6 návyků, které budete muset přerušit, abyste zrychlili svůj metabolismus. - bedivine.cz
Krása

6 návyků, které musíte přerušit, abyste zrychlili svůj metabolismus

Jak zrychlit metabolismus (a je to nutné?): 8 jednoduchých pravidel od odborníka

0a829c0be554ece792627b18bf47b557f7f79a75.jpg

Pokud ne všechno, tak hodně záleží na metabolismu. Je to on, kdo je zodpovědný za „přeměny“, které se v našem těle vyskytují každou sekundu.
Jde o naši vnitřní „chemii“. Do těla vstupují bílkoviny, tuky, sacharidy, voda, vitamíny. Díky metabolismu (metabolismu) se přeměňují na energii a potřebné sloučeniny a v této době jsou eliminovány nepotřebné produkty. Čtenářům Letidory řekl Z o tom, co je tento magický proces a jak se vyhnout jeho poruchám.Ulai Ziyavdinovna Ibragimova, vedoucí oddělení dietetiky a výživy na Klinice adaptivní medicíny X-Clinic.

Co je metabolismus

Metabolismus je metabolismus, určitý seznam biochemických reakcí, které probíhají v našem těle a podporují všechny jeho procesy.

Metabolismus se obvykle dělí na dvě části – katabolismus a anabolismus. Při katabolismu vznikají ze složitých látek jednodušší a anabolismus je opačný proces, kdy se z jednodušších syntetizují látky složitější. Všechny orgány a systémy fungují na úrovni nanochemie. Metabolismus závisí na věku, pohlaví, hormonálních hladinách a přítomnosti či nepřítomnosti somatických onemocnění. Metabolismus má navíc své vlastní charakteristiky v závislosti na přítomnosti nebo nepřítomnosti genetických mutací (polymorfismů). Metabolismus může být zrychlen, nebo může být zpomalen. To vše reguluje životní styl, strava, hormonální stav a další faktory. Jak stárnete, váš metabolismus se zpomaluje. To je přirozené a je to zase prvek sebezáchovy těla.

37e6447a215e976ec6952ad1f23962eb8b12adc6.jpg

Vše je pochopitelné: čím rychleji probíhá metabolismus, tím rychleji tělo stárne a opotřebovává se.

Je možné zrychlit metabolismus?

Problémy s glykací (jde o chemickou reakci mezi cukry a bílkovinami), snížená funkce štítné žlázy a hypogonadismus (stav způsobený nedostatečnou funkcí gonád) mohou způsobit zpomalení metabolismu. V tomto případě můžete urychlit metabolismus tím, že napravíte jeho poruchy v těle. Například v přítomnosti somatických poruch se metabolismus častěji upravuje prostřednictvím hormonálního stavu. Pokud je člověk zdravý, ale má metabolický syndrom z přebytku kalorií, pak metabolismus ovlivňuje správná výživa a fyzická aktivita.

e109a7e28dec146a150100aba6d684c079682f6f.jpg

Proteinové potraviny a komplexní sacharidy zrychlují metabolismus. Existují povzbuzující látky, jako je kofein a třísloviny, které dokážou uměle zrychlit metabolismus. Ale to není fyziologické a může to vést k nepříjemným následkům!

Jak sport, strava a návyky ovlivňují metabolismus

Pro normalizaci metabolismu je důležité dodržovat některá pravidla.

Začít sportovat

Fyzická aktivita umožňuje zatnout svaly, zlepšit jejich kvalitu a blahodárně působit na mitochondrie, které jsou zodpovědné za metabolismus (připomínám, že mitochondrie jsou „energetické stanice“, které se nacházejí uvnitř buněk většiny živých organismů).

Jíst vyváženou stravu

Během dne konzumujte velké množství zeleniny, bílkovin, hrubé vlákniny, ovoce a obilovin (ale s mírou).

Můžete věnovat pozornost řasám, protože nasycují tělo jódem. Jód produkuje hormon štítné žlázy, který zase zlepšuje metabolismus.

Sledujte svůj cirkadiánní spánkový rytmus

Pokud v noci neodpočíváme nebo nejdeme spát, narušujeme tím naše cirkadiánní rytmy, negativně to ovlivňuje fungování mitochondrií. Mimochodem, před pár lety dánští a američtí vědci dokázali, že kdo nemá dostatek spánku, má v krvinkách výrazně snížený počet kopií mitochondriální DNA.

Nepřetěžujte své tělo jídlem večer

Opět to přímo ovlivňuje kvalitu vašeho spánku. A je známo, že nedostatek spánku způsobuje negativní změny v lidském těle na buněčné úrovni.

