Dieta podle věku: jak správně zhubnout ve 20, 30 a 40 letech. - bedivine.cz
Život

Dieta podle věku: jak správně zhubnout ve 20, 30 a 40 letech

Je snadné zhubnout, když jste mladí; musíte dělat hodně fyzické aktivity a možná se držet některé z oblíbených diet, a výsledek je zaručen po krátké době. Jakmile však dosáhnete 40, zdá se nemožné opakovat minulé úspěchy.

40 let je věk, kdy tělo ženy i muže prochází mnoha změnami.

Nadváha po 40 se objevuje v důsledku snížení fungování ženských pohlavních hormonů — progesteronu a estrogenu.

K poklesu mužských pohlavních hormonů v ženském těle dochází pomaleji, proto u dospělých žen pozorujeme obezitu „mužského“ typu. Zároveň se objevují centimetry navíc v pase, na pažích a ramenou. Proto je na místě otázka: „Jak odstranit břišní tuk u ženy po 40 letech?

Jak odstranit břišní tuk pro ženu po 40 letech?

Abyste po 40 letech shodili přebytečná kila, musíte se hodně snažit, ale výsledek rozhodně stojí za to. Nadměrná tělesná hmotnost zvyšuje riziko vzniku onemocnění srdce a kloubů.

Ale jak se může žena zbavit břicha po 40, pokud je aktivní fyzická aktivita a užívání speciálních léků kontraindikováno? Nebudete schopni zhubnout pomocí půstu a vyčerpávajících cvičení; výsledky se jen zhorší. Vyvážená a správná strava pro ženy po 40 letech zaručuje efektivní hubnutí bez následného přibírání.

Správné rozložení kalorií za den

Mezi základní zásady správné výživy patří správné rozdělení denního příjmu kalorií do jídel. Procentuální poměr snídaně, oběd a večeře je 30:40:30. Správná výživa žen po 40. roce věku by navíc měla zahrnovat malé svačiny mezi hlavními jídly. Do práce si s sebou můžete vzít například přírodní řecký jogurt. Dobrou svačinkou je i salát z mořských plodů nebo hrst vlašských ořechů.

Nedoporučuje se vynechávat jídla. Půst může vést k nízké hladině cukru v krvi. Hypoglykémie je příčinou mnoha neúspěchů z diet, které mohou vést k návratu kil navíc.

Dietní produkty pro hubnutí

V tomto případě byste měli obrátit svou pozornost na produkty diety Eleny Malysheva. Vyvážené složení, naplněné všemi potřebnými vitamíny a minerály, pomůže sestavit správný výživový plán pro ženy po 40 letech. Dietní produkty poskytují pohodlné hubnutí, takže není nutné držet přísnou dietu.

Základ zdravé výživy

Jak může žena po čtyřiceti letech přijít o břicho, když je neustále zaneprázdněná prací a dětmi? Při boji s nadváhou po 40 letech doporučují odborníci na výživu přidat do hlavní stravy více vlákniny, která podporuje rychlé trávení jídla. Mezi produkty bohaté na komplexní sacharidy patří:
— Otruby (pšenice, oves);
— Zelené ovoce a zelenina (zelí, jablka);
— Bobule (maliny, jahody);
— Luštěniny (čočka, fazole).

Dieta pro hubnutí po 40 letech by měla obsahovat vlákninu. Zvyšují rychlost metabolismu, což má příznivý vliv na hubnutí. Kromě toho jsou užitečné při hypotenzi (snížení svalového tonusu) a střevní dysbióze.

Kalorický obsah potravin

Při stravování na hubnutí po 40 letech je důležitým faktorem přispívajícím k efektivní ztrátě kilogramů denní obsah kalorií.

Chcete-li určit denní kalorický příjem, musíte nejprve určit normu. Chcete-li to provést, musíte použít vzorec Harris-Benedict. Při výpočtu příjmu kalorií bere v úvahu pohlaví, věk, výšku a váhu.

Hubnutí by nemělo být pro tělo stresujícím faktorem, proto byste se měli mírně odchýlit od denní normy. Rozdíl 10 % zajistí efektivní hubnutí bez negativních dopadů na zdraví ženy.

Jak se může žena zbavit břicha po 40, když je matkou dvou dětí? V tomto případě byste se měli odchýlit od normy kalorií o 15 nebo 20%.

Shrnutí

Vyrovnat se s nadváhou po 40 letech vám pomůže: znalosti o správné výživě, vytvoření malého deficitu, přidání správných potravin a vlákniny do jídelníčku a její správné procento mezi hlavními jídly.

Pokud se nadváha tvoří nejen na břiše, ale také na ramenou a zádech, výživa pro hubnutí po 40 letech by měla být založena na správném výběru stravy, která kompenzuje nedostatek ženských pohlavních hormonů.

