Jak zpomalit stárnutí: 10 způsobů od Natalie Davydové. - bedivine.cz
Život

Jak zpomalit stárnutí: 10 způsobů od Natalie Davydové

Natalya Davydova a odborníci v oblasti krásy a zdraví řekli, jak „zmrazit“ svůj věk

25. května uspořádala Natalya Davydova, známá blogerka @tetyamotya, autorka bestselleru „#Pressuitelo“, druhý seminář jedinečného formátu #wellnessparty.

Natalya Davydova a odborníci v oblasti krásy a zdraví řekli, jak „zmrazit“ svůj věk

DR Natalya Davydová

Jak „vypnout“ stárnutí tělesných buněk? Jak závisí mládí a krása na pravidelném sexu? Je zdravý životní styl skutečně nezbytný pro ty, kteří chtějí žít dlouho? Zvládání stresu – nový základ pro zdraví a dlouhověkost? Jak vypadat na 40 ve 25 letech, aniž byste se uchýlili k radikálním metodám omlazení? Na tyto a další otázky dostalo odpovědi více než 500 účastníků neobvyklého semináře věnovaného prodloužení mládí a krásy.

Natalya pozvala nejlepší lékařské odborníky v oblasti anti-age terapie: autora bestselleru “How to Extend Youth” — Dr. Thierry Ertog, anti-aging terapeutku Natalii Gorn, genetika a výzkumníka stárnutí Alexander Kolyada, tvůrce cyklické diety Roman Malkov, holistická nutriční specialistka Veronika Khusnutdinová.

Ti, kteří si přáli, měli čas pořídit si tradiční fotografie s Natashou a odborníky, pořídit autogramy, klást vzrušující otázky, komunikovat a ukládat exkluzivní informace. A také si zjistěte svůj biologický (metabolický) věk a nechte si poradit ohledně obnovy střevní mikroflóry a jejího vlivu na mládí, krásu a zdraví v Daigo Beauty Laboratory.

Sdílíme s vámi nejdůležitější anti-age odborné rady:

Dobře se najíst. Zbavte se gastronomického odpadu, přidejte do svého jídelníčku více zeleniny, ovoce, ořechů a fermentovaných potravin; omezit mouku a sladkosti; nahradit maso rybou; snížit množství soli na 5 gramů denně; vzdát se alkoholu.

Sportovat. Ženy potřebují svalovou hmotu! Dělejte kardio každý den (80 minut aktivity / 30 minut běhu) a silový trénink ve dnech s vysokým obsahem kalorií.

Udělejte si čas na kvalitní spánek a prožívejte pozitivní emoce. Večer nepoužívejte gadgety a LED lampy, spěte alespoň 8 hodin ve tmě a tichu. Jdi dnes večer spát! Stárnutí je důsledkem veškerého stresu, kterému bylo tělo po celý život vystaveno.

Doplňte si hladinu důležitých mikroelementů, vitamínů a minerálů. Mezi nimi: vitamín D, omega 3,6, železo, zinek, selen a jód. Pokud z potravy nepřijímáte potřebné množství živin, používejte doplňky stravy.

Kontrolujte hladinu hormonů, aniž byste čekali, až vaše žlázy jednoduše přestanou fungovat. Nebojte se brát hormony, je to bezpečné! V každém věku, jen podle indicií!

Kvalitní pravidelný sex nabije tělo nejen pozitivními emocemi, ale také hormony důležitými pro zdraví a krásu žen, včetně oxytocinu, dopaminu a estrogenu! A bez nich nebude život tak šťastný!

11 vědeckých způsobů, jak zpomalit stárnutí

Vědci kdysi věřili, že stárnout začínáme, jakmile se narodíme. Ale není! Nové výzkumy ukazují, že stáří se k nám vkrádá v době, kdy tělo dospívá – zhruba ve 25 letech. Ale nejúžasnější na tom je, že proces stárnutí lze zpomalit – kdykoli, v jakékoli věkové fázi! Udělejte to s MedAboutMe!