Buďte opatrní s metabolickými stimulanty

Přísady jako káva, zelený čaj, skořice, ocet, zázvor jsou metabolické stimulanty. Ale neměli byste očekávat velký účinek od jejich použití. Urychlením metabolismu většina těchto produktů odstraňuje tekutinu z těla nebo stimuluje uvolňování enzymů, čímž podporuje trávení a chuť k jídlu. Proto nemohu říci, že existují produkty, které zlepšují metabolismus a poskytují vynikající výsledky.

Odstraňte přísné diety

Nízkokalorické dlouhodobé diety jsou pro tělo obrovským stresem. Zpočátku může taková dieta vyvolat hubnutí, ale poté, co uvede tělo do stresu, zapne systém kompenzace stresu, tedy nadměrné ukládání tuku. Pokud se postíte poprvé a přinese to znatelný výsledek, pak příště ztratíte mnohem méně a po dalších 3-4 pokusech přestanete hubnout úplně. A když začnete jíst ani ne naplno, ale v průměrném množství, přiberete ještě víc. Proto je důležité vyloučit přísné nárazové diety a půsty.

Pijte dostatek vody a zůstaňte hydratovaní

Pro naše tělo je důležité, v jakém prostředí probíhají biochemické reakce: v tekutém, mobilním, zdravém prostředí nebo v gelovitém toxickém prostředí, ve kterém se všechny procesy zpomalují.

Nezapomeňte na fyzikální terapii

Rád bych poznamenal, že kromě fyzické aktivity, správné výživy, zdravého spánku, fyzioterapie může zrychlit metabolismus. Masáže, lymfodrenážní procedury, kryosauny, infrasauny, zábaly — to vše funguje jako detoxikační systém a nastartuje metabolismus.

přihlásit se k odběru novinek

V souladu s federálním zákonem č. 152-FZ „O osobních údajích“ ze dne 27.07.2006. července XNUMX odesláním jakéhokoli formuláře na této stránce potvrzujete, že
souhlas se zpracováním osobních údajů.

  • Klinika
  • O klinice
  • Pečovatelská služba
  • X-Blog
  • Jobs
  • Kontakty
  • Stiskněte o nás
  • informace
  • Licence
  • Archiv
  • X-medicína
  • Ceny za procedury
  • Filozofie
  • Lékaři
  • Techniky a postupy
  • Program
  • Detoxikační programy
  • Obecné wellness
  • Obnovení psycho-emocionálního stavu
  • Expresní wellness
  • Check Up
  • Povirové zotavení
  • Program zdravé dlouhověkosti
  • Programy ambulantní kontroly
  • Infuzní terapie
  • Jednodenní programy
  • Ubytovací řád
  • Pravidla rezervace
  • Další
  • Restaurace
  • Školka
  • Pobočky
  • Volný čas
  • SPA zóna
  • Ekomarket
  • Recenze
  • Naši hosté

© “X-Clinic” Všechna práva vyhrazena.

Příliš rychlý metabolismus: jak přibrat?

Právě si prohlížíte Příliš rychlý metabolismus: Jak přibrat?

Přemýšleli jste někdy nad tím, proč někteří lidé mohou jíst téměř cokoli a nepřibírají kila, zatímco jiní přiberou už po pár plátcích dortu? Z velké části za to může náš metabolismus. Rychlý metabolismus může mít jistě své výhody. Bez správné výživy však může způsobit nechtěné hubnutí a způsobit řadu zdravotních problémů.

Existuje nespočet tipů ohledně hubnutí, ale mnohem méně ohledně tématu přibírání na váze. Mnoho lidí přitom bojuje právě s tímto problémem a trápí se podváhou. Stejně jako hubnutí, i přibírání je postupný proces, který vyžaduje trpělivost a správný směr.

Pokud se snažíte sebevíc a stále se vám nedaří přibrat, může za to rychlý metabolismus, který spaluje kalorie mnohem rychleji, takže přibírání pro vás může být složitější.

Co je metabolismus?

Metabolismus je vlastně výměna látek. V užším slova smyslu jsou to všechny chemické procesy v těle, které přeměňují základní živiny na energii a podporují tak fungování našich základních tělesných funkcí.

I když odpočíváme nebo spíme, potřebujeme energii pro fungování životně důležitých orgánů (srdce, mozek, plíce, játra, ledviny), dýchání, činnost nervové soustavy, udržování tělesné teploty, krevní oběh nebo syntézu hormonů. Toto základní množství energie se nazývá bazální metabolismus.

