Jak zhubnout po porodu pro fórum kojících matek. - bedivine.cz
Celebrity

Jak zhubnout po porodu pro fórum kojících matek

Dobré odpoledne, Olgo! Jsem kojící matka (dítě má 5 měsíců), 35 let, dvě děti, výška 172, váha 75. Před těhotenstvím jsem měla 70 kg, v den porodu 77, po porodnici jsem rychle zhubla do 71 kg. Ale teď mám neustále hlad, zdá se, že jsem zaneprázdněný domácími pracemi, úklidem atd., ale chci sladkosti, koláče, pečivo atd. A navíc po prvním porodu a po druhém jsem přibrala na břiše, zádech, hrudníku, po nakojení prvního dítěte 10 kg neubylo. Nohy a kyčle se nezlepšují. Jaká opatření můžete doporučit pro hubnutí konkrétně v oblasti zad, hrudníku a břicha? Děkuji předem!

Odpovídá Olga Ivanovna Petrochenko
odborník na výživu

Natalie, povaha ukládání tuku u lidí je naprogramována na genetické úrovni, a proto máme každý jiný typ těla. Některé úpravy můžete provést pouze pomocí speciálních fyzických cvičení, ve skutečnosti to dělají četné fitness programy. Co se týče samotné nadváhy, v období kojení se musíte stravovat racionálně, vaše strava by měla mít obsah kalorií přibližně 2500 kcal denně. A samozřejmě je vám ukázána přiměřená fyzická aktivita. Začněte třeba chůzí, to je nejdostupnější druh cvičení.

Zajímavé:  Vápník nezpevňuje nehty ani vlasy! Nejtrvalejší mýty o vitamínech.

Konzultace s odborníkem na výživu na téma „Hubnutí během kojení“ je uvedena pouze pro informační účely. Na základě výsledků obdržené konzultace se prosím poraďte s lékařem, včetně zjištění možných kontraindikací.

Dieta pro kojící matky na hubnutí

V poporodním období ženy často prožívají nejen pozitivní emoce z mateřství a obav z narození miminka, ale uvědomují si i nepříliš příjemnou skutečnost – jejich tělo prošlo určitými změnami, ne k lepšímu, těhotenství a porod neprocházejí beze stopy pro nikoho. Nadváha, jejíž vzhled je nevyhnutelný během těhotenství, se stává hlavním bodem transformací, ke kterým došlo. A samozřejmě každá žena se v této fázi porovnává se svou předchozí „verzí“ a chce se co nejvíce vrátit do své bývalé formy, nebo ji dokonce vylepšit. A vše by bylo v pořádku – pomohl by simulátor a standardní strava. Ale to je pro čerstvé maminky, které z toho či onoho důvodu kojení vzdaly. A co zbytek? Jak vybrat správnou dietu pro hubnutí pro kojící matku, jaké mohou existovat kontraindikace nebo možná byste měli počkat, až skončí laktace? Zkusme na to přijít.

Jaké diety jsou povoleny a přísně zakázány při kojení?

Nejprve musíte střízlivě posoudit svůj zdravotní stav. Pokud nemáte chronická onemocnění, která se mohou v poporodním období snadno zhoršit (kardiovaskulární onemocnění, onemocnění trávicího traktu atd.), je váš zdravotní stav relativně v pořádku, dodržujete denní režim, dobře spíte, trávíte čas na čerstvém vzduchu, nepociťujete únavu a stres , pak stojí za zvážení výběr vhodné stravy při kojení.

obraz

Je také důležité vzít v úvahu, že během laktace žena potřebuje pravidelnou, kompletní stravu bohatou na vitamíny a živiny, protože kvalita a výhody mateřského mléka a v důsledku toho celý soubor užitečných prvků, které vstupují do dětské tělo na tom přímo závisí. Proto hlavní závěr – půst nebo omezování diety je při kojení přísně kontraindikováno. Kromě toho byste měli zapomenout na všechny přísné a radikální diety a metody – čaje na hubnutí, projímadla či diuretika, nízkokalorické diety nebo monodiety.

Zajímavé:  Jak zhubnout 21 kg za 10 den.

Co radí výživoví poradci kojícím matkám

V současné době je internet, sociální sítě a různé hostingové stránky přeplněny stovkami tipů na správnou výživu obecně a na složení jídelníčku kojících matek, které chtějí zhubnout zvláště. Škála názorů a přístupů je tak široká a rozporuplná, až se vám z toho zatočí hlava a v období kojení může být pro ženu, která se rozhodla shodit přebytečná kila, těžké rozhodnout se pro správný směr. Ale nepropadejme panice a zkusme si z přemíry rad vybrat ty klíčové, základní body, jejichž dodržením bude kojící matka schopna sestavit individuální a efektivní program hubnutí.

