Co musíte ze svého každodenního jídelníčku vyloučit, abyste zhubli a stali se zdravějšími - řekl jeden z nejvyhledávanějších odborníků na výživu v Rusku. - bedivine.cz
Krása

Co musíte ze své každodenní stravy vyloučit, abyste zhubli a stali se zdravějšími — řekl jeden z nejpopulárnějších odborníků na výživu v Rusku

co není povoleno na seznamu pp

Jídlo je zdrojem živin, energie a síly. Na tom, co, v jakém množství a jak jíte, závisí vaše zdraví, pohoda, výdrž a do jisté míry i duševní schopnosti a fyzické možnosti. Přitom není vůbec nutné hladovět, sedět na mono-dietě nebo úplně vyřadit z jídelníčku svá oblíbená jídla. Stačí si nastudovat zásady správné výživy a upravit svůj jídelníček a návyky.

Co je PP a proč na něj lidé přecházejí?

co není povoleno na seznamu pp

Co se na PP nesmí: seznam

Správná výživa (PN) je zdravý přístup k organizaci vaší výživy, promyšlená, vyvážená strava, která obsahuje kompletní sadu živin, vitamínů a minerálů nezbytných pro dobré zdraví, vysoký duševní a fyzický výkon a optimální fungování těla. Tento nutriční systém zahrnuje pestrý jídelníček, který uspokojuje lidské potřeby a pomáhá udržovat zdravý životní styl.

Lidé přecházejí na správnou výživu z různých důvodů. Například do

  • zlepšit celkové zdraví;
  • dosáhnout normální hmotnosti a udržet ji;
  • přijímat neustálé doplňování energie, snižovat únavu a zvyšovat svou produktivitu;
  • dosáhnout duševní a emoční rovnováhy (zlepšit a stabilizovat náladu, snížit úzkost, riziko deprese, zlepšit kognitivní funkce atd.);
  • zlepšit fungování trávicího traktu;
  • posílit imunitní systém;
  • pomoci vašemu tělu zotavit se (zvýšit účinek léků a terapeutických postupů);
  • snížit riziko vzniku chronických onemocnění (jako jsou kardiovaskulární onemocnění, cukrovka atd.);
  • zlepšit svůj sportovní výkon;
  • starat se o zdravé stárnutí a dlouhověkost.

Obecně platí, že přechod na správnou výživu může vyřešit různé zdravotní problémy, zlepšit celkovou pohodu a přinést pozitivní změny ve zdravém životním stylu.

Správně vyvážená strava podporuje regeneraci svalů, poskytuje dostatek energie pro trénink a zvyšuje vytrvalost. Ergogenika zesílí účinek. Jedná se o doplňky stravy, léky, speciální dietu nebo psychologické techniky, které pomáhají adaptovat se na rostoucí stres, předcházet únavě a zlepšovat sportovní výkon. Více se o tom můžete dozvědět v kurzu „Ergogenika výživy. Základní dieta“ v NCRDO.

Na jakých principech je založena správná výživa?

co není povoleno na seznamu pp

Co se na PP nesmí: seznam

Jíme, abychom žili. A ne naopak. Jídlo je palivo pro lidské tělo. Na jeho kvalitě, množství a včasném „dotankování“ závisí výkon, fyzická kondice a kognitivní funkce.

Cílem správné výživy je poskytnout tělu dostatečné množství kalorií (ne více a ne méně, než je požadováno), udržovat energetickou bilanci, kontrolovat správný poměr živin (živin) ve stravě, dodržovat dietní a pitný režim.

Základem PP jsou následující zásady:

1. Získejte z jídla přesně tolik kalorií, kolik potřebujete. Jejich nedostatek je stejně nežádoucí jako nadbytek. V prvním případě nebudeme přijímat dostatek energie pro normální pohodu a výkon. Ve druhém riskujeme své zdraví a fyzickou zdatnost. Je důležité vzít v úvahu, že denní potřeba kalorií je individuální hodnotou a závisí na pohlaví, věku, hmotnosti, fyzické aktivitě (intenzitě cvičení).

  • sacharidy dodávají tělu energii;
  • proteiny jsou nezbytné pro opravu a růst tkání;
  • tuky slouží jako zdroj energie, pomáhají vstřebávat vitamíny a živiny a jsou nezbytné pro normální tvorbu hormonů;
  • vitamíny a minerály jsou nezbytné pro různé tělesné funkce atd.

Jejich správný poměr a vyvážení zajišťuje normální pohodu a stabilní provoz všech vnitřních systémů.

