Proč byste měli cvičit každý den: 4 dobré důvody. - bedivine.cz
Krása

Proč byste měli cvičit každý den: 4 dobré důvody

Vstávat brzy, abyste si zacvičili ranní cvičení? Zní nudně! Ale jen pro ty, kteří o jeho zdravotních přínosech nic nevědí. Jak může cvičení změnit váš život – říká MedAboutMe.

1. Zlepší se vám nálada

Jakmile začnete ráno cvičit, všimnete si, že den začínáte s větší radostí. Nadcházející podzim už se nezdá šedý a fádní a nadcházející zima láká k venkovním hrám.

Přitom i pacienti s depresí pociťují magické změny! Podle studií zažívají příval elánu a energie a dokonce i optimismus.

Mýty o onemocnění jater: v televizi vám o tom neřeknou

2. Snáze se budete učit nové věci

Překvapivé, ale pravdivé! Ranní cvičení má hluboký vliv na kognitivní schopnosti. Výzkum specialistů z Howard Hughes Medical Institute (HHMI) ukázal, že cvičení stimuluje růst nových nervových buněk a zlepšuje paměť a schopnosti učení u myší. A přestože existují rozdíly mezi lidmi a hlodavci, vědci jsou přesvědčeni, že fyzická aktivita nás ovlivňuje úplně stejným způsobem.

3. Svaly budou silnější

3. Svaly budou silnější

Bezprostředně po probuzení je hladina testosteronu člověka obvykle na vrcholu. Tyto údaje předložili odborníci Národní institut pro fitness a sport. Díky tomu je ráno ideální čas na silový trénink, který podporuje růst a posilování svalů.

4. Pleť získá přirozený lesk

Bylo vědecky dokázáno, že lidé, kteří začnou pravidelně cvičit, mají znatelné zlepšení stavu pleti. Získá krásný přirozený lesk a už nevypadá nudně, vyčerpaně a bledě. Dobrá motivace udělat něco pro sebe!

5. Objeví se nové zdravé návyky.

Aby se ranní cvičení stalo součástí vaší každodenní rutiny, musíte je cvičit 66 dní. Dokládají to výsledky studie zveřejněné v publikaci Evropský žurnál sociální psychologie.

A pak se k tomuto zvyku podle odborníků přidají další stejně užitečné. Fitness trenér Zach Daly poznamenává, že jakmile se lidé začnou cítit díky cvičení lépe, začnou přemýšlet o dalších užitečných věcech, jako je správné stravování.

6. Stárnutí už nebude děsivé.

A to nejen proto, že kdo pravidelně cvičí, má mnohem vyšší šanci na dlouhý a aktivní život. Četné studie ukazují, že cvičení snižuje riziko onemocnění souvisejících s věkem a také pomáhá udržovat „mladou“ stavbu těla. Lidé, kteří se pravidelně věnují mírné fyzické aktivitě, stárnou pomaleji.

7. Riziko rakoviny se sníží

7. Riziko rakoviny se sníží

Několik studií ukazuje, že pravidelné cvičení snižuje pravděpodobnost vzniku určitých typů rakoviny, včetně rakoviny prsu a rakoviny tlustého střeva. Je pravda, že k získání tak významných výhod krátké nabíjení stále nestačí. Fyzická aktivita by měla trvat alespoň 150 minut týdně.

8. Spálíte více tuku

S jedním cvikem to samozřejmě daleko nedojdete, respektive moc nezhubnete! Ale ti, kteří cvičí ráno nalačno, spalují více tuku ve srovnání s těmi, kteří to dělají později a po jídle. Jsou o tom přesvědčeni vědci z Japonska, kteří shrnuli výsledky studie z roku 2017. A údaje poskytnuté odborníky Výživa Články vyžadující průzkum Institut, Ukažte, že 45minutový intenzivní trénink zvyšuje rychlost metabolismu člověka až o 14 hodin!

9. Krevní tlak se vrátí do normálu

Lidé s vysokým krevním tlakem často potřebují léky. Ale změna životního stylu, konkrétně ranní cvičení, může pomoci!

Ve studii z roku 2014 zveřejněné v Journal of Vascular Health and Risk Management, Zjistilo se, že respondenti, kteří cvičili brzy ráno (7.00:10), měli o 11 % nižší krevní tlak po celý den ve srovnání s těmi, kteří to dělali v 7:XNUMX nebo v XNUMX:XNUMX.

10. Pravděpodobnost zlomenin bude nižší.

Podle endokrinologa Robert Recker Ranní cvičení je vynikajícím opatřením pro prevenci osteoporózy. Mírné cvičení udržuje kostní hmotu a snižuje pravděpodobnost rozvoje onemocnění.

11. Váš intimní život se zlepší

11. Váš intimní život se zlepší

I když pár cvičí brzké ranní vstávání, aby se miloval, přesto byste cvičení neměli vynechávat! Naznačují to relevantní studie.

Jedna z nich, vedená mezi něžným pohlavím, ukázala, že po 20 minutách intenzivního cvičení jsou ženy vnímavější k něžnostem a hlazení. A experiment provedený mezi muži potvrdil, že fyzická aktivita stimuluje zvýšení hladiny hormonu testosteronu, a proto diktuje vhodné chování v posteli.

A ještě jeden bonus! Pokud muž pokračuje ve cvičení i po 50. roce života, snižuje se jeho riziko impotence o rekordních 30 %.