Jaké rady výživových poradců tedy opravdu stojí za pozornost:

  • strava by měla obsahovat hlavně zdravé potraviny, ale zároveň být pestrá;
  • vzdát se jídel s výraznou chutí – příliš kořeněných, slaných, sladkých, převařených, uzených atd.;
  • jakákoli zrna jsou vždy vítána;
  • Během prvních šesti měsíců po porodu se nedoporučuje používat žádné diety na hubnutí;
  • jíst podle rozvrhu.

Diety pro kojení: vlastnosti, vlastnosti, výhody a nevýhody – tabulka

Jméno Mám tuto dietu držet při kojení nebo počkat na konec laktace? Počet jídel, velikost porce Dieta trvání Co je možné, principy Co ne Účinnost zabezpečení Přenosnost Kontraindikace, vedlejší účinky
Dukanova dieta Existuje upravená možnost kojení s výjimkou prvních dvou fází „útok“ a „střídání“, ale rozhodnutí o použití této diety musí být dohodnuto s lékařem. Není omezeno od 2 měsíců a výše Cukr, zpracované potraviny, uzeniny, nakládaná a konzervovaná jídla a také potraviny obsahující škrob Hubnutí od 5 kg Tato dieta není pro kojící matku zcela bezpečná, je nutná konzultace a dohled lékaře. Pokud se váš zdravotní stav zhorší, je lepší tuto dietu dočasně opustit.
Japonská strava Jde o přísnou monodietu, proto je její užívání v době kojení velmi rizikové. 3x denně (omezený seznam produktů), minerální a převařená voda mezi jídly bez omezení 13 dny Na každý ze 13 dnů diety je stanovena omezená dieta zahrnující velké množství černé kávy, libového masa, ryb, vajec, zeleninových salátů (zelí, mrkev, cuketa), ovoce Cukr, sůl, alkohol, mouka a cukrářské výrobky Snížení hmotnosti o 7–8 kg Nebezpečný Může poškodit zdraví kojící matky a tím i dítěte Jednotná a omezená strava může vést ke špatnému zdraví a ztrátě mléka.
Proteinová strava Podobně jako u Dukanovy diety, respektive doporučení jsou stejná Není omezeno 1–2 měsíce Libové maso, ryby, mořské plody, vejce, nudle, luštěniny, obiloviny, celozrnný chléb, zelenina kromě brambor, ovoce, bobule, nízkotučné mléčné výrobky Cukr, zpracované potraviny, uzeniny, nakládaná a konzervovaná jídla a také potraviny obsahující škrob Hubnutí od 5 kg Tato dieta není pro kojící matku zcela bezpečná, je nutná konzultace a dohled lékaře. Pokud se váš zdravotní stav zhorší, je lepší tuto dietu dočasně opustit. Kontraindikováno u chronického onemocnění ledvin
Dieta „mínus 60“ Tuto dietu je možné používat při kojení s postupným přechodem Pevně ​​3x denně bez svačin, velikost porce není omezena Dlouhodobá dieta zohledňující reakci organismu Alkohol (suché červené víno je povoleno v malých množstvích) Hubnutí od 2 kg Docela loajální systém výživy, relativně bezpečný s mírnou přilnavostí Při správném použití se snadno snáší Neexistují žádné přísné kontraindikace
Bezcharinová strava Konzultace s lékařem je nutná, protože tato dieta zahrnuje výrazné omezení stravy. Neomezené množství převařené vody 1,5–2 litry denně Cca 1 měsíc Libové maso, ryby, mořské plody, vejce, nízkotučný tvaroh, sýry, zelenina, ořechy, houby Cukr, umělá sladidla, pečivo, škrobová zelenina, alkohol, ovoce jiné než citrusové Hubnutí od 5 kg Nebezpečný Může poškodit zdraví kojící matky a tím i dítěte
Maggi Diet Jde o dosti přísnou proteinovou dietu, proto je její užívání v době kojení velmi rizikové. První 2 týdny přísná dieta bez příkrmů, druhé 2 týdny bez omezení dle povolených potravin. 2–4 týdny Nízkotučný tvaroh a sýry, vejce, libové maso, otruby, zelenina, ryby a mořské plody (jakékoli tepelné zpracování produktů, ale ne smažení) Cukr, pečivo, chléb, cereálie, těstoviny, škrobová zelenina, alkohol, ovoce kromě citrusových plodů, mastné mléčné výrobky Hubnutí od 2 kg Nebezpečný Může poškodit zdraví kojící matky a tím i dítěte Výrazné omezení stravy může vést ke špatnému zdraví a ztrátě mléka.
Kremelská dieta Jde o dosti přísnou proteinovou dietu, proto je její užívání v době kojení velmi rizikové. Výpočtem množství sacharidů pomocí tabulek od 8 dnů do 30–45 dnů Libové maso, ryby, nízkosacharidová zelenina, tvrdé sýry Brambory, mouka a všechny moučné výrobky, cukr, rýže Hubnutí od 5 kg Nebezpečný Může poškodit zdraví kojící matky a tím i dítěte Výrazné omezení stravy může vést ke špatnému zdraví a ztrátě mléka.
Energetické diety Kategoricky se nedoporučuje pro kojení Střídání koktejlů s povolenými produkty (až 7 dávek denně) Dlouhodobá dieta podle tělesné tolerance (od 2 měsíců) Základem jsou potravinářské koktejly od výrobce, které pomáhají redukovat váhu, v různých fázích je povolena zelenina, libové maso a ryby Cukr a jeho náhražky Hubnutí od 2 kg Nebezpečný Může poškodit zdraví kojící matky a tím i dítěte Možné projevy alergických reakcí u dítěte
Zajímavé:  Jak vypadá technika anglického střihu, která nevyžaduje každodenní péči a nepozorovaně dorůstá.

