Pouze 4 cvičení: jak dělat hormonální gymnastiku makko-ho, která zachrání japonské ženy před menopauzou. - bedivine.cz
News

Jen 4 cviky: jak dělat hormonální gymnastiku makko-ho, která zachrání Japonky před menopauzou

Hormonální gymnastika makko-ho, která zachrání Japonky před menopauzou: 4 cviky

Seznámit se se sportem ve věku 45+ je spojeno s velkými obtížemi a problémy, ale nezastaví ty ženy, které si chtějí prodloužit mládí a krásu. Čím je člověk starší, tím více druhů fitness se mu stává nedostupnými, ale existuje jeden soubor cviků, který zvládne každý – hormonální gymnastika makko-ho, která zachraňuje Japonky před menopauzou. Stačí 4 cviky denně – a jste veselí, veselí a hlavně – cítíte se plni síly a energie!

Rakovina tlustého střeva: příznaky, onkotesty, léčba, prevence

Řekněte ne stárnutí!

Zdálo by se, o jakém stáří můžeme mluvit, když je vám teprve „přes čtyřicet“, ale na pokraji menopauzy a poklesu reprodukčních funkcí. Sport pomůže prodloužit mládí a krásu, ale mnozí se s ním v dospělosti bojí začít seznamovat a jejich obavy jsou pochopitelné. Když tělo a svaly nejsou na zátěž připraveny, snadno se zraníte a znetvoříte, ale nezoufejte. Existuje mnoho sportů, které jsou dostupné pro každého bez ohledu na věk a úroveň fyzické zdatnosti.

Tvrdí to vědci, kteří svůj výzkum publikovali v časopiseTělesná kultura. Sport. Cestovní ruch. Motoristická rekreace“, sport a tělesná výchova jsou ve společnosti považovány za úděl mladých, ale je velmi důležité propagovat myšlenku zdravého životního stylu mezi zástupci všech generací. Je nutné stimulovat motivaci lidí k sebezdokonalování, a to i prostřednictvím adaptivní tělesné kultury a sportu. Lidé, kteří ve své kariéře a životě dosáhli určitých výšin, kteří vychovali děti, hledají smysluplné doktríny a mezi ně lze bezesporu zařadit hormonální gymnastiku makko-ho.

Historie původu

Autor gymnastiky je původem z Japonska Wataru Nagaiom. Nebyl profesionálním sportovcem ani trenérem. Prostý obchodník, který se dožil 42 let a pak ho ranila mrtvice. Během rehabilitace si vyvinul vlastní sestavu cviků, která mu pomohla nejen postavit se na nohy a vrátit se do plnohodnotného života, ale také zlepšit jeho zdravotní stav, zvýšit flexibilitu a vytrvalost.

Wataru patentoval svůj komplex v roce 1933 a nazval jej „makko-ho“. V tomto případě je „makko“ přeloženo jako „rovný“ nebo „rovný“ a „ho“ znamená pravidlo. Tato dvě slova obsahují celou podstatu a principy léčebné techniky, která vás zavazuje držet rovná záda a kontrolovat dýchání. Při provádění záklonů Wataru Nagaiom radí zhluboka vydechnout a při návratu do vertikální polohy se nadechnout.

Účinnost takové gymnastiky ocenili nejen pacienti, kteří přežili mrtvici, ale také ti, kteří se snaží udržet své zdraví a mládí. V prvé řadě jde o dospělé ženy, které nechtějí zestárnout, ale chtějí zůstat aktivní a atraktivní po mnoho let.

Zdravotní přínosy Makko-ho

Gymnastika makko-ho samozřejmě není nějaké japonské know-how. Jeho jednotlivé prvky a dokonce i celá cvičení jsou široce zastoupena v józe, lekcích pilates pro ženy, strečinku, ale Wataru vzal ty nejúčinnější a nejzdravější a spojil je do komplexu, který mu pomohl zcela obnovit jeho zdraví a výkonnost.

Když se jeho gymnastika stala populární mezi ženami, bylo poznamenáno, že pomáhá bojovat s příznaky menopauzy, minimalizuje nepohodlí a prodlužuje mládí. A ve studiích publikovaných v Evropský žurnál aplikované fyziologie, vědci došli k závěru, že statický strečink je pro zdraví velmi prospěšný.

Strečink, jóga, pilates zlepšují flexibilitu svalů, koordinaci pohybů, uvolňují napětí a tlak. Potřeba neustálé kontroly dýchání a držení pro tělo neobvyklých pozic vyžaduje obrovskou trpělivost a práci na sobě. Pro mladé je to obtížnější než pro starší – chtějí dynamiku a aktivitu. Pokud je ale vaším cílem posílit nejen tělo, ale i ducha, vyřešit zdravotní problémy včetně zad a páteře, kloubů a také zlepšit držení těla a vlastní odraz v zrcadle, pak je trénink makko-ho pro vy.

