Zůstat vzhůru celou noc a přežít den? Snadno! - bedivine.cz
Celebrity

Zůstat vzhůru celou noc a přežít den? Snadno!

Předpokládejme, že máte bezesnou noc – jak se po takovém dobrodružství rozveselit, zvláště pokud potřebujete být celý den veselí a aktivní. Pokud je vám 20 let, pak není problém, jste schopni zůstat vzhůru déle než jeden den a přitom vypadat jako ranní růže a dokonce i plodně pracovat. A pokud ne? Pak si zajdete na internet pro radu a přečtete si: „Pokud je to možné, zkuste si krátce zdřímnout.“ Dobře Děkuji! Rady ze série „Myši, staňte se ježci“ Proto pro vás VOICE shromáždil metody, které opravdu fungují. Vyzkoušeno na vlastní kůži!

Redakční kancelář
Tagy:
Getty Images

Asi víte, že nedostatek spánku má na tělo velmi špatný vliv. Nejde jen o modřiny pod očima a špatně uvažující hlavu, ale z dlouhodobého hlediska i o přibírání na váze a dokonce o problémy s hormonálním systémem. Život si ale diktuje své vlastní podmínky, a tak čas od času všichni z toho či onoho důvodu zažíváme noci bez spánku. Jak se rychle rozveselit po bezesné noci – přečtěte si tento materiál.

Zajímavé:  Jak zhubnout 12 kg za 15 dní.

Neléčte se sami! V našich článcích shromažďujeme nejnovější vědecká data a názory autoritativních odborníků na zdraví. Ale pamatujte: pouze lékař může diagnostikovat a předepisovat léčbu.

Dávejte pozor na biorytmy

Jak se rozveselit po probdělé noci – v první řadě pamatujte, že tělo funguje v souladu s biorytmy bez ohledu na to, zda spíte či nikoliv. Pozdě večer, uprostřed noci, za svítání i uprostřed dne se na vás převalí nelidská únava. Budete mít pocit, že když si zrovna nelehnete, budete usínat vsedě. Tento stav bude trvat asi 20 minut a pak přijde nával energie. Málokdo ale rád sedí 20 minut ve stavu pozastavené animace, takže tělo bude muset být oklamáno.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Jsme zvyklí na věci, které nám pomáhají rozveselit se po probdělé noci, například silná káva. Zde je ale překvapení – zde nepomůže káva, ale fyzická aktivita ano. Vstaňte, protáhněte se, skočte a udělejte nějaké cviky. Čím aktivnější pohyby, tím lépe. Za miliony let se naše těla příliš nezměnila, takže fyzická aktivita mimo školní hodiny znamená jediné – nebezpečí je někde poblíž. Zdá se, že utíkáš před šavlozubým tygrem, proč bys jinak skákal uprostřed noci? To znamená, že tělo zmobilizuje sílu a ospalost zmizí jakoby ručně. Toto funguje i přes den.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Jak se rozveselit po probdělé noci

Chcete se rozveselit po probdělé noci? Káva v tomto případě není tím nejlepším pomocníkem.
INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Nepijte příliš mnoho kávy

Co pít pro povzbuzení po probdělé noci? Káva v této věci není váš přítel. Pouze první šálek povzbudí a všechny následující jen zhorší situaci a vy budete stále více ospalí. Věc: kofein se velmi rychle vstřebává a zvyšuje krevní tlak, takže do 15 minut se budete cítit mnohem bdělejší. Po hodině vás to ale ke spánku přitáhne ještě víc a s každým dalším šálkem bude se spánkem bojovat stále obtížněji.

Zajímavé:  6 chyb při používání rtěnky, které dělají téměř vše: zkontrolujte se!

Faktem je, že káva obsahuje nejen kofein, ale také theofylin, theobromin a vitamín PP. Tyto látky naopak snižují krevní tlak, takže se vám chce spát. S každým šálkem aromatického nápoje je to proto, jako byste houpali houpačku víc a víc: každou půlhodinu jste stále energičtější a pak jste stále více taženi do vodorovné polohy. A čím více kávy vypijete, tím těžší pro vás bude bojovat s ospalostí. Takže způsoby, jak se rozveselit po probdělé noci, kávu vylučují.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Pijte zelený čaj

Jak se rozveselit po probdělé noci bez kávy? Pijte zelený čaj. Šálek zeleného čaje má tolik kofeinu jako šálek espressa. Ale jeho účinek na vaše tělo bude mnohem mírnější a vy zůstanete déle veselí. Kombinace kofeinu a taninu obsažená v čaji funguje trochu jinak než samotný kofein.

