Jak se ovládat a zhubnout. - bedivine.cz
News

Jak sebrat odvahu a zhubnout

Jak začít hubnout, když nemáte pevnou vůli: všechno je možné

Jak začít hubnout, když nemáte pevnou vůli: všechno je možné

Mnoho lidí zná tuto situaci, kdy si pevně slíbíte, že přes víkend budete držet dietu a cvičit, a v pondělí se pilně snažíte zapomenout na slova. V takové situaci je mnohem jednodušší říct, že vám tento životní styl nevyhovuje, než se snažit a dělat to, co jste zamýšleli. To znamená, že váš duch, vůle a hlavně touha ještě nejsou zralé k významným činům. Jak tedy rozvíjet vůli k hubnutí, je to vůbec možné? Nebo se budete muset celý život makat na dortech a závistivě koukat na krásné, fit postavy svých kamarádek? Pro rozumného člověka není nic nemožné a o tom si povíme v našem článku.

Skutečné cíle a železná motivace: ne proč, ale k čemu

Pro mnohé je proces hubnutí dřina nebo neustálý boj sám se sebou. Musíte se vzdát většiny návyků, zničit návyky, které byly vyvinuty v průběhu let, radikálně změnit svůj životní styl. Shodit pár kilo navíc před letní dovolenou je samozřejmě mnohem snazší než bojovat s vážnou obezitou, ale tento cíl je docela dosažitelný, pokud k věci přistoupíte správně. Hlavní věc je uvědomit si, že hlavním nepřítelem nebude samotná tlustost, ale nedostatek víry ve vlastní sílu, sklíčenost a nečinnost. Rozhodně vám nedovolí dosáhnout výsledků.

Když přemýšlíte, jak začít hubnout, když nemáte žádnou vůli, musíte jasně pochopit, co, proč a proč to děláte. Jedině tak překonáte vlastní lenost. Vzdálené, mystické nebo mýtické cíle stanovené v zápalu spontánního rozhodnutí však nejsou v žádném případě těmi nejlepšími pomocníky. Není třeba se pokoušet shodit dvacet let nashromážděných kilogramů, snažte se je shodit za týden nebo i za měsíc. Během pár dní pochopíte, že nakonec v lepším případě prostě rezignujete na nereálnou představu a v horším skončíte se zažívacími potížemi, bolavým žaludkem a odřenými nervy.

Následuj své sny

Nejtěžší je začít, to ví každý. Všechny naše důvody, cíle nebo touhy se někdy zdají tak vybledlé a vzdálené ve srovnání s krásným, uspokojivým, neuvěřitelně kalorickým a lahodným kouskem dortu. Proto se nejprve zamyslete nad svou situací, stavem, zjistěte, kde a proč k vám začaly přicházet myšlenky, že je čas shodit přebytečná kila. Pak, když pochopíte tyto důvody, bude hubnutí, pokud nemáte žádnou vůli, mnohem jednodušší.

  • Slova blízkých o vašich výrazných formách mohou být urážlivá a způsobit bolest. Lze je však použít jako motivaci. Lidé kolem nás jsou zvyklí posuzovat každého podle vzhledu, podle oblečení. Není to nejlepší volba důvodu, proč se dostat do formy, ale je to něco.
  • Nejvýznamnějším důvodem, proč lidé nejčastěji dosahují výsledků, je zdraví. A priori nemůže být obézní člověk absolutně zdravý. Zdravotní problémy se hromadí jako sněhová koule s přibýváním na váze. Zdravá strava a životní styl nemohou koexistovat s obezitou, stojí za to o tom přemýšlet. Dušnost, problémy se srdcem a cévami, křečové žíly, vnitřní orgány pokryté tukem – je to opravdu to, co pro sebe chcete?
  • Zmenšily se vám vaše oblíbené šaty nebo úzké džíny, které jste si loni koupili? Tady je další dobrá motivace. Stanovte si cíl jít na pláž v těch úchvatných plavkách, které jsou vystaveny ve výloze butiku. Báli jste se ho koupit, protože tukové záhyby nevzhledně vypadávají? Jakmile vynaložíte úsilí, můžete předmět znovu nosit bez obav, že nebude vypadat nejlépe.
  • Chystáte se příští rok na dovolenou na horké egyptské pláže? Skvělé, je důvod se dostat do formy. Jinak se vám nepodaří pořídit ohromující fotky a závistivé „kamarádky“ určitě uvidí a nepřehlédnou vaše vyčnívající bříško a povislé boky.