Ukázkové menu na každý den – stůl

Den v týdnu snídaně Oběd Večeře
pondělí Ovesná kaše s datlemi, nízkotučný tvrdý sýr Zeleninová polévka, ryba, pohanka Rýžové suflé s kuřecími játry, zeleninový salát
úterý Omeleta, jablečno-mrkvové pyré Kuřecí nudle, vařené krůtí maso, dušená zelenina Ratatouille, salát s tuňákem a zelenými fazolkami
středa Tvarohový kastrol (nízkotučný tvaroh) s jablky Pohanková polévka, pečené telecí maso, rýže Ryby v květináčích s bramborami, zeleninový salát
čtvrtek Rýžová kaše s mlékem a dýní Rybí polévka, plněná paprika Dušený králík, rýže se zeleninou
pátek Pšeničná kaše s hruškou Zeleninová polévka, pečené ryby, zelenina Dušené telecí řízky, pohanka, zeleninový salát
Sobota Pohanková kaše v mléce Dýňová polévka, dušené krůtí řízky, špagetová dýně Rybí řízky, salát z jater, mrkve, vajec a zakysané smetany
Neděle Ovesné vločky s jablky, vařeným vejcem Fazolová polévka, pečené hovězí maso, zelené fazolky Pečená ryba, ratatouille

Porce jsou mírné, k pokrmům je přípustný celozrnný chléb. Nezapomeňte asi 1,5–2 litry převařené vody denně.

Jak zhubnout po porodu – video

Recenze diet pro hubnutí během kojení

Nezapomínejte, že proces hubnutí je pro každý organismus individuální (bez ohledu na období, ať už jde o kojení nebo normální režim) a za jinak stejných okolností někdo „shazuje“ přebytečná kila rychle a snadno, zatímco jiný trvá to docela dlouho. Proto nezoufejte, pokud neuspějete, zkuste to a jistě dosáhnete požadovaného výsledku.

Níže jsou recenze od kojících matek, které byly svého času přesvědčeny z vlastní zkušenosti o účinnosti nebo neúčinnosti stávajících diet.

Často kladené dotazy

Jaké potraviny by měly být součástí jídelníčku kojící matky při hubnutí?

Strava kojící matky pro hubnutí by měla obsahovat potraviny bohaté na bílkoviny (maso, ryby, vejce, mléčné výrobky), zeleninu, ovoce, ořechy, obiloviny a zelené listy. Důležité je také pít dostatek vody.

Zajímavé:  Jak zlepšit metabolismus v těle a zhubnout s hypotyreózou.

Jaké potraviny je nejlepší vyloučit z jídelníčku kojící matky při hubnutí?

Při hubnutí by kojící matka měla omezit konzumaci potravin bohatých na nasycené tuky a jednoduché sacharidy, jako jsou smažená jídla, sladkosti, rychlé sacharidy, alkohol a silná káva.

Jaké aspekty je třeba vzít v úvahu při sestavování jídelníčku pro kojící matku, která chce zhubnout?

Při sestavování jídelníčku pro kojící maminku, která chce zhubnout, je důležité zvážit nejen počet přijatých kalorií, ale také kvalitu výživy, vyváženost bílkovin, tuků a sacharidů a také zajistit dostatečný příjem vitamínů. a minerály nezbytné pro udržení zdraví matky i dítěte.

Užitečné tipy

TIP #1

Sledujte kvalitu jídla, které jíte. Zařaďte do svého jídelníčku čerstvé ovoce, zeleninu, bílkoviny, obiloviny a zdravé tuky, abyste získali všechny živiny, které potřebujete.

TIP #2

Pijte dostatek vody. Voda hraje důležitou roli v procesu hubnutí a pomáhá udržovat přísun mléka během kojení.

TIP #3

Plánujte si jídla a kontrolujte porce s mírou. Pravidelné stravování pomůže udržet hladinu cukru v krvi a kontrola porcí vám pomůže vyhnout se přejídání.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button