Jak zhubnout po 40 letech pro ženy recenze. - bedivine.cz
Celebrity

Jak zhubnout po 40 letech pro ženu recenze

Je štíhlá, energická a upravená žena po čtyřicítce sen nebo realita? Takové dámy se samozřejmě vyskytují, ale opravdu zřídka. Každá žena má určitý ideál vzhledu, který by chtěla dodržet. Používají se různé diety, fyzická aktivita a různé procedury: masáže, zábaly, peelingy, koupele. Ale s věkem všechny tyto triky přestávají efektivně fungovat. Tělo se mění, váha přibývá, nálada se zhoršuje.

Co mi je nebo důvody pomalého metabolismu

Faktem je, že od 40-45 let se v ženském těle začíná vyskytovat řada hormonálních změn. Je to zcela přirozený proces, nikoli patologie. Navíc nemluvíme o zpomalení metabolismu. Vědci zjistili, že od 20 do 60 let se úroveň celkové spotřeby energie prakticky nemění, ale je to podmíněno aktivním životním stylem. Koneckonců, po 45 letech se základní rychlost metabolismu postupně začíná snižovat, to znamená, že tělo používá o něco méně zdrojů k udržení životních funkcí.¹ Jen málo lidí však bere v úvahu tyto vlastnosti související s věkem a nadbytek kalorií je pozoruhodně ukládá se na pažích, bocích, břiše a hýždích.

Po čtyřiceti letech se ženy postupně dostávají do premenopauzálního období a poté nastává menopauza. Hlavním důvodem nadměrného přírůstku hmotnosti u žen „elegantního“ věku jsou změny hormonálních hladin. Podívejme se blíže na to, kdo může za hromadění tuku a nekontrolovanou chuť k jídlu.

Po 40 letech se hladina estrogenu – ženských pohlavních hormonů – postupně snižuje a v ženském těle se spustí unikátní obranný mechanismus – nedostatek tohoto hormonu tělo začne kompenzovat ukládáním tukové tkáně, ve které se přeměňují speciální enzymy. androgeny (mužské pohlavní hormony) produkované nadledvinami na estrogen. Podkožní tuk se tak stává jakýmsi „skladištěm“ pro doplnění zásob estrogenu. Čím větší je hormonální nerovnováha, tím více tuku se tělo snaží hromadit.

Zajímavé:  Jak zhubnout 10 kg za měsíc a půl.

Snížení hladiny progesteronu způsobuje zadržování tekutin v tkáních, což vede k edému a přibývání na váze.

Testosteron (androgenní hormon)

Tento pohlavní hormon je z velké části zodpovědný za budování a udržování svalové hmoty. U žen ve věku 40 let se testosteron produkuje dvakrát méně než ve 20 letech a s věkem tyto hodnoty stále klesají. Pokles hladiny testosteronu vede k úbytku svalové hmoty, která spotřebovává značné množství energie.

Kortizol (stresový hormon)

Kortizol je produkován nadledvinami pod vlivem strachu, úzkosti, fyzického nebo psychického ohrožení. Díky tomuto hormonu se zlepšuje koncentrace, zvyšuje se krevní oběh a syntéza glukózy, což tělu umožňuje získat další energii pro boj se stresem. S věkem obranné mechanismy proti psychické zátěži slábnou a stres se stává chronickým. V reakci na to nadledvinky zvyšují produkci kortizolu. To vede k celé řadě dysfunkcí. Zejména se zvyšuje hladina krevního cukru, což stimuluje tvorbu tuků ze sacharidů, zvyšuje pocit hladu, nutí tělo šetřit kalorie a vytvářet tukové zásoby. Je zřejmé, že čím déle stres trvá, tím více přibývá na váze.

Inzulin a inzulinová rezistence

Inzulin je produkován slinivkou břišní. Je nutné přenést glukózu do buňky. Zvýšení hladiny inzulínu je nejčastěji vyvoláno sladkými potravinami. Pokud je inzulinu hodně, tak to cukr doslova vtlačí do buněk a jeho přebytek se zpracuje na tuky.Buňky ve snaze chránit se přestanou na inzulin reagovat a nespotřebovaná glukóza tvoří tukové zásoby. Během perimenopauzy a menopauzy se zvyšuje šance na rozvoj tohoto typu inzulínové rezistence.

Tento hormon je produkován žaludeční sliznicí v důsledku trávení potravy a poklesu hladiny cukru v krvi. Ghrelin říká mozku, aby jedl. Někdy je tento proces narušen a přebytek hormonu vyvolává přejídání.

Zajímavé:  Top 10 nejlepších černých bund zimy 2024 - volba VOICE.

Jedná se o antagonistu ghrelinu, který vzniká při příjmu potravy v žaludku a také v tukové tkáni. Leptin postupně nahrazuje ghrelin a říká tělu, že je plné. Pokud je leptinu málo, člověk zažívá neustálý hlad. A v případě obezity nervový systém obecně ignoruje signály leptinu a situace se vymkne kontrole.

Jak si udržet normální váhu nebo se zbavit nadváhy

Všechny výše uvedené důvody souvisí s fyziologií stárnutí ženy a nelze je zrušit, ale na základě znalosti problému můžete upravit svůj životní styl. Především je nutné vyloučit řadu onemocnění, která mohou po 45 letech vést k nadměrnému přibírání na váze. Návštěva endokrinologa a gynekologa je povinná. Tito specialisté pomohou identifikovat patologické hormonální změny v těle. Často je to nerovnováha hormonů, která vede k nekontrolovanému přibírání na váze.

