Jak zhubnout, jaké potraviny vám brání zhubnout. - bedivine.cz
Celebrity

Jak zhubnout, jaké potraviny vám brání v hubnutí

Jaká jídla je nejlepší jíst méně často? Jaké potraviny vám brání v hubnutí? Sýr, vejce, rajčata

Anna BersenevaArina Zabgaeva

Téměř každý ví o nebezpečí rychlého občerstvení, mastných a sladkých jídel a obsahu kalorií v alkoholu. Kromě nich jsou však ve stravě další. Jejich negativní dopad na tělo není tak zřejmý, takže o tom mnoho lidí ani nepřemýšlí. Společně s vědci a odborníkem na výživu Anna Berseneva Pojďme zjistit, které potraviny bychom měli omezit a čím můžeme některé nahradit.

Související materiály
test

Sýry a jogurty

Obecně jsou mléčné výrobky často spojovány s potravinovými alergiemi nebo intolerancí laktózy. To zase může zadržovat tekutiny v těle, narušovat fungování gastrointestinálního traktu a přispívat k nadváze.

Několik vědců z amerického National Institutes of Health, University of Delaware a Johns Hopkins Institute of Medicine provedlo studii, která měla identifikovat vzorec mezi konzumací mléčných výrobků a rozvojem obezity a metabolického syndromu. Zvláštní pozornost věnují autoři práce sýrům a jogurtům – zvyšují riziko centrální obezity.

Co nahradit:

Rostlinnou alternativou sýra je tofu. Výživová poradkyně však upozorňuje, že je třeba být opatrný, protože obsahují velké množství fytoestrogenů, které aktivně ovlivňují hormonální systém. Mužům se nedoporučuje konzumovat tofu a sójové produkty více než dvakrát týdně, stejně jako ženám s určitými hormonálními patologiemi.

Jogurty lze nahradit rostlinnými nebo rostlinnými mléky: kokosové, ovesné, mandlové, pohankové.

Papriky, lilky, rajčata

Tato zelenina patří do čeledi hluchavkovitých, která obsahuje solanin, jedovatou organickou sloučeninu. U lidí citlivých na tuto látku může konzumace takové zeleniny zhoršit celkový stav organismu a zhoršit chorobné syndromy. Solanin obecně zvyšuje riziko zánětlivých procesů a neměli byste je zneužívat.

Zajímavé:  Jak zhubnout 15 kg na pitné dietě.

Co nahradit:

Mezi náhražky lilek patří celer – kořen a nať, batáty a dokonce i běžné pečené brambory. A pokud opravdu chcete lilky nebo rajčata, měli byste oloupat a odstranit semínka – dužina obsahuje mnohem méně nebezpečných látek, podotýká výživová poradkyně.

Pšenice, žito, ječmen

Tyto potraviny obsahují hodně lepku a kvasnic. I když vaše tělo tráví lepek normálně, pokud máte problémy se střevní výstelkou, může to zhoršit problémy a narušit trávení.

Pokud jde o kvasinky, několik studií naznačuje, že kvasinky a některé střevní bakterie mohou zvyšovat riziko nejen zánětlivého onemocnění střev, ale také obezity.

Co nahradit:

Vynikající alternativou by byla pohanka, jáhly, rýže – nejlépe neleštěná, protože bílá rýže má velké množství negativních účinků na gastrointestinální trakt. Vhodná je také quinoa a amarant.

Exotické a sladké ovoce

Exotické mango, kiwi, banány a ovoce s vysokým glykemickým indexem (jako jsou hrozny, broskve) obsahují vysoké množství fruktózy. Jeho nadbytek zvyšuje zátěž jater, čímž tělo hůře odbourává a vstřebává tuky. Systematické přejídání sladkého ovoce může vést k poruchám metabolismu lipidů a nadváze.

Co nahradit:

Exotické ovoce lze skvěle nahradit ovocem s optimálním glykemickým indexem. „A na co vám radím, abyste věnovali zvláštní pozornost, jsou bobule. Dají se koupit mražené, obsahují ještě více vitamínu C: rybíz, rakytník, brusinky, brusinky, jahody, lesní jahody,“ doporučuje odborník.

Maso a drůbež

Červené i bílé maso obsahuje Omega-6 mastné kyseliny. Podle posledních studií zvýšená hladina této látky v těle, konkrétně v červených krvinkách (erytrocytech), zvyšuje riziko vzniku obezity. Omezit by se proto měla i konzumace masitých pokrmů.

Co nahradit:

Pokud chcete vyloučit zdroje živočišných bílkovin, musíte být velmi opatrní. Protože v tomto případě je během dne nutné vytvořit kompletní řetězec aminokyselin, to znamená využít více zdrojů bílkovin rostlinného původu. Například čočka a pohanka. Aby se aminokyseliny vstřebaly, musí vytvořit specifickou molekulu. Proto byste měli použít obilí, luštěniny, ořechy, semínka a to vše rozmixovat. Podle výživové poradkyně jsou k nahrazení jednoho zdroje živočišných bílkovin potřeba minimálně dva zdroje rostlinných bílkovin.

Zajímavé:  Jak vytvořit kořenový wow objem: jednoduchý životní hack pro svěží styling na celý den.

Související materiály
Fotografie

Vejce

Vejce, zejména žloutky, obsahují hodně cholesterolu. Vědci z Northwestern University ve Spojených státech zjistili, že ti, kteří jedí hodně vajec, mají výrazně vyšší riziko kardiovaskulárních onemocnění a předčasné smrti.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button