Za hlavní motivátor se však nepovažují všichni výše uvedení, ale opačné pohlaví. Můžete se s tím hádat dlouho, ale názor vašeho milovaného muže nebo ženy převáží všechny psychologické výpočty. Touha být oblíbený je zcela přirozená. První dojem bude založen na vzhledu. I když máte jemnou duši básníka, milost Matky Terezy a inteligenci jaderného fyzika, budete nejprve ohodnoceni kilogramy a objemy.

Psychologické chyby, co nedělat

Jak začít hubnout, když nemáte pevnou vůli: všechno je možné

Při zvažování otázek, co dělat, když není síla vůle, jak zhubnout, mnozí dělají běžné chyby, které neumožňují žádné výrazné výsledky.

Nouzové snížení kalorií

Prudký skok od obvyklého jídla k dietě, snížení kalorií a snědených objemů obvykle vede k opačnému výsledku. Ve snaze rychle se zbavit přebytečných kil na sebe bereme neúnosnou zátěž.

Ti nejvytrvalejší dokážou vydržet i kefírovou či pohankovou dietu až do konce, shodit kila, ale zároveň se přivést k morálnímu i fyzickému vyčerpání, zdravotním problémům, ztrátě výkonnosti, depresím, neustálé ospalosti a dalším nepříjemným překvapením.

Nadměrné cvičení

Tělesná výchova je velmi dobrá, užitečná a je nutné ji pravidelně dělat, aby se vaše tělo udrželo v kondici. Někteří však jdou z jednoho extrému do druhého: po relativní nečinnosti začnou šestkrát nebo dokonce sedmkrát týdně běhat do posilovny a vyčerpávají se silovými cvičeními.

To je zcela nesprávný přístup, který může vyčerpat tělo, poškodit klouby, srdce, cévy, vazy, svaly a dokonce i duševní zdraví. Je nutné správně rozložit zátěž v souladu s vašimi cíli, věkem, fyzickou kondicí v době zahájení tréninku a dalšími ukazateli.

Ideály jiných lidí jsou špatnými pomocníky

Dávno pryč jsou doby, kdy fotografie v časopise mohla být pobídkou k dosažení stejného tvaru. Rozumný člověk, pocházející z 21. století, musí rozumně posoudit své schopnosti, vytvořit si vlastní image a nesledovat slepě dav. Musíte bezmyšlenkovitě ztrácet tělesný tuk, dokud nezbude čtyřicet osm kilogramů, ale najít si svou vlastní ideální váhu. Zároveň byste se měli cítit pohodlně, dobře najedení, dobře vypadat a být plní síly a elánu.

Klamavé metody

Další častou chybou je obviňování nadváhy ze všech svých potíží a neúspěchů. Mnoho lidí říká: Nemám vůli zhubnout, proto stále nejsem vdaná, nemám dobrou práci a vztahy v týmu nefungují. Když zhubli, s překvapením zjišťují, že jejich milovaná nebyla nalezena, kolegové si dál šeptají za zády a šéf je podceňuje a tlačí.

Problémy s nadváhou nelze spojovat, to jsou dvě zcela odlišné oblasti života, často na sobě zcela nezávislé. Když si lidé uvědomili, že ztráta patnácti kilogramů problém nevyřeší, často se zhroutí, zajídají své zklamání spoustou dobrot, aby se opět mohli ospravedlnit nadváhou.

Nový životní plán: od nuly

Jak začít hubnout, když nemáte pevnou vůli: všechno je možné

Rozvíjet a trénovat vůli nebude moc jednoduché, protože to ví na vlastní kůži mnoho lidí, kteří tuto cestu zvládli projít od začátku až do konce. Nejprve se postarejte o výchovu, dosáhnout toho, co chcete, pak bude mnohem snazší.