12. Budete se cítit produktivněji

Studie, o jejíž výsledky se publikace podělila Psychoterapie a psychosomatika, ukázaly, že šest týdnů pravidelné fyzické aktivity snížilo pocity únavy u zdravých lidí, kteří dříve hlásili přetrvávající nedostatek energie. Neuvěřitelný!

Komentář odborníka
Dina Yakhneva, blogerka jógy

Když se věnujeme sportu, ať už je to jóga nebo fitness, náš životní cyklus se zcela změní. Ale jak víte, Moskva nebyla postavena najednou a všechno grandiózní začalo v malém. Začněte také ranním cvičením! A abychom vás nabili notnou dávkou motivace, přinášíme řadu zajímavých a užitečných faktů.

Pomáhá tělu probudit se. Oči jsou ještě sotva otevřené, ale tělo už pracuje: krev se zrychluje v celém těle, mozek začíná fungovat rychleji a vysílat signály do důležitých center, čímž vás přivádí do stavu bdělosti reaktivní rychlostí;

Rozvádí lymfu a krev, čímž pomáhá zmírnit otoky. Pokud si na obličej přidáte studenou vodu, efekt bude úžasný. Už nebudete ráno vypadat jako včelař pokousaný včelami.

Zlepšuje náladu což vám zase pomůže naladit se na produktivní práci, což znamená, že se zvýší vaše šance, že stihnete vše naplánované, a navíc strávíte večer ve skvělé náladě. Žádná slabost nebo lenost!

Působí blahodárně na kardiovaskulární systém. Totiž: pravidelným ranním cvičením se vám ředí krev, zvyšuje se průtok krve, snižuje se zátěž srdce a zároveň klesá riziko aterosklerózy a trombózy;

Dodává obličeji svěží a zdravou barvu. Pravidelné ranní cvičení pomáhá nasytit buněčné struktury kyslíkem, což znamená dostatečnou výživu tkání a zvýšení účinnosti všech tělesných systémů;

Zlepšuje činnost gastrointestinálního traktu. Vynikající účinek na pročištění a zdraví trávicího traktu bude, pokud každé ráno před cvičením vypijete 200 ml teplé vody na lačný žaludek;

Nasycuje mozek kyslíkem což znamená lepší paměť a zvýšenou koncentraci. Ginkgo biloba není potřeba;

Zlepšuje držení těla. Správně zvolené cviky protáhnou páteř, otevřou hrudní oblast a můžete se stát majitelem královského držení těla a zdravých zad!

Učí disciplíně a posiluje vůli. A jak víme, ukázněný člověk je ukázněný ve všem. S příchodem disciplíny se kvalita života zlepšuje. Takhle je zdánlivě obyčejné ranní cvičení ve skutečnosti docela neobvyklé.

Komentář odborníka
Sergey Skolsky, dvojnásobný mistr světa v silovém trojboji, odborník na výživu, blogger

Fyzická aktivita po ránu je skvělý způsob, jak změnit sami sebe a zlepšit kvalitu svého života. Dobrá nálada na celý den vám dodává vitalitu, zvyšuje odolnost vůči stresu a rozvíjí vaši disciplínu!

Účinnost ranních cvičení:

  • Povzbuzuje a posiluje tělo.
  • Zlepšuje vaše metabolické procesy a zrychluje metabolismus.
  • Temperuje vaše tělo.
  • Disciplíny.
  • Zlepšuje náladu.
  • Zvyšuje výkon po celý den.

Kde je nejlepší začít?

2. Nabíjení. Cvičení by mělo být prováděno ihned po probuzení po dobu 10-15 minut. Provádějí se základní pohyby, počínaje hlavou a konče patami. Fyzická aktivita by měla být mírná, aby nedocházelo k přetěžování centrálního nervového systému (CNS) a obecně nepřetěžovat organismus, zejména v počáteční fázi. Velmi účinné je také cvičení, pokud máte problémy s pohybovým aparátem, s kýlami, výběžky a osteochondrózou.

Jak se donutit k rannímu cvičení?

Abyste se přinutili cvičit, musíte si být vědomi toho, že to děláte pro své zdraví a pro zlepšení kvality svého života.

Praktizujte zdravý spánek, abyste se mohli plně zotavit a být bdělí po celý den. Snažte se spát alespoň 6 hodin denně, nejlépe 8 hodin plného spánku, pak budete určitě obnoveni.

Zpestřete si cvičení, snažte se pokaždé přidávat nové cviky, zvýšíte tím svou efektivitu a výsledky.

Před cvičením vypijte sklenici vody.

Proveďte 5 až 10 cviků, doba odpočinku mezi cviky by neměla přesáhnout 30 sekund.

Nabíjení by mělo probíhat klidným tempem, pokud máte měřič tepové frekvence, snažte se držet tepovou frekvenci kolem 130-150.

Cvičte ve větrané místnosti nebo na čerstvém vzduchu. Zkuste to dělat denně.

Použité fotografické materiály Shutterstock

Číst dál

LED paprsky v kosmetologii: co umí a jak je používat?

LED terapie je léčba světlem a v různých barvách. Jejich výměnou v přístroji můžete vyřešit různé kožní problémy.

Lapače tuku: nejúčinnější způsoby nápravy problémových partií na obličeji a těle

Odkud se tukové pasti berou a jak se jich zbavit? Najděte efektivní způsoby, jak opravit problémové oblasti v našem článku.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Кнопка «Наверх»
bedivine.cz