Proč stárneme?

Vědci mohou jmenovat několik desítek teorií stárnutí těla. A všechny jsou potvrzeny vědou, nalézající ospravedlnění v experimentech, analýzách a pozorováních. Zdá se, že stárnutí je složitý proces, kde záleží na každé maličkosti a přispívá k celku.

Na biologické úrovni podle Světová zdravotnická organizace, stárneme v důsledku molekulárního a buněčného poškození, které se v těle časem hromadí. Vedou nejen ke snížení fyzických a duševních schopností, ale také zvyšují pravděpodobnost mnoha onemocnění.

Vědci jsou ale přesvědčeni, že existují způsoby, jak tyto procesy zpomalit. MedAboutMe vám některé z nich představí!

1. Nikdy se nevzdávejte spánku

1. Nikdy se nevzdávejte spánku

Člověk je jediný savec na Zemi, který dokáže odložit spánek „do lepších časů“. Zanedbáváním ve prospěch zábavy nebo práce sám urychluje proces stárnutí těla. Z dlouhodobého hlediska je nedostatek spánku spojen se zvýšeným rizikem kardiovaskulárních onemocnění, hypertenze, cukrovky a Alzheimerovy choroby. Například jedna studie z roku 2018 zveřejněná v časopise Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, ukázal, že pouhá jedna noc ztraceného spánku může způsobit pětiprocentní nárůst beta-amyloidů v mozku, proteinů spojených s Alzheimerovou chorobou.

2. Setkávejte se s přáteli častěji

Nedávné studie ukázaly, že sociální izolace zvyšuje riziko předčasného úmrtí ze všech příčin a je spojena s 50% zvýšením pravděpodobnosti rozvoje demence. Svědčí o tom zveřejněné zprávy Centra pro kontrolu a prevenci nemocí, USA. Setkejte se proto častěji s přáteli. Upřímná podpora a bezstarostný čas prodlužují život!

3. Milujte opalovací krém

Dobrý opalovací krém je klíčem k udržení mladistvého vzhledu pokožky! V roce 2013 byl proveden vědecký experiment za účasti 903 lidí.

Výzkumníci požádali lidi, aby používali opalovací krém každý den po několik let. Po 4,5 letech byly výsledky studie sečteny. Vědci u účastníků studie nezaznamenali žádné viditelné stárnutí kůže a testy v laboratoři ukázaly, že mají o 24 % nižší míru stárnutí kůže ve srovnání s lidmi, kteří nepoužívají kosmetiku na opalování nebo to čas od času dělají.

Lékaři poznamenávají, že dnešní děti dospívají v průměru o dva roky dříve než jejich rodiče.

4. Jezte více ovoce a zeleniny

4. Jezte více ovoce a zeleniny

Obsahují vitamíny, minerály, antioxidanty a vlákninu, látky, které ozdravují organismus a přispívají k dlouhému aktivnímu životu.

Recenze publikovaná v roce 2017 v International Časopis of Epidemiologie, ukázal, že konzumace pěti porcí ovoce a zeleniny denně snižuje riziko srdečního infarktu a mrtvice!

5. Meditujte, abyste porazili stres

Nová studie z roku 2020 zkoumala zdraví mozku buddhistického mnicha, který denně medituje. Bylo zjištěno, že meditace zpomalila proces stárnutí jeho mozku o 8 let! Jeho mozek ve 41 letech odpovídá parametrům typickým pro 33letého člověka. Tyto údaje zveřejnila publikace Neurocase.

A předchozí studie ukázaly, že meditace dokáže zpomalit úbytek šedé hmoty v mozku a proces zkracování telomer, jehož délka závisí na zdraví buněk a jejich smrti (pokud jsou telomery krátké, buňka se nemůže dělit a zemře).

6. Vypijte více vody

Každá buňka lidského těla potřebuje dostatečné množství životodárné vlhkosti. Mezitím, když stárneme, pocit žízně otupí, tělo si prostě nemusí být vědomo, že chce pít, říkají odborníci. Clevelandská klinika.

