Jak zhubnout v práci, pravidla racionální výživy. - bedivine.cz
Celebrity

Jak zhubnout v práci, pravidla zdravé výživy

Člověk, který se rozhodne jíst zdravě, se může potýkat s řadou pracovních potíží. Hlavní problémy, se kterými se kancelářští pracovníci nejčastěji potýkají, jsou porušování stravy a snížení kvality samotné stravy. Někdo raději nechodí na obědy a kvůli ušetřenému času chodí domů dřív, jiný svačí ve fast foodech nebo na pracovišti, pauzy s kolegy na čaj a sušenky mu také zdraví nepřispívají. A pokud je v práci termín a vy nemůžete vzhlédnout od počítače, můžete dokonce zapomenout jíst. To vše v kombinaci s nízkou fyzickou aktivitou, chronickým nedostatkem spánku a stresem vede ke zvýšenému riziku rozvoje obezity a s ní spojených chronických nepřenosných onemocnění (diabetes 2. typu, mrtvice, infarkty a mnoho dalších).

Níže jsou uvedeny tipy od odborníků na výživu, které vám pomohou zorganizovat jídlo v kanceláři.

  1. Snídat. Dobré jídlo v kanceláři začíná doma. Snídani můžeme často zanedbávat ve prospěch jiných potřeb, například spaní o 20–30 minut navíc. Snídani byste neměli vynechávat, je to důležité jídlo, které vám dodá energii a sílu na celý den, ale stejně důležité je, co přesně jíte. Ke snídani se hodí kaše, vaječná jídla a mléčné výrobky. Tyto potraviny poskytují sytost a jsou bohaté na živiny.
  2. Plán. Tato rada vám pomůže zlepšit výživu nejen v kanceláři, ale i doma. Udělejte si nákupní seznam a vzorový jídelníček na týden dopředu, abyste měli potřebné produkty vždy v lednici. Navíc se nejedná pouze o čerstvé produkty s krátkou trvanlivostí, ale také o dlouhodobé skladování, připravené nebo téměř připravené ke spotřebě. Může to být mražená zelenina, konzervované ryby. Salát ze zelených fazolek, vajec a konzervovaného tuňáka tak připravíte za 15 minut.
  3. Noste doma vařené jídlo do kanceláře. Je to způsob, jak nejen ušetřit za obědy v jídelnách a kavárnách, ale také snížit spotřebu ultrazpracovaných potravin (svačiny, rychlé občerstvení). Ořechy (30-40 gramů), ovoce, mléčné výrobky bez sladkých plnidel (jogurt, fermentované pečené mléko, kefír atd.) jsou dobré pro občerstvení. I když máte spoustu pracovních úkolů a nemáte čas se pořádně najíst, taková svačina vám nezabere moc času a sníží riziko přejídání se u večeře. K obědu lze nabídnout následující možnosti:
    • salát z rajčat, okurek, oliv a tvarohu;
    • čočka dušená se zeleninou a vařeným vejcem;
    • „líné“ kapustové závitky (dušené zelí s rýží a mletým masem).
  4. Připravte si jídlo na několik dní dopředu. Pokud nemáte dostatek času na každodenní vaření, připravte si jídlo předem a hotové pokrmy vložte do nádob. Pokud optimalizujete proces vaření, nebude to trvat příliš dlouho. Zatímco se maso peče v troubě, můžete například krájet zeleninu, vařit cereálie, těstoviny nebo vejce. Z této sady produktů můžete připravit salát, přílohu i hlavní jídlo. K večeři si také můžete uvařit trochu více a zbývající porci si vzít na oběd druhý den v kanceláři.
  5. Nezapomínejte na pitný režim. Voda je základem života, ale v moderním tempu života na ni často zapomínáme. Mnoho lidí mluví o tom, že nemají chuť na vodu, ale ve skutečnosti je stejně důležité vytvořit si návyk. Vypijte pár doušků, ale častěji mějte na pracovišti sklenici nebo láhev vody před očima. Pro chuť můžete do vody přidat trochu citronové šťávy.
Zajímavé:  Kofein neprojde: 5 kroků k odmítnutí kávy ve velkém množství.