Noc bez spánku: 8 tipů, jak se cítit lépe

Optimální délka spánku pro dospělé je 7-8 hodin každý den. Dobrý noční odpočinek má dobrý vliv na zdraví, výkonnost a pomáhá vám udržet si dobrou náladu. Co ale dělat, když jste nemohli pořádně spát nebo jste museli strávit celou noc na cestách či zábavě? Není nutné trpět bolestmi hlavy, únavou a podrážděností. Shromáždili jsme 8 nejlepších tipů a řekneme vám, jak se vyrovnat s následky nedostatku spánku pomocí jednoduchých akcí. Potřebujete velmi málo: začněte ráno správně, přidejte trochu pohybu, vyberte si povzbuzující a podpůrná jídla.

Herpes: co potřebujete vědět o různých virech a jak se vypořádat s relapsy

Jak se správně vypořádat s relapsy a exacerbacemi viru herpes: podrobně mluvíme o rozmanitosti a zákeřnosti tohoto viru

1. Cvičení je důležité!

Ano, po nedostatku spánku nechcete ani pomyslet na dobrovolnou fyzickou aktivitu, jako je vstávání z postele. Cvičení vám ale pomáhá cítit se lépe a není to jen o zlepšení krevního oběhu nebo okysličení tkání. Mezi mozkem a svalovými vlákny existuje důležité spojení: když se svalová tkáň zpevní, vysílá do mozku signály, že je čas se opravdu probudit. A mozek reaguje přepnutím na aktivní beta rytmus.

Zajímavé:  Kolik cukru můžete denně použít k hubnutí.

Pouhých 30 minut cvičení nahradí několik hodin nočního odpočinku. A přestože je cvičení to poslední, co jsme po probdělých nocích většinou schopni dělat, skutečně nám pomáhá cítit se nejen lépe fyzicky, ale také zlepšit koncentraci, posílit kognitivní schopnosti a začít naplno studovat nebo pracovat.

2. Studená sprcha: elán a hubnutí

2. Studená sprcha: elán a hubnutí

Studená nebo studená voda – vaše volba – vám pomůže probudit se a zlepší vaši náladu. Takové vodní procedury posilují imunitní systém (a imunitní systém trpí i nedostatkem spánku), zlepšují krevní oběh a naplňují tělo energií. Další bonus studené sprchy: pomáhá vám zhubnout tím, že aktivuje procesy zpracování tuku. A to je také důležité, jelikož nedostatek spánku ovlivňuje produkci hormonu ghrelinu, který je zodpovědný za sytost, a po nedostatku spánku chcete jíst častěji a více. Tělo se tak snaží dohnat nedostatek síly. Prevence v podobě studené sprchy tedy vůbec neuškodí!

3. Rozveselte ranní kávou

Hlavní je to nepřehánět. Mírné dávky kofeinu pomáhají zvýšit koncentraci a aktivitu, ale pokud budete pít příliš mnoho, budete přebuzení. Může se zhoršit i ztrátou hořčíku: káva podporuje odvod tekutin z těla a ztrátu důležitých mikroelementů a po nedostatku spánku již trpíme nerovnováhou tekutin v tkáních. Proto jeden nebo dva šálky kávy a nic víc!

Pokud káva není váš oblíbený nápoj, můžete ji úspěšně nahradit zeleným čajem. Energetické nápoje a další povzbuzující nápoje ale nejsou tou nejlepší volbou.

4. Správně rozdělte množství práce

Spánek je důležitý pro všechny aspekty života, nelze jej ignorovat. A pokud se ráno po probdělé noci ještě dokážete docela dobře rozveselit cvičením, studenou sprchou a kofeinem, tak druhá půlka dne určitě uběhne s pocitem nedostatku energie, síly a schopnosti soustředit se pracovní záležitosti. Plánování by proto mělo být prvním krokem před zahájením pracovního procesu a nejdůležitější věci a záležitosti by se měly vyřešit v první polovině dne, to jednodušší nechat na odpoledne.

Zajímavé:  Jak zhubnout 13 kg za 10 dní.

