do hrnku příliš mnoho cukru. Pamatujte: jedna čajová lžička obsahuje 25 kcal.

Zajímavé:  Zbavte se starého oblečení a získejte odměnu: kam darovat použité věci.

5. Neochuzujte se o dezert

Ti, kteří chtějí rychle zhubnout a jsou odhodláni jíst zdravě, se musí naučit plánovat sladké svačiny.

Sacharidy jsou jedním z nejlepších zdrojů energie pro tělo. To ale platí jen pro ty správné sacharidy, tedy takové, které kromě kalorií přinášejí tělu benefity: vitamíny a minerály, vlákninu, antioxidanty a další cenné látky.

Příklady dobrých dezertů by byly bobule, ovoce a sušené ovoce, stejně jako pokrmy na nich založené, hořká čokoláda, marmeláda, želé, marshmallows, celozrnný chléb s medem, jogurt, želé. Měly by se konzumovat s mírou.

6. Noste s sebou láhev vody

Člověk si často plete žízeň s pocitem hladu, protože za oba signály v těle je zodpovědná jedna část mozku. Než si tedy nalijete talíř boršče, měli byste si dát pár doušků čisté studené vody.

Jaký druh vody je lepší pít? Jak při dietě, tak v běžném životě je nejlepší volbou jednoduchá neperlivá voda. Při hubnutí byste ale neměli pít sladké nápoje, balené džusy, limonády, energetické nápoje, koktejly, domácí nebo z obchodu.

Pokud se vám zdá obyčejná voda bez chuti, doplňte ji o plátky citrusů, čerstvé bobule, kousky ovoce a lístky máty.

7. Přidejte do svého jídelníčku čerstvou zeleninu

Smažené brambory jsou samozřejmě chutné, ale velmi kalorické. A pokud držíte dietu a chcete zhubnout, musíte snížit obsah kalorií ve vaší stravě. Zdravou alternativou smažených jídel je čerstvá zelenina a saláty na jejich bázi.

V práci i doma je vhodné používat nádoby na potraviny, do kterých můžete předem vložit tyčinky mrkve, plátky okurky, cherry rajčátka, květáky květáku a listovou zeleninu. Pokud se vám ze zvyku zdá chuť zeleniny nevýrazná, doplňte svačinku sójovou omáčkou nebo kořením a kořením.

Zajímavé:  12 trenčkotů s potisky, které dívky s dobrým vkusem určitě ocení.

Na hubnutí zařaďte do jídelníčku také saláty z čerstvé sezónní zeleniny.

8. Choďte častěji

Ideální doba je po jídle. Je třeba se co nejdříve projít na čerstvém vzduchu. Čím více budete chodit, tím lepší bude vaše zdraví a delší aktivní život.

Snažte se udělat 7500 10 až 000 XNUMX kroků za den. Tato částka může snadno nahradit trénink doma nebo ušetřit peníze za chození do posilovny.

Kromě chůze buďte přes den aktivní: vynechejte výtah (projděte alespoň 2 patra), v kanceláři se při práci trochu rozcvičte a auto zaparkujte o něco dál, než jste zvyklí. I malý krůček k vašemu cíli znamená obrovský rozdíl.

9. Vynechejte zpracované potraviny

Hranolky, hamburgery, shawarma, kuřecí nugety, průmyslové uzeniny a masné výrobky škodí zdraví a hubenému pasu. Neměly by být součástí redukční diety. Pokud je necháte ve stravě, je nepravděpodobné, že zhubnete.

Jsou kalorické, obsahují zvýrazňovače chuti, hodně cukru a soli, nasycené tuky a další škodlivé přísady. Lékaři spojují konzumaci tučných a kalorických jídel se zvýšeným rizikem kardiovaskulárních onemocnění, hypertenze a cukrovky. A vědci v jedné studii zjistili, že lidé žijící v domácnostech, kde byly vidět zpracované, vysoce kalorické potraviny, vážili více než ti, kteří měli na dosah pouze misku ovoce.

10. Zdůrazněte domácí stravu.

Vaření jídel doma je jednou z nejúčinnějších taktik hubnutí. Přitom zhubnete jen vy, pokud to bude součástí vašich plánů, a ne vaše peněženka, protože jíst doma je levnější než si objednat jídlo s sebou nebo stolovat v kavárně.

Vědci objevili další výhodu domácí stravy: lidé, kteří se zaměřují na domácí stravu, jedí zdravěji a jedí méně ve srovnání s těmi, kteří jedí v kavárnách a restauracích.

Zajímavé:  Martha Ketro o tom, jak správně chválit muže.

11. Každé sousto pomalu žvýkejte

Důkladné žvýkání jídla je jedním z osvědčených způsobů, jak zhubnout.

Když člověk jí na cestách nebo u televize, chybí mu mozkový signál o sytosti, a proto jí více. Soustředěním se pouze na jídlo vám neuniknou potřebné signály a jídlo bude potěšením. Jídlo, které je dobře rozžvýkané a smíchané se slinami, se navíc lépe vstřebává, což znamená, že neexistují žádné problémy s fungováním gastrointestinálního traktu.

12. Dopřejte svému tělu cílenou zátěž

Chcete-li zhubnout, nemusíte si kupovat členství v posilovně a cvičit profesionálně. Cvičení lze provádět doma, mohou být jednoduché a nepřesahují 15-20 minut najednou. Je důležité dodržovat pouze jedno pravidlo: musí být pravidelné.

Můžete studovat pomocí videí na internetu, vybrat si program pro vaši úroveň tréninku, nebo si osvojit správnou techniku ​​efektivních cviků na hubnutí: prkna, burpees, kliky a sedy-lehy, výpady, dřepy.

Pokud vaše domácí cvičení vyžaduje závaží, nemusíte za ně utrácet peníze. Jako další závaží použijte pytle naplněné pískem, láhve s vodou, knihy, dřevěné kostky a další dostupné prostředky. A pak, pokud si to přejete, zakupte sadu činek a expandérů.

13. Najděte si firmu na hubnutí

Ve společnosti je hubnutí příjemnější. Výzkumy prokázaly, že hubnutí ve skupině je skvělým motivátorem, pomůže vám stát se sebevědomějším a produktivnějším, nevzdávat se a systematicky jít za svým cílem.

Navíc je to spolu zábavnější: můžete diskutovat o výživě s podobně smýšlejícími lidmi, sportovat a podnikat výlety do přírody, konzultovat plány a vybrat si nejlepší způsob, jak zhubnout.

Co se dá dělat?

Vezměte si papír a zapište si svůj cíl. Dodržujte to týden a pak přidejte další. Krok za krokem tedy změníte svůj životní styl a budete moci zhubnout.

Zajímavé:  Jak zhubnout na pohance bez poškození zdraví.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button