Poleznye-perekusy-na-rabote-i-doma.jpg

Pravidelné a správné stravování je stejný návyk jako například čištění zubů. Jeho formování vyžaduje čas a trpělivost. Pokud jste byli dříve zvyklí zkoušet neorganizovaným způsobem, pak musíte začít s motivací, pochopit, proč se chystáte změnit, a začít aktivně jednat.

Článek připravil: Kandidátka lékařských věd, doktorka lékařské prevence Daria Vasilievna Podchinenova

Jídlo do kanceláře: 3 tipy, jak zlepšit jídelníček v práci

Im134

Zkuste si rozebrat, jak se stravují vaši kolegové a známí, a pravděpodobně si všimnete, že většina těch, kteří obědy nejedí, má nadváhu. Proč se tohle děje? Prostě to, co se nesnědlo k obědu, snědí během velmi pozdní večeře.

Ráno se nám vůbec nechce jíst a během pracovního dne jíme zpravidla spontánně a jíme nekonečné množství šálků kávy se sendviči, sušenkami, hranolky a bonbóny. Někdo se omezí na balíček instantních nudlí, jiný si s sebou vezme pár jablek. Zaměstnanci mnoha firem dokonce delegují svého zástupce do nejbližšího obchodu s potravinami a vše „obstarané“ rychle sní během polední pauzy přímo v kanceláři. A každý chápe, že se stravuje nesprávně, ale najde si tisíc důvodů, jak to ospravedlnit.

Každý, kdo tráví veškerý čas v kanceláři, si vždy večer zaplní žaludek. A to se stane nějakou dobu a pak. Zvyšuje se únava, klesá výkonnost, zvyšuje se tělesná hmotnost a stoupá krevní tlak. A to už je problém.

Vyvážené obědy do práce a chutné zdravé svačiny bez ztráty času a úsilí navíc jsou realitou. Jen se musíte naučit organizovat si čas. Doporučuje se 5-6 jídel denně. Pokud vezmeme v úvahu, že pracovní den trvá alespoň 8–10 hodin, pak by tato doba měla zahrnovat 3 nebo dokonce 4 jídla. To znamená, že při správné organizaci vašeho jídelníčku by vaše kancelářské jídlo mělo zahrnovat oběd a dvě nebo tři svačiny.

Zajímavé:  Jak si vybrat správný tvar nehtů pro manikúru: rady od nehtového umělce.

1. Nejdůležitější je začít den snídaní

Snídat byste měli doma a určitě do první hodiny po probuzení. Nejlépe v klidné atmosféře, abyste se v práci brzy ráno nestali obětí hladových bolestí žaludku. K snídani je nejlepší jíst müsli nebo celozrnnou kaši uvařenou ve vodě, do které můžete přidat kousky čerstvého ovoce, drcené ořechy, semínka, sušené ovoce

Tato varianta snídaně je nejzdravější. Dodá vám energii, zvýší váš výkon a učiní váš mozek produktivnějším. Snídaně může být i mléčná. Stačí použít nízkotučný přírodní tvaroh nebo jogurt a přidat zeleninu, bylinky nebo čerstvé ovoce a trochu medu. Další možností zdravé snídaně je omeleta ze žloutku a dvou bílků s bylinkami a zeleninou. Je velmi důležité naplánovat si snídani den předem, která nezabere více než dvě minuty.

2. Vydatný oběd je nejlepší obranou proti večernímu přejídání

Oběd je hlavním jídlem dne, tvoří minimálně 50 % energetické hodnoty stravy. Tradiční doba oběda je 13-14 hodin a nebyla zvolena náhodou. V této době se fyzická a duševní síla člověka s jistotou blíží k nule a vyvstává naléhavá potřeba doplnit tělesné zásoby energie.

Pokud má kancelář lednici, měla by mít zeleninu, ovoce, jogurty, mléčné nápoje nebo zeleninové šťávy. Pokud ne, přineste si z domova vzduchotěsnou nádobu s připravenými pokrmy. Jídlo do kanceláře je nakrájená zelenina, bylinky, kousek libového masa, ryba nebo drůbež – co máte rádi. Mikrovlnná trouba umožní získat teplé jídlo, což výrazně rozšíří váš jídelníček. Můžete jím ohřát domácí obědy, které jste si přinesli. Většina ohřívaných jídel není o nic méně chutná než čerstvá. Jen je potřeba se předem připravit, aby vaření nezabralo celou přestávku a oběd se neproměnil v naprostý stres.

Zajímavé:  Falešné pihy - jak vyrobit falešné pihy.

Neměli byste jíst u svého stolu, psát nějaký text na počítači nebo studovat dokumenty, ale na speciálně určeném místě. Takové místo je k dispozici téměř v každé kanceláři. Po takové pozitivní přestávce se určitě budete cítit odpočatí a plní síly do další práce.

Optimální volbou v jídelně by byl salát, kus masa, drůbež nebo ryba s malým množstvím přílohy. Stačí se vyhnout těžkým omáčkám a tučným jídlům, případně je kombinovat s lehkými saláty. Navíc, když budete jíst pomaleji, pomůže vám to vyhnout se přejídání.

3. Mezi snídaní, obědem a večeří by měly být svačiny.

Abyste se vyhnuli používání chipsů, sušenek, sušenek a jiného „potravinového odpadu“, které neobsahují užitečné látky, snězte kousky nakrájené zeleniny a ovoce, jezte müsli smíchané s přírodním jogurtem nebo kefírem, použijte malou hrst sušeného ovoce nebo sušených ořechů. Místo sendvičů s klobásou se rozhodněte pro celozrnný chléb a sýr. Místo sladkostí použijte k čaji müsli tyčinky nebo kousky hořké čokolády.

Instantní potraviny obsahující velké množství soli, zvýrazňovačů chuti a barviv nahraďte cereáliemi, jogurty a zeleninou. Místo sycených nápojů a deseti šálků kávy pijte spíše neperlivou, čistou vodu, bylinkový, ovocný nebo zelený čaj.

Pamatujte: celkové množství tekutiny musí být alespoň dva litry. Protože musíte pít mezi jídly, tekutina by měla být vždy poblíž vašeho pracovního prostoru nebo přímo na vašem stole.

  • Postup hospitalizace
  • Vnitřní předpisy pro pacienty
  • Zprávy
  • Články
  • Pro uchazeče
  • Zaměstnávání nezletilých a mládeže
  • Informace o nájemním bydlení v Minsku
  • Situační pomoc osobám se zdravotním postižením
  • Linky pomoci a nouzová psychologická pomoc
  • Psychoterapeutická pomoc obětem násilí
  • Poskytování sexuologické pomoci obyvatelstvu Minsku
  • Léčba drogami
  • Prevence nemocí
  • Léčba závislosti na tabáku
  • Jednotné dny zdraví
  • Zdravotní školy
  • Diabetická škola
  • Aktivní dlouhověkost
  • Informace o práci ošetřovatelského oddělení Státního ústavu „Hospicová nemocnice paliativní péče“ (Krasnoarmeyskaya St., 16A)
  • Celoběloruská akce „Lidová kronika Velké vlastenecké války: Vzpomeňme na všechny!“
  • 2024 – Rok kvality
Zajímavé:  Jak zhubnout za 4 měsíce doma.

Související články:

  • Dietní rysy pacienta po cévní mozkové příhodě
  • VÝROBKY PRO DOBRÝ SPÁNEK
  • Jídlo proti stresu
  • Léky a jídlo
  • Minerální soli a vitamíny
  • Léky a jídlo
  • Zásady zdravé výživy
  • Vlastnosti výživy seniorů a starých lidí
  • Nadváha (obezita). Problémy a řešení
  • Dobrá, zdravá, pestrá a vyvážená strava sníží riziko kardiovaskulárních onemocnění.
  • Úloha vitamínů v životě člověka
  • Léky a jídlo
  • Mikroelementy a zdraví
  • VÝŽIVA PŘI ATEROSKLEROZE: co je možné a co ne?
  • 11 zásad zdravé výživy
  • Živiny: tuky, sacharidy a bílkoviny
  • Základy racionální výživy
  • Mléko a zdraví
  • Správná výživa pro těhotné ženy
  • Metody snižování obsahu radionuklidů v potravinách

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Кнопка «Наверх»