Místo salátu Olivier: 3 z nejzdravějších jídel na novoroční hostinu. - bedivine.cz
Krása

Místo salátu Olivier: 3 nejzdravější jídla na novoroční hostinu

Nadměrná konzumace potravin, na které bývá novoroční stůl bohatý – majonézové saláty, tučné ryby a maso, pečivo a koláče, alkohol – může být nebezpečná nejen pro vaši postavu, ale i pro vaše zdraví. Novoroční stůl však může být také užitečný, pokud do jídelníčku zařadíte určitá jídla, řekl 30. prosince Izvestii endokrinolog z Meditsina JSC (klinika akademika Roitberga), Ph.D. Natalya Tananakina. Z obvyklých salátů na novoročním stole jsou tedy podle ní nejzdravější vinaigrette a řecký. První z nich je bohatá na vitamíny a vlákninu. Jelikož se zelenina obvykle vaří ve slupce, zachová si všechny prospěšné látky a mikroprvky. Řecký salát podle ní patří do středomořské kuchyně. Je považován za jeden z nejvyváženějších na světě. Díky nízkému obsahu kalorií lze salát bezpečně zařadit mezi dietní pokrmy a množství prospěšných mikroelementů v pokrmu pomáhá zlepšit proces trávení.

Dalším výživným jídlem, jak říkal pan doktor, je burrata salát s rajčaty. Slavný salát Caprese je navíc neméně zdravý: jsou to také rajčata se sýrem, ale s mozzarellou. „Ze studených předkrmů je lídrem ve zdraví želé maso. Suroviny jsou pouze maso, vývar z kostí a želatina s kořením. Pokrm má velké množství lehce stravitelných bílkovin a vitamínů A a B, což znamená, že tento pokrm můžete bez obav položit na stůl,“ dodal Tananakina. Když už mluvíme o teplých pokrmech, poznamenala, že pokud pečete libové maso nebo ryby v troubě a jako koření používáte pouze sůl, pepř a aromatické bylinky, tělo může z takového jídla jen těžit. „Hlavním pravidlem pro vytváření neškodných pokrmů je používat méně oleje a koření, žádnou majonézu nebo ji nahrazovat domácí majonézou a používat libové maso a ryby. I jídla, která známe, se dají udělat méně škodlivá, například klobásu v Olivierovi na přání nahradit kuřecím masem,“ shrnul endokrinolog.

Domov pro draka: co vařit na Nový rok a v čem ho oslavit
Jídlo od Julie Vysotské, jablečné svícny a velkolepé outfity

Odbornice na výživu Daria Rusanova 22. prosince doporučila jídlo během novoroční hostiny důkladně žvýkat a jíst malé kousky, abyste zažili pocit plnosti a vyhnuli se přejídání. Rusanová také upozornila, že byste měli jíst, jen když máte hlad.

Odbornice na výživu Krivosheeva pojmenovala ideální náhradu Oliviera a sledě pod kožichem

3 zdravé a jednoduché recepty s pokyny krok za krokem – místo vysoce kalorických a těžkých tradičních novoročních jídel.

Endokrinoložka, nutriční terapeutka CDC MEDSI na Belorusskaya a MMC na Michurinsky Prospekt Anna Krivosheeva sdílela se čtenáři Lady Mail.ru recepty na zdravé svačiny, které lze podávat u svátečního stolu.

Salát «Novoroční koule»

Salát ve stylu vánočních ozdob ozdobí i ten nejtradičnější novoroční stůl. A rozhodně to neovlivní vaši postavu.

Vezměte 500 g kuřecího řízku, 150 g libovolného sýra, 3 vejce, 100 g mandlí (nejlépe pražených), několik snítek kopru, vypeckované olivy, přírodní jogurt, sůl a mletou papriku.

Vařené studené kuře nalámejte na vlákna. Sýr a vařená vejce nastrouháme, olivy nakrájíme na plátky (a necháme asi 10 oliv, budeme je potřebovat později). Mandle umelte v mixéru (nechte si také pár drcených ořechů). Všechny připravené ingredience smíchejte s přírodním jogurtem.

Dále vytvarujeme samotné kuličky a rozdělíme je na tři části. První část kuliček obalíme v mandlové strouhance, druhou v nasekaném kopru a třetí v paprice. Každou kuličku ozdobíme půlkou olivy (přišly nám vhod!) a snítkou kopru.

Canape na špejlích

Jedná se o nízkokalorickou a velmi zdravou svačinku, je ideální pro novoroční bufet a dokonce i pro dětský stůl.

Vezměte si balíček mini mozzarelly, 150 g cherry rajčat, 20 g lístků zelené bazalky, lžíci olivového oleje, trochu soli a směs italských bylinek.

Vezměte špejli a postupně na ni navlékněte lístek bazalky, rajče, pak další lístek a kuličku mozzarelly. Dokončete kompozici bazalkou. Hotové špízy dáme na talíř a přelijeme zálivkou (máslo + směs bylinek).

Kuře s ananasem v troubě

Exotické a dietní pálivé jídlo je výbornou náhradou vašeho oblíbeného francouzského masa.

Vezměte 350 g kuřecího řízku, čerstvý ananas, 120 g vašeho oblíbeného sýra, sůl, pepř a česnek podle chuti.

Ananas nakrájejte na tenké plátky, přirozeně odstraňte slupku a vyřízněte jádro. Kuřecí maso nakrájíme na zrno. Kuře položte v jedné vrstvě na dno pekáčku, maso podle chuti osolte nebo opepřete, přidejte pepř nebo česnek.

Navrch položte vrstvu ananasu a poté vrstvu strouhaného nebo nakrájeného sýra. Pečte dozlatova 40-50 minut na 180 stupňů.

Pryč s tupostí: 7 antistresových tipů od Skandinávců

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Кнопка «Наверх»
bedivine.cz