Chcete-li překonat nadváhu, musíte se naučit správně jíst. K tomu pomohou recepty zdravé výživy, pokud jste časově omezeni, doporučujeme zakoupit sady plně připraveného jídla na hubnutí a udržení váhy. A ideálně do svého rozvrhu zařaďte i fyzikální terapii

Dieta podle věku: jak zhubnout ve 20, 30, 40, 50+ letech

Problém nadváhy se může objevit v jakémkoli věku nebo může být aktuální po celý život. MedAboutMe vám prozradí, jak si vybrat jídelníček podle vašeho věku.

Role diet v programu hubnutí

Role diet v programu hubnutí

Řešení problému nadváhy se vždy skládá z několika složek:

  • racionální životní styl;
  • dostatečná fyzická aktivita;
  • správná výživa.

Ale v různých fázích života člověka funguje jeho tělo jinak a s tím je třeba v programu na hubnutí počítat. S věkem se metabolismus mění, metabolismus se zpomaluje, vnitřní orgány začínají pracovat jinak a mohou se projevit chronická onemocnění nashromážděná v průběhu života.

Dvacetiletí mohou snadno málo spát, spalovat kalorie v posilovně a energické milování, a to vše na dvou plátcích nezdravé pizzy a kýblu kávy. A v období zamilovanosti se mladí lidé vesměs živí hvězdným světlem a romantickými fantaziemi, což jen dodává jiskru očím a štíhlost jejich postavy.

Po čtyřicítce už chcete více spát, pečlivěji si vybírat produkty a sociální okruh. A po šedesátce se vše mění ještě víc: fyzickou aktivitu je třeba dávkovat, jídelníček volit s přihlédnutím k mnoha faktorům, včetně problémů se zubními protézami. Hubnutí se stává nezbytností, abychom se nevešli do úzkých kalhot, ale aby se snížilo zatížení kloubů a srdce.

Hlavním tajemstvím ale je, že v každém věku můžete vypadat skvěle, být ve formě a nenosit kila navíc. A správně zvolený jídelníček je důležitým krokem k tomuto cíli.

Mýty o onemocnění jater: v televizi vám o tom neřeknou

Dieta pro hubnutí před a po 20 letech

Dieta pro hubnutí před a po 20 letech

Teenageři mají sklony k extrémům. Někteří se proto mohou nechat unést radikálními dietami a balancovat na tenké hranici mezi hubeností a anorexií, jiní se s radostí oddávají pozitivitě těla a konzumují tuny chipsů, čokolád a koly. Nakonec z toho pro jednoho ani pro druhého nic dobrého nevzejde.

Pokud má chlapec nebo dívka nadváhu, je přísně zakázáno přejít na půst nebo příliš přísné diety: vyvíjející se tělo potřebuje dostatečnou výživu. Jinak si můžete přivodit problémy, které jsou mnohem nepříjemnější než faldík na břiše nebo pár centimetrů navíc v pase.

Strava musí mít dostatek bílkovin: libové maso a ryby, dušené, pečené nebo vařené. Fermentované mléčné výrobky jsou nezbytnou součástí stravy, pokud netrpíte intolerancí laktózy. A samozřejmě hodně zeleniny a ovoce. Jídlo může být poměrně kalorické, ale zlomkové. Postní dny si můžete domluvit jednou nebo dvakrát týdně. Vyhněte se jakékoli mono-dietě.

Před provedením změn ve stravě byste se měli poradit se svým lékařem. Zvažte možnosti proteinové diety: Dukan, Atkins.

Kromě diety je nutná fyzická aktivita. Ve 20 letech, pokud nejsou vážná onemocnění, můžete dělat cokoli, od běhání a cyklistiky až po akrobatické skicy. Nejdůležitější je ale osvojit si zdravý návyk na pravidelné cvičení.

Dietní jídlo po 30

Dietní jídlo po 30

30 let je vaše nejlepší doba. Ale právě v této době se mohou objevit první kila navíc, a to i u těch, kteří byli v mládí štíhlí a flexibilní. Muži pokračují v kariéře a jsou zaneprázdněnější, což často způsobuje nepravidelnou výživu a sníženou fyzickou aktivitu. Ženy se stávají matkami, což má často negativní dopad na jejich postavu. A vždycky není dost času pro sebe – co je to za tělocvičnu, když jedno dítě je v šátku, druhé se drží za ruce a třetí kope do jater. Mnoho lidí najde řešení v omezení stravy, které nepřináší očekávaný výsledek: dočasné hubnutí je nahrazeno obráceným procesem, jako by se každý ztracený kilogram vrátil a přivedl s sebou vězně.

Metabolismus se stává méně intenzivním a strava, která byla dokonalá před deseti lety, ztrácí účinnost.

Vybírejte potraviny bohaté na antioxidanty: tím zpomalíte proces stárnutí. Snažte se mít na stole více zeleniny: vláknina je nezbytná pro normální trávení. Snižte množství sacharidů, nahraďte cukr a pečivo přírodním medem, sušeným ovocem a ořechy v rozumném množství. Červené maso, zejména tučné, je lepší nahradit drůbeží a rybami. Pokud váš lékař souhlasí, můžete opatrně a bez fanatismu používat monodiety: například pohanku.

A pohyb, pohyb! Choďte do práce a po schodech, zvyšte množství času, kdy svého psa venčíte, pokud nějakého máte, a změňte jeho rutinu tím, že budete energicky chodit, místo toho, abyste si povídali s ostatními pejskaři.

Pokud nejste zvyklí sportovat, zkuste tanec, vodní aerobik nebo jógu.

Boj s nadváhou po 40

Boj s nadváhou po 40

Metabolismus se ještě více zpomalí a produkuje se méně pohlavních hormonů. Tuk se hromadí znatelně rychleji než ve vašich energetických 20 letech. V těle se začne zadržovat voda, což vede k otokům. Jakékoli excesy se okamžitě projeví zvětšením pasu, váčky pod očima nebo otoky končetin. Sedavé zaměstnání přispívá ke stagnaci a vůle ke cvičení je stále menší.

Situaci lze zlepšit správnou výživou. Vyhýbejte se dietám s vysokým obsahem bílkovin a dávejte přednost zeleninové a ovocné stravě. Snižte množství konzumované soli, snižte podíl moučných výrobků a cukru. Jezte alespoň 4-5x denně v malých porcích. Pokud milujete kiwi a ananas, neodpírejte si potěšení, pomohou vám lépe vstřebávat tuky. Černý čaj a kávu je lepší nahradit zdravějším zeleným čajem.

Fyzická aktivita neztrácí na aktuálnosti, ale musí být dávkována s ohledem na vaše možnosti a zdravotní stav. O své klouby se vyplatí pečovat, proto je lepší nahradit step aerobik vodním a vzdát se běhání po asfaltové cestě a skákání. Plavání, latinskoamerické tance, jóga, nordic walking jsou perfektní. Stačí 3-4 tréninky týdně.

Dieta ve věku 50+

Dieta ve věku 50+

Dramatické hubnutí v tomto věku se nedoporučuje, takže dieta je zaměřena na plynulé hubnutí a její udržení. Měli byste jíst často, v malých porcích a dbát na udržení rovnováhy vody.

Zařaďte do svého jídelníčku více obilovin, mléčných výrobků, mořských plodů a ryb. Vyzkoušejte Montignacovou dietu: v tomto věku může být nejvhodnější. Na všechny expresní diety bez výjimky byste ale měli navždy zapomenout. I když nutně potřebujete zhubnout na křtiny svého vnuka nebo svatbu své nejmladší dcery.

Pozor si musí dávat především ženy: právě v tomto věku se mohou nepříjemné příznaky menopauzy projevit nejsilněji. Chcete-li zmírnit stav a vyhnout se návalům horka, měli byste se vyhnout horkým a kořeněným jídlům, alkoholu a silné kávě. Lehká strava založená na zelenině a obilovinách je jedním ze způsobů, jak bojovat s příznaky menopauzy.

Dělejte více procházek a procházek, věnujte se plavání a vodnímu aerobiku.

Komentář odborníka
Galina Grossmann, autorka omlazovacích technik, Estonsko

Hlavním problémem v boji s nadváhou je chtít zhubnout. Žádná mimořádná výživa není nutná ani v 11 letech, ani v 50 letech. Musíte být pozorní ke svému tělu, dávat pozor na stav trávicího traktu a na základě toho plánovat svůj jídelníček.

V různých fázích života lidé přibývají na váze z různých důvodů. Například během studentských let je důvodem vzniku nadváhy často neopatrná výživa se všemi druhy hotových výrobků pochybné kvality. Rychlé opuštění rychlého občerstvení vede k hubnutí.

Třicetileté ženy, matky a manželky často tloustnou, protože dávají příliš mnoho své rodině a dětem, zapomínají na sebe a přestávají se o sebe starat. Trochu více sobectví, pozornost k vaší stravě — a situace se normalizuje.

Po padesátce ženy přibývají na váze a objemu v důsledku změn hormonálních hladin a nástupu menopauzy. To je často spojeno se stresem: zdá se, že menopauza se téměř rovná konci života. Stačí si uvědomit, že tomu tak není – a objeví se vůle ke změně. Zbavit se nadbytečných kilogramů v tomto věku je nutné nejen proto, abyste dobře vypadali: nadváha může způsobit exacerbaci různých onemocnění, které zkracují váš život.

Použité fotografické materiály Shutterstock

Číst dál

LED paprsky v kosmetologii: co umí a jak je používat?

LED terapie je léčba světlem a v různých barvách. Jejich výměnou v přístroji můžete vyřešit různé kožní problémy.

Lapače tuku: nejúčinnější způsoby nápravy problémových partií na obličeji a těle

Odkud se tukové pasti berou a jak se jich zbavit? Najděte efektivní způsoby, jak opravit problémové oblasti v našem článku.

Mýty o onemocnění jater: v televizi vám o tom neřeknou

Nemoci možné ve vlaku: prevence ARVI a infekcí

Aby vaše dlouho očekávaná dovolená s výlety k moři nebo cestováním do zahraničí nebyla zastíněna různými nemocemi, musíte znát jejich příčiny.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Кнопка «Наверх»
bedivine.cz