Jak zhubnout po návratu z veganství k normálnímu jídlu. - bedivine.cz
Celebrity

Jak zhubnout po návratu k normálnímu stravování

Znáte tento stav na konci novoročních svátků, kdy vás pronásleduje pocit viny za to, že porušujete všechna pravidla zdravé výživy, máte pár kil navíc a potrápíte své tělo těžkým jídlem? Zdá se, že veškeré úsilí, které jste kdysi tak pilně vynakládali na zlepšení svého zdraví, vyšlo vniveč. Všechno je pryč, ahoj deprese.

Varná deska protestovat proti tomuto sentimentu! Dnes budeme mluvit o bezbolestném a šťastném návratu do Zdravé stravování. Je to jednoduché! Pomůže vám 10 tipů od Cookpadu.

Foto: Světlana Kravcenko

Tip číslo 1, hlavní. Přestaňte se obviňovat a sebekritikou. Za týden jste si nic špatného neudělali, vaše tělo se velmi snadno vzpamatuje. Miluj ho a on tě bude milovat zpět. Uvolněte se a představte si, že jste na začátku nové etapy. Přepněte své myšlenky na něco zajímavého. Začátek roku je skvělý čas zapojit se do nějakého koníčku, přihlásit se na nějaké kurzy nebo cvičit jógu. To vše přímo nesouvisí s výživou, ale má léčivý účinek na vaši pohodu, vůli, touhy a náladu.

Zajímavé:  Suché oční stíny - jak aplikovat suché oční stíny: doporučení od vizážistů.

Rada číslo 2. Vyhněte se přísným dietám a půstu. Hubnout je třeba postupně, nemá smysl hubnout okamžitě a vytvářet nové zdravotní problémy. Silná omezení navíc nevyhnutelně povedou k obžerství: po stresu z hladu bude tělo chtít doplnit tukové zásoby pro případ, že by se taková „noční můra“ opakovala. Jezte chutné jídlo v dostatečném množství. Stačí ho správně připravit – a výsledek na sebe nenechá dlouho čekat. PP recepty, které vám pomohou.

Rada číslo 3. Jezte malá jídla. Opravdu to funguje. Je lepší jíst pětkrát denně malou porci než 2-3krát velkou. Zvykněte si na tuto dietu – a budete překvapeni výsledky.

Rada číslo 4. Pamatujte, že tělu trvá, než si vytvoří návyk. Pokud jste před Novým rokem nejedli zdravě, bude trvat asi tři týdny, než se váš nový životní styl začne cítit přirozeně. Nesnažte se udělat revoluci za pár dní, změny zavádějte postupně.

Rada číslo 5. Nebojte se udělat první krok v budování vztahů s lidmi. Neřešené problémy vedou k tzv. emočnímu jedení. Touha, stres, únava, podráždění – všechny tyto emoce vás nutí opřít se o nezdravé jídlo.

Rada číslo 6. Chodit a sportovat. Vycházejte z domu častěji. I krátká procházka vám může zvednout náladu na celý den a odvést vaši pozornost od negativních myšlenek, úzkosti a fantazií o sladkém. Prospěšná je především chůze po jídle – podporuje trávení.

Rada číslo 7. Dostatečně se vyspat! Pokušení dívat se pozdě v noci na dobrý film je samozřejmě silné, ale vezměte v úvahu, že lidé, kteří nemají dostatek spánku, spotřebují asi o 20 % více kalorií než ti, kteří spí asi 8 hodin. Mohou za to hormonální změny v těle: právě spánek ovlivňuje hladinu hormonů odpovědných za pocit hladu.

Zajímavé:  Vizážistka doporučuje: 6 hlavních trendů v líčení pro pozdní podzim.

Rada číslo 8. Snídat! Srdečně zdravý завтрак, bohatý na bílkoviny a vlákninu, vám pomůže vrátit se k normální stravě.

Foto: Skvělé recepty

Rada číslo 9. Pít vodu! Pokud si zvyknete vypít sklenici vody nalačno, budete potřebovat méně jídla, abyste se cítili sytí. Vědci provedli studie a zjistili, že lidé, kteří pijí hodně vody, hubnou rychleji než ti, kteří pijí málo.

Rada číslo 10. Jezte pomalu. Stejně jako Ilf a Petrov: „Důkladným žvýkáním jídla pomáháte společnosti.“ Společnosti samozřejmě nepomůžete, ale sami sobě příliš nepomůžete. Položte telefon, rezervujte si, nezapínejte televizní seriál. Když jste při jídle rozptylováni jinými věcmi, nevnímáte, jak jíte víc, než potřebujete, jídlo úplně neochutnáváte a nevychutnáváte si ho.

A pamatujte, že všechny vaše poruchy a chyby ve výživě jsou běžná věc, nevyhnutelná na cestě životem. Není v tom nic fatálního. Užívejte si každý okamžik a berte vše jako úžasné dobrodružství. Být zdravý!