Pokud je vše v pořádku s vaším zdravím, musíte pečlivě prozkoumat svou stravu. Po 40 by žena neměla jíst stejně jako ve 20 nebo 30 letech. Je nutné snížit počet spotřebovaných kalorií.

V průměru 40letá žena potřebuje zkonzumovat maximálně 1800 kcal denně.

Po 45 letech – ne více než 1600 kcal.

Je velmi důležité snížit příjem soli v potravinách na 5 g denně doporučených WHO;

Sledujte příjem jednoduchých cukrů. Zkuste z jídelníčku vyřadit sladké nápoje, bonbóny, dorty, sušenky atd.;

Z jídelníčku vyřaďte uzeniny, kachní a husí maso, paštiky a další tučná jídla;

Zařaďte do svého jídelníčku celozrnné cereálie bohaté na vlákninu, které pomohou snížit hladinu cholesterolu v krvi;

V jídelníčku by měla dominovat zelenina. Zvláštní pozornost věnujte tmavě zelené listové zelenině jako doplňkovému zdroji vápníku a vitamínu K, který je důležitý pro prevenci osteoporózy;

Konzumujte nízkotučné druhy fermentovaných mléčných výrobků bohatých na vápník (tvaroh, kefír, jogurt, jogurt);

Zajímavé:  Tichý zabiják: proč je důležité sledovat krevní tlak i ve 30 letech.

Je důležité mít na stole bobule a ovoce, které obsahují mnoho vitamínů a mikroelementů. Modré a fialové plody jsou zvláště užitečné, protože obsahují velké množství antioxidantů;

Ujistěte se, že jezte libové hovězí, telecí, bílé kuře, krůtí maso atd. Všechny druhy libového masa obsahují vitamín B6 a zinek nezbytný pro hormonální rovnováhu;

Do jídelníčku je nutné zařadit ryby a další mořské plody bohaté na polynenasycené mastné kyseliny Omega-3 a Omega-6.

Je nutné udržovat vodní rovnováhu v těle. Musíte vypít alespoň 1,5 litru čisté vody denně. Voda je nezbytná pro udržení vysoké rychlosti metabolismu.

Je velmi dobré zařídit „půst“ 1-2krát týdně, to znamená snížit obvyklou stravu o 20-40%.

Ženy nad 40 let by neměly vynechávat plnou, nízkokalorickou snídani. Ranní jídlo urychlí metabolické procesy a nastaví tělo na spalování kalorií.

Je také důležité nepraktikovat zásadu „po 6. hodině nejíst“. Neměli byste chodit spát s prázdným žaludkem – to se projeví na kvalitě vašeho spánku. Večeře by se měla skládat z nízkotučných a lehce stravitelných jídel.

Zároveň je velmi důležité pochopit, že přísné diety a půst jsou kontraindikovány pro dámy, které překročily hranici 45 let. Mnoho žen v menopauze pociťuje nedostatek vápníku, který ohrožuje rozvoj osteoporózy. Může být také nedostatek bílkovin, což vede k anémii. Náhlé změny ve stravování mohou narušit obvyklou rovnováhu v těle a vést k řadě onemocnění. Fyziologické hubnutí pro zdraví je ztráta nejvýše 4 kg za měsíc.

Je to velmi obtížné. Jak být?

Když se ženy v „Balzacově věku“ rozhodnou přehodnotit svůj životní styl v zájmu zdraví, krásy a úspěchu, je to pochopitelné a vyvolává to jen respekt. Ale kolik z nich dokázalo dosáhnout úspěchu? Je totiž velmi těžké překonat dlouhodobé návyky a začít žít novým způsobem. Zejména pro ty, kteří svou váhu nikdy pořádně nekontrolovali a vždy měli kila navíc. V tomto případě můžete se svým endokrinologem probrat léky snižující chuť k jídlu, které mají usnadnit přechodné období ke správné výživě.

Zajímavé:  Bronzer brush: jak si vybrat, aplikovat a čím nahradit.

Takže můžete považovat antagonistu glukagonových receptorů peptidu-1 – semaglutid, stimuluje speciální receptory v mozku, které zesilují signály sytosti, snižují hlad a snižují chutnost jídla. Kromě toho lék působením na periferní receptory zlepšuje syntézu inzulínu, snižuje zánět a krevní tlak.

V důsledku toho je mnohem snazší přejít na dietní menu a snížit kalorie. Semaglutide vám pomůže bezbolestně si zvyknout na nové chuťové preference a nový životní styl. Je velmi důležité, aby po vysazení léku nenastal abstinenční syndrom a nezdravá chuť k jídlu zůstala minulostí.

Potřebuji více spánku

Dostatek spánku hraje v boji s nadváhou obrovskou roli. Výzkum ukázal, že nedostatek spánku zvyšuje hladinu ghrelinu a snižuje hladinu leptinu. Tato nerovnováha vede k patologické chuti k jídlu a obsedantnímu hladu.

Pokles hladiny testosteronu po 40 letech u žen vede k poklesu svalového tonusu a úbytku celkové svalové hmoty. Svaly začínají být nahrazovány tukovou tkání. Proto, abyste si udrželi normální váhu nebo shodili přebytečná kila a posílili svaly, je fyzická aktivita nezbytná. Pravidelné sportování je navíc dobré kombinovat s procházkou, plaváním a jakýmkoli dostupným aktivním trávením volného času.

Hormonální změny se u žen po 40. roce života projevují i ​​špatnou odolností vůči stresu a depresím. Nadměrná produkce kortizolu způsobuje, že doslova sníte potíže a úzkost. Proto je velmi důležité snažit se vyhnout nervovému a fyzickému přetížení a udržovat emoční rovnováhu. Tomu pomůže dobrý spánek, vyvážená fyzická aktivita a správná výživa.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button