Které ovoce vám pomůže zhubnout za 5 dní. - bedivine.cz
Celebrity

Jaké ovoce vám pomůže zhubnout za 5 dní

„Sportmaster Media“ pokračuje v sérii publikací o zdravém stravování. V tomto článku budeme hovořit o ovoci a bobulích s nejnižším obsahem kalorií. Máme také materiál o tom, která zelenina je nejlepší nejíst syrová.

Ovoce a bobule jsou většinou považovány za dietní produkty. Mnohé jsou většinou voda (například meloun a jahody jsou z 91 % vody) a obsahují různé vitamíny a minerály. Jednou z nejdůležitějších vlastností ovoce je přítomnost velkého množství vlákniny, jednoho z klíčových pomocníků těla v procesech trávení a detoxikace. Vláknina navíc vytváří pocit sytosti na dlouhou dobu.

Ovoce a bobule by tedy v zásadě měly být součástí vašeho každodenního jídelníčku*, a to zejména pro ty, kteří chtějí zhubnout.

Většina ovoce a bobulovin je nízkokalorická, ale stejně jako jinde existují výjimky. Při dodržování přísné diety je třeba hledět nejen na celkovou nutriční hodnotu, ale také na podíl cukru obsaženého v konkrétním produktu. Například hrozny, i když obecně nemají nejvyšší obsah kalorií – od 64 do 78 kcal na 100 g, v závislosti na odrůdě, mohou obsahovat 16 až 18 g cukru. Jde však o květy oproti kaki, které opět v závislosti na odrůdě mohou obsahovat až 23 g cukru a více než 100 kcal.

V níže uvedené tabulce najdete 10 nízkokalorických druhů ovoce a bobulí, které lze snadno najít na pultech obchodů v Ruské federaci. S výjimkou jablka Semerenko jsme uvedli průměrné údaje, které se mohou mírně lišit v závislosti na odrůdě.

Zajímavé:  Mix manikúra: 11 jasných nápadů na nehty na jaro, které podtrhnou vaši originalitu.

Ovoce/bobule

Kalorická hodnota

12 ovoce a bobule, které je nejlepší jíst při dietě

Všichni víme, že ovoce a bobule jsou zdravé a že je nemusíte vylučovat ze svého jídelníčku, i když máte cukrovku nebo držíte dietu. Ne všechny druhy ovoce jsou si však rovné a některé obsahují více cukru. Řekneme vám, které ovoce nezvyšuje hladinu glukózy v krvi a je optimální pro dietu.

Podle různých doporučení by kalorie z přidaného cukru neměly tvořit více než 10 % našich denních kalorií. V průměru je bezpečné sníst až 25 gramů přidaného cukru denně.

Ovoce a bobule jsou vynikající příležitostí, jak zvýšit množství sladkostí ve vaší stravě, aniž byste vytvořili zdravotní rizika. Někteří odborníci na výživu mohou doporučovat omezit ovoce nebo je nejíst večer, ale ve skutečnosti žádná taková doporučení od organizací zabývajících se výživou veřejnosti neexistují. Ovoce a bobule nelze ve stravě omezovat, pokud je zkombinujete s bílkovinami a nenasycenými zdravými tuky.

Odborníci na výživu neustále říkají, že ne všechny části ovoce jsou stejně dobré a fungují dokonale v synergii, díky čemuž je ovoce chutné i zdravé. Neměli byste tedy pít pouze šťávu z ovoce a je lepší jíst celé ovoce. Nejzdravější na ovoci a bobulích jsou vláknina, antioxidanty a polyfenoly.

Nezapomeňte, že i ovoce a bobule s nízkým obsahem cukru mohou ovlivnit hladinu glukózy, pokud je budete jíst nalačno. Je tedy lepší držet se výše uvedeného doporučení kombinovat je s dalšími prospěšnými látkami.

malina

Maliny obsahují pouze 4,5 gramu cukru na 100 gramů a hodně vitamínu C, což z nich dělá výborný prostředek v chladném období. Maliny mají rekordní množství antioxidantů – bobule obsahují flavonoidy, ale i fenoly, antokyany a karotenoidy.

Zajímavé:  Jak zhubnout z 70 kg na 55.

jahody

Skvělá volba s nízkým obsahem cukru, jahody mohou zvýšit dobrý cholesterol a snížit krevní tlak a pouze jeden šálek celého ovoce poskytuje doporučenou denní dávku vitamínu C.

Kiwi

Tato bobule je nejbohatší na vitamíny C a E a také na kyselinu listovou. 100 g kiwi obsahuje více než 20 mg hořčíku. Pokud sníte pár kiwi před spaním, budete mít lepší kvalitu spánku – to potvrzují výzkumy.

Grapefruit

Podle výzkumu vám pouhá polovina grapefruitu snězená před hlavním jídlem pomáhá efektivněji zhubnout a zlepšit glukózovou toleranci. Toto ovoce také pomáhá rychleji se vyrovnat s nachlazením.

avokádo

Avokádo je bohaté na zdravé nenasycené tuky, draslík a kyselinu listovou a obsahuje pouze 1 gram cukru na ovoce. Tuky z tohoto ovoce pomáhají zvyšovat hladinu „dobrého“ cholesterolu. S tímto ovocem byste to neměli přehánět, pokud držíte dietu, ale sníst kousek ovoce každý den k snídani je docela možné.

Peach

I když je zralá broskev velmi sladká, průměrné ovoce obsahuje asi 13 gramů cukru, což není mnoho. Broskve mají vysoký obsah vitamínů C, B2 a A, stejně jako železa a antioxidantů.

meloun

Meloun má poměrně nízký obsah cukru a sacharidů, protože obsahuje 90 % vody. Díky tomu je ideální pro obnovení hydratace po cvičení, otravách nebo v horkých dnech. Obsahuje spoustu elektrolytů: draslík, hořčík, sodík a vápník. Meloun zlepšuje trávení zpomalením vstřebávání cukru do krve a pomáhá krmit dobré střevní bakterie a zlepšuje mikrobiom.

Švestka

Švestky se dají přidávat do salátů a dezertů, ale i masitých pokrmů na sladkosti, sušit, a dokonce i jíst jen tak. Ze švestek se vyrábí kompoty a povidla. Švestka je bohatá na tryptofan a vitamín B6, které pomáhají regulovat náladu a spánek.

Zajímavé:  Spolehlivější než index tělesné hmotnosti: nejrychlejší způsob, jak zjistit bez váhy, kolik váhy potřebujete zhubnout.

oranžový

Pomeranč, známý pro svůj vysoký obsah vitamínu C, obsahuje asi 70 kalorií a méně než 14 gramů cukru na ovoce. Pomeranče pomáhají tělu vstřebávat železo a také posilují imunitní systém.

Lime

Limetku a citron můžete přidávat do vody a jídel denně, zvláště pokud máte rádi asijskou kuchyni. Například polévku tom yam si nelze představit bez plátku aromatické limetky.

Hruška

Hrušky obsahují rozpustnou i nerozpustnou vlákninu, která je nezbytná pro zdravý trávicí systém. Je také dobrým zdrojem flavonoidních antioxidantů, které pomáhají bojovat proti zánětu.

okurka

Okurky obsahují hořčík, draslík a vitamín K, které hrají důležitou roli ve fungování kardiovaskulárního systému. A zinek, jód a křemík pomáhají podporovat imunitní systém. Proč je okurka na našem seznamu? Jde o to, že z botanického hlediska je okurka bobule.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button