Přečtěte si, co potřebujete, abyste zhubnuli za 2-3 týdny. - bedivine.cz
Celebrity

Přečtěte si, co potřebujete, abyste zhubnuli za 2-3 týdny

Je možné zhubnout za dva týdny bez újmy na zdraví? Odpovídá sportovní lékař

V předvečer prázdnin je internet plný článků o rychlém zhubnutí o jednu nebo dvě velikosti bez poškození zdraví. Online guru slibují úbytek hmotnosti za pár týdnů.

31. května 2023 2

Je velmi lákavé zhubnout za pár týdnů na požadovanou velikost nebo rychle zhubnout 5-7 i více kilogramů. Lékaři ale varují: ne všechno je tak růžové, jak teorie napovídá. Hubnutí v krátkém časovém období, zvláště pokud mluvíme o více než jednom nebo dvou kilogramech, může mít za následek vážné problémy.

Proč diety nefungují, k čemu vede intenzivní trénink a kolik kilogramů za měsíc je bezpečné zhubnout, řekl doktoru Peterovi Anton Brykin, odborník na sportovní výživu a výživu v laboratoři Hemotest.

Anton Brykin
Dietetika, výživa

Odborník na sportovní výživu a výživu v laboratoři Hemotest

Úkol je to obtížný a nebezpečný

Hubnutí dva týdny před dovolenou nebo důležitou událostí je úkol s hvězdičkou. Tzn., že teoreticky to možné je, ale s vážnými výhradami.

  • Za prvé, záleží na tom, kolik kilo navíc člověk plánuje shodit.
  • Za druhé, jaké metody k tomu použije. Podle výživové poradkyně lidé v boji s nadváhou často chybují, některé jsou zdraví nebezpečné.

Před hubnutím některou z metod byste se proto měli poradit se svým lékařem a zvolit si program na boj s nadváhou, aby vám neuškodil. Kromě toho existuje řada mýtů, se kterými je potřeba se vypořádat.

Zajímavé:  Od dlouhých sukní po „nahé“ šaty: vývoj kostýmů krasobruslařů.

Přečtěte si také

  • Jen se podívejte na cukroví: vědci zjistili, jak vám „foto metoda“ umožňuje zhubnout

Odmítnout jídlo nepřipadá v úvahu

Jedním z nejškodlivějších mýtů o hubnutí je nejíst. Váha opravdu klesá, když člověk vydá více energie, než získá z jídla. Vzniká nedostatek, díky kterému tělo začne spalovat tuky. Ale zároveň se ztrácí i svalová hmota.

„Maximální kalorický deficit, který lze tolerovat bez újmy na zdraví, je 400–500 kcal. Představme si, že člověk běžně sní každý den 2000 kcal. Aby váha začala klesat, musíte snížit energetickou hodnotu vaší denní stravy na 1500 kcal. Vše je samozřejmě individuální a záleží na výchozí váze. Pokud se například bavíme o redukci řekněme z 53 na 52 kg, pak bude stačit deficit 100–150 kcal. Pokud tato omezení ignorujete, hubnutí může negativně ovlivnit stav srdce, jater, ledvin a gastrointestinálního traktu,“ vysvětluje Anton Brykin.

Budování zdravého systému

„Je lepší snižovat kalorie ne přísnou dietou, ale budováním systému zdravé výživy. Dny půstu a dlouhé období půstu zpomalují proces hubnutí. Navíc mohou vést k „jo-jo efektu“ – kdy po extrémním zhubnutí člověk přibere zpět. Někdy to skončí ještě větší než před dietou. Tělo se tak snaží dohnat náhlé ztráty a zásobit se tukem pro případ, že by zase muselo hladovět,“ říká nutriční specialistka.

Aby se tomu zabránilo, lékař doporučuje sledovat rovnováhu tuků, bílkovin a sacharidů. Můžete použít pravidlo „zdravý talíř“, pomůže vám jíst vyváženě. Musíte si vzít kulatý talíř, jehož průměr se rovná délce vaší dlaně, a naplánovat si jídelníček pro každé jídlo takto: polovinu talíře zabírá zelenina, čtvrtinu bílkovinné produkty, ryby nebo maso a zbývající prostor zrny. Taková strava poskytne tělu potřebné živiny a vlákninu – hrubá vlákna, která jsou potřebná pro normální trávení.

Zajímavé:  20 let v nemocnici: proč milionářka Yugetta Clark zůstala po úspěšné operaci na oddělení.

Přečtěte si také

  • Doktorka Pavlova sdílela životní hack při vaření, který vám pomůže zhubnout

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button