3. Dodržujte dietu. Pravidelné stravování po celý den zajišťuje stálý přísun energie do těla a zabraňuje přejídání nebo nadměrnému hladu. Doporučuje se jíst třikrát denně (snídaně, oběd a večeře) přibližně ve stejnou dobu. V případě potřeby si můžete mezi hlavními jídly dát zdravé svačiny. Pomáhá regulovat hladinu cukru v krvi, zlepšuje trávení a udržuje stabilní metabolismus. Kromě toho je důležité sledovat velikost porcí a pamatujte, že poslední jídlo by mělo být nejpozději 2-3 hodiny před spaním. Zmírníte tak zažívací potíže a zabráníte nepohodlí během spánku.

Je tu ještě jeden důležitý bod – musíte jíst pomalu a jídlo správně žvýkat. To má příznivý vliv na trávení a snižuje riziko přejídání.

Chcete se dozvědět více o správné výživě? Věnujte pozornost distančnímu kurzu „Základy racionální výživy“ v NCRDO.

Jaké potraviny by měly být ve stravě zdravých jedlíků?

co není povoleno na seznamu pp

Co se na PP nesmí: seznam

Zdravá strava by tedy měla být pestrá a racionální (s přihlédnutím k fyziologickým potřebám, věku, intenzitě cvičení, vnějším podmínkám). Uvádíme seznam potravin, které je třeba zařadit do správného jídelníčku:

  • Ovoce, bobule, bylinky, zelenina. Bohaté na vitamíny, minerály, vlákninu a obsahují sacharidy.
  • Celozrnné výrobky. Celozrnné pečivo, hnědá rýže, oves a quinoa obsahují hodně vlákniny, komplexní sacharidy a slouží jako dlouhodobý zdroj energie.
  • Libové maso. Krůtí, kuřecí, telecí, králičí a libové hovězí maso jsou cenným zdrojem bílkovin a aminokyselin, které se nenacházejí v rostlinných potravinách.
  • Ryby a mořské plody. Zdroj lehce stravitelných bílkovin a zdravých tuků.
  • Semena, ořechy, rostlinný olej. Obsahují esenciální mastné kyseliny, které podporují činnost mozku a zdraví srdce, jsou zdrojem rostlinných bílkovin.
  • Mléko a mléčné výrobky. Přírodní jogurty, kefíry, kysané pečené mléko, tvaroh, jogurty, sýry – obsahují bílkoviny, vitamíny, řadu mikroelementů (vápník, zinek, hořčík, draslík) a jsou zdrojem prospěšných bakterií (probiotik), které mají prospěšné vliv na střevní mikroflóru.
  • Vejce. Kompletní dietní potravina, obsahuje vitamíny (A, D, E, B12) a minerální látky (vápník, hořčík, železo, síra atd.) a je zdrojem bílkovin.
  • Houby. Nízký obsah kalorií, bohatý na vlákninu, obsahuje vitamíny a minerály a dodává pocit sytosti.
  • Luštěniny. Díky vysokému obsahu vlákniny a bílkovin vám pomohou rychleji dosáhnout sytosti, vyhnout se delšímu pocitu hladu a kontrolovat chuť k jídlu.

Dalším důležitým prvkem PP je čistá pitná voda. Dodržování pitného režimu je důležitou podmínkou dobrého zdraví a normálního fungování organismu.

Co vyloučit z nabídky PP: seznam „zakázaných“.

co není povoleno na seznamu pp

Co se na PP nesmí: seznam

Důležitou myšlenkou PP je být si vědom své stravy. Podle tohoto pravidla byste měli ze zdravého jídelníčku vyloučit:

  • Fast Food. Všechny druhy svačin, chipsy, snídaňové cereálie jsou prázdné, zbytečné kalorie, které navíc obsahují spoustu soli, cukru, zvýrazňovačů chuti a vůně a dalších nezdravých přísad.
  • Sladké nápoje. Soda, energetické nápoje a ovocné džusy často obsahují velké množství cukru a jsou to prázdné kalorie, které nepřinášejí žádný užitek. Žízeň je lepší uhasit vodou, bylinkovým čajem nebo čerstvě vymačkanou šťávou (s mírou).
  • Umělá sladidla: I když se mohou zdát jako zdravější alternativa cukru, konzumace umělých sladidel může stále vést k chuti na sladké. Často se vyskytují v dietní sodě a některých dezertech.
  • Zpracované maso. Klobásy, klobásy, slanina a lahůdky často obsahují velké množství soli, nezdravých tuků a konzervačních látek. Je lepší je konzumovat velmi střídmě a v ideálním případě je z jídelníčku úplně vyřadit.
  • Výrobky obsahující trans-tuky. Z nabídky PP by měly být vyloučeny kečupy, majonézy, koření a dresinky, polotovary a hotové dezerty.

