Jak zhubnout po 45 letech pro ženu, rady od endokrinologa. - bedivine.cz
Celebrity

Jak zhubnout po 45 letech pro ženu, rady endokrinologa

Gynekolog-endokrinolog. Zkušenosti 19+ let. Přijímá na Univerzitní klinice v Petrohradě. Vstupné je 2000 rublů.

  • Příspěvek zveřejněn: 18.04.2020
  • Doba čtení: 3 minuty čtení

Nastupující klidový režim zbavuje ženu PMS, bolestivé menstruace, změn nálad a některých dalších nepříjemných změn spojených s menstruačním cyklem. Zdá se, že se můžete uvolnit, ale místo toho se objeví mnoho nových problémů, nazývaných příznaky menopauzy.

Nejen, že menopauza (a perimenopauza) u některých žen způsobuje návaly horka, močovou inkontinenci, suchost v pochvě a další, ale téměř u všech také vede k přibírání na váze. Většina žen v menopauze může očekávat určité změny na postavě a vznik nevzhledné vrstvy tukové tkáně, zejména kolem pasu. Ale ne každý nárůst hmotnosti je zdravotní hrozbou.

Pouze výrazný nárůst nadbytečných kilogramů během krátké doby může vést k hypertenzi, cukrovce, srdečním a cévním chorobám. Velký obvod pasu zvyšuje riziko vzniku těchto patologií několikrát.

Mezi estrogenem a ukládáním tuku v těle existuje souvislost. Problém ale není jen v tom, že ženy po menopauze spalují méně tuku než v premenopauzálních letech. Symptomy menopauzy, jako je noční pocení, poruchy spánku a problémy s náladou, často ovlivňují schopnost ženy držet se diety a cvičení.

Pokud se takové problémy objeví, musíte vyhledat pomoc gynekologa. Aby se předešlo nepříjemným příznakům, je nutná změna životního stylu, dieta a případně hormonální léky.

Zajímavé:  Oběť vynalezené vášně: co dělat, když někdo lže o aféře s vámi.

Co způsobuje přibírání na váze během menopauzy? Co s tím mají společného hormony?

Existuje několik důvodů, proč dochází k nárůstu hmotnosti během menopauzy:

  • Prvním důvodem je účinek estrogenu. Estrogen ovlivňuje metabolismus. Když ženské tělo zpomalí produkci estrogenu, všechny metabolické procesy jsou inhibovány, včetně procesu, kterým se zpracovávají tukové zásoby.
  • Dalším důvodem pro přibírání na váze během menopauzy je nedostatek fyzické aktivity. Starší ženy se méně zabývají sportem. Dochází tak k úbytku svalové hmoty, která je nahrazována tukovými zásobami. Nedostatek fyzické aktivity přímo souvisí s rychlostí metabolismu.

I když žena v minulosti aktivně cvičila, pomalejší metabolismus znamená, že bude muset zvýšit dobu a intenzitu cvičení, aby udržela svou váhu pod kontrolou.

Také k normalizaci hmotnosti a prevenci rozvoje komplikací s ní spojených, především cukrovky, budete potřebovat pomoc gynekologů a endokrinologů.

Výživa v menopauze a rozvoj nemocí

Hlavním přispěvatelem k nárůstu hmotnosti je strava s vysokým obsahem sacharidů, zpracovaných potravin, cukru a alkoholu.

Jídelní s diabetem

Dlouhodobá konzumace velkého množství sacharidů vede ke stimulaci produkce inzulínu. V důsledku toho vzniká stav inzulínové rezistence, kdy buňky začínají inzulínu odolávat – to je stav prediabetu.

Inzulínová rezistence a nerovnováha krevního cukru je obrovský problém, který vede k ukládání tuku v oblasti pasu. Ale nejnebezpečnějšími důsledky inzulínové rezistence jsou ateroskleróza a diabetes 2. typu. Slinivka se vyčerpává, již nemůže produkovat hormon k překonání inzulinové rezistence, postupně stoupá hladina cukru a rozvíjí se hyperglykémie.

Co můžu jíst?

