Jak zhubnout po porodu pro kojící matku video. - bedivine.cz
News

Jak zhubnout po porodu pro kojící matku video

Po narození dítěte je hlavním úkolem matky zajistit správný vývoj miminka, jehož základem je kojení. Ukládá určitá omezení do životního stylu ženy — například nemůže dodržovat přísnou dietu a věnovat se určitým sportům (běh, silový trénink). Jak rychle zhubnout po porodu při kojení — odstranit břicho, stáhnout boky, hýždě?

Jak rychle a efektivně zhubnout po porodu?

Dieta po porodu pro hubnutí pro kojící matky

Vyvážená strava vám pomůže rychle zhubnout po porodu při krmení dítěte. Odborníci na výživu doporučují dodržovat řadu pravidel:

  1. Jezte malá jídla: 3 hlavní jídla a 2-3 svačiny. Musíte jíst v malých porcích.
  2. Pijte hodně vody (2-3 litry denně). Nejprve je potřeba voda pro mateřské mléko (je to 87 % vody). Za druhé, někdy se tělo dožaduje pití a my to zaměňujeme za pocit hladu.
  3. Pečte nebo vařte jídlo v páře. Tímto způsobem si zachovávají více prospěšných vlastností.
  4. Obohaťte svůj jídelníček o produkty, které dodávají tělu potřebné mikroživiny: ovoce, zelenina, bylinky, tvaroh, sezónní bobule, sušené ovoce, libové maso, ryby.
  5. Jezte více polévek (zeleninové, masové, rybí), které vám dávají pocit sytosti na dlouhou dobu, ale zároveň obsahují málo kalorií, a také cereálie, které jsou zdrojem sacharidů.
  6. Vyřaďte nezdravá jídla – tučná, sladká, uzená, konzerva, s množstvím koření, sůl. Budete se muset vzdát sody a balených džusů. Omezte konzumaci ořechů a mořských plodů, které jsou silnými alergeny.

Lékaři také ženám předepisují vitamino-minerální komplexy, které nasycují mateřské mléko mikroživinami nezbytnými pro správný vývoj dítěte a předcházejí problémům kojících matek, jako jsou poporodní deprese, úzkosti, vypadávání vlasů a loupání kůže. Například Pregnoton Mama (více o produktu se dozvíte zde) obsahuje 13 vitamínů a minerálů, kyselinu listovou, lipozomální železo, Omega-3.

Jak cvičit, abyste rychle zhubli po porodu pro kojící matku?

Sporty náročné na zdroje nejsou ženám v době kojení dostupné, ale to neznamená, že musí úplně opustit fyzickou aktivitu. Chcete-li se po těhotenství a porodu rychleji dostat do formy, odborníci doporučují:

  • Více chodit s kočárkem. Jedna a půl hodinová procházka posílí svaly pánve a nohou a ušetří 600 kalorií.
  • Vraťte se k lehkému cvičení 6 až 8 týdnů po narození dítěte. Doma můžete dřepovat, dělat kliky z kolen, dělat „kolo“, švihovat rovnou nohou, dělat hýžďový most, zvedat trup z polohy na břiše a skákat přes švihadlo. Jóga, plavání a pilates jsou vhodné i pro kojící matky.
  • Začněte lehkými cviky a postupně zátěž zvyšujte.

TOTO NENÍ REKLAMA. MATERIÁL BYL PŘIPRAVEN ZA ÚČASTI ODBORNÍKŮ.

Další související články

  • Kde začít s rekonvalescencí po porodu
  • Doplnění nedostatku vitamínů a minerálů po porodu
  • Jak zpevnit prsa po porodu
  • Co dělat, když vám po porodu hodně padají vlasy?
  • Srovnání vitamínů pro těhotné a kojící matky

Leanovič Viktorie Egurbievna

Leanovič Viktorie Egurbievna

Lékařský ředitel společnosti AKVION

Pukhov Alexandr Anatolievič

Pukhov Alexandr Anatolievič

Federální lékařský poradce společnosti AKVION

Do přípravy materiálů se jako vědečtí odborníci zapojují také specialisté v oblasti medicíny a farmacie.

Způsoby, jak zhubnout po porodu při kojení

jak zhubnout po porodu při kojení

Nadváha v těhotenství je nárůst tělesné hmotnosti v důsledku ukládání tuku v podkoží, stejně jako ve všech orgánech a tkáních, které mohou vzniknout před nebo během těhotenství a mají přímý vliv na její průběh.

