V jakém pásmu tepové frekvence byste měli běhat, abyste zhubli. - bedivine.cz
Celebrity

V jakém pásmu tepové frekvence byste měli běhat, abyste zhubli?

Ideální srdeční frekvence pro kardio cvičení ke spalování tuků

Kardio cvičení je skvělým doplňkem vašeho hlavního úsilí o hubnutí – kontrola příjmu kalorií a změna jídelníčku směrem k vyváženým, nezpracovaným potravinám. Tyto tréninky mohou spálit více tukové tkáně, pokud jsou prováděny při určité tepové frekvenci. Který? Dozvíme se v článku.

Obsah
Jak vypočítat puls spalování tuků
Jak měřit srdeční frekvenci během cvičení
Tabulka pro stanovení cílové tepové frekvence
Závěry
Jak vypočítat puls spalování tuků?

Klidová srdeční frekvence většiny lidí se pohybuje od 60 do 100 tepů za minutu. S rostoucí aktivitou se zvyšuje srdeční frekvence. Čím vyšší zátěž, tím vyšší tepová frekvence.

  • Srdeční frekvence v klidu,
  • střední srdeční frekvence,
  • cílová srdeční frekvence,
  • maximální tepová frekvence.

Jak zjistit svou maximální frekvenci SS? Chcete-li to provést, musíte od čísla 220 odečíst svůj věk. Tito. pro 30letého člověka by toto číslo bylo 190 tepů za minutu. Ideální tepová frekvence pro spalování tuků pro něj bude +-130 tepů za minutu. Toto je vaše cílová tepová frekvence.

Střední tepová frekvence je mezi 50 a 70 % vaší maximální tepové frekvence.

Jak změřit tepovou frekvenci během cvičení?

Samozřejmě je nepohodlné počítat tep manuálně během tréninku. Mnohem jednodušší a efektivnější je k tomu využít fitness vychytávky. Na trhu je obrovské množství různých modelů, které vyhovují každému vkusu a rozpočtu.

Fitness náramky. Měří nejen tepovou frekvenci, ale zaznamenávají i další zajímavé parametry: počet kroků, spálené kalorie, hladinu kyslíku v krvi, kvalitu spánku atd.

Zajímavé:  Jak zhubnout o 10 cm na stehnech.

Hrudní monitor. Přesná a účinná vychytávka pro sledování tepové frekvence během tréninku. Hodí se na vaši hruď a odesílá data do kompatibilního zařízení. Lze použít při jakémkoli tréninku, existují i ​​modely na plavání.

Jedna studie zjistila, že hrudní monitory jsou často preferovány profesionálními sportovci kvůli jejich vysoké přesnosti. Některé modely náramkových hodinek však nejsou o nic méně přesné. Výběr závisí na osobních preferencích.

Zdravý: Přehled aplikací pro počítání kalorií
Tabulka pro stanovení cílové tepové frekvence

Chcete-li zjistit svůj přibližný cílový rozsah tepové frekvence, použijte tuto tabulku. Váš osobní trenér může poskytnout přesnější doporučení na základě vašich cílů, parametrů a úrovně fyzické aktivity.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Кнопка «Наверх»