Co je bazální metabolismus

Bazální metabolismus (BMR) se používá k označení minimálního množství kalorií, které naše tělo potřebuje k fungování. Když někdo mluví o metabolismu, většinou mluví o bazálním metabolismu.

Bazální metabolismus tvoří až 70 % našeho celkového energetického výdeje, což je většina. Na druhé straně pohybová aktivita tvoří přibližně 10 až 20 % celkového energetického výdeje a trávení zabírá 5 až 10 %.

Záleží na pomalém, rychlém metabolismu nebo rychlosti?

Každý z nás má metabolismus více či méně odlišný od ostatních lidí. Někteří lidé mají zpomalený metabolismus a přibírají na váze jen při pohledu na kus housky. Navíc existují lidé s rychlým metabolismem, kteří mohou jíst, kolik chtějí, ale přesto nepřibírají.

Pokud má člověk zpomalený metabolismus, jeho tělo vyžaduje ke svému fungování méně kalorií, často si musí důsledněji hlídat kalorický příjem, aby se přebytečná energie neukládala do tukových zásob. V podstatě spalují méně kalorií než lidé s rychlejším metabolismem. Zpomalený metabolismus je často komplikujícím faktorem při hubnutí, ale dá se zvládnout.

Metabolismus je vysoce individuální záležitost a je ovlivněn mnoha faktory: genetikou, hormony, věkem, výškou, hmotností, tělesnou skladbou (množství svalové hmoty), pohlavím a určitými zdravotními stavy. Velká část našeho metabolismu nám byla darována (genetická výbava), ale můžeme si ho zvýšit (zrychlit) sami, například budováním svalové hmoty pravidelným cvičením.

Jak poznat rychlý metabolismus?

Pokud máte rychlý metabolismus, vaše tělo využívá energii (spaluje kalorie) mnohem rychleji než tělo někoho s pomalejším metabolismem. Zdálo by se, že lidé s rychlým metabolismem vyhráli a měli štěstí. S vyšším příjmem kalorií si méně ukládají energii do tukových zásob — nemohou tak snadno přibrat.

Lidé s rychlým metabolismem mají většinou opačný problém než většina populace. Naučí vás, jak zdravě nabrat kila navíc nebo jak si udržet zdravou váhu a získat dostatek energie pro optimální fungování a udržení zdraví. Lidé s rychlým metabolismem také mnohem hůře nabírají svalovou hmotu.

Rizika spojená s podváhou

Příliš rychlý metabolismus může vést k nechtěnému hubnutí a podváze. Nechtěné hubnutí je hlavním znakem rychlého metabolismu. Podváha je víc než jen estetický problém. Podváha může být i zdravotním problémem. Proto je třeba dávat pozor na náhlé a nechtěné hubnutí. Mezi hlavní rizika podváhy patří:

  • únavu;
  • podrážděnost;
  • oslabení imunitního systému;
  • soustředění problémů;
  • hormonální poruchy;
  • řídnutí kostí a zvýšené riziko zlomenin;
  • nízký krevní tlak
  • zvýšená náchylnost k infekcím;
  • zhoršené hojení ran;
  • vypadávání vlasů;
  • zhoršení kvality pokožky;
  • porušení termoregulace;
  • anémie;
  • deprese.

5 tipů, jak přibrat na váze s rychlým metabolismem

Mnoha lidem s rychlým metabolismem se často nedaří přibrat na váze, ať se snaží sebevíc. Lidé s rychlým metabolismem však potřebují upravit své stravovací návyky a životní styl mnohem pečlivěji než ostatní.

„Jak přibrat, když mám rychlý metabolismus“?

Jediným východiskem je změna stravovacích návyků. Jak tedy zrychlit metabolismus? Pokud máte rychlý metabolismus, zaměřte se na následující kroky. Místo hledání způsobů, jak zpomalit metabolismus a přibrat, je lepší naučit se se svým rychlým metabolismem pracovat.

1. Vytvořte si ve stravě přebytek kalorií

Není žádným překvapením, že přibírání na váze vyžaduje, abyste zkonzumovali více kalorií, než za den spálíte. Pokud chcete přibrat, musíte být v kalorickém přebytku. To znamená, že příjem kalorií by měl být dlouhodobě vyšší než výdej kalorií. Cílem je tedy zkonzumovat více kalorií, než tělo spotřebuje pro základní potřeby (základní metabolismus a trávení) a pro všechny pohybové aktivity během dne (pravidelné denní aktivity a cvičení).