Konkrétní kroky

  • Získejte znalosti o svém vlastním těle, protože odborníci na výživu tvrdí, že pokud držíte špatnou nebo nevhodnou dietu, nic nezabere. Abyste nevynechali, budete si muset spočítat svou kalorickou bilanci. To znamená, naučte se jich absorbovat více, než můžete během dne použít.
  • Uspořádejte si správná dělená jídla, pětkrát denně. Zároveň byste se neměli přejídat, ale je lepší dělat porce velmi malé a zároveň zvyšovat frekvenci jídel.
  • Věnujte se sportu, který se vám zdá nejjednodušší a nejpříjemnější. Můžete začít jednoduchými procházkami v parku, jízdou na kole, cvičením a tancem. Postupně je potřeba zátěž zvyšovat. Nejlepší je poradit se s trenérem, pomůže vám naplánovat pro vás nejvhodnější cvičení na základě vašeho zdraví, tělesné hmotnosti, trénovanosti a dalších ukazatelů.
  • Nezapomeňte si pravidelně představovat, jaká budete později, až zhubnete. Musíte udělat tento obrázek docela reálný, hmatatelný, vizualizovat si ho, věřte, že jste téměř dosáhli výsledků, jen musíte ještě chvíli počkat. Můžete se odpojit od vnějšího světa pomocí různých praktik, například východní meditace. Pomohou učinit cíl hmatatelnějším, bližším a odvést vaši mysl od shonu a každodenních problémů.
  • Pokuste se trénovat svou vůli tím, že budete pro svou rodinu připravovat „zakázaná“ jídla, ale sami je nezkoušejte. Zpočátku to bude těžké, ale časem budete překvapeni, jak hluboce lhostejní jste ke koblihám a koláčům.

deník hubnutí

Zjistit, jak trénovat vůli, jak zhubnout, není tak těžké. Musíte dělat vše podle pravidel, bez zesměšňování těla, které se může rozhořčit. Pro zjednodušení úkolu si veďte deník hubnutí. Tam si nejprve udělejte seznam toho, proč najednou potřebujete vrátit váhu do normálu. Zpočátku si musíte seznam znovu číst dvakrát denně, dokud vám nebude každá položka v něm blízká a drahá.

Mnoho dívek a chlapců si také vede video deník o hubnutí. Pokud se rozhodnete zveřejnit jej online a sdílet s přáteli, výsledek vás mile překvapí. Bude to skvělý podnět k dokončení úkolu a následnému udržení hmotnosti po dlouhou dobu, dokud se zdravý životní styl nakonec nestane zvykem. Osobní blog vás nejen podpoří v těžkých chvílích, ale také díky němu najdete spoustu užitečných informací na internetu.

Tipy pro lenochy

Jak začít hubnout, když nemáte pevnou vůli: všechno je možné

Není snadné dát se dohromady, takže je lepší sílu vůle rozvíjet postupně. Psychologové doporučují používat jednoduché tipy pro zjednodušení úkolu.

  • Pokud si myslíte, že v prvních třech dnech nebo týdnech diety se vám podaří shodit veškerý přebytečný tuk a stát se štíhlejšími, musíte radikálně přehodnotit svá očekávání. Nic takového se nestane, i když se úplně vzdáte jídla. Ale zdravotní problémy jsou pak zaručeny. Je potřeba rozumně posoudit situaci a očekávat jen reálné výsledky.
  • Zkuste se na sebe podívat zvenčí, na své zvyky, životní styl. Je třeba se na vše dívat objektivně, uvědomit si, jak moc jste se nechali jít. Díky tomu bude snazší zjistit, jaké úsilí bude muset být vynaloženo na obnovení dobrého stavu.
  • Kdo chce – hledá čas, kdo nechce – výmluvy a zdůvodnění. Tato stará pravda funguje i při hubnutí. Zapomeňte na slova „nemohu“, „nemám čas“ nebo „extrémně zaneprázdněn“, to všechno jsou „výmluvy“. Zkuste si najít deset minut navíc na krátkou procházku místo toho, abyste zůstali trčet u televize.
  • Je důležité získat podporu rodiny, přátel a blízkých. Kolem všech bude alespoň pár stejně smýšlejících lidí a ti, kteří se smějí nebo se otevřeně stahují, ať zůstanou v minulosti.