Žena se může stát více obézní v důsledku tvorby viditelných tukových záhybů, přičemž je pro ni obtížné vykonávat fyzickou aktivitu, stává se neobratnou, snižuje se její pohyblivost, trpí neustálou dušností při chůzi. Zdálo by se, že po porodu by kila navíc měla jít pryč a žena by už neměla přibírat. To ale absolutně není pravda. Jen polovina maminek může říct, že po porodu výrazně zhubla. Většina naopak říká: „Už uplynul týden/měsíc/šest měsíců/rok a já po porodu stále nemůžu zhubnout.“

Za účelem úpravy stravy a zlepšení motorické aktivity matky se provádí speciální diagnostika, při které se porovnává tělesná hmotnost před a během těhotenství.

jak zhubnout na gw

V článku si řekneme:

  1. Důvody ovlivňující váhu během těhotenství
  2. Kdy můžete po porodu začít hubnout?
  3. Chci zhubnout při kojení: kde začít?
  4. Jak zhubnout po porodu při kojení při zachování laktace
  5. Vyvážení stravy při kojení
  6. Počet kalorií pro hubnutí
  7. Je možné při kojení sportovat a jaké cviky jsou vhodné?
  8. Cvičení na hubnutí po porodu
  9. Stáhněte si žaludek
  10. Pro štíhlé nohy
  11. Na hrudi
  12. Co nedělat, když se snažíte zhubnout
  13. Závěr

Důvody ovlivňující váhu během těhotenství

Stává se, že matky během těhotenství nemusí přibírat na váze, je to způsobeno genetickými faktory a typem těla ženy. S tímto problémem se proto po narození dítěte může setkat většina žen. Těhotenství si vybírá daň na ženském těle. Když je žena těhotná, chce neustále jíst a po jídle si lehnout. To vše tělo potřebuje, aby matka mohla porodit zdravé dítě a také se připravit na jeho narození. Proto je v těhotenství přibírání na váze považováno za normální a přirozený proces.

Méně paniky a více trpělivosti. Když je žena těhotná a její váha začne přibývat, je to normální.Průměrný přírůstek hmotnosti během těhotenství je od 9 do 15 kilogramů i více (ovlivňuje to mnoho faktorů: počet plodů, výchozí tělesná stavba nastávající maminky , atd.).

Proč žena během těhotenství přibírá na váze:

  1. Plod, plodová voda a děloha se zvětšují.
  2. Tvorba tukové tkáně v oblasti břicha a boků je ochranou pro nenarozené dítě a je také považována za dodatečný přísun energie, aby se matka i dítě cítili příjemně, pokud náhle nastane neočekávaná situace.

Kromě toho začnou prsa otékat, jak se objeví mléko, začne se krevní oběh, což podle toho přidá váhu. To vše je přirozené a bojovat s tím je zbytečné a hlavně nebezpečné, protože půst během těhotenství může poškodit nejen matku, ale i dítě

Žena nosí dítě 9 měsíců a bylo by bláhové očekávat, že porodila a hned zhubla, nebo dokonce držela dietu. To nelze udělat. Váha, která po porodu zůstane, hned tak nezmizí, vše se bude dít postupně. Proto ty, kteří chtějí během kojení okamžitě zhubnout, opusťte tyto myšlenky — je to škodlivé a nebezpečné. Buďte trpěliví a začněte se zdravým životním stylem — výživa, pohyb.

hubnutí po porodu při kojení

Kdy můžete po porodu začít hubnout?

Rychlost hubnutí po porodu závisí i na tom, jak miminko krmíte – mateřským nebo umělým mlékem. Pokud je krmení umělé, pak je nutné počkat, až se tělo zotaví. Po porodu by mělo uplynout 3 měsíce až šest měsíců, teprve poté můžete začít tvrdě pracovat na své postavě.

Sergej Obložko

Sergej Obložko
Odborník na výživu. Specialista na hubnutí.
Zeptejte se

Pokud kojíte (na kojení), pak je dieta obecně kontraindikována. Matka by měla jíst za dva, protože její strava zcela ovlivňuje zdraví a pohodu dítěte. Výživa musí být správná a vyvážená. S hubnutím můžete začít až po přenesení dítěte na společný stůl, a to nejdříve za šest měsíců.

Chci zhubnout při kojení: kde začít?

Přísné diety v tomto případě rozhodně nejsou vhodné. Nejúčinnější způsob hubnutí kojící matky je stravovat se zlomkově, tzn. jídla by měla zahrnovat tři celé fáze (snídaně, oběd a večeře) a mezi nimi 3 lehké svačiny (druhá snídaně, odpolední svačina a svačina zdarma). Ukazuje se, že tři jídla denně v malých množstvích, porce 300-400 gramů najednou.