Pokud netušíte, kolik kalorií za den zkonzumujete, zapisujte si jídelníček od začátku do kalorických tabulek. Chcete-li přibrat, zvyšte svůj kalorický příjem o 700-1000 kcal. Pokud po týdnu stále hubnete nebo váha zůstává stejná, zvyšte svůj kalorický příjem o dalších 500 kcal.

2. Zařaďte zdravé, ale kalorické potraviny

Pokud nadbytečné kalorie pocházejí ze sladkostí a nezdravých zpracovaných potravin, většina přírůstku hmotnosti bude pocházet z tělesného tuku. Z dlouhodobého hlediska to může vést ke zdravotním komplikacím (kardiovaskulární onemocnění a metabolické poruchy), proto je třeba se mu vyvarovat.

I když chcete přibrat, je důležité přibírat zdravým způsobem. To znamená přibírat s cílem hlavně budovat svalovou hmotu a minimalizovat nárůst tělesného tuku. Svaly dělají tělo silnější, krásnější a funkčnější.

Základem jídelníčku pro přibírání tedy nejsou nezdravá jídla jako sladkosti a fast foody, ale zdravá a přirozená strava. Takové produkty dodávají tělu nejen kalorie, ale také nezbytné vitamíny, minerály, stopové prvky a antioxidanty.

Ve vašem jídelníčku by neměly chybět tyto produkty: celozrnné cereálie a výrobky z nich (ovesné vločky, celozrnný a žitný chléb), brambory, mléčné výrobky, maso, ryby, vejce, luštěniny, ovoce a zelenina, ořechy, semínka a vys. kvalitní tuky (avokádový, olivový a lněný olej).

Vybírejte z těchto potravin koncentrovanější zdroje energie. Například:

  • tučné ryby;
  • maso;
  • ořechy a semena;
  • ořechové oleje;
  • celozrnné těstoviny;
  • mastné mléčné výrobky;
  • vejce;
  • kokosové mléko;
  • banány;
  • sušené ovoce;
  • hořká čokoláda (více než 70 %);
  • avokádo;
  • kvalitní oleje (olivový, lněný, avokádový), které lze použít například na zálivku zeleninového salátu.

3. Zvyšte příjem bílkovin

Bílkoviny patří mezi základní živiny, které nazýváme makroživiny. Protein je nezbytný pro přibírání na váze, zatímco budujeme svalovou hmotu. Proteiny jsou hlavní stavební kameny svalové hmoty. Bílkoviny potřebujeme také k udržení řady fyziologických funkcí (imunita, regenerace, transport látek, správný stav kostí a zubů, hormonální funkce).

Ujistěte se, že každé jídlo obsahuje zdroj bílkovin. Mezi zdroje bílkovin patří maso, ryby, mořské plody, vejce, mléko, kysané mléčné výrobky, tvaroh, sýry do 45 % tuku, luštěniny, tofu a proteinové doplňky stravy.

Pokud necvičíte, příjem bílkovin se bude pohybovat mezi 1,0 a 1,4 g na 1 kg tělesné hmotnosti. Při pravidelném cvičení se vaše denní potřeba bílkovin zvýší na 1,4-2,2 g na 1 kg tělesné hmotnosti v závislosti na vaší fyzické aktivitě a množství svalové hmoty. Přesný příjem bílkovin se však u každého člověka liší.

4. Dělejte silový trénink

Kromě správné výživy hraje důležitou roli i pohyb. Pokud jde o přibírání na váze pomocí rychlého metabolismu, měli byste zvolit silový trénink, který pomáhá budovat svalovou hmotu.

Silový trénink by však neměl trvat příliš dlouho, aby nedošlo k velkým energetickým ztrátám. Při přibírání postačí silové cvičení 2-3x týdně po 60 minutách a procvičování všech hlavních svalových skupin po celý týden.

Obecně se chceme vyhnout extrémně energeticky náročným sportům. Proto při rychlém metabolismu nejsou příliš vhodné aktivity jako běh na dlouhé tratě, tenis, veslování.

5. Jezte často

Velké porce vás často zasytí na dlouhou dobu. Proto je nejlepší naplánovat si energetický příjem na pět až šest jídel denně. Tato jídla by měla být malá, ale bohatá na živiny. Každé jídlo by mělo obsahovat kvalitní bílkoviny, přiměřené množství komplexních sacharidů a přiměřené množství zdravých tuků.

Ať už se potýkáte s pomalým nebo rychlým metabolismem, budete muset upravit své stravovací návyky a cvičební rutinu.

Pokud váháte, zda změnit svůj životní styl na vlastní pěst, vždy se můžete poradit s endokrinologem.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Кнопка «Наверх»
bedivine.cz