Před provedením komplexu je užitečné provést lehké zahřátí — houpání nohou a rukou, otáčení těla, ohýbání trupu a další cvičení.

Hormonální gymnastika makko-ho: 4 cviky

Komplex zahrnuje 4 cvičení, která se provádějí postupně jeden po druhém. Kromě rozcvičky před tréninkem se doporučuje dát si horkou sprchu, aby se tělo a svaly důkladně prohřály, čímž se svalově-vazivový aparát připraví na zátěž. Poté můžete začít cvičit:

  • «motýlí póza» Posaďte se na podlahu, pokrčte kolena a spojte paty k sobě. Pokuste se přitáhnout chodidla co nejblíže k sobě a poté začněte naklánět tělo dolů, dokud nebudou paže ohnuté v loktech a opřeny o podlahu. Musíte přitlačit hrudník a břicho k nohám. Proveďte 10 naklonění;
  • «nakloňte se k rovným nohám.» Sedněte si na podlahu s nohama nataženýma dopředu. Přitáhněte prsty nohou k sobě, držte záda rovná. Při výdechu se předkloňte a snažte se dotknout se hrudníkem kolen. Proveďte celkem 10 naklonění;
  • «ohýbání směrem k roztaženým nohám.» Tento cvik opakuje předchozí, ale provádí se s rozkročenýma nohama. V ideálním případě by se cvičící měl dotýkat podlahy hrudníkem a bradou. Proveďte 10 naklonění;
  • «póza spícího válečníka» Posaďte se na kolena a mírně rozkročte chodidla do stran. Stiskněte hýždě k podlaze a začněte naklánět tělo dolů. V ideálním případě by měl praktikující ležet na zádech, aniž by narovnával nohy. Položte ruce rovně za hlavu a chvíli v této poloze setrvejte.

Tipy a triky

První věc, na kterou se musíte připravit, je, že ne všechno se povede hned a naplno. Všechna cvičení vyžadují dobrou flexibilitu a její rozvoj vyžaduje čas a pravidelný trénink. Nejprve se musíte naučit držet záda rovná. A i když se ještě nejste schopni ohnout, abyste se dotkli hrudníkem chodidel nebo podlahy, časem se vám to podaří. Nespěchejte, nesnažte se cvik provést za každou cenu. Vypilujte správnou techniku, nechte svaly a vazy zvyknout si na zátěž a pak dosáhnete úspěchu bez bolesti a zranění.

Číst dál

Letní obuv: prevence zranění a problémů s držením těla

Nošení letních bot s podpatky může vést k problémům s páteří a kostrou obecně. Co je potřeba, aby se předešlo problémům?

7 letních problémů s nohou, které vám brání nosit pěkné módní boty

Jak pečovat v létě o nohy, abyste mohli nosit módní boty? Doporučení odborníků.

Balanopostitida u dítěte: příznaky a léčba

Co je balanopostitida, jak se vyskytuje u dětí?

Potřebujete ortopedickou obuv, abyste předešli bolestem nohou?

Nošení ortopedické obuvi je dnes běžné nejen mezi dětmi, ale i mezi dospělými a často neopodstatněné.

Namátkou: Peyronieho nemoc

Zakřivení penisu: odpovědi na otázky, které jste se styděli položit, od MedAboutMe.

Remise urolitiázy: jak ji prodloužit?

Trpíte urolitiázou? Zjistěte, jak dosáhnout remise onemocnění a prodloužit ji na dlouhou dobu.

Herpes: co potřebujete vědět o různých virech a jak se vypořádat s relapsy

Jak se správně vypořádat s relapsy a exacerbacemi viru herpes: podrobně mluvíme o rozmanitosti a zákeřnosti tohoto viru

Proč japonské ženy nemají menopauzu? Tajemství věčného mládí obyvatel Země vycházejícího slunce

Proč japonské ženy nemají menopauzu? Tajemství věčného mládí obyvatel Země vycházejícího slunce

Elastická, hladká, porcelánová kůže, tenký pas, živý ruměnec – o japonských ženách kolují legendy: je těžké jim dát konkrétní věk. Dospělé ženy i mladé dívky vypadají stejně vesele a dobře.

Ale i když pomineme vnější hodnocení, fakta zůstávají fakty: Japonky žijí déle než ženy z Evropy a Ameriky a mnohem méně onemocní. Velmi snadno snášejí i menopauzu, téměř bez příznaků. Každá žena může využít jejich tajemství.

Tajemství č. 1. V Japonsku neexistuje negativní postoj k menopauze

Když naše ženy slyší „menopauza“ nebo „menopauza“, nedobrovolně se připravují na nejhorší. Samozřejmě, kdo by měl radost z návalů horka, přibírání na váze, suchosti v intimní oblasti, změn nálad a mnoha dalších příznaků menopauzy? A jakákoli negativita vytváří pro tělo stres, který zhoršuje emoční stav a rozhodně nezlepšuje vzhled.

