Jak může cvičení ovlivnit vaše duševní zdraví?. - bedivine.cz
Krása

Jak může cvičení ovlivnit vaše duševní zdraví?

JAK OVLIVŇUJE TĚLESNÁ AKTIVITA NA LIDSKOU PSYCHU? Text vědeckého článku o oboru «Zdravotnické vědy»

Abstrakt vědeckého článku o zdravotních vědách, autor vědecké práce — Artyomova T.S., Kormilitsin Yu.V.

Tento článek pojednává o problematice výhod a nevýhod fyzické kultury a dotýká se tématu duševního stavu člověka.

i Už vás nebaví bannery? Reklamu můžete vždy vypnout.

Podobná témata vědeckých prací ve zdravotnictví, autorem vědecké práce je Artyomova T.S., Kormilitsin Yu.V.

ZDRAVÍ A KONDICE: VLIV PRAVIDELNÉHO CVIČENÍ NA DUŠEVNÍ POHODU
Motivovat studenty k tělesné výchově a sportu na vysokých školách
VLIV TĚLESNÉ VÝCHOVY A SPORTU NA STAV ČLOVĚKA
VLIV TĚLESNÉ VÝCHOVY NA DUŠEVNÍ ZDRAVÍ ČLOVĚKA
Amatérský sport jako prostředek ke zvýšení sebevědomí u mladších žáků
i Nemůžete najít, co potřebujete? Vyzkoušejte službu výběru literatury.
i Už vás nebaví bannery? Reklamu můžete vždy vypnout.

JAK TĚLESNÁ AKTIVITA OVLIVŇUJE LIDSKOU PSYCHU

Tento článek zkoumá otázku kladů a záporů tělesné kultury, dotýká se témat duševního stavu člověka.

Text vědecké práce na téma „JAK TĚLESNÁ AKTIVITA OVLIVŇUJE LIDSKOU PSYCHU“

UDC 796 Artyomova T.S., Kormilitsin Yu.V.

Student 2. ročníku 14 SPDo22-1 Middle Volga Institute (pobočka) VGUYu RPA Ministerstvo spravedlnosti Ruska (Saransk, Rusko)

odborný asistent katedry teorie, dějin státu a práva a filozofie VSUYU RPA Ministerstva spravedlnosti Ruska (Saransk, Rusko)

JAK OVLIVŇUJE TĚLESNÁ AKTIVITA NA LIDSKOU PSYCHU?

Anotace: Tento článek pojednává o problematice kladů a záporů tělesné kultury, dotýká se tématu duševního stavu člověka.

Klíčová slova: psychika, emoce, fyzická aktivita.

Fyzická aktivita hraje v našem životě obrovskou roli. Ne vždy si však jejich vliv na naši psychiku správně uvědomíme a posoudíme. Ve skutečnosti je vše propojeno: fyzické zdraví a duševní stav.

První věc, kterou byste měli věnovat pozornost, je, že fyzické cvičení pomáhá zlepšit naše sebevědomí. Když dosáhneme svých cílů nebo vidíme pokrok v našich sportovních úspěších, začneme se cítit jistější a spokojenější sami se sebou. To může vést ke zlepšení našeho celkového sebevědomí a sebevědomí. Cvičení kromě vyplavování endorfinů také pomáhá odpoutat pozornost od každodenních stresových podnětů. Když sportujeme popř

Při fyzickém cvičení se zaměřujeme na své tělo a pohyb, což nám umožňuje dočasně zapomenout na problémy a starosti. To nám dává příležitost odpočinout si mentálně a emocionálně a obnovit naši energii. Fyzická aktivita navíc pomáhá posilovat naši imunitu. Pravidelné cvičení pomáhá zlepšit krevní oběh, což podporuje efektivnější dodávání kyslíku a živin do orgánů a tkání.

Stačí provést experiment porovnávající stav lidí aktivně zapojených do fyzického cvičení a lidí, kteří vedou sedavý způsob života, abychom viděli rozdíl v duševním stavu.

Ti, kteří pravidelně cvičí, bývají energičtější, pozitivnější a sebevědomější. Cvičení vám pomůže produktivně se vyrovnat s každodenními úkoly, zlepší mentální soustředění a kognitivní funkce.

