8 návyků, které negativně ovlivňují střevní mikroflóru. - bedivine.cz
Krása

8 návyků, které negativně ovlivňují střevní mikroflóru

8 návyků, které negativně ovlivňují střevní mikroflóru

  • O středu
    • Informace o středisku
    • Průvodce
    • Struktura
    • Kontakty
    • Informace o vzdělávací organizaci
    • Naše akce
    • Pořizování
    • Státní zadání
    • Protikorupční
    • Infekční a parazitární onemocnění
    • Nepřenosné nemoci
    • Očkování
    • Dezinfekce
    • Zdravý životní styl
    • Chytrý spotřebitel
    • zdravé stravování
    • Národní projekt «Demografie»
    • Tematické kolekce
    • Světové dny
    • Laboratoř zdravé výživy
    • Druhy činností
    • Pracovní prostředí a zdraví
    • Instrukce
    • Zprávy
    • Laboratoř zdravé výživy
    • O sekci „Obchod“.
    • Historie výchovy ke zdraví
    • Historie Centra
    • Zajímavé fakty z historie
    • kolekce
    • Video přednáška
    • Video prohlídky
    • Infografika
    • Brožury
    • .Рошюры
    • Připomenutí
    • Animace
    • interaktivní
    • Video

    Vliv výživy na střevní mikrobiotu

    Vliv výživy na střevní mikrobiotu

    Bakterie, které se nacházejí v lidském střevě, lze rozdělit do tří hlavních skupin: patogenní, které mají škodlivý vliv na náš organismus, oportunní, které mohou mít za určitých podmínek nepříznivý vliv, a nepatogenní, které mají příznivý vliv na hostitel.

    Některé bakterie (např. Bifidobacterium, Lactobacilli) produkují mastné kyseliny a vitamíny s krátkým řetězcem, stimulují imunitní systém, zlepšují trávení a vstřebávání a inhibují růst patogenních bakterií.

    Jiné bakterie obsahují enzymy, které přeměňují prokarcinogeny na karcinogeny a produkují produkty fermentace, jako je amoniak a fenoly, které mohou být škodlivé pro hostitele.

    Nyní je známo, že střevní mikroorganismy hrají důležitou roli při udržování zdraví. Je tedy zájem o možnost ovlivnění střevní mikroflóry za účelem udržení a zlepšení zdraví celého organismu, tedy zvýšení počtu a aktivity skupin bakterií, jako jsou Biofydobacteria a Lactobacillus, které mají vlastnosti prospěšné našemu organismu. tělo.

    Jedním z přístupů k tomuto účinku bylo přidání živých kultur do potravin, jako je mléko, za účelem výroby jogurtu fermentací. Řada exogenních bakteriálních přísad zůstává v životaschopné formě během průchodu gastrointestinálním traktem a stává se aktivní, jakmile se dostanou do tlustého střeva, kde existují vhodné podmínky pro jejich růst. Bakterie přidávané do potravin za tímto účelem se nazývají probiotické bakterie.

    Jogurt se v některých částech světa používá jako potravina po staletí. Výroba jogurtu z mléka zahrnuje zavedení nepatogenní bakteriální kultury (Lactobacillus), která určuje kyselou chuť a mění konzistenci mléka. Jogurt obsahuje stejné živiny jako mléko, kromě laktózy, která se částečně štěpí na glukózu a galaktózu. Bakterie se stanou metabolicky aktivní, když se dostanou do tlustého střeva. Produkují kyselinu mléčnou jako konečný produkt metabolismu. To snižuje pH média a má tak antibakteriální (inhibiční) účinek na řadu grampozitivních a gramnegativních patogenních bakterií. Konzumace jogurtu má za následek převahu prospěšných kmenů v tlustém střevě.

    Většina dospělé světové populace není schopna strávit laktózu, což má za následek její přítomnost v tlustém střevě v nepřerušené formě. Laktóza je substrát pro střevní bakterie. Konzumace mléka u osob s nedostatkem laktázy způsobuje nadýmání, dermatitidu a průjem. Jíst jogurt těmito lidmi zvyšuje jejich schopnost trávit mléko. Jogurt je tedy vynikající alternativou mléka jako zdroje vápníku pro lidi s intolerancí laktózy.

    Některé epidemiologické studie potvrdily, že konzumace jogurtů a kysaných mléčných výrobků (jako je kefír) může mít pozitivní vliv na výskyt rakoviny tlustého střeva a prsu.

    Konzumace jogurtu také způsobuje snížení plazmatického cholesterolu a podporuje funkci imunitního systému. Jogurt může být také užitečný při průjmu, zácpě, v boji proti střevním patogenům a při inaktivaci toxických sloučenin.

    Existují další potraviny bohaté na probiotika. Patří mezi ně např. zelí, který je kromě probiotických vlastností bohatý na vlákninu a vitamíny C, B a K, obsahuje sodík, železo a mangan. Vybírejte nepasterizované kysané zelí, protože pasterizace zabíjí živé a aktivní bakterie.

    Další produkt — tempe je fermentovaný sójový produkt vyrobený z celých sójových bobů. Tempeh pochází z Indonésie a nyní se stává stále populárnějším po celém světě, zejména ve vegetariánské stravě.

    kimchi – pokrm korejské kuchyně, pálivá kvašená (kvašená) zelenina, především čínské zelí
    Kimchi obsahuje bakterie mléčného kvašení Lactobacillus kimchii, další bakterie mléčného kvašení a je bohaté na vitamín K, riboflavin (vitamín B2) a železo.

    Miso — produkt tradiční japonské kuchyně ve formě husté pasty, produkt fermentace sójových bobů, rýže, pšenice nebo jejich směsi pomocí speciálního druhu plísňové houby Aspergillus oryzae. Miso je dobrým zdrojem bílkovin, vlákniny, vitamínů (vitamín K), minerálů (mangan a měď) a rostlinných sloučenin.

    Kombucha (kombucha) je fermentovaný nápoj vyrobený z černého nebo zeleného čaje. V Rusku je kombucha známá jako čajový kvas. Protože je kombucha fermentována bakteriemi a kvasinkami, zdá se, že má probiotické vlastnosti.

    Okurky populární po celém světě. Při nakládání se okurky nechají nějakou dobu kvasit za použití bakterií mléčného kvašení, které se v nich přirozeně vyskytují. Tyto okurky jsou vynikajícím zdrojem prospěšných probiotických bakterií. Okurky mají také nízký obsah kalorií a jsou dobrým zdrojem vitamínu K a sodíku. Je důležité si uvědomit, že okurky vyrobené z octa neobsahují živá probiotika.

    Podkroví je fermentovaný mléčný nápoj, tekutina zbylá při výrobě másla. Je to ten, který obsahuje probiotika, někdy se mu také říká „babiččina probiotika“. Podmáslí také obsahuje vitamín B12, riboflavin, vápník a fosfor a má nízký obsah tuku a kalorií.

    Přestože je většina sýrů fermentovaná, neznamená to, že všechny obsahují probiotika. Prospěšné bakterie přežívají proces stárnutí v některých sýrech, včetně Gouda, mozzarella, čedar. Sýr je vynikajícím zdrojem bílkovin, vápníku, vitamínu B12, fosforu a selenu. Umírněná konzumace sýra může snížit riziko rozvoje kardiovaskulárních onemocnění a osteoporózy.

    Zařaďte tyto potraviny do svého běžného jídelníčku a vaše střeva vám poděkují.

    Více o probiotikách a prebiotikách se dozvíte zde

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Кнопка «Наверх»
bedivine.cz