Japonky se zpočátku stavěly na to nejlepší. V zemi vycházejícího slunce termín „menopauza“ v našem chápání prostě neexistuje. Nahrazuje ho pojem „Konenki“, což znamená regeneraci, obnovu. Tento termín se používá ve vztahu k ženám ve věku 40 až 60 let. Zkuste změnit svůj postoj k menopauze! Podívejte se, kolik žen začalo znovu svůj život ve věku hormonálních změn a dosáhlo úspěchu.

Tajemství č. 2. Sója je běžným produktem denní nabídky.

To, že příznaky menopauzy u asijských žen téměř nejsou vidět, lze vysvětlit pravidelnou konzumací sóji. Tofu sýr a těstoviny se vyrábí ze sójových bobů (ty se mimochodem jí téměř každý den), naklíčené sójové boby často najdete v polévkách a salátech. Co je na této rostlině zvláštní?

Sója obsahuje speciální látky – isoflavony. Patří do skupiny fytoestrogenů – přírodních sloučenin, které mohou částečně nahradit estrogeny. Jejich hladina klesá s nástupem menopauzy, odtud všechny nepříjemné projevy tohoto období. Fytoestrogeny, nahrazující některé funkce estrogenů, pomáhají tělu normálně fungovat.

Při výběru produktů obsahujících sóju je však potřeba být obezřetný. U nás je oblíbený například sójový olej, který však neobsahuje fytoestrogeny, takže v boji s negativními projevy menopauzy je k ničemu. Sojové tofu naproti tomu obsahuje isoflavony. Ale musíte ho jíst každý den.

Pokud chápete, že je problematické zavést sóju do každodenní stravy, můžete použít doplňky se sójovými isoflavony. Denní dávka sójových fytoestrogenů tedy obsahuje pouze dvě kapsle komplexu Mense.

Tajemství č. 3: Japonky berou vitamíny a další doplňky

V Japonsku je skutečný kult zdraví, takže si každý dává pozor na své tělo. Rostlinné výtažky, vitamíny a minerály ji podporují. Proto jsou doplňky součástí stravy každého člověka a téměř pro každou příležitost.

Vitamíny skupiny B a také E a C, které jsou silnými antioxidanty, vám pomohou udržet mládí.

Mensa vám pomůže překonat menopauzu pohodlně jako Japonce. Jedná se o nehormonální přípravek vytvořený speciálně pro ženy v období menopauzy. Obsahuje nejen cenné sójové isoflavony, ale také šest vitamínů, beta-alanin, 5-hydroxytryptofan.

Hlavním cílem komplexu je eliminovat nepříjemné příznaky menopauzy, jako je frekvence a závažnost návalů horka, únava, podrážděnost, nespavost a další. Díky pečlivě vybranému složení začne komplex působit do půl hodiny po podání, ale zároveň má prodloužený účinek. Čím delší je průběh užívání Mense, tím znatelnější je účinek.

Tajenka č. 4. Večerní cvičení „makko-ho“

„Makko-ho“ je posvátný rituál pro každou japonskou ženu. Jedná se o soubor cviků, které vám umožní rozvíjet flexibilitu kloubů a páteře. Gymnastika pomáhá zlepšit mikrocirkulaci krve, normalizovat metabolické procesy a regeneraci. Somatropin je také produkován během cvičení. Tento hormon se nazývá aktivátor růstu: inhibuje proces stárnutí.

Tajenka č. 5. Akupresura proti menopauze

Už jste slyšeli neobvyklé slovo „shiatsu“? Toto je název typu akupresury, který se aktivně používá ve východní medicíně.

Existují body, které svým působením na ně mohou snížit závažnost symptomů menopauzy.

Jak vyrobit shiatsu? Pomocí polštářku palce lehce zatlačte na přední část krku vpravo a vlevo několikrát shora dolů. Poté pokračujte v tlaku na zadní část hlavy, zadní část krku, ramenní pletenec, ramena, oblast žaludku a spodní část břicha. Lisování lze nahradit hlazením.

Můžete také masírovat bod na chodidle pod malíčkem pravé nohy, poté bod nad středním palcem pravé nohy a poté masírovat bod na pravé ruce u kořene prsteníčku.

UDĚLEJTE TEST k určení závažnosti klimakterického syndromu a získejte OSOBNÍ DOPORUČENÍ během menopauzy na webových stránkách Mense.ru.

TOTO NENÍ REKLAMA. MATERIÁL BYL PŘIPRAVEN ZA ÚČASTI ODBORNÍKŮ.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Кнопка «Наверх»
bedivine.cz