Nedostatek fyzické aktivity vede k tomu, že se u lidí, často mladých lidí, rozvine mnoho vážných a chronických onemocnění, která dříve postihovala pouze starší lidi. Nejhorší je, že boj proti nim často nepřináší žádné výsledky. Uveďme příklad:

S poklesem fyzické aktivity se metabolismus zpomaluje, spotřeba kalorií se snižuje a přebytečné kalorie se přeměňují na tuky. V důsledku toho se tělo stává méně elastickým, zvyšuje se jeho objem, vyvíjí se diabetes mellitus, patologie srdce, cév, kostní kostry atd.

2. Porucha funkce srdce.

Dokonce i odmítnutí nejjednodušších gymnastických cvičení vede ke špatnému oběhu. V důsledku toho se zhoršuje složení krve, na stěnách cév se objevuje plak, což často způsobuje infarkt a rozvoj aterosklerózy.

3. Vzhled křehkosti kostí, atrofie svalové tkáně.

To vede ke zhoršení držení těla, vzniku revmatismu, osteoporózy, artritidy atd.

4. Diabetes mellitus, který negativně ovlivňuje trávicí orgány

I základní fyzická aktivita a jednoduchá gymnastická cvičení mohou snížit množství cukru v krvi a inzulínu.

5. Stárnutí těla.

Pasivní životní styl přispívá ke zkracování telomer („ochranných čepiček“) umístěných na koncích chromozomů. V důsledku toho se známky stárnutí objevují s předstihem.

Fyzická aktivita pomáhá snižovat riziko rozvoje duševních onemocnění, jako jsou deprese a úzkostné poruchy. Pravidelné cvičení zlepšuje naši emoční stabilitu, snižuje agresivitu a pomáhá nám zvládat negativní emoce.

Celkově má ​​cvičení pozitivní vliv na náš psychický stav, přispívá k naší celkové pohodě. Pomáhají nám stát se vyrovnanějšími, energičtějšími a sebevědomějšími jedinci. Proto je nutné věnovat pozornost a časové prostředky pravidelnému cvičení pro udržení a posílení našeho duševního i fyzického zdraví.

Systematické a pravidelné cvičení má tedy pozitivní vliv na lidskou psychiku. Fyzická aktivita pomáhá posilovat imunitní systém, nastolit rutinu, vyrovnat se se stresem a nespavostí a rozvíjet důvěru v sebe a své schopnosti. Sport pomáhá nejen při léčbě, ale také předchází vzniku nemocí v těle. Pokud se proto snažíte udržet harmonii sami se sebou, nezapomínejte na každodenní pohybovou aktivitu, která může být účinnější než léky. Sportování navíc pomáhá zlepšit celkovou fyzickou kondici organismu. Pravidelné cvičení pomáhá posilovat svaly, zlepšuje flexibilitu a vytrvalost.

1. Balsevič V.K. Tělesná kultura pro každého a pro všechny / V.K. Balsevič. — M.: Tělesná kultura a sport, 2004. — 208 s.;

2. Ilyina N.L. Vliv tělesné kultury na psychickou pohodu člověka // Vědecký a teoretický časopis „Scientific Notes“. -2010. — č. 12 (70). — str. 69-73;

3. Mitin K.A. Studium strategií chování učitelů v tělesné kultuře a vzdělávacím prostředí vysoké školy // Vědecké poznámky univerzity pojmenované po P.F. Lesgafta. — 2008. — č. 10 (44). — S. 59-64

Artemova TS, Kormilitsin Yu. PROTI.

Všeruská státní univerzita spravedlnosti (Saransk, Rusko)

Všeruská státní univerzita spravedlnosti (Saransk, Rusko)

JAK TĚLESNÁ AKTIVITA OVLIVŇUJE LIDSKOU PSYCHU

Anotace: Tento článek se zabývá otázkou kladů a záporů fyzické kultury, dotýká se témat duševního stavu člověka.

Klíčová slova: psychika, emoce, fyzická aktivita.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Кнопка «Наверх»
bedivine.cz