Obecně, abyste mohli začít hubnout, potřebujete:

  1. jezte ve stejnou dobu jako vaše dítě (to znamená, že když se dítě najedlo a vy ho uložíte do postele, můžete jíst sami);
  2. Jídlo si připravte večer předem a po částech je dejte do nádob.

Frakční jídla jsou výbornou variantou pro hubnutí po porodu při kojení. Hlavní věcí z takové stravy je vyloučit smažená a tučná jídla, to bude za prvé prospěšné pro dítě a za druhé, tímto způsobem můžete zhubnout od 2 do 4 kilogramů za měsíc.

proč lidé hubnou na gw

Jak zhubnout po porodu při kojení při zachování laktace

Matka, která kojí své dítě, musí dodržovat výživnou a vyváženou stravu, protože výživa ovlivňuje zdraví matky i dítěte. A samozřejmě, mnoho matek má logickou otázku: «Jak zhubnout při kojení, aniž by ztratily mléko?» Tato otázka není tak těžká, pouze pokud se rozhodnete hubnout při kojení, je potřeba být opatrná a dodržovat určitá pravidla.

Vyvážení stravy při kojení

Několik pravidel, která vám pomohou nejen dát do pořádku vaši postavu, ale také pokračovat v krmení vašeho dítěte:

  • Dobře se vyspěte. Spěte, když vaše dítě spí. S nedostatkem spánku se zdraví zhoršuje, což negativně ovlivňuje stav matky, a tím i mateřské mléko. S dostatkem spánku se zvyšuje chuť k jídlu a zlepšuje se nálada. Ale špinavé plenky, tílka a trochu nepořádku doma nejsou problém nebo problém.
  • Denně vypijte 2 až 3 litry čisté vody. Vzhledem k tomu, že mateřské mléko tvoří z 87 % voda, je nutné hlídat příjem potřebného množství tekutin do těla kojící matky. Voda navíc pomáhá zbavit se přebytečných kilogramů.
  • Jezte malé porce. Kojící matka by měla jíst několikrát denně, ale v malých porcích. Přejídání je přísně zakázáno. Musíte jíst ve chvíli, kdy máte velký hlad. Jídlo, které jíte, by vám mělo chutnat. Proto je nutné se zásobit produkty, jako je zelenina, ovoce, domácí tvaroh, vejce, bylinky, bobule v souladu s ročním obdobím, sušené ovoce, mandle a piniové oříšky, slunečnicová a dýňová semínka — to jsou produkty, které ne vyžadují vaření, kromě vaření vajec.
  • Vyhněte se alergenním potravinám. Když matka kojí, měly by být ze stravy vyloučeny všechny alergeny. Protože většina alergenů ovlivňuje mléko a tím i dítě. Alergeny jsou odstraněny bez fanatismu, protože díky některým z nich přijímáme potravu obohacenou o vitamíny a minerály. Mělo by tam být od všeho trochu. A co je nejdůležitější, neexperimentujte, protože všechno ovlivní dítě.
  • Jíst pečené a dušené jídlo. Tento typ stravování by se měl stát zvykem a měl by se stát preferovaným při vaření.
  • Jezte více polévek. Polévky mohou být s masem, rybami, zeleninou, ale ne tučné. Polévka je považována za ideální jídlo pro kojící matky z několika důvodů:
    • není tak kalorický jako hlavní jídla;
    • konzistence polévky je kaše, je ideální pro naše zažívání, protože obalí a zasytí tělo;
    • rychlá a snadná příprava.
    • s barvivy a konzervačními látkami;
    • polotovary;
    • rychlé občerstvení;
    • konzervy;
    • smažené a mastné;
    • uzený;
    • ovoce exotického původu;
    • cukrovinky;
    • podzemnice olejná;
    • krevety;
    • sycené nápoje;
    • alkohol;
    • šťávy v obalech.

    hubnutí po porodu

    Počet kalorií pro hubnutí

    Neexistuje žádný konkrétní počet kalorií, protože každá žena je individuální, protože všechny výpočty se provádějí na základě stávající hmotnosti a požadované hmotnosti. Obsah kalorií v potravinách, které kojící matka jí, ovlivní obsah tuku v mateřském mléce.