„Zakázaná“ černá listina pro osoby na PP také obsahuje:

  • uzené výrobky;
  • okurky;
  • konzervy;
  • smažené potraviny;
  • cukrovinky;
  • rafinované produkty atd.

Jejich absence jistě zlepší váš zdravotní stav a vzhled.

Pokud máte pochybnosti o zdravém jídelníčku, můžete se poradit s odborníkem na výživu a odstranit všechny dotazy.

Toto není dieta: zásady správné výživy, jídelníčky a doporučení odborníků

Dívka vytahuje jídlo z lednice - RIA Novosti, 1920, 27.11.2023

MOSKVA 30. listopadu — RIA Novosti. Zdravé stravování se nazývá nejzdravější způsob, jak zhubnout. Podstata správné výživy, menu na týden, seznam povolených potravin pro každý den, rady od odborníků na výživu — v materiálu RIA Novosti.

Správná výživa

Správný systém výživy zahrnuje speciální organizaci příjmu potravy bohaté na všechny potřebné vitamíny a tělu prospěšné látky.

Takové nutriční plány byly vyvinuty odborníky na výživu, kteří spočítali, kolik tuku, bílkovin a sacharidů člověk potřebuje za den zkonzumovat. K tomu byl odvozen Harris-Benedictův vzorec pro individuální výpočet kalorií (pro ženy: 655 + (9,6 x hmotnost v kg) + (1,8 x výška v cm) — (4,7 x věk v letech); pro muže: 66,5 + (13,7 x hmotnost v kg) + (5 x výška v cm) – (6,8 x věk v letech).

Správná výživa není dieta, protože to není půst, ale součást zdravého životního stylu. Pro zlepšení pohody by se takový systém měl dodržovat dlouhodobě, mnozí jeho principy dodržují po celý život.

„Zdravá výživa není dieta, protože nemá žádné kontraindikace. Jedná se o nutriční systém, který uspokojuje všechny potřeby těla pro makro- a mikroživiny. Důraz je vždy kladen na přírodní produkty,“ sdělila agentuře RIA Novosti Elizaveta Irtegova, členka Ruské unie výživových poradců a dietologů.

Odborník na výživu při práci - RIA Novosti, 1920, 08.02.2021/XNUMX/XNUMX

8. února 2021 17:41

Jaké je použití?

Správná výživa udržuje zdraví a pomáhá normalizovat váhu a předchází nemocem, jako je cukrovka, srdeční choroby atd.

„Většina lidí přemýšlí o přechodu na PN, když se projeví zdravotní problémy: nadváha, ztráta síly, špatné zdraví. Zdravé stravování je však primárně zaměřeno na prevenci nemocí,“ řekl RIA Novosti doktor Alex Vitaseka, lékařský kurátor zdravotního střediska Verba Mayr.

Začínáme

Na správnou výživu je třeba přejít ne náhle, ale postupně. Pro začátek se člověk, který chce vést zdravý životní styl, může podívat na to, jaké potraviny obsahuje jeho každodenní strava, a analyzovat každé jídlo na přítomnost látek a vitamínů prospěšných pro tělo. Nejjednodušší je zapsat si jídelníček do sešitu s uvedením času snídaně, oběda a večeře, počtu svačin a množství jídla. Poté bude jasné, které potraviny by měly být přidány do stravy a které by měly být odstraněny.

Druhou fází přechodu bude zvyk snídat. Mnoho lidí snídani nepřikládá důležitost, ale je to nejdůležitější jídlo dne, protože dodává energii na celý den a podporuje úplné probuzení.

Nemusíte hned vyřazovat ze svého jídelníčku všechny škodlivé potraviny, stačí začít zlehka: například v prvních dvou týdnech se vzdát jen bílého pečiva a čokolády.

„Lidem, kteří teprve přecházejí na správnou výživu, nedoporučuji hned začínat se sledováním hladiny bílkovin, tuků a sacharidů. V první řadě byste si měli dát pozor na kalorie: jíst můžete všechno, ale berte v úvahu doporučený příjem kalorií. Poté, co se udržení příjmu kalorií stane samozřejmostí, můžete začít omezovat množství konzumace cukru, soli, tučných jídel a, pokud je to indikováno, laktózy a lepku,“ radí Ekaterina Lyubaeva, lékařská ředitelka služby pro výběr osobních vitamínů Halsa.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Кнопка «Наверх»
bedivine.cz