Kompetentní říkají, že byste se měli naučit vařit rychlá jídla, abyste u plotny trávili co nejméně času. Vyberte si recepty, které lze dokončit během několika minut. Případně se můžete připravit na několik dní předem. Můžete je zamrazit, vaření pak přestane být zátěží a budete chtít jíst méně.

Ti, kteří nemají absolutně žádnou vůli, mohou zvolit speciální dietu pro „líné“, která jim pomůže snáze snášet těžkosti. Funguje to tak, že správně pijete vodu, která je základem života, a proto je prakticky bezpečná.

Doporučení pro hubnutí, pokud nemáte pevnou vůli

Jak začít hubnout, když nemáte pevnou vůli: všechno je možné

Když první kroky začnou přinášet výsledky, není třeba se zastavovat nebo si dávat příležitost „odtrhnout se“, například s koláči nebo buchtami. To by mohlo vést k poruše. Je třeba i nadále dodržovat všechna doporučení a po měsíci si tělo zvykne na nový způsob života. Pak se sníží riziko, že všechno zničíte, a můžete si trochu odpočinout. Pojďme si shrnout vše, co jsme zjistili.

  • Vezměte prosím na vědomí, že lidé s nedostatkem spánku obvykle snídají, aniž by si všimli její chuti a množství. Pokud potřebujete vstávat brzy, stačí si zvyknout jít spát a odpočívat, aniž byste do půlnoci sledovali všechny televizní seriály. Poznávací procesy unaveného člověka se mohou zpomalit a zázračné diety pak nebudou fungovat, pamatujte na to a dopřejte si kvalitní odpočinek, dostatek času.
  • Postupně, aniž byste se šokovali, přejděte od tučnějších nezdravých potravin ke zdravým. Nemusíte se hned vzdávat své oblíbené pizzy. Můžete ho nejprve uvařit na olivovém oleji, vypracovat řídké těsto a místo obvyklého použít nízkotučný sýr. Pak lze klobásu také nahradit zeleninou, například lilkem.
  • Pokud se neobejdete bez sladkostí, nemusíte se mučit. Škodlivým sacharidům se můžete vyhnout tím, že je nahradíte něčím jiným. Dobře fungují ořechy, ovoce a sušené ovoce. Pomohou ulevit od obsedantní touhy ochutnat sladké, ale ke všemu přinesou i výhody.
  • Zelenina a polévka jsou něco, co by rozhodně nemělo chybět na vašem stole každý den. Kromě výhod, které přinášejí, vám pomohou cítit se rychleji sytí, zvětší objem jídla, aniž by převáželi kalorie navíc.
  • Alkoholické nápoje obsahují ještě více kalorií než sacharidy nebo bílkoviny. Proto byste se měli zdržet jejich použití, pokud je to možné. Pokud stále musíte pít, nezapomeňte to zapít velkým množstvím čisté vody, bude to méně škodlivé a žaludek bude schopen signalizovat signály nasycení blokované alkoholem.
  • Fyzická aktivita není jen cvičení doma, speciální cvičení nebo lekce v tělocvičně. Pro rychlejší hubnutí se bude hodit jakýkoliv pohyb. Proto se doporučuje vždy a za všech okolností používat spíše schody než výtah. S generálním úklidem domu můžete začít častěji. Můžete tak získat dvojí výhody – dokonalou čistotu a ztrátu přebytečných kilogramů.
  • Mezi odborníky na výživu existuje takový koncept jako pauza v jídle. Vezměte prosím na vědomí, že během oběda si můžete dát vidličku na talíř a odpočinout si. Použijte to k dokončení jídla, protože vaše podvědomí vám říká, že už jste dostatečně sytí.

Jídlo je potřeba žvýkat opatrně a pomalu, jak se to učí baletky. Není to náhoda, svůj mozek tak necháte uvědomit si, jak jste sytí, a pro váš žaludek bude snazší trávit dobře rozžvýkaná jídla. Navíc jezte po malých porcích, v případě potřeby si vezměte menší talíř. Díky tomu to bude vypadat, jako by v něm bylo více produktů. Není na škodu stát se občas vegetariánem, alespoň na jeden den nebo i jen na jedno jídlo.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Кнопка «Наверх»
bedivine.cz