Celá pravda o obrácené dietě

Existuje dieta, při které člověk začne více jíst, ale zároveň hubne. Ne dieta – sen! Existují však nuance, tato strava není vhodná pro každého. Přesně o tom mluví MedAboutMe.

Co je reverzní dieta?

Reverzní dieta se také nazývá obrácení nebo „dieta po dietě“. Stručně řečeno: Po ukončení diety s výrazně omezeným příjmem kalorií člověk postupně zvyšuje množství přijatých kalorií po dlouhou dobu – týdny nebo dokonce měsíce – aby zrychlil svůj metabolismus a zabránil přibírání na váze.

Tuto dietu často používají kulturisté, kteří nejprve zhubnou na kalorický deficit, a pak se chtějí vrátit k normální stravě, aniž by nabrali předchozí kila tuku navíc.

Diety s výrazným kalorickým deficitem mohou být také terapeutické. Tak byla ve Spojeném království nedávno schválena krátkodobá dieta 600-800 kcal denně jako léčba diabetu 2. typu. Abyste se dostali z takové přísné diety, může být vhodná reverzní dieta.

Zajímavé:  Trend sezóny: červená.

Zastánci reverzní diety také tvrdí, že díky ní získáte více energie, snížíte pocit hladu a snáze překonáte plošiny na hubnutí.

Rakovina tlustého střeva: příznaky, onkotesty, léčba, prevence

Hlavní podmínkou reverzní diety

Hlavní podmínkou reverzní diety

Klíčem k obrácené dietě je, že nejprve musíte zhubnout. To znamená, že ti, co mají 30-40 kg navíc, si na něj nemohou sednout, protože na ně funguje pouze zásada „Výdej kalorií by měl být vyšší než příjem“ nebo „Musíte jíst méně!“. Když se ale odvážně vzdají většiny přebytečných kil, budou postaveni před otázku: jak si udržet dosažené výsledky? Jak se přestat trýznit napůl vyhladovělou existencí a zároveň nepřibrat ty kilogramy, které jste právě tak obtížně shodili?

Právě pro takové případy byla vynalezena reverzní dieta.

Reverzní dieta byla kdysi vynalezena pro soutěžní kulturisty. V přípravě na soutěž na dlouhou dobu omezili denní kalorický příjem a po soutěži na oslavu zvýšili příjem potravy o 50 % i více. Tělo na to reagovalo okamžitým hromaděním tuku, což vedlo k řadě negativních důsledků:

  • Čerstvě nahromaděné tukové zásoby byly vizuálně nejvíce patrné na nejsušších – dříve prominentních – oblastech těla.
  • Vznikl neustálý pocit hladu i s plným žaludkem.
  • Byla pozorována adipózní hyperplazie – zvýšení počtu tukových buněk pro efektivnější ukládání tuku.
  • Na pozadí rostoucích objemů tuku byl pocit nedostatku energie.

Metabolické hry

Jak víme, samotný koncept „zrychlení“ nebo „zrychlení“ metabolismu je nesprávný. Biochemické procesy tvořící metabolismus (metabolismus) v těle probíhají stejnou rychlostí. Urychlit reakci včas, aby se například odbourával tuk, je nemožné.

Proto, když mluví o „zpomalení“ metabolismu, ve skutečnosti mají na mysli, že tělo začalo šetřit energií a eliminovalo v tomto ohledu nejnákladnější procesy. „Pojďme si raději lehnout,“ šeptá podvědomí, „proč se musíme rychle pohybovat a někam spěchat?“ Člověk, který dlouhodobě hubne s kalorickým deficitem, má čas seznámit se s různými způsoby, jak tělo snížit energetický výdej. No, například můžete utratit méně kalorií za topení a pohyb – a plnoštíhlý Carlson překypující žárem se promění v apatického subjektu, kterému je chronická zima a chce věčně ležet na gauči.

Zajímavé:  Jak zhubnout 5-7 kg za 18 dní.

Abyste se nezahnali do „metabolického koutu“, kdy po zhubnutí nezbývají síly na život, měli byste najít správnou energetickou rovnováhu: aby bylo dostatek energie pro plnohodnotnou existenci, ale není uloženy v rezervě a je dokonce trochu nedostatek.

Reverzní dieta umožňuje tělu spálit více kalorií prostřednictvím termogeneze aktivity i bez cvičení. Mezi takové aktivity patří chůze, vrtění se na židli a dokonce i mluvení.

Hormony a reverzní dieta

Reverzní dieta také umožňuje normalizovat produkci hormonů, které jsou zodpovědné za pocit hladu a chuti k jídlu.

Když se sníží příjem kalorií, sníží se produkce leptinu tukovými buňkami v těle. A leptin je hormon, který se podílí na regulaci chuti k jídlu a tělesné hmotnosti. Čím méně leptinu, tím vyšší chuť k jídlu a tím ekonomičtěji tělo začne utrácet kalorie. Podle vědců z Pennington Biomedical Research Center se po šesti měsících kalorického omezení hladina leptinu v krvi sníží o 44 %.