Vypití 8 sklenic čisté vody denně se tak může stát dobrým zvykem pro dlouhověkost.

Průzkumy ukázaly, že lidé se cítí nejšťastnější v mládí a . ve stáří — ve věku 70-80 let.

7. Pečujte dobře o své zubní zdraví

Specialisté Mayo Clinic tvrdí, že existuje jasný vztah mezi onemocněním srdce a aktivitou škodlivé mikroflóry v lidské ústní dutině. Jedna velká studie z roku 2016 tedy naznačuje, že pacienti s onemocněním dásní mají výrazně vyšší riziko prvního infarktu ve srovnání se zdravými lidmi.

8. Upřednostňujte zelený čaj před černým

8. Upřednostňujte zelený čaj před černým

Analýza dvou studií v časopise Molekuly ukázaly, že konzumace zeleného čaje byla spojena se zdravějším stárnutím a menší pravděpodobností rozvoje hypertenze ve srovnání s černým čajem. Vědci se domnívají, že vysvětlení spočívá ve vysokém obsahu antioxidačních katechinů v zeleném čaji.

9. Cvičte častěji

Doporučení vědců pro fyzickou aktivitu doporučují 150 až 300 minut týdně pro dospělého. Přitom čím víc se člověk věnuje sportu, tím lépe. Ale i 10 minut cvičení denně je lepší než nic.

Pohyb je pro zdravé stárnutí velmi důležitý. Pomáhají předcházet mnoha chronickým onemocněním spojeným s předčasným úmrtím a podporují také duševní zdraví člověka.

Citlivost na bolest klesá s věkem. Po 70. roce života se práh bolesti u člověka zvyšuje.

10. Získejte více vitamínu D

Nedostatečné množství vitamínu D v těle téměř zdvojnásobuje pravděpodobnost onemocnění COVID-19, ukazuje nová studie sdílená publikací Síť JAMA otevřená. Nedostatek slunečních vitamínů je navíc spojován se stárnutím a rozvojem kardiovaskulárních onemocnění, kognitivních poruch, hypertenze a cukrovky XNUMX. typu.

Důležitý vitamín lze získat jak ve formě doplňku stravy, tak procházkou na čerstvém vzduchu za slunečného krásného dne.

11. Najděte si smysl života

11. Najděte si smysl života

Chcete-li žít dlouhý aktivní život, musí existovat cíl, pochopení toho, pro co stojí za to žít. Pro někoho je to hlídání dětí a vnoučat, pro jiného seberealizace v kariéře a pro třetího touha pomáhat lidem. Ať je účel jakýkoli, zlepšuje duševní i fyzické zdraví člověka. Takové údaje předložila studie z roku 2018 zveřejněná v časopise Management zdraví populace.

Komentář odborníka
Taťána Denisová, dermatovenerolog, kosmetolog

Zdravý životní styl, správná výživa a pravidelná péče o pleť pomohou zpomalit stárnutí. S prvními dvěma body je vše jasné: musíte hodně spát, hodně se hýbat, vzdát se špatných návyků a jíst zdravá jídla bohatá na vitamíny a antioxidanty.

Pokud jde o péči, musí být kompetentní a důsledná. Nejlepší je neexperimentovat na vlastní pěst s krémy a maskami, ale poradit se s kosmetologem, který dá doporučení na základě typu pleti, individuálních charakteristik a věku.

Pokud mluvíme o nějakých univerzálních doporučeních, pak pro zachování mládí musíte především chránit obličej před sluncem. Ultrafialové záření vyvolává předčasné vyblednutí, takže dlouho předtím, než se objeví první vrásky, musíte si zvyknout neustále používat kosmetiku s UV ochranou. Nejen na pláži, nejen v létě, ale pokaždé, když opustíte dům.