  • K udržení hmotnosti během menopauzy potřebujete „správné“ sacharidy – ovoce a celozrnné výrobky.
  • Abyste si udrželi normální váhu, nemluvě o shození přebytečných kilogramů, musíte snížit svůj kalorický příjem. Ve věku 50 let musíte denně zkonzumovat o 200 kalorií méně než ve věku 30 a 40 let.
  • Pro snížení kalorií vybírejte více ovoce, zeleniny a celozrnných výrobků, zejména těch, které jsou méně zpracované a obsahují více vlákniny. Možnosti zdravých bílkovin: luštěniny, ořechy, sója, maso, ryby, kuřecí maso.
  • Máslo a sádlo nahraďte olivovým nebo slunečnicovým.
  • Zapomeňte na sladkosti – bonbony, dorty a náhražky cukru. Modifikované cukry poskytují téměř 300 kalorií denně, z nichž asi polovina pochází z nápojů slazených cukrem – džusů, energetických koktejlů, ochucených vod a slazeného čaje nebo kávy.
Zajímavé:  8 způsobů, jak potěšit každého. Funguje to!

Cvičení během menopauzy

Cvičení je důležitou součástí udržení zdraví.

Toto je jeden z nejúčinnějších způsobů:

  • Ovládejte svou váhu.
  • Posilujte svaly a klouby. Zachovat hustotu kostí, snížit riziko osteoporózy.
  • Zbavte se problémů s náladou a depresemi.
  • Snížit riziko rozvoje kardiovaskulárních onemocnění a infarktu.
  • Normalizovat produkci inzulínu a snížit riziko vzniku diabetu II.
  • Zvyšte a udržujte intimní zdraví.

Cvičení může ve vašem životě znamenat velký rozdíl. Studie provedená Národním institutem zdraví zjistila, že lidé, kteří denně prováděli 10 minut aerobního cvičení, měli obvod pasu v průměru o 12 až 15 cm menší než lidé, kteří necvičili.

Pokud jste neaktivní, může se přechod na každodenní cvičení zdát zdlouhavý, ale během několika týdnů se začnete cítit mnohem lépe.

Jaké druhy cvičení by měla žena dělat, aby v menopauze nepřibrala?

Existují dva hlavní typy cvičení, které ženy v menopauze potřebují k udržení hmotnosti.

Silový trénink

  • Hmotnost je odpor. Program pomůže obnovit ztracenou svalovou hmotu, zlepšit metabolické procesy a udržet kostní hmotu. Existuje mnoho druhů silového tréninku. Pro udržení svalové hmoty můžete cvičit na lehkých strojích. Nápomocné je i cvičení s gumičkami, jóga nebo pilates.
  • Kardio trénink. Aerobní cvičení posiluje srdce a plíce a podporuje kardiovaskulární zdraví.

Ženy v menopauze se doporučují: plavání, jízda na kole, chůze a tanec.

Tipy na cvičení

Před zahájením výuky se musíte poradit s gynekologem. Osteoporóza se často vyskytuje během menopauzy, takže je důležité porozumět stavu těla a úrovni přípustného stresu.

Zde je několik tipů, jak minimalizovat zranění:

  • Vyberte si pohodlnou obuv, která podpoří nohy při cvičení.
  • Zahřejte se 10 minut před intenzivní fyzickou aktivitou. Protahování svalů snižuje pravděpodobnost bolesti a zranění.
  • Najděte si hudbu, která se vám líbí a která odpovídá rytmu vašeho cvičení: bude snazší cvičit.
Zajímavé:  Jak zhubnout za 1 měsíc V. T Bushueva.

Proč bych neměl zhubnout? Hubnutí a HRT

Většina vědců souhlasí s tím, že k ukládání a redistribuci tukové tkáně dochází v důsledku snížení množství pohlavních hormonů v ženském těle. Abdominální obezita byla zaznamenána u mnoha menopauzálních a postmenopauzálních žen, což potvrzuje vhodnost předepisování hormonální substituční terapie během menopauzy.

Užívání hormonů je zvláště důležité, pokud máte závažné příznaky menopauzy. Ale taková léčba je možná pouze pod dohledem gynekologa a při absenci rizika vzniku hormonálně závislých nádorů.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button