Kalorický deficit zároveň vede ke zvýšení koncentrace dalšího důležitého hormonu – ghrelinu, který podněcuje pocit hladu. Estonští vědci z University of Tartu v roce 2008 prokázali, že během 10 týdnů extrémního předsoutěžního hubnutí, kterého se zúčastnilo 14 mužských kulturistů, se jejich hladiny leptinu snížily o 27,7 % a ghrelinu se zvýšily o 3 % 26,4 dny před soutěží. XNUMX % .

Základní principy reverzní diety

Základní principy reverzní diety

  • Reverzní dieta předpokládá, že člověk již shodil většinu přebytečných kil a v době přechodu na reverzní dietu je v těžkém kalorickém deficitu.
  • Tato dieta také vyžaduje přísnou kontrolu kalorického příjmu a vedení potravinového deníku. Výzkum ukazuje, že lidé, kteří při dietě počítají kalorie od oka, mají v průměru 259 kcal za den, obvykle s „plusem“.

Zde je třeba vzít v úvahu důležitý bod. Výzkum ukazuje, že lidé, kteří přísně kontrolují svůj příjem kalorií, mají větší pravděpodobnost, že přiberou zpět několik let po ukončení diety, než ti, kteří hubnou, aniž by počítali, co jedí. Přísný režim často způsobuje obsedantní myšlenky na jídlo a zvyšuje riziko vzniku poruch příjmu potravy a přejídání.

  • Kalorický obsah stravy by se neměl zvyšovat o více než 50-100 kcal za týden (ne za den!) po dobu 4-10 týdnů nebo do dosažení cílových hodnot.
  • Potřeba bílkovin se nemění, protože množství zkonzumovaných bílkovin by se mělo vypočítat na základě tělesné hmotnosti, nikoli jako podíl spotřebovaných kalorií. Proto je třeba množství bílkovin správně vypočítat zpočátku a zůstat tak až do konce diety.
  • Reverzní dietu je lepší kombinovat s fyzickou aktivitou, protože růst svalů zvyšuje energetický výdej – zejména při cvičení.
Zajímavé:  Jak správně jíst, abyste zhubli nebo přibrali.

Výhody reverzní diety

  • Hlavním důvodem pro přechod na reverzní dietu je to, že vám umožňuje jíst více. To platí zejména pro ty, kteří až do této chvíle drželi několik měsíců skromnou dietu.
  • Zvýšený příjem kalorií dodává tělu novou sílu. Lidé uvádějí, že příznaky chronické podvýživy, jako jsou problémy se soustředěním, apatie, chronická únava a změny nálad, mizí.
  • Postupné zvyšování kalorického příjmu umožňuje vyrovnat hormony hladu a chuti k jídlu. Přestože věda nepotvrzuje významný vliv reverzní diety na produkci hormonů, lidé, kteří postupně zvyšují množství přijímaných kalorií, začínají chtít jíst méně.

Nevýhody reverzní diety

  • O důležitosti přesného výpočtu kalorií jsme se již zmínili – není to snadné. A přidat 50–maximálně 100 kcal týdně také není jednoduché. A chyba je plná návratu nadváhy.
  • Reverzní dieta je založena pouze na přepočtu kalorií. Nebere v úvahu mnoho dalších faktorů, které ovlivňují metabolismus, hlad a chuť k jídlu. Ale tyto faktory – kvalita spánku, fyzická aktivita, stres, hormonální nerovnováha atd. – ovlivňují i ​​váhu a výdej kalorií.

Účinnost reverzní diety nebyla prokázána vědeckými výzkumy. Tato možnost, jak se dostat z přísné diety s kalorickým deficitem, však existuje a je praxí vyzkoušená. Pravda, využívají ho především sportující lidé, kteří mají velké objemy svalů, které samy aktivně spotřebovávají energii i v klidu. Ještě jednou připomenu: to je dieta za dietou. V počáteční fázi se budete muset zbavit nadbytečných kilogramů jiným způsobem.

Použité fotografické materiály Shutterstock

Číst dál

Herpes: co potřebujete vědět o různých virech a jak se vypořádat s relapsy

Jak se správně vypořádat s relapsy a exacerbacemi viru herpes: podrobně mluvíme o rozmanitosti a zákeřnosti tohoto viru

Remise urolitiázy: jak ji prodloužit?

Trpíte urolitiázou? Zjistěte, jak dosáhnout remise onemocnění a prodloužit ji na dlouhou dobu.

Zajímavé:  Jak zhubnout 4 kg za 5 dny.

Rakovina tlustého střeva: příznaky, onkotesty, léčba, prevence

Namátkou: Peyronieho nemoc

Zakřivení penisu: odpovědi na otázky, které jste se styděli položit, od MedAboutMe.

Potřebujete ortopedickou obuv, abyste předešli bolestem nohou?

Nošení ortopedické obuvi je dnes běžné nejen mezi dětmi, ale i mezi dospělými a často neopodstatněné.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button