Musíte se také postarat o zvlhčení pokožky. V mladém věku stačí používat vhodnou kosmetiku (doporučeno kosmetologem) a blíže ke 30 letům (u někoho dříve, u jiného později) již můžete zařazovat kosmetické procedury do kliniky — např. absolvovat kurz redermalizace, bioreparace, mezoterapie pro hloubkovou hydrataci pleti.

Nezapomeňte na standardní čištění pokožky — kromě každodenního mytí se doporučuje provádět ultrazvukové čištění na klinice, provádět karbonové peelingy. Užitečné mohou být alginátové masky a sady procedur na podporu přirozené rovnováhy. Podle indikací lze provést další kosmetické efekty.

Komentář odborníka
Galina Lazareva, fitness trenérka

Dnes je velmi módní být štíhlá, krásná a zdravá. Kult tělesné krásy nabral na síle. Fitness kluby a pravidelné «injekce krásy» se již dávno staly normou.

Existují čtyři základní postuláty pro udržení mládí:

1. Klid

Často slýcháme, že všechny nemoci jsou z nervů. To je pravda!

Nervózní, napjatě přemýšlející člověk je okamžitě patrný: má svraštělé obočí, sevřené lícní kosti, napjaté tělo. Buďte v klidu navenek i vnitřně!

Pokuste se odstranit všechny dráždivé látky. Chyťte zen a opakujte jako mantru: „Jsem nejklidnější člověk na zemi. A nechte celý svět čekat.»

2. Zdravý, zdravý spánek

Vědci již dávno dokázali, že se člověk zotavuje ve spánku! A zanedbávání spánku je extrémně škodlivé.

Kvalita naší bdělosti závisí na kvalitě našeho spánku. To, jak naše tělo v noci odpočívá, určuje, jak bude fungovat ve dne. Spánek podporuje tvorbu řady důležitých hormonů, zejména hormonu mládí, který obnovuje vitalitu. Zdravý spánek vyžaduje 6–10 hodin a za ideální se považuje 8 hodin spánku. Pokud máte problémy s usínáním, lehký a přerušovaný spánek, pak jste často nervózní. Něco ve vašem životě se nedaří. Autogenní trénink může rychle pomoci. Zapnuli jsme, posloucháme, vypínáme mozek, klidně usínáme.

3. Ve zdravém těle zdravý duch

Tělo je naším hlavním ochráncem před stresory. A také kvalita těla hraje důležitou roli v kvalitě života a v procesu stárnutí.

Pravidelné cvičení si musíte vytvořit pravidlem. Každý ví, že fyzická aktivita může snížit rizika spojená s mrtvicí, infarktem a mnoha dalšími nemocemi. Výčnělky, kýly, těhotenství nejsou překážkou ve sportu, hlavní je cvičit s rozumem a bez fanatismu. Pokud jste nikdy neběhali, pak vyskočit a uběhnout 10 km přímo tam nebude pro vaše tělo příliš dobré. A dřep s činkou o hmotnosti 100 kg zjevně není nutný. Začínáme v malém a pokaždé zvyšujeme zátěž. Vstaň a pohni se. Pohyb je přece život!

4. Jsme to, co jíme!

Ve skutečnosti je zdravé stravování chutné i zdravé. Zkuste klobásu nahradit masem pečeným v troubě. Majonéza — na jogurt nebo zakysanou smetanu vaříme polévky ne na vydatném vývaru, aby tuk nahoře plaval, ale na odtučněném masovém nebo zeleninovém vývaru. Věřte mi: bude to stejně chutné, jen vám vaše tělo poděkuje za správnou výživu, protože všechny tyto škodliviny rozhodně nepotřebuje. Naše tělo je jako dobré auto. Pokud jste nalili špatný benzín, pak nepůjde. A jídlo je naše palivo.

Tato čtyři nenahraditelná pravidla života vám pomohou prodloužit mládí a energii až do vašich pravnoučat! Vyberte si mládí a zdraví!

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Кнопка «Наверх»
bedivine.cz