5. Výživa jako zdroj energie při spánkové deprivaci

5. Výživa jako zdroj energie při spánkové deprivaci

To nejhorší, co můžete po probdělé noci udělat, je sníst těžké jídlo smíchané s rychlými sacharidy. Tato dieta je vhodná pouze pro ty, kteří se chtějí omezit na pár minut elánu a dlouhého, bolestivého ospalého stavu po jídle. Abyste ale chybějící energii získali z jídla a neusnuli, musíte přejít na komplexní sacharidy a bílkoviny. Například „energetické“ jídlo může obsahovat ryby, libové maso, vejce, ovesné vločky, bobule a ořechy. Smažená jídla a konzervy raději odložte na druhý den.

Skvělou variantou jsou také polévky, při nedostatku spánku je tekutá strava důležitější než kdy jindy. Tekutiny obecně jsou zvláště potřebné pro ty, kteří měli špatný spánek, je to kvůli zhoršené produkci vazopresinu při nespavosti. Proto musíte během dne pít vodu, džusy, ovocné nápoje a další.

6. Více světla!

Vlivem ostrého světla je v našem těle potlačena tvorba spánkového hormonu melatoninu. Čím méně melatoninu, tím slabší chuť si lehnout a spát. Nejlepší možností je slunečný den a pracoviště u okna. Ale i když je venku zataženo, rozptýlené přirozené světlo je účinnější než jakýkoli umělý zdroj. Záclony a žaluzie na oknech je tedy potřeba stáhnout, a pokud začnete být ospalí, pak byste měli jít ven a projít se na 10-15 minut na čerstvém vzduchu. Více světla a kyslíku vám pomůže cítit se bdělejší a energičtější.

7. Trochu spánku po obědě

Ne nadarmo je v asijských zemích, kde většina populace trpí chronickým nedostatkem spánku, zvykem spát po obědě. A ačkoliv se nejedná o plnohodnotnou siestu, ale pouze 20–30 minut, vědci dokázali, že i takové krátké zdřímnutí uprostřed dne pomáhá zmírnit následky nedostatku nočního klidu a obnovit výkon. I když nemůžete usnout, sezení se zavřenýma očima vám také může pomoci, abyste se cítili lépe.

Zajímavé:  Spící kráska z Tourville: jak padlá dívka přišla k rozumu jako dospělá.

8. Nesnažte se dělat všechno

Přemýšlejte: je možné odložit některé úkoly na zítra? Na seznamu úkolů se jistě najdou záležitosti, které nejsou naléhavé a nemají příliš vysokou prioritu. Rozhodně je lepší je odložit do budoucna. Nejlepší možností je udělat svou nejdůležitější práci před přestávkou na oběd a vrátit se domů, abyste si odpočinuli a zotavili se. Jinak hrozí chyby, chybná rozhodnutí a nedostatek síly i druhý den.

Bezesné noci, dobrovolné nebo nucené, se stávají každému. Dostatek spánku během pracovního týdne je v moderním světě spíše vzácností než pravidlem. Přestože stojí za to usilovat o normální rutinu, ve vzácných případech lze následky nedostatku spánku zvládnout. Je dobré, když můžete dodržovat všechny uvedené svépomocné strategie, ale i pár kroků může také pomoci obnovit elán a dobré zdraví.

Použité fotografické materiály Shutterstock

Číst dál

Letní obuv: prevence zranění a problémů s držením těla

Nošení letních bot s podpatky může vést k problémům s páteří a kostrou obecně. Co je potřeba, aby se předešlo problémům?

7 letních problémů s nohou, které vám brání nosit pěkné módní boty

Jak pečovat v létě o nohy, abyste mohli nosit módní boty? Doporučení odborníků.

Balanopostitida u dítěte: příznaky a léčba

Co je balanopostitida, jak se vyskytuje u dětí?

Potřebujete ortopedickou obuv, abyste předešli bolestem nohou?

Nošení ortopedické obuvi je dnes běžné nejen mezi dětmi, ale i mezi dospělými a často neopodstatněné.

Namátkou: Peyronieho nemoc

Zakřivení penisu: odpovědi na otázky, které jste se styděli položit, od MedAboutMe.

Remise urolitiázy: jak ji prodloužit?

Trpíte urolitiázou? Zjistěte, jak dosáhnout remise onemocnění a prodloužit ji na dlouhou dobu.

Herpes: co potřebujete vědět o různých virech a jak se vypořádat s relapsy

Jak se správně vypořádat s relapsy a exacerbacemi viru herpes: podrobně mluvíme o rozmanitosti a zákeřnosti tohoto viru

Zajímavé:  Pruhovaná manikúra: 20 fotografií o tom, jak udělat pruhovanou manikúru krok za krokem.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button