    Kromě hmotnosti bude zohledněna fyzická aktivita matky. Při lehké zátěži násobíme váhu 24, při střední zátěži 30 a při vysoké zátěži 44 faktory. K výslednému číslu přidáme dalších 500 kcal a vyhodnotíme výsledek.

    Pokud se podíváme na průměrnou kalorickou hodnotu jídla za den, pak se u rodičky, která porodila, může pohybovat od 1,5 do 2 tisíc kilokalorií. Pokud tedy kojíte, pak lze tento počet kcal zvýšit a umělým krmením naopak snížit, čímž pocítíte plný účinek diety.

    Je možné při kojení sportovat a jaké cviky jsou vhodné?

    V prvních šesti měsících můžete na fyzickou aktivitu zapomenout. Protože se na to tělo potřebuje zotavit, stejně jako pro matku samotnou, je porod stresující. Abyste si ale po narození miminka upravili váhu, můžete začít cvičit doma výběrem jednoduché, ale účinné sestavy cviků. Cvičení by měla být zaměřena pouze na ty oblasti, které způsobují nespokojenost.

    Cvičení na hubnutí po porodu

    Cvičení provádějte přesně v pořadí, ve kterém budou popsána. Tři sady 15-20krát.

    Stáhněte si žaludek

    • Lehneme si na záda, pokrčíme kolena a chodidla opřeme o podlahu. Zvedněte horní část těla a přitom držte ruce na zadní straně hlavy.
    • Lehneme si na záda, pokrčíme kolena a chodidla opřeme o podlahu. Ruce držíme na pásech, zvedáme a spouštíme pánev, ale musí to být provedeno tak, aby horní část těla zůstala nehybná.
    • Lehneme si na záda, pokrčíme kolena a chodidla opřeme o podlahu. Ohýbáme se doprava a doleva, přičemž potřebujeme dosáhnout rukama na nohy.
    • Prkno. Provádí se 40-60 sekund. Každý den se zvýší o 5 sekund.

    Pro štíhlé nohy

    • Výpady vpřed. Uděláme široký krok a snížíme jedno koleno na podlahu a vodítko zůstane nezměněno. Záda by měla být rovná.
    • Dřepneme si, máme rovná záda a ruce za hlavou.
    • Výpady zpět. Udržujeme záda rovná a snažíme se zabránit vychýlení vodícího kolena na stranu.

    Na hrudi

    • Kliky. Můžete to provádět na rovných nohách, nebo to můžete dělat na pokrčených, podle toho, komu je to příjemné. Hlavní věc je dotknout se co nejníže k podlaze.
    • Klasické prkno. Zůstaňte v této poloze co nejvíce, ale nepřehánějte to.
    • Cvičení se závažím. Pokud nemáte činky, můžete si vzít 2 plastové láhve o objemu 0.5 litru naplněné vodou a roztáhnout ruce do stran.

    Po porodu jsem hodně zhubla

    Co nedělat, když se snažíte zhubnout

    Není žádným tajemstvím, že každá žena před i po porodu chce vypadat přitažlivě. Většina je ochotna udělat cokoli, aby se vrátila k postavě před otěhotněním. Po porodu byste neměli radikálně měnit své tělo, protože těžká ztráta hmotnosti po porodu může negativně ovlivnit pohodu matky, protože kojí své dítě.

    Existuje několik kontraindikací pro hubnutí:

    1. uchýlit se k přísným dietám;
    2. vyhladovět;
    3. dovést své tělo k vyčerpání;
    4. vložte všechny své naděje do diety bez použití sady speciálních cvičení;
    5. používat různé náplasti na hubnutí, včetně doplňků stravy a léků;
    6. přetěžovat tělo fyzickou aktivitou;
    7. být nervózní a bát se o svou postavu.

    A pokud vám tato opatření nepomohou zhubnout po porodu, musíte vyhledat pomoc odborníka, který provede konzultaci a poskytne speciální dietu se sadou nezbytných cvičení.

    hubnutí během gw

    Závěr

    Těhotenství a porod jsou pro všechny ženy skutečnými výzvami, které provází stres a hormonální nerovnováha. Není třeba se na sebe dívat do zrcadla a rozčilovat se, tím méně dávat pozor na svou váhu. Tělo se potřebuje zotavit a můžete mu pomoci sami, pokud budete správně jíst a dělat jen ty cviky, které se dají dělat šest měsíců po porodu. A jak ukazují pozorování, mnoho nových kojících se diví, proč jsem při kojení přibrala, málokoho zajímá, proč při kojení hubnou.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Кнопка «Наверх»
bedivine.cz