Jaké jsou výhody cyklistiky? Na kole můžete zhubnout. - bedivine.cz
Celebrity

Jaké jsou výhody cyklistiky Jízdou na kole můžete zhubnout

Kolo je mocný moderní prostředek k léčení a udržování těla v dobré kondici. Výhody cyklistiky jsou výrazně vyšší než u mnoha jiných sportů.

V tomto článku se podíváme na nejdůležitější faktory pro pozitivní vliv cyklistiky na zdraví v každém věku. V tomto případě budeme vycházet z použití jízdního kola, nikoli rotopedu.

Proč je kolo lepší než rotoped?

  • Jízda na kole nemá monotónnost, která je vlastní simulátoru. Jaké je nejlepší fitness studio ve srovnání s přírodou?!
  • Při jízdě není člověk uzavřen mezi „čtyřmi stěnami“.
  • Při jízdě na kole se trénuje vestibulární aparát a smysl pro rovnováhu, což se na trenažéru nestává.
  • Čas strávený v sedle letí v přírodě mnohem rychleji než v posilovně.
  • K čemu je cyklistika dobrá, je adrenalin. Adrenalin se při cestování (zejména v terénu) produkuje ve velkém množství a jeho vliv pomáhá zhubnout více než „ospalá“ práce na simulátoru.
  • Při cestování pracují všechny smysly, protože se rychle mění pohledy, mění se zvuky a vůně. Tato změna obrázků má pozitivní vliv na fungování mozku, podporuje relaxaci a lepší spánek mnohem efektivněji než poslech hudby přes audio přehrávač ve fitness klubu.

Rotoped má výhody v následujících případech:

velotrinu

  • Schopnost monitorovat EKG a monitorovat toleranci cvičení lékařů v raných fázích rehabilitace a obnovy zdraví, například po infarktu.
  • Ve stáří, se spoustou doprovodných onemocnění, problémy s pamětí (presenilní a stařecká demence), hrozí nebezpečí, že člověka prostě „pustíme“ ven.
  • Při onemocněních spojených s poruchami vestibulárního aparátu, poruchách rovnováhy, u neurologických pacientů se syndromem ataxie a vestibuloataxie a onemocnění mozečku.
Zajímavé:  Co potřebujete pít, abyste rychle zhubli 7 kg.

Rotoped lze samozřejmě využít při špatném počasí nebo velkých mrazech, ale v tomto případě je lepší změnit typ zátěže například na plavání.

Jaké faktory vám cyklistika prospívají?

Přestože má jízda na kole mnoho pozitivních přínosů (například poznávání nových přátel), o zdravotních přínosech budeme uvažovat pouze v případě, že výsledkem bude zlepšení zdraví.

Výhody jízdního kola

Cyklistika zvyšuje spotřebu energie, tzv. katabolismus – metabolismus se zrychluje. To vede k následujícím efektům:

  • kardio zátěž vede k posílení tonusu myokardu a elastických stěn tepen, srdce si zvyká na režim dlouhodobé nízké zátěže – srdeční výdej klesá, srdce „studuje“ své rezervy, což vede ke zlepšení krevního oběhu;
  • zlepšuje se okysličení (přísun kyslíku) orgánů a tkání včetně svalů a mozku;
  • Sníží se hladina cholesterolu, pročistí se krevní cévy a sníží se riziko infarktu a mozkové mrtvice;
  • pravidelné periodické stahy svalů nohou nutí chlopně v žilách pracovat, což zabraňuje stagnaci a expanzi žilní stěny, které se říká křečové žíly.

Jízdní kolo je vynikajícím prostředkem prevence tromboflebitidy

  • na rozdíl od běhu nemá cyklistika šokovou zátěž na páteř, takže se snižuje riziko exacerbace osteochondrózy (ischias, radikulární kompresní projevy);
  • Zvyšuje se minutový objem dýchání, což zvyšuje rychlost ventilace plicní tkáně. Oblasti stagnace jsou eliminovány a díky neustálé chůzi se zlepšuje drenážní funkce průdušek. K tomu samozřejmě musíte jezdit na čerstvém vzduchu;
  • cyklistika je ideální nástroj pro hubnutí. Samotný typ lyžování umožňuje spalovat kalorie nejen při cvičení, ale i po skončení výletu;
  • Zlepšení prokrvení pokožky vede ke zlepšení trofismu. Zlepšuje se jeho turgor, pokožka se stává odolnější vůči škodlivým vlivům;
  • zlepšuje se svalová síla a vytrvalost. Cyklistika nevede ke zvýšení svalové hmoty, ale dává takovou „drátěnou“ a vytrvalost, kterou bude závidět každý kulturista;
  • neustálé pohyby kyčlí, ohýbání, zvedání pedálů, práce ve svahu zlepšuje střevní motilitu, posiluje vazivový aparát břišních orgánů, zvyšuje chuť k jídlu a celkově zlepšuje trávení;
  • zlepšuje se imunita, zvyšuje se celková odolnost těla vůči stresu a nemocem, neboli, jak říkají lékaři, „nespecifická odolnost“.
Zajímavé:  Vyměňte talíře! 7 pravidel výživy pro odstranění dalších kilogramů.

Výhody jízdy na kole pro nervový systém

  • Dochází k neustálému tréninku očních svalů, „přeostřování“ z blízkých předmětů na vzdálenější. Jedná se o výborný způsob relaxace od práce na počítači;
  • procvičují se rovnovážné orgány, zlepšuje se koordinace pohybů;
  • Během cesty se uvolňuje spousta endorfinů neboli „hormonů štěstí“, které přinášejí potěšení. Výlet je proto skvělý způsob, jak se zbavit problémů a zbavit se stresu. Kromě toho vám tělo samo nedovolí myslet na „cokoli“, protože vaše myšlenky vtáhne do práce.

zlepšení krevního oběhu v mozku a jeho mediálních strukturách zlepšuje paměť, stimuluje myšlení a zlepšuje spánek. Na druhou stranu ranní vyjížďka na kole je skvělý způsob, jak se probudit.

oboustranný

Mezi výhody cyklistiky pro zdraví mužů patří zlepšení prokrvení pánevních orgánů a práce svalů hráze. To vede k prevenci prostatitidy, adenomu prostaty a hemoroidů u mužů. Pro zástupce spravedlivé poloviny lidstva zlepšuje cyklistika, s výjimkou kritických dnů, průběh následného těhotenství ve srovnání s těmi, kteří vedli normální pasivní životní styl. Je to zřejmě způsobeno tím, že během těhotenství je nutné „položit nové dálnice“ v podobě pupečních cév a placenty. A zdroje pro zásobení pánve krve u trénovaných žen jsou vyšší než u těhotných žen, které nejezdily na kole.

cyklistika v zimě

  • Aby bylo dosaženo úbytku hmotnosti, výlety by měly být každodenní.
  • Doba cesty by neměla být kratší než jeden a půl hodiny, lepší jsou dvě. Právě v této době se aktivují procesy aerobní glykolýzy využívající jako palivo tuk. Ale musíte postupně zvyšovat dobu zatížení, začít s 20-30 minutami, zvyšovat o 10 minut. ve dne.
  • Měli byste mít večeři 30-40 minut po tréninku, cestování po večeři není vhodné, protože je těžké spát, když máte hlad.
  • Zátěž by měla být znatelná, to znamená, že se musíte přinutit jít rychleji než v tempu chůze. Tepová frekvence by neměla být nižší než 110-120, ale ne více než 150 ot./min. Tělo by mělo „prorazit“ pot. Rychlost pohybu není hlavním cílem – obéznímu člověku může srdce „vypadnout“ již při rychlosti 12-15 km/h a trénovanému cyklistovi nestačí ani 30 km/h pro takové zátěže. Srdeční frekvence je hlavním cílem a vodítkem.
  • Počet spálených kalorií při jízdě na kole lze vypočítat například zde:
Zajímavé:  Jak zhubnout 4 kg za 25 měsíce.

Obecné tipy pro zdraví na kole

  • Zkuste jezdit mimo velká města a znečištěné dálnice, k tomu je lepší pořídit si horské kolo.
  • Je lepší si pořídit malý batoh na kolo, do kterého si dáte minerálku, čokoládovou tyčinku (NZ pro případ ztráty síly) a výměnu suchého spodního prádla.
  • Je lepší naplánovat si výběr trasy tak, aby zpáteční polovina cesty byla jednodušší.
  • Během jízdy je potřeba dbát především na rytmické dýchání a správné držení těla.

Závěrem můžeme vyjádřit důvěru, že se kolo stane vaším věrným společníkem, který vám dá zdraví na mnoho let, ale i radost z poznávání nových míst a krás rodné přírody.

hotovo

Cyklistika není špatnou volbou pro rekreaci pro ty, kteří chtějí vést aktivní životní styl. Při správném tréninku vám jízda na kole pomůže zhubnout. Tento sport však není pro každého. Než se začnete věnovat cyklistice jako koníčku, určitě se poraďte se svým lékařem.

Kolo jako účinný posilovací stroj: jak správně jezdit pro zlepšení postavy?

Kolo jako účinný posilovací stroj: jak správně jezdit pro zlepšení postavy?

Přechodem z aut na kolo se mnozí z nás snaží nejen zlepšit životní prostředí, ale také pečovat o své zdraví. Často je důvodem ke koupi kola nadváha nebo jiné nedostatky postavy a touha zhubnout je silnou motivací k pravidelné jízdě na kole. Ale daleko Úsilí ne vždy přináší očekávané výsledky. Jak jezdit na kole, abych zhubnul a aby ti seděla postava?

Výhody cyklistiky pro vaši postavu

Výhody cyklistiky pro vaši postavu

Především se jedná o aerobní cvičení na těle a saturaci buněk kyslíkem, což má za následek oxidace tuků a jejich rychlé odbourávání. Proto je jízda na kole mnohem zdravější než šlapání na rotopedu v posilovně nebo doma. K udržení rovnováhy na kole využíváte také mnoho svalů, což se na stroji nestává. Jízda na kole kromě postavy „napumpuje“ kardiovaskulární systém a plíce, zlepší koordinaci pohybů, držení těla, reakce a fungování vestibulárního aparátu. Kontemplování krajiny, dokonce i té městské, pomůže vyrovnat se s účinky stresu.

Zajímavé:  Tyři dospívající manželky a 12 dětí: co dalšího jsme o Charlie Chaplinovi nevěděli.

Dětská kola k dispozici s dodávkou do vašeho regionu! Velký výběr. Záruka nejlepší ceny.

Kolik kilogramů můžete zhubnout jízdou na kole?? V závislosti na intenzitě tréninku může jedna jízda na kole spálit 400 až 700 kalorií za hodinu. Čím intenzivnější a delší bude vaše jízda, tím více zhubnete. Jízda po nerovném terénu zlepší spalování tuků, zejména při mírných stoupáních a klesáních.

Jak jezdit na kole, abych zhubnul?

Aby byly tréninkové výsledky znatelné, musíte na kole jezdit zhruba jednu a půl až dvě hodiny denně. Můžete začít s 30 minutami (od této doby začíná spalování tuků) a postupně prodlužujte dobu ježdění. To je důležité cyklistické cvičení pro postavu Vám byly podány bez silného napětí a bolesti svalů. Necítíte se dobře, abnormální zima nebo horko, zhoršení nemocí je důvodem k pauze v tréninku.

K dispozici jízdní kola Stels. Velký výběr. Záruka nejlepší ceny! Rozvoz do regionů.

Pravidla cyklistiky pro hubnutí:

Cyklistika pro hubnutí

  1. Průměrná rychlost jízdy by se měla pohybovat mezi 15-20 km/h. Tepová frekvence – 120-150 tepů za minutu. Za hodinu jízdy těmito rychlostmi můžete spálit asi 300 kalorií (nebo 20 gramů tuku). Sledovat aby se puls nezvýšil na 180 tepů nebo více. Dokud tyto parametry nezjistíte od oka, je lepší používat cyklocomputer nebo měřič tepové frekvence.
  2. Pokud nechcete napumpovat svaly nohou, šlapejte rychlostí 80-90 otáček za minutu.
  3. Při jízdě mějte ve střehu celé tělo a rovná záda.
  4. Nejlepší ze všech jezdit na kole pro hubnutí večer, hodinu nebo dvě po večeři. Ale pokud jste v pohodě a cítíte se nabití energií, můžete trénovat v první polovině dne.
  5. Určitě si ho vezměte s sebou láhev vody, tekutina zlepšuje metabolismus a urychluje odbourávání tukových buněk.
  6. Je žádoucí, aby po cestě bylo minimum zastávek a trénink byl kontinuální. Pokud poblíž není žádná podobná trasa, je to lepší jezdit na kole pro hubnutí na stadionu.
  7. Několikrát během tréninku zrychlit na maximální rychlost na rovné silnici a několik minut udržujte rychlost. Zrychlíte tak svůj metabolismus.
  8. Pokud je vaším cílem zlepšit tvar stehen, nemůžete jezdit každý den. Šlapání je silová zátěž, takže jeden nebo dva dny svaly se potřebují zotavit.

Jak se změní vaše postava po jízdě na kole

Postava po jízdě na kole

V první řadě jsou při jízdě na kole zatěžovány nohy, zejména lýtkové svaly a kvadricepsy stehen. Svaly břicha, břicha, zad, paží a hýždí jsou také zapojeny do cyklistiky. Pokud jde o tukové zásoby, při aerobním cvičení tvoří vrstvu klesá rovnoměrně po celém těle, aby zhubnout „místo“ na nohou jízdou na kole, to nebude fungovat. Ale svaly všech částí těla zapojených do tréninku se znatelně napnou. Ženy jako bonus dostanou hladkou pokožku bez celulitidy.

Zajímavé:  Co potřebujete jíst, abyste zhubli s tvarem jablka.

Po tréninku určitě udělat nějaké protaženíaby se zabránilo silné bolesti svalů. Pravidelná jízda na kole dokáže zpevnit svaly celého těla, které zůstanou i při mírném přibírání později. Cyklistika je nejpříjemnější způsob, jak zlepšit svou postavu!

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button