Tyto 3 každodenní návyky zpomalují váš metabolismus: vzdejte se jich a začněte hubnout! - bedivine.cz
Celebrity

Tyto 3 každodenní návyky zpomalují váš metabolismus: Vzdajte se jich a začněte hubnout!

Spánek je jedním z vašich hlavních spojenců. Bylo nade vší pochybnost prokázáno, že metabolismus se během dvou bezesných nocí zcela vymkne kontrole. Stejně jako když si každou noc na dlouhou dobu ukradnete jednu hodinu spánku, kterou strávíte například prací. K tomu dochází částečně proto, že poruchy spánku způsobují špatnou sekreci. hormony, ovládající pocit hladu a sytosti: ghrelin a leptin. Když jste ospalí, tělo produkuje více toho prvního, což je zodpovědné za pocit hladu. Leptin však k tomu nestačí mozekže jsi nasycený.

Den bez snídaně

Ráno nic nejíte, protože se probouzíte příliš pozdě, nemáte chuť k jídlu a navíc jste dnes začali hubnout. Jít do stravě vyžaduje oběť. Takže obětujete první jídlo dne. Chyba! Snídaně je považována za nejdůležitější jídlo dne. Nejen při hubnutí. Zrychluje metabolismus po spánku, dodává energii, umožňuje vám dostat se do rytmu nového dne.

Samozřejmě poskytuje kalorie, ale dají se snadno spálit, protože máme před sebou celý den. Proto mohou být snídaně velké a chutné. Nakrmit mozek a svaly jezte ráno celozrnné, takže kaše a müsli jsou na to skvělé. K snídani můžete také vyzkoušet míchaná vejce nebo omeletu. Pokud se bojíte přibírání, věnujte pozornost způsobu vaření. Vejce uvařte nebo usmažte bez tuku a místo čokolády přidejte do cereálií ořechy a sušené ovoce. Jezte s chutí a myslete na to, co se stane, až odejdete z domu prázdný břicho. Buchta nebo blok cihel.

Zajímavé:  12 mýtů o čištění, které nadělají více škody než užitku.

Nedostatek vitaminu D.

Vitamin D ovlivňuje více než jen správné fungování ostatky a naše pohoda v zimě. To je také velmi důležité z hlediska pohledu náš metabolismus. Když hladiny ve vašem těle klesají, hladiny ghrelinu stoupají — hormonkterý říká vašemu mozekže máš hlad. To zase vede ke zpomalení metabolismu a pomalejšímu hubnutí. Přiměřenou dávku vitaminu D není možné zajistit z potravy, proto se doporučuje suplementace mezi listopadem a dubnem.

Nepravidelná jídla

Nepravidelné stravování nebo ještě horší! — Vynechání jídel je snadný způsob, jak narušit váš metabolismus. Časy jídla by měly být posvátné – a ideálně by jich mělo být pět během dne. Tím, že tělu poskytujeme malé porce, ale dost často, si zvykáme na pravidelnou práci a pravidelné spalování kalorií. Vynechávání nebo oddalování jídla výrazně zpomaluje fungování vašeho těla a zpomaluje metabolismus. Delší pauzy mezi jídly také znamenají, že si po návratu domů s větší pravděpodobností dáme nezdravé svačiny nebo se vrhneme do jídla, což by mohlo znamenat rozloučení s naší štíhlou linií.

Pijte příliš málo vody

Tělo ho potřebuje k efektivnímu plnění všech svých funkcí, včetně spalování kalorií. To znamená, že pokud pijete příliš málo vody, váš metabolismus bude mnohem pomalejší. Během dne byste proto měli své tělo řádně hydratovat a vypít asi 2 litry vody. Pamatujte, že je lepší to dělat pravidelně, v malých porcích. Když cítíte žízeň, znamená to, že vaše tělo je již dehydratované. Snažte se tomu zabránit.

Vyhněte se bílkovinám

Často při přechodu na stravě přestaneme jíst potraviny bohaté na bílkoviny, jako je drůbež, ryby, vejce, mléčné výrobky nebo semínka luštěnin. Mezitím jsou bílkoviny jednou z nejdůležitějších složek pro budování svalové hmoty, zvláště pokud cvičíte. A to neznamená, že dramaticky přiberete. Protein vám umožní zrychlit metabolismus až o 25 % a rychle se vyrovnat s kily navíc. Lidé se selháním ledvin by měli omezit příjem bílkovin.

Zajímavé:  Jak hvězdy nosí bílá trička a vypadají v nich draze: 4 módní způsoby.

Žádný pohyb

Nemáte rádi námahu a jste po práci tak unavení, že už necvičíte. To je chyba, protože když se tělo hýbe, snáze se hubne, takže uvidíte účinky starého oblečení, do kterého se už nevejdete. K trénovanému tělu patří i krásně tvarované svaly, které „dělají“ postavu. Odborníci se shodují: fyzická aktivita je polovina úspěchu. Proto při přechodu na stravě určitě skočte do teplákové soupravy. Nejlepší je cvičit každý den půl hodiny. Zrychluje pak také metabolismus, takže účinky hubnutí budou patrné rychleji. Při pravidelné fyzické aktivitě se zvyšuje i výkonnost organismu. Jen se nenechte odradit, pokud se vaše váha po týdnu diety a tréninku nezmění. Když budujete svalovou hmotu, můžete vážit stejné množství, ale vaše obvody jsou „chvějící se“. Nepřibírejte tedy každý den, jinak budete zklamáni.

6 návyků, které zpomalují váš metabolismus

6 návyků, které zpomalují váš metabolismus

V lidském těle je vše navrženo tak, aby uchovalo energii co nejdéle. Což je samozřejmě v rozporu s touhou mnoha lidí shodit pár kilo navíc v co nejkratším čase. Ale je tu dobrá zpráva: znalost zákonitostí metabolismu vám pomůže sledovat váhu, aniž byste se trápili přísnými dietami. Koneckonců, někdy stačí jen nepoškozovat přírodní procesy, ale správně stimulovat ty, které vám pomohou dosáhnout vašich cílů.

Dnes vám prozradíme, kterých návyků byste se měli navždy vzdát, abyste obnovili správné fungování vašeho metabolismu.

1. Snídejte!

Nejčastějším zvykem, který zpomaluje váš metabolismus, je vynechávání snídaně. Většina lidí věří, že pokud vynechají snídani, zhubnou rychleji, protože pokud vynechají jedno jídlo, znamená to, že snížili počet přijatých kalorií za den. Varování! Tento „nemotorný“ přístup nefunguje. Chemické procesy v našem těle jsou mnohem složitější, než by se na první pohled mohlo zdát. Během spánku se metabolické procesy zpomalují, ale po probuzení se rychlost metabolismu obnoví, a pokud metabolické procesy doslova krmíte, zvyšuje se po celý den. V opačné situaci (pokud odmítnete snídani) se však uvolňuje stresový hormon a mozek věří, že období hladovění je možné a všechny příchozí kalorie se ukládají jako zásoby. Jednoduše řečeno, většina toho, co se vám po vynechání snídaně dostane do žaludku, místo aby se přeměnilo na energii, se uloží jako tělesný tuk. Potřebuješ to?

Zajímavé:  Zrychlení metabolismu: kdy je nejzdravější čas na snídani.

2. Žádné cereálie k snídani!

Je to medializovaný koktejl cukru, prázdných sacharidů a oleje. Výhody takové snídaně bývají nulové, nadbytek cukru po ránu zasáhne slinivku a nedostatek bílkovin a vlákniny negativně ovlivňuje metabolismus a zpomaluje ho na celý den. Budete se cítit pomalejší a ospalejší.

3. Kvalitní spánek je klíčem k úspěchu

Mnoho lidí žije v neustálém nedostatku spánku, což je pro tělo stresující situace. Kvůli nedostatku spánku vzniká nadměrné množství kortizolu, který je zodpovědný za udržení energie v „pro tělo“ těžkých časech. A všechno by bylo v pořádku, kdybychom žili v postapokalyptickém prostředí. Ale v podmínkách městského „sedavého“ života vede šetrnost těla pouze ke zvýšení tukových zásob a cukru v krvi. A to znamená ahoj, cukrovka, vysoký cholesterol a srdeční choroby. Opět něco k zamyšlení.

4. Pití alkoholu

Tento zvyk zpomaluje metabolické procesy až o 70 %! Vysvětlení je jednoduché: játra jsou zodpovědná za odstraňování etylalkoholu z těla, ale musí také vylučovat hormony a látky pro odbourávání tuků, ale pokud jsou játra „zaneprázdněna“ alkoholem, není již dostatek času na „rutinní“ funkce. Pokud chcete zrychlit metabolismus, vzdejte se na chvíli alkoholu.

5. Sedavý způsob života

Když si lidé přečetli o nebezpečích sedavého způsobu života, spěchali do posilovny a vyčerpali se dvěma až třemi hodinami tréninku jednou nebo dvakrát týdně. Problém je ale v tom, že zbývajících 5-6 dní v týdnu sedí. V práci, doma u počítačů a televizí, v parku na lavičkách s chytrými telefony. A sezení je relaxace pro mozek. Během chvilek odpočinku automaticky zpomalí váš metabolismus. Proto se doporučují přestávky každých pár hodin: procházky, domácí úkoly, lehké, ale pravidelné cvičení, a ne nutně brzy ráno.

6. Jezte správně tuky

Lidské tělo potřebuje tuky, a to jak tuky živočišné, byť v malých dávkách, tak tuky rostlinné, které se nacházejí v olejích a ořeších. Právě tuky pomáhají odbourávat již nahromaděné usazeniny a odstraňovat cholesterol.

Zajímavé:  10 hlavních typů barvení, rozdíl mezi nimiž musí každá žena znát.

Doufáme, že jsme vás dokázali přesvědčit o nevhodnosti výše uvedených 6 návyků, které nejen zpomalují proces hubnutí, ale v zásadě zasahují do plnohodnotného fungování našeho těla. Pamatujte: nemusíte čekat do pondělí, abyste mohli začít měnit svůj život k lepšímu.

Líbil se vám článek? Sdílet s přáteli:

Tento materiál je chráněn autorským právem. Kopírování materiálů stránek je povoleno pouze s odkazem na zdroj.

Redakce doporučuje:

Zadejte znaky z obrázku

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Кнопка «Наверх»