Kolik chleba můžete denně sníst, abyste zhubli. - bedivine.cz
Celebrity

Kolik chleba můžete sníst denně, abyste zhubli?

5 kusů za den. Lékař vysvětlil, proč byste se neměli vzdát chleba

Dospělý člověk u nás sní v průměru 250-350 g chleba denně, z toho žitný chléb tvoří asi třetinu. Někteří lidé věří, že každé teplé jídlo by se mělo jíst s chlebem, jinak nebudete mít dost. A na tomto zvyku není nic špatného. Žitný chléb je zdrojem mnoha základních živin: rostlinných bílkovin, vlákniny, vitamínů, mikroprvků.

Kolik chleba byste měli jíst a co se stane, když se ho úplně vzdáte? aif.ru o tom řekl Kandidátka lékařských věd, dietoložka, vedoucí výzkumná pracovnice Federálního výzkumného centra pro výživu a biotechnologie Natalya Denisova.

Kolik chleba potřebujete?

Denní norma žitného chleba je 300 g, což je 5 kusů. Co to dává? Více než třetina denní potřeby vitamínů B1, E, hořčíku, fosforu. V žitném chlebu je více železa než v jablkách nebo hovězím mase – 78 % doporučené denní dávky ve stejných 5 kusech. A přítomnost kyseliny listové napomáhá k lepšímu vstřebávání železa. Plus vitamíny B2 (15 % denní dávky), PP (12 %), vápník (12 %).

Pouhých 100 g žitného chleba (dva krajíce) obsahuje 30-35 mg selenu – více než 50 % denní potřeby.

Žitná mouka má vyšší obsah esenciálních aminokyselin (lysin, valin, threonin, fenylalanin) než mouka pšeničná.

Žito je také bohaté na biologicky aktivní látky (fenoly, lignany, steroly atd.) a organické kyseliny. Těch druhých je ve 100 g chleba tolik jako v celém jablku. Organické kyseliny jsou nezbytné pro rozvoj prospěšné mikroflóry a snižují riziko rozvoje dysbiotických procesů ve střevech.

Zajímavé:  Make-up kostry pro Halloween: jak udělat make-up kostry.

Žitný chléb se vyrábí z kvásku. Podporují aktivaci enzymů, které rozkládají soli kyseliny fytové, což zvyšuje biologickou dostupnost železa, zinku, draslíku a dalších minerálů.

Který chléb je zdravější?

Z velké části jsou vitamíny a minerály obsaženy ve skořápce zrna. Zdravotní přínos chleba proto závisí nejen na zrnu, ale také na mletí. Čím jemnější mletí, tím menší hodnota. Například chléb z rafinované mouky obsahuje 0,05 mg železa, chléb z celozrnné mouky ho obsahuje téměř stokrát více – 4,9 mg.

Může z chleba tloustnout?

To je možné, pokud máte rádi bílý chléb a housky. Za prvé, kvůli vyššímu obsahu kalorií. Žitný chléb obsahuje asi 200 kcal na 100 g, což je o 40-60 kcal méně než 100 g pšeničného chleba. Za druhé, bílý chléb nepřímo ovlivňuje přibírání na váze tím, že stimuluje chuť k jídlu. Když sníte bílý chléb, dojde k rychlému uvolnění inzulinu: hladina cukru v krvi prudce stoupne, pak stejně prudce klesne a opět pocítíte hlad.

Žitný chléb naopak mohou jíst ti, kteří si hlídají váhu nebo hubnou, stejně jako diabetici, protože obsahuje hodně vlákniny, která udržuje pocit sytosti po dlouhou dobu, což vám nedovolí přejídat se. Navíc konzumace žitného chleba nepřispívá k prudkému zvýšení hladiny glukózy v krvi.

Co se stane, když nebudete jíst chleba vůbec?

Nižší výkonnost včetně mentální a vyšší únava.

Žitný chléb — zdroj vitaminu B1při jeho nedostatku se člověk stává podrážděným, rychleji se unaví a dochází k svalové slabosti. Vitamin PP (niacin) v chlebu je nezbytný pro funkci mozku a nedostatek vitaminu B2 může vést k poškození zraku.

Méně energie. Chléb je zdrojem sacharidů. Pokud sportujete, pak malý kousek chleba 30-40 minut před tréninkem pomůže udržet vytrvalost.

Zajímavé:  Jak rychle a snadno zhubnout na nohou.

Horší imunita. Chléb obsahuje vitamín B9 (kyselinu listovou), který je nepostradatelný pro růst, krvetvorbu a imunitu. Kyselina listová zajišťuje normální činnost nervové soustavy a podílí se na obnově tělesných buněk. Zvláště nutné pro těhotné ženy.

Funkce střev bude narušena. Žitný chléb obsahuje 19–22 % vlákniny, což je více než u jiných obilovin. Dietní vláknina udržuje potřebné složení střevní mikroflóry. Nicméně, jíst příliš mnoho chleba může způsobit nadýmání. Pokud budete jíst chléb ve správném množství, naopak napomáhá trávení.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Кнопка «Наверх»