Jak zhubnout ve 13 letech mail ru. - bedivine.cz
Celebrity

Jak zhubnout ve 13 letech mail ru

Je mi třináct let a ve svém věku vážím mnohem víc než moji spolužáci. Existují nějaké zdravé diety pro teenagery?

Doplněn 11 lety
Nepiji žádnou sodu. Nejím chipsy, krekry a další ošklivé věci.
Nejlepší odpověď

V dnešní době se o diety začínají zajímat i teenageři a kromě toho může mít problém s nadváhou i člověk ve věku 12-18 let. Diety pro teenagery jsou účinné, zdravé a správné pouze tehdy, pokud je princip výživy během diety co nejvyváženější.

Dietní plán výživy pro teenagery:

Systém výživy dospívajících zahrnuje zeleninové polévky. Mezi nejzdravější obiloviny patří pohanka a ovesné vločky. Chléb je nejlepší proteinový chléb, má méně kalorií a zažene hlad na dlouhou dobu a déle zůstane v žaludku. Do jídelníčku svého dítěte můžete zařadit mořské plody, které jsou bohaté na vitamíny B a cenné minerály. Vítané jsou mléko, kefír, nízkotučný tvaroh, nízkotučný sýr a vejce. Měli byste se vyhnout smaženým jídlům.

Při dietě pro teenagera ve věku 12-17 let můžete jíst večer, nejpozději však 2 hodiny před spaním.

Jídelníček dospívajících 12letého dítěte se může výrazně lišit od jídelníčku náctiletých 16 a 17 let, protože v pozdějším věku je přípustné mít půst jednou týdně a také přidávat některá jídla, např. , houby a káva.

Dieta pro dívky a chlapce. Požadované kalorie

Dieta pro dívky a chlapce by neměla být příliš přísná. Při snižování kalorií je třeba vzít v úvahu, že snížení spotřebovaných kalorií by nemělo být větší než 20%. Denní strava by měla obsahovat 30 % tuků, 20 % bílkovin a 50 % sacharidů.

Při dietě pro dívky obsahuje denní strava 2600 kalorií, 90 g bílkovin (z toho 54 g živočišných), 90 g tuku a 360 g sacharidů. Do 13 let pro dívky jsou tyto údaje 2500 kcal / 82 (49) ž. /84 f. /355 oblouk.

Zajímavé:  Jak správně chodit na kolenou, abyste zhubli.

Dospívající chlapci mají povoleno zkonzumovat více kalorií denně – 3000. Při dietě pro chlapce by tělo mělo denně přijmout 98 g bílkovin (z toho 59 g živočišných), 100 g tuku a 425 g sacharidů. Do 13 let u chlapců jsou tyto údaje 2750 kcal/90(54) ž. /92 f. /390 oblouk.

Pokud je teenager (dívka nebo chlapec) zapojen do sportu nebo fyzické práce, měl by se výše uvedený obsah kalorií zvýšit o 15-20%. V případě obezity určuje kalorický obsah potravy lékař.

Během půstů je obsah tuku v denní stravě teenagerů snížen na 30 g a sladkosti jsou ze stravy zcela vyloučeny, zatímco spotřeba bílkovin se zvyšuje na 100 g denně.

Vzorový dietní jídelníček pro teenagery 12-15, 16 a 17 let.

První snídaně: 2 tousty s máslem a sýrem, vejce naměkko, rajče + čaj nebo slabá káva
Druhá snídaně: nízkotučný jogurt a jablko
Oběd: 200 gr. špagety + zeleninový salát (zálivka – 1 lžička olivového oleje a stejné množství citronové šťávy)
Odpolední svačina: vařená mrkev nebo květák + sklenice nízkotučného kefíru
Večeře: ryba pečená s bylinkami a rajčaty + rajčatová šťáva

Příklady jídel/produktů k snídani:
Tvaroh a sušené ovoce kastrol, banán, jablko, ořechy, pohanková kaše s telecím masem, omeleta, tvaroh a rýžový kastrol. Nápoje – čaj, slabá káva, mléko, kefír.

Příklady jídel/produktů k obědu:
Kuře, pečené brambory, dušené zelí, rýže, houby, libový boršč, vařené hovězí maso, řízky s dušenou zeleninou. Nápoje – čaj, džus.

Příklady jídel/produktů k večeři:
Játrová paštika s chlebem a rajčaty, tvaroh se zakysanou smetanou a sušenými meruňkami, zeleninový salát se šunkou, rybí filé pečené v alobalu. Nápoje – bylinkový čaj s medem, mléko, rajčatová šťáva.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button