Kolik vaječných žloutků byste měli jíst, abyste zhubli. - bedivine.cz
Celebrity

Kolik vaječných žloutků byste měli jíst, abyste zhubli?

Co je na vejcích zdravější – bílek nebo žloutek? Odpovídá odborník na výživu

Při konzumaci vajec si mnoho lidí klade otázku, zda bude pro tělo více přínosů, když tam bude pouze žloutek nebo bílek. Pokud mluvíme o žloutku, touha vzdát se ho je z velké části způsobena tím, že byl dlouho považován za příčinu vysokého cholesterolu. Touha konzumovat pouze bílkoviny se vysvětluje tím, že je preferují sportovci, kteří budují svalovou hmotu.

Ale je pravda, že jíst bílek nebo žloutek zvlášť je lepší než jíst celé vejce? Pojďme na to přijít.

  • Škody a výhody žloutku
  • Výhody bílkovin
  • Co je lepší — celé vejce nebo jeho určitá část?

Škody a výhody žloutku

Hlavním strachem lidí při jeho konzumaci je přesvědčení, že žloutek zvyšuje hladinu cholesterolu. A tento strach je marný. Faktem je, že cholesterol, který získáváme z potravin, určuje celkový obsah cholesterolu v krvi jen částečně. Tento parametr závisí spíše na práci jater, která syntetizují přibližně 80 % veškerého cholesterolu. Je důležité pochopit, že je vyžadován pro mnoho funkcí. Závisí na něm například tvorba hormonů v těle.

Existují ale případy, kdy se vyplatí omezit konzumaci jak žloutků, tak dalších potravin s vysokým obsahem cholesterolu.

Například lidé, kteří:

  • metabolismus lipidů je narušen;
  • existuje vysoké riziko kardiovaskulárních onemocnění;
  • dochází ke zvýšenému příjmu kalorií.
Zajímavé:  Nedělejte to: 10 chyb v obchodním stylu, které by se neměly dělat.

V těchto případech je lepší sníst každé dva až tři dny jedno vejce.

Vaječný žloutek má mnoho výhod:

  • obsahuje vitamíny A a D;
  • zahrnuje látky, které mají pozitivní vliv na metabolismus lipidů;
  • obsahuje cholin, který podporuje metabolismus tuků a udržuje zdraví jater;
  • má vysokou hladinu karotenoidů (fungují jako antioxidanty>;
  • Tuk z vaječného žloutku obsahuje asi 46 % kyseliny olejové (bez ní je správný metabolismus nemožný).

Výhody bílkovin

V první řadě je to zdroj živočišných bílkovin, které jsou navíc nízkokalorické. Na 100 g produktu je 48 kcal. Navíc obsahuje vitamíny skupiny B.

Z dalších vlastností stojí za zmínku, že celkové složení celého vejce je lepší než jeden bílek. Abyste tedy napravili situaci při konzumaci samotných bílkovin, je lepší je kombinovat s mlékem, sýrem nebo masem.

Co je lepší — celé vejce nebo jeho určitá část?

Ve skutečnosti, abyste získali plný užitek z produktu, je lepší jíst celé vejce. To pomůže poskytnout tělu jak vitamíny a tuky obsažené ve žloutku, tak všechny prospěšné vlastnosti bílkovin.

Co se týče nabírání svalové hmoty, zde je výhoda i na straně celého vejce. Byla provedena studie, která ukázala, že při konzumaci tří vajec nebo pouze bílkovin byla rychlost syntézy svalových bílkovin v prvním případě vyšší. Tímto způsobem byli účastníci schopni nabrat přibližně o 40 % více svalové hmoty. Tuk a živiny ve vaječných žloutcích umožňují svalům efektivněji využívat vaječné bílky jak pro procesy opravy, tak pro stavební procesy.

Zkuste proto preferovat konzumaci celých vajec, abyste získali co nejvíce pozitivních účinků.

Máme seznam adresátů! Každý týden vás spolu s jedním z našich odborníků zveme, abyste se postavili „zdravé“ výzvě: vyzkoušejte nový dobrý zvyk nebo se vzdejte špatného. Přihlaste se k odběru a získejte další užitečné informace o tom, jak o sebe pečovat a být každým dnem lepší!

Zajímavé:  Jak vypadají Barbie ve skutečném životě: 10 historických dívek se vzhledem